Torz Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hei Alle, jeg er ny til forumet og har et par spørsmål, har tittet på Mondeo/Passat i et par mnd nå, skal ha firmabil med maxbeløp 400.000,- vil ha stasjonsvogn og diesel - Tror valget faller på nye mondeo da jeg er litt lei å se at "alle" kjører passat. Her virker det som at de fleste liker titanium fremfor ghia?Jeg heller mot en titanium selv, og var en runde med en venninne på lørdag, innom ford i drammen og røhne og selmer på sandvika - fikk veldig dårlig service begge steder, riktignok hadde selgerene mye å gjøre men det tok laaang tid (ca.20min) før noen tok kontakt. Har noen her hatt en kjempe god kjøpsopplevelse? (gjerne i Bærum/Oslo vest, jeg jobber på skøyen). Mvh Lise 9267356[/snapback] Hei Lise, og velkommen til forumet. Jeg har handlet bil hos Bilia på Fornebu, og selgeren der var veldig grei. Han sjekker absolutt alt for meg, og jeg har nok vært en krevende kunde. Spør etter Tor Hofstad. Når det gjelder Ghia mot Titanium så er dette i utgangspunktet to biler som er 95% like. Hovedforskjellen er at Ghia har interiørdetaljer i imitert tre, kromlister i øvre grill og på dørhåndtak, utvidet kjørecomputer, regnsensor og cruise control, manuell høydejustering av passasjersete og fargede mørke ruter. Titanium har interiørdetaljer i børstet aluminium look, Ford Converse+ kjørecomputer som er en større fargeskjerm midt i instrumentpanelet, konturformede forseter og blå ruter. Stofftrekkene er også forskjellig. Det utstyret du ikke får på den ene utgaven kontra den andre kan i stor grad kjøpes som tilleggsutstyr. Det blir derfor mer et valg mellom interiør og eksteriørdetaljer. Diskusjonen her på forumet har i hovedsak dreid seg om en liker treinteriøret i Ghiaen eller ikke. Noen liker treet, andre synes aluminium er finere. Jeg liker begge deler. Helt enig med deg, ikke kjøp Passat hvis du kan vente på ny Mondeo. Alternativt kan du jo være heldig å finne en bil hos forhandler som du kan kle rett på deg. Det fins jo ledige biler som ennå ikke er solgt. Lykke til. Lenke til kommentar
hhf Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Hei Alle, jeg er ny til forumet og har et par spørsmål, har tittet på Mondeo/Passat i et par mnd nå, skal ha firmabil med maxbeløp 400.000,- vil ha stasjonsvogn og diesel - Tror valget faller på nye mondeo da jeg er litt lei å se at "alle" kjører passat. Her virker det som at de fleste liker titanium fremfor ghia?Jeg heller mot en titanium selv, og var en runde med en venninne på lørdag, innom ford i drammen og røhne og selmer på sandvika - fikk veldig dårlig service begge steder, riktignok hadde selgerene mye å gjøre men det tok laaang tid (ca.20min) før noen tok kontakt. Har noen her hatt en kjempe god kjøpsopplevelse? (gjerne i Bærum/Oslo vest, jeg jobber på skøyen). Mvh Lise 9267356[/snapback] Har selv hatt god erfaring med AutoPlaza på Skøyen (Bjørnson heter fyren) hvor jeg har kjøpt Think og holdt på å kjøpe Mondeoen. Ble ikke mulig med lånebil der imidlertid, så jeg endte opp hos Billia på Fornebu hvor de faktisk ga meg best pris samt en god deal på leiebil inntil levering av Mondeo. Får svar på mails og de var greie å ha med å gjøre ellers også der. Min selger heter Eirik Hylland. Har selvfølgelig ikke noen erfaring med servicenivået etter bilkjøpet der, men satser på det er OK. Endret 13. august 2007 av hhf Lenke til kommentar
LISE1966 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Røhne og selmer på Sandvika gav meg et tilbud, men følte faktisk ikke at selgeren tok meg seriøst (b.la tok telefonen to ganger mens vi satt med tilbudet). Takker for svar alle sammen! Fikk også vite av en kollega at Bilia Fornebu var et hyggelig sted å handle, jeg var ikke klar over at de hadde Ford? men jeg tar en tur dit dag. Håper på bedre behandling der enn hos de andre Forresten, vet noen om jeg får en 2008 modell om jeg bestiller nå? Eller er det 2007 modell helt til neste år? L. Endret 13. august 2007 av LISE1966 Lenke til kommentar
pappa75 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Dersom du bestiller nå, og ikke får en av bilene som allerede er produsert (kvotebiler/demo) så får du 2008-modell. Lykke til med bilkjøpet Lenke til kommentar
lierpost Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Har nå kjørt min nye Mondeo stv 2.0 140 hk ghia nesten 500 mil siden 28. juni. Så langt har jeg kun positive ting å si om bilen. Er kjempefornøyd og har fått en del lange blikk... Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Da har jeg vært å jusert litt på min bestilling. Jeg fjernet sotede ruter og la til keyless entry, minne på elsete samt 18` felg/dekk. Er veldig usikker på om hvor mye de 18`vil forringe kjøreegenskaper og komfort. Men jeg fikk sett et lite utvalg med 17`og 18`ved parkeringsplassen til min forhandler og syntes det er såpass mye penere med 18`at jeg tok sjansen på å bestille dette. Lenke til kommentar
larsse Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Har nå kjørt min nye Mondeo stv 2.0 140 hk ghia nesten 500 mil siden 28. juni.Så langt har jeg kun positive ting å si om bilen. Er kjempefornøyd og har fått en del lange blikk... 9269362[/snapback] Da har ikke jeg vært så heldig, må bytte vifta til varmeappatatet. Bråker veldig mye, ellers bra. Lenke til kommentar
tjohoi Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hei igjen folkens....i ventetiden frem mot Mondeo`n kommer hjem til meg, skal jeg kjøpe inn vinterdekk og felg selv. Noen anbefalinger på dimensjoner her ? Dekkforhandler mente 15" og 195 dimensjon var best på vinterdekk på denne bilen, men går ut i fra at flere her ikke er enig :-) Lenke til kommentar
kikker Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Hei igjen folkens....i ventetiden frem mot Mondeo`n kommer hjem til meg, skal jeg kjøpe inn vinterdekk og felg selv. Noen anbefalinger på dimensjoner her ? Dekkforhandler mente 15" og 195 dimensjon var best på vinterdekk på denne bilen, men går ut i fra at flere her ikke er enig :-) 9270460[/snapback] Det er vel ikke noen som har testet den på vinterføre... 15-16" på vintergummi er nok en god kombinasjon. Har selv 16" idag på BMWen, men har bestilt 17" på Mondissen. Er kanskje litt forfengelig, men bor i Oslo så kravende er ikke så høye her. Tips til gummi... Continental contact 3+ piggfrie.... kanondekk Endret 13. august 2007 av kikker Lenke til kommentar
tjohoi Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hei igjen folkens....i ventetiden frem mot Mondeo`n kommer hjem til meg, skal jeg kjøpe inn vinterdekk og felg selv. Noen anbefalinger på dimensjoner her ? Dekkforhandler mente 15" og 195 dimensjon var best på vinterdekk på denne bilen, men går ut i fra at flere her ikke er enig :-) 9270460[/snapback] Det er vel ikke noen som har testet den på vinterføre... 15-16" på vintergummi er nok en god kombinasjon. Har selv 16" idag på BMWen, men har bestilt 17" på Mondissen. Er kanskje litt forfengelig, men bor i Oslo så kravende er ikke så høye her. Tips til gummi... Continental contact 3+ piggfrie.... kanondekk 9270638[/snapback] 17" på vinter er et tøft valg ja :-) Hva slags dim anbefaler Ford til dere som bestiller bil med vinterdekk ? Hva gjelder gummi, så er jeg enig med ditt valg. Men om det blir Contact3 eller Nokian dekkene er ikke så veldig viktig, begge er nok meget gode dekk. Lenke til kommentar
kikker Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hjul og dekk tror jeg ikke de er så sterke på. Snakk med dekkleverandøren. Idag er dekk blitt en helt vitenskap. Skulle mene at 16"-195-205mm skulle være greit. Mondeoen er ganske bred. Lenke til kommentar
hhf Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hjul og dekk tror jeg ikke de er så sterke på. Snakk med dekkleverandøren.Idag er dekk blitt en helt vitenskap. Skulle mene at 16"-195-205mm skulle være greit. Mondeoen er ganske bred. 9270887[/snapback] Har selv bestilt med 16" Y-felg. Vet ikke hvilken type dekk bortsett fra piggfritt. Noen som vet hva Billia typisk vil finne på å sette på slike? Det kommer vel ikke fra fabrikken ferdig på felg? Lenke til kommentar
kikker Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hjul og dekk tror jeg ikke de er så sterke på. Snakk med dekkleverandøren.Idag er dekk blitt en helt vitenskap. Skulle mene at 16"-195-205mm skulle være greit. Mondeoen er ganske bred. 9270887[/snapback] Har selv bestilt med 16" Y-felg. Vet ikke hvilken type dekk bortsett fra piggfritt. Noen som vet hva Billia typisk vil finne på å sette på slike? Det kommer vel ikke fra fabrikken ferdig på felg? 9270917[/snapback] Var faktisk hos Bilia i mine første runder. Og da nevnte selgeren at vinterhjulene kom med continental contact3+. Ser også at sommerhjulene har vært Continental sport2, på de demobilene jeg har kjørt. Så det kan se ut som at Continental, har kontrakt med Ford. Fikk mine første contact 3+ i vinter, de er helt rå Lenke til kommentar
bilsjuk Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hjul og dekk tror jeg ikke de er så sterke på. Snakk med dekkleverandøren.Idag er dekk blitt en helt vitenskap. Skulle mene at 16"-195-205mm skulle være greit. Mondeoen er ganske bred. 9270887[/snapback] Har selv bestilt med 16" Y-felg. Vet ikke hvilken type dekk bortsett fra piggfritt. Noen som vet hva Billia typisk vil finne på å sette på slike? Det kommer vel ikke fra fabrikken ferdig på felg? 9270917[/snapback] Var faktisk hos Bilia i mine første runder. Og da nevnte selgeren at vinterhjulene kom med continental contact3+. Ser også at sommerhjulene har vært Continental sport2, på de demobilene jeg har kjørt. Så det kan se ut som at Continental, har kontrakt med Ford. Fikk mine første contact 3+ i vinter, de er helt rå 9270967[/snapback] På min bil så sitter det Continetal contipremium contact 2. har ikke fått vinterhjulene ennå så vet ikke hvilke dekk det er, men ganske sikkert Continental contact 3+. Hadde egentlig gjort meg ferdig med denne tråden men tar meg selv i til stadighet å være inne å lese hva som foregår. fortsatt masse innteresant. Bilen går som en kule og er en fryd å kjøre. Ingenting negativt egentlig unntatt at jeg har hatt et par tilfeller der jeg måtte gi opp å fylle diesel. Pistolen koblet ut hele tiden, jeg måtte føle meg frem for å fylle. Idag prøvde jeg igjen å da gikk det som smurt. Det er 2 tegninger på innsiden av fyllingslokket der den ene viser en vifte og det er skrevet "off" over, og den andre viser en dieselpumpe. Over disse står det skrevet "HEATER". Er det noen som vet noe om dette? Finner ingenting i brukermanualen. Lenke til kommentar
Titanium-XXX Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Er det noen som har kommet over noen bilder av Nye ford Mondeo i RØD?? Finner svært få bilder av denne på nett, og hadde vært takknemmelig om noen hadde noen å poste her. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Ingenting negativt egentlig unntatt at jeg har hatt et par tilfeller der jeg måtte gi opp å fylle diesel. Pistolen koblet ut hele tiden, jeg måtte føle meg frem for å fylle. Idag prøvde jeg igjen å da gikk det som smurt. Det er 2 tegninger på innsiden av fyllingslokket der den ene viser en vifte og det er skrevet "off" over, og den andre viser en dieselpumpe. Over disse står det skrevet "HEATER". Er det noen som vet noe om dette?Finner ingenting i brukermanualen. 9271207[/snapback] Opplevde det samme første gang jeg skulle fylle. Måtte liksom presse håndtaket på pumpa litt ned før det gikk. Den Heater greia tolket jeg til at du skal skru av dieselvarmeren før du fyller. Lenke til kommentar
bilsjuk Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Ingenting negativt egentlig unntatt at jeg har hatt et par tilfeller der jeg måtte gi opp å fylle diesel. Pistolen koblet ut hele tiden, jeg måtte føle meg frem for å fylle. Idag prøvde jeg igjen å da gikk det som smurt. Det er 2 tegninger på innsiden av fyllingslokket der den ene viser en vifte og det er skrevet "off" over, og den andre viser en dieselpumpe. Over disse står det skrevet "HEATER". Er det noen som vet noe om dette?Finner ingenting i brukermanualen. 9271207[/snapback] Opplevde det samme første gang jeg skulle fylle. Måtte liksom presse håndtaket på pumpa litt ned før det gikk. Den Heater greia tolket jeg til at du skal skru av dieselvarmeren før du fyller. 9271732[/snapback] Når du sier det så tenkte jeg det samme idag når jeg fylte at jeg kjørte inn røret til bunns og presset det litt ned så fikk jeg fylt. Det er nok logiskt at dette med heater betyr at en må slå av dieselvarmeren før fylling. Takk for svar. en lærer så lenge en lever. Lenke til kommentar
bilsjuk Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Er det noen som har kommet over noen bilder av Nye ford Mondeo i RØD?? Finner svært få bilder av denne på nett, og hadde vært takknemmelig om noen hadde noen å poste her. 9271584[/snapback] jeg la inn et bilde av en rød(Tango metalic) mondeo her på side 59 forleden. den ligger på www.finn.no. søk på ford mondeo, eller finnkode 10799096 Endret 13. august 2007 av bilsjuk Lenke til kommentar
poskare Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Er det noen som har kommet over noen bilder av Nye ford Mondeo i RØD?? Finner svært få bilder av denne på nett, og hadde vært takknemmelig om noen hadde noen å poste her. 9271584[/snapback] Det er vel denne rødfargen du tenker på? Står utstilt hos Ford i Drammen! Beklager den dårlige tekniske kvaliteten, bare måtte svinge innomm å ta et par bilder for å prøve å overbevise samboeren! EDIT: Legger til et bilde til. Endret 13. august 2007 av poskare Lenke til kommentar
LISE1966 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Takker igjen for tipset alle sammen. Var inne om Bilia Fornebu i lunsjen, der prater vi service og imøtekommenhet! som natt og dag fra mine tidligere runder hos konkurrenter. Selgeren på bilia het Erik Hylland, han kunne masse om bilen og svarte på alle mine rare spørsmål Jeg avtalte å komme tilbake på onsdag, da blir det nok ny bil skal du se! Gleder meg til å "bli med i klubben" - mye takket være denne siden så falt valget på Mondeo og ikke Passat. Kort spørsmål, hva er vanlig å få i rabatt? har noen takket ja til service og vedlikehold avtale? L. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå