Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo

Anbefalte innlegg

Takker igjen for tipset alle sammen.

Var inne om Bilia Fornebu i lunsjen, der prater vi service og imøtekommenhet!

som natt og dag fra mine tidligere runder hos konkurrenter.

Selgeren på bilia het Erik Hylland, han kunne masse om bilen og svarte på alle mine rare spørsmål :thumbup:  :thumbup:

Jeg avtalte å komme tilbake på onsdag, da blir det nok ny bil skal du se!

Gleder meg til å "bli med i klubben" - mye takket være denne siden så falt valget på Mondeo og ikke Passat.

Kort spørsmål, hva er vanlig å få i rabatt?

har noen takket ja til service og vedlikehold avtale?

L.

9273224[/snapback]

Velkommen

Selve bilen er det nok ikke så mye å hente på +/- 5% kanskje.

Når det gjelder utstyr har jeg bestilt mye, som igjen ga ett bra prisavslag på bunnlinjen.

Har du bestemt deg for modell og utstyr...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selgeren på bilia het Erik Hylland, han kunne masse om bilen og svarte på alle mine rare spørsmål :thumbup:  :thumbup:

Gleder meg til å "bli med i klubben" - mye takket være denne siden så falt valget på Mondeo og ikke Passat.

L.

9273224[/snapback]

---------

Velkommen i "klubben" Lise!

Tror det er vanskelig å si hvor mye rabatt som er vanlig. Disse sidene har bevist at størrelsen på rabattene varierer til dels mye. Regner med at du handler via storkundeavtale. Størst mulighet for maks rabatt da. Nå kan det virke som om du har bestemt deg for forhandler men jeg ville ha hentet inn noe alternativer som du kan "bruke" overfor Billia Fornebu.

Du skal iallefall være glad for at du bor på Østlandet. Mye mer priskrig der enn andre deler av landet....

Serviceavtale vet jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar

L.

9273224[/snapback]

Velkommen

Når det gjelder utstyr har jeg bestilt mye, som igjen ga ett bra prisavslag på bunnlinjen.

9273417[/snapback]

L.

9273224[/snapback]

---------

Tror det er vanskelig å si hvor mye rabatt som er vanlig. Disse sidene har bevist at størrelsen på rabattene varierer til dels mye. Regner med at du handler via storkundeavtale. Størst mulighet for maks rabatt da. Nå kan det virke som om du har bestemt deg for forhandler men jeg ville ha hentet inn noe alternativer som du kan "bruke" overfor Billia Fornebu.

Du skal iallefall være glad for at du bor på Østlandet. Mye mer priskrig der enn andre deler av landet....

9273461[/snapback]

Takker for svar. :) - Jeg fikk med meg tilbud fra Røhne og Selmer sist lørdag, det var et godt tilbud (firma avtale og jeg får kjøregodtgjørelse) - Bilia gav det samme, men jeg sitter igjen med et myyye bedre inntrykk der.

Bilia, Stort selskap med mange forretninger, men utrolig hyggelige og jeg fikk fort god tilitt til selgeren.

Det blir en Titanium X med 130hester og automat - Jeg så for meg sølv men selgeren overbeviste meg på å heller velge Tonic - og jeg angrer ikke - den er kjempe fin, og som han sa "alle biler er jo sølv" :blush:

Flere her som har handlet på Bilia forresten?

Er det bare de som har service avtale?

L.

Lenke til kommentar

L.

9273224[/snapback]

Velkommen

9273417[/snapback]

L.

9273224[/snapback]

---------

9273461[/snapback]

Takker for svar. :) - Jeg fikk med meg tilbud fra Røhne og Selmer sist lørdag, det var et godt tilbud (firma avtale og jeg får kjøregodtgjørelse) - Bilia gav det samme, men jeg sitter igjen med et myyye bedre inntrykk der.

Bilia, Stort selskap med mange forretninger, men utrolig hyggelige og jeg fikk fort god tilitt til selgeren.

Det blir en Titanium X med 130hester og automat - Jeg så for meg sølv men selgeren overbeviste meg på å heller velge Tonic - og jeg angrer ikke - den er kjempe fin, og som han sa "alle biler er jo sølv" :blush:

L.

9273677[/snapback]

Samme selger og samme inntrykk. Hyggelig! Hørte ikke noe om serviceavtale jeg.

Lenke til kommentar

Lise 1966,

Fint at du fant noen greie folk hos Bilia.

Ser du velger TitX m/aut. Samtidig har du skrevet at du har grense på 400' i forhold til firmabilavtale. Hvis det er firmabil du skal ha, så betyr vel det at grensen er 400' før rabatt antar jeg. I så fall blir rabatten i seg selv uvesentlig for deg, og du er rimelig nær denne grensen med en TitX. Legg til prisen for vinterdekk så er du på 400'.

Min anbefaling er i så fall å gå for Titanium og heller bruke resten av pengene på ekstrautstyr. Da starter du på ca. 365'. Vinterdekk + metallic er du på over 377', legg til Komfortpakken og du er på 389, må du ha hengerfeste er vi på 395'. Legg til nøkkelfri adkomst og start og du er på 400'. Velger du 5-dørs har du enda 9' å rutte med.

Har selv valgt TitX i Tonic. Bare husk på å spesifisere hvilken interiørfarge du da vil ha, enten svart (Ebony) eller gråblått (Infinity blue). Du vet det er lang ventetid nå dersom du ikke får en kvotebil? Estimert produksjon for bestillinger i dag er mars 2008. Dette må du diskutere nøye med selger så du vet hvilken prioritet du får (kan forvente å få bilen). Det beste er dersom du kan få en av bilene selger har i sin bestilling, men som det ennå kan gjøres endringer på. I så fall kan du ha håp om å få bil før jul.

Lenke til kommentar

Var på vei hjem fra jobben i dag ved Holmen i retning Asker på E18 når jeg kom over denne transporten :

post-119570-1187103688_thumb.jpg

Her er noen babys på vei til sin snart lykkelige eiere... Er jo fet den tornadorøde fargen - godt noen tør velge den også.

Så i tillegg et par Mondeoer som kjørte selv (begynner jo etterhvert å bli mindre sensjasjonelt nå), bla en SeaGrey HK-registrert titanium stv med sota ruter fra Kverneland bil i Drammen. Noen her inne? Lekker bil uansett!

Har fått produksjonsinfo om min nå - skal lages i uke 36. Min selger trodde ellers jeg ville får Pirelli sommerdekk og Contact 3 på vinterhjulene.

Endret av hhf
Lenke til kommentar

-----------------------------------------

Tror nok det kommer til å gå flere Seagrey og Panther enn sølv....ut i fra samleoversikten til Torz så er det vel bare en eller to på den lista som er sølv farget.

Så forøvrig en Mondeo utstilt inne på Oslo S i dag, du verden for en stillig tralle :-) De kunne godt slengt på noen mørke vinduer og noen tøffe rails på en bil de skulle stille ut, men kul var den uansett :p

Endret av tjohoi
Lenke til kommentar
Var på vei hjem fra jobben i dag ved Holmen i retning Asker på E18 når jeg kom over denne transporten :

post-119570-1187103688_thumb.jpg

Her er noen babys på vei til sin snart lykkelige eiere... Er jo fet den tornadorøde fargen - godt noen tør velge den også.

Så i tillegg et par Mondeoer som kjørte selv (begynner jo etterhvert å bli mindre sensjasjonelt nå), bla en SeaGrey HK-registrert titanium stv med sota ruter fra Kverneland bil i Drammen. Noen her inne? Lekker bil uansett!

9278347[/snapback]

Skal ikke se bort fra at det var meg og min bil du så der. Regner med at du mente KH-registrert......

Har blitt lite pendling med tog etter at bilen var i hus ja......

Endret av Fatman33
Lenke til kommentar
Er det noen som vet om refleksjonen i frontruta (fra dashbordet) blir rettet opp på 2008 modellene?  :hmm:

Synes dog det er utrolig av Ford å ikke legge merke til det under utvikling og testing av nye Mondeo før lansering...

9279131[/snapback]

Er det noen bilprodusenter som har klart å eliminere dette helt da? Kan ikke si at jeg har kjørt en eneste bil som har vært "kjemisk fri" for noen refleksjoner fra dash......

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om refleksjonen i frontruta (fra dashbordet) blir rettet opp på 2008 modellene?  :hmm:

Synes dog det er utrolig av Ford å ikke legge merke til det under utvikling og testing av nye Mondeo før lansering...

9279131[/snapback]

Har ikke lagt så mye merke til disse refleksjonene tidligere når jeg har vært ute med bilen, men idag så sto solen mye høyere oppe og skinte direkte ned og da så jeg lufteristen på dashbordet helt tydelig. Litt irriterende er det jo men kan ikke si at det gjør noe for sikten. Likedan så ser du enkelte ganger disse runde luftehullene i chrom på siden av dashbordet i sidespeilene også.

Lenke til kommentar

Heng dere på og legg til egen bil ved å trykke "svar" på dette innlegget, og legg så til nye data på ny linje inne i selve innlegget, så får vi en fin samleoversikt. Håper ikke formateringen blir alt for uoversiktlig. Ta med nick, karosseri, utstyrsnivå, motor/gir, farge utv./innv., samt viktigste ekstra, fullpris og leveringsdato.

Torz - Stv - TitX - 130A - Tonic/Inf.blue - Navi, IVDC, ACC - 493' - nov./des.07

bilsjuk-Stv- Tit   - 130A - Black panther/New York - Navi, nøkkelfri,- 425´- Aug.07

hhf - Stv -Trend - 100M - SeaGrey/Delskinn- Parkvarmer, Sportpakke - 370 - Sept/Okt 07

Zettie - 5dr cbi - TitX - 130M - Tonic/Inf.blue - ALT ex seteminne&bakseteund. - Aug.07?

Jxl - Stv - TitX - 130M - Panther Bl.- Navi, Cruise,k.pakke, 8-veis sete,tonede ruter, 18" felg,spoiler, h.feste, rails, regnsensor, v.dekk på alu - 384 - Okt/Nov 07

tjohoi - Stv - TitX - 130A - Machine Silver - Navi - ACC - 8-veis sete - 410' - okt 07

KIKKER-Stv-TitX-130M-18"-Panther-keyless-Navi/6cd-komfort-safetechp.-El.8 pass.+++ 473'- sept/okt 07.

Eppen - Stv - Titx - 130M - Sea Grey-komfort - 18" - keyless - rail - spoiler - xenon - cc - sotet - 390'   Feil levert i juli, ny dato Okt 07

Dallas - Stv - Tit X - 130A - Panther black - Navi 6 cd, Cruise, oppv. baksete, mørke ruter, spoil, komforpakke, Xenon, 8 veis el sete, kjerringlift, h.feste - 410` sept 07

Fatman33 - stv - TitX - 130M - Sea Grey/Ebony - komfort - bixenon - 18" - skiboks - cc - spoiler - hf - alarm - bakkestart -  endelig pris er jeg ikke 100% sikker på her og nå- 03.august

kuami - stv - Tit - 130M - Thunder - Komfort/intro - 8 v.sete - krok - bl rails - m.ruter - 350`- lev okt

FirstFord 5dr - TitX - 130A - Panther - Navi - Komfort - SafeTech - BiXenon - 8v fsete - Hekkspoiler - VHjul - 435' - Juli 07

Titanium-XXX 4dr-TitX - 130M - Colorado RED - Komfortpk,18",Bixenon,08 mod,sportfjæring,senket +++ 320.000 - lev okt 07.

TOMSIN- stv-titx-130A, navi, sportsfjærer, 18", komfortpakke, mørke ruter,hekkspoiler, panther black, ++++ 430.000 lev nov-des.

poskare - Stv - TitX - 130A - Panther - Navi - Komfort - Safetech - Keyless - BiXenon - M.ruter - Keyless - 8v.sete - Alarm+++ - ukjent fullpris - okt/nov´07

GeirOr - Stv - TitX-130M - Sort-18", BiXenon - Hekkspoiler - Navi - Komfort - El-Takluke - Rails - Keyless - M.ruter - Keyless - 8v.sete -Alarm(DEFA) - 390.000,-  Sept

Willi - 5dr - TitX - 130A - sølv/sort - Komf.Safet - Navi++ - 450' - om3-?uker

Erlends -stv- TitX -130M- Seagrey - ACC- Keyless Ent - Alarm (blir nok DEFA)- Chip Trim - Komfortp- ++++ - 435' - Sept/Okt

larsse - 4dr - TitX - 130A - sea grey - 18" - Komf - mørke ruter - CC. fått 2/7

milsluker - 5dr combi Tit - Panther - 130M - sportspk./senket/bakspoiler/17"Y - vinter 16" alu - komfortpk. - h.feste - 344' minus 20' firmarabatt - 1.okt

Lomper - Stv - TitX - ... alt utstyr som er mulig

Pellepedal - Stv- Ghia - 140M - 17" - Panther - Mørkeruter - BiXenon - Parkvarmer - Komfortpk - el.sete m/minne - parksens. 370" mottat juli

pohorne - Stv - Tit - 130A -Thunder grey - Komfort pakke - 8 veis førersete - Cruise kontroll - Regnsensor - Takrails metallfarvet - Skvettlapper foran - Avtagbart hengerfeste - Ekstra flipkey - 374' (inkl rabatt) - levering før desember jf selger.

ARETHY - Stv, Ghia X, 130A, Panther, Mørkeruter, Bi Xenon, Komfortpk., H.feste, Hekkspoiler, Ventilerte forseter, Oppvarmet baksete, Nøkkelfri adkomst, Cd magasin, Takrails metall, 18" Y-eiket sommer, 16" 7x2eiket vinter, Skvettlapper foran, El.soltak, Aut.nivåreg, Bagasjeromsgardin, Okt/Nov, 390,-

pette Stv. 130M- panther. komfortpakke - sportspakke- mørktonet glass- BiXenon - cruis - navi - 8 v.sete (minne) - 8 v.sete passasjer-rails - Hundegitter -++ sept/okt 07

Beirut  - Stv - TitX - 130M6, Panther, mørke ruter, komfort pk, spoiler,rails, skvettlapper bak/foran, soltak, hundegitter, el.sete, cruise, regnsensor, sportsfjæring, familiepakke, bakkestart, avt.hengerfest, kjerringlift. Best 25.6, levering usikkert.

jora - 5d.kombi - Trend -2,0 130Diesel - Auto - Cruise - Seagrey - Avtb.h.feste - Sony Stereo - Motorvarmer -Hentes IDAG! (09.08.07)

Pukkelrygg - Stv - TitX - 130M6 - Panther -18" -Familiepakke - Fartsholder - Komfortpakke - Metallic lakk - Mørktonet glass - Takrails - avt. hengerfeste - Alarm - Bi-xenon - Spoiler - lev NOV 07(?)

Pokingdevice - stv-titx-130m6-panther-18"-mørkttonet glass-nøkkelfri adk. og start- el sete m/minne-kjerringlift-soltak-tilhfeste-fartsholder-handsfree

blåtann.

Neonleon - Stv - Tit - 130M6 - SeaGrey - Komfortpakke - sportspakke - sikkerhetspakke - cruise - regnsensor - 8v sete med minne - skvettlapper foran/bak - Bi-Xenon - Mørktonet glass - levering ukjent

Runecar - Stv. - TitX - 130M6 - Colorado Red - Safetech., Navi., Bi-Xenon - 395' - Nov. 07

Lenke til kommentar

9279131[/snapback]

Har ikke lagt så mye merke til disse refleksjonene tidligere når jeg har vært ute med bilen, men idag så sto solen mye høyere oppe og skinte direkte ned og da så jeg lufteristen på dashbordet helt tydelig. Litt irriterende er det jo men kan ikke si at det gjør noe for sikten. Likedan så ser du enkelte ganger disse runde luftehullene i chrom på siden av dashbordet i sidespeilene også.

9280243[/snapback]

Før jeg fikk Mondeon leste jeg om denne refleksjonen, og først da la jeg også merke til lignende i min forrige bil (ikke Ford) når sol-lyset traff på den rette måten. Den er noe mer fremtredende på Mondeon, men hvis jeg 'glemmer' den og ser på veien istedet, så er den ærlig talt ikke særlig plagsom synes jeg.. synes 'problemet' er blitt noe overfokusert kanskje, men det er selvsagt fint hvis de retter det.

Disse runde 'hullene' som synes i sidespeilet slik bilsjuk nevner, har jeg også lagt merke til, og de er faktisk snålere, men heller ikke plagsomme da de synes sjelden.

Lenke til kommentar

Tenkte bare å bidra med min nye Trend for å vise at også den ser flott ut ikke sant!!?

Er jo stort sett Tit og Ghia og masse fint utstyr blant alle her -det er vel bare jeg og hhf som har valgt Trend tror jeg -så den blir jo nesten spesiell i 'klubben' :D ..

-hvertfall, et bilde er vel alltid ok, eller?.. :cool:post-133946-1187123580_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Tenkte bare å bidra med min nye Trend for å vise at også den ser flott ut ikke sant!!?   

Er jo stort sett Tit og Ghia og masse fint utstyr blant alle her -det er vel bare jeg og hhf som har valgt Trend tror jeg -så den blir jo nesten spesiell i 'klubben' :D .. 

-hvertfall, et bilde er vel alltid ok, eller?..  :cool:post-133946-1187123580_thumb.jpg

9280666[/snapback]

Meget fin den jora, meget fin :thumbup:

Lenke til kommentar

-hvertfall, et bilde er vel alltid ok, eller?..  :cool:

9280666[/snapback]

Mektig fin, jora! Vi kan vel faktisk døpe om Trend til "Limited Edition" eller noe slikt når vi leser statistikken ja. På BMW'sk ville man kalt den "Shadow Line" når man ikke har krom på. Synes det ser veldig bra ut jeg. Du skal se folk etterhvert kommer til å "style ned" bilene sine til Trend-nivå ;-)

På en Panther Black sak synes jeg helt klart kromdetaljene er veldig fine og nesten et must faktisk. Her på din (og flere andre farger) synes jeg det funker finfint uten også. :w00t:

Endret av hhf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...