Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo

Anbefalte innlegg

Til Reidar!

Svært mange (inklusive meg) er usikker på om en skal velge 17`felg/dekk eller oppgradere til 18`

Vi vil jo gjerne ha biler som ser tøffe ut og 18`på nye Mondeo ser veldig bra ut.

Har dere noe oppfatning av hvordan bilen oppfører seg mtp dekkstøy og sporing med 18`?

Er det å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holtedahl

Ang. AMS sin test.

Første testen ble utført med 18", med det dårlige resultatet. Andre testen ble utført med 17", hvor bilen stoppet rundt 130mtr, som er akseltabelt.

Ville IVDC ha hatt noen påvirkninger på disse resultatene.

Hører også rykter om at komfortpakken vil utgå...stemmer det..?

Endret av kikker
Lenke til kommentar
Blir litt OT men benytter meg av sjansen. Jeg bestillte Ford Galaxy Ghia den 26.06.07 med følgende utstyr:

- 8 veis justerbar førersete

- Mørktonet glass

- Kjølerom

- Avansert Navigasjon

- Bluetooth med stemmestyring

- Parkerings-sensor

- Bi-xenon

- 3 sone klima

Vet du når jeg kan forvente levering på denne ?, siden Mondeo nå først kan bli levert i Januar. Evt kan jeg kutte ned utstyr for å få den raskere levert ?

Lurer også på om det blir noen endringer i forhold til utstyrsnivå på Ghia versjonen på 2008 modellen ? ( har katalog fra Mai )

Vil det bli muligheter for å bestille med delskinn eller keyfree ? ( savner dette da Mondeo har det )

Kommer det en Titanium versjon til Galaxy også ?

Av ren nysjerrighet, er det blitt solgt mange Galaxy av den nye modellen i Norge ?

På forhånd takk !  :thumbup:

9231338[/snapback]

Hei

Ser ut som en fin bil du har bestilt :) Kan ikke se at noe av utstyret skulle gjøre at bilen blir produsert fortere. For Norge ser det litt bedre ut med Galaxy enn med Mondeo eller S-MAX, og jeg tror vi skal ha kapasitet til å få de fleste Galaxyene vi har i bestilling produsert i løpet av oktober. Ingen større endringer er planlagt for 2008 modellen (produseres fom sept 2007).

Delskinn kommer nok ikke til Galaxy, men forhåpentligvis kommer keyfree (men har ikke fått noen indikasjoner om event når). Ikke kommer den nok til å komme som Titanium-versjon heller.

Tilsammen har vi vel solgt ca 350 Galaxyer av den nye typen, noe som er godt over måsetningen :D

Mvh

Reidar

Lenke til kommentar
Hørte rykter om at komfortpakken forsvinner.

Stemmer det..?

9248257[/snapback]

---

Jeg hørte rykter om at Ford Norge ville stille med øltelt m/fri drikke til nyfrelste Fordkjøpere på dette forum.....

:!: Tøyset bare jeg :D

Lenke til kommentar
Spørsmål til Mr. Holtedahl :

Når vet du når en kan bestille Kuga (som er 4x4) ? Hvilke motor utvalg som kommer på den ?

Utstyr ? Siden den kommer til våren til neste år, og produksjonstart i januar til neste år så kan

det vel være litt lurt å bestille den da i januar for å få levert Kuga til våren/sommeren :)

9227670[/snapback]

Hei!

Kuga har planlagt produksjonsstart i februar neste år, men vi kan ikke vente noe særlig volum før litt senere. Også her vil jeg tro at det blir kapasitetsproblemer, for denne bilen blir knalltøff (har sett den live på designstudioet i Køln) i tillegg til at den er riktig priset. Så her kan det nok være lurt å være tidlig ute med bestillingene, ja! Det eneste motoralternativet blir en 2.0 TDCi med ca 136 hk (samme som sitter i Mondeo) i versjonene Trend og Titanium.

Mvh

Reidar

9248126[/snapback]

Coolt :p 2.0 tdci motor på kuga holder det og 4x4 og masse utstyr :) Har du ikke noe bilde å legge ut her på forumet på Kuga ? Har sett bilde i noen tyske blader - ser tøff ut den :) Hva blir prisen tror du ? Når kan en bestille bilen så jeg har den til våren/sommeren ? :D

Lenke til kommentar

Da var kontrakten i boks etter mange runder med pruting.

Denne mondeo`n kommer jeg til å bo i de neste 3 årene :)

TitX St.vogn 130hk Colorado red.

Safetecpakke

Komforpakke

Navi avansert

Mørktonet glass, avtagbart hengerfeste

8-veis justerbart sete

Spoiler bak

Bag.nett

Skvettlapper foran

Takrails metall

Bi-xenon

Regnsensor

Nøkkelløs ankomst

lev. nov for den nette sum av 395" inkl firmarabatt.

Så nå får jeg slite med den gamle 04 mondeo`n noen mnd til..

Endret av Runecar
Lenke til kommentar

Safetecpakke

Komforpakke

Navi avansert

8-veis justerbart sete

Spoiler bak

Bag.nett

Skvettlapper foran

Takrails metall

Bi-xenon

Regnsensor

Nøkkelløs ankomst

9249994[/snapback]

Gratulerer

Hvis du har fått med automaten, må det være en knallpris.

Ikke tvil om Colerado er en beintøff farge, helt klart en fartsfarge. En annen farge som ville ha vært en Mondeo verdig, er den hvite brilliant met. til Mercedes, så den på en C.klasse.

Lenke til kommentar

Safetecpakke

Komforpakke

Navi avansert

8-veis justerbart sete

Spoiler bak

Bag.nett

Skvettlapper foran

Takrails metall

Bi-xenon

Regnsensor

Nøkkelløs ankomst

9249994[/snapback]

Gratulerer

Hvis du har fått med automaten, må det være en knallpris.

Ikke tvil om Colerado er en beintøff farge, helt klart en fartsfarge. En annen farge som ville ha vært en Mondeo verdig, er den hvite brilliant met. til Mercedes, så den på en C.klasse.

9250385[/snapback]

Denne er med manuell 6 trinns kasse..

etter å ha lest gjennom forumet så lurer jeg på om acc er inne i safetec pakken, eller må den bestilles utenom`??

Lenke til kommentar
ACC er med. Ser du har levering i nov. Det må være spesielt, siden de fleste ikke er blitt garantert bil +/- jul, ved kontraktskriving idag.

9250532[/snapback]

Kontrakten ble skrevet 25/6 men jeg har firmabil i dag som jeg må kjøre frem til den har rullet 150" så for min del passer det bra å få bil nov/des.

I følge min selger som jeg hadde kontakt med igår for etterbestilling av regnsensor så skulle den prod. neste uke og ankomme Norge i nov en gang.

Lenke til kommentar
ACC er med. Ser du har levering i nov. Det må være spesielt, siden de fleste ikke er blitt garantert bil +/- jul, ved kontraktskriving idag.

9250532[/snapback]

Kontrakten ble skrevet 25/6 men jeg har firmabil i dag som jeg må kjøre frem til den har rullet 150" så for min del passer det bra å få bil nov/des.

I følge min selger som jeg hadde kontakt med igår for etterbestilling av regnsensor så skulle den prod. neste uke og ankomme Norge i nov en gang.

9250576[/snapback]

Hmm....Min forhandler sa at bilen ville være i Norge og nøkkelklar 3 uker etter produksjonsdag.

Lenke til kommentar

9250532[/snapback]

9250576[/snapback]

Hmm....Min forhandler sa at bilen ville være i Norge og nøkkelklar 3 uker etter produksjonsdag.

9250622[/snapback]

Legge ut bilder etter den har vært på lakkforsegling.. selv om det er en stund til.

Lenke til kommentar
Holtedahl

Tidligere i dette forumet er det blitt nevnt at alarm vil forsinke levering, kan det bekreftes. Fatman33 hadde bestilt alarm, da han hentet bilen var den ikke med. :hmm:

Ser også at ingen av demobilene har alarm, er det tilfeldig..?

9248108[/snapback]

Kan jo også passe på å spørre mr. Holtedahl om en ting i anledning original alarm. Er det så at denne ikke er FG-godkjent?

Fikk nemlig denne tilbakemeldingen fra verkstedet i dag når jeg var innom en tur, og det synes jeg virkelig burde vært opplyst til kunder, om så er tilfelle.

Lenke til kommentar

:hrm:

Holtedahl

Tidligere i dette forumet er det blitt nevnt at alarm vil forsinke levering, kan det bekreftes. Fatman33 hadde bestilt alarm, da han hentet bilen var den ikke med. :hmm:

Ser også at ingen av demobilene har alarm, er det tilfeldig..?

9248108[/snapback]

Kan jo også passe på å spørre mr. Holtedahl om en ting i anledning original alarm. Er det så at denne ikke er FG-godkjent?

Fikk nemlig denne tilbakemeldingen fra verkstedet i dag når jeg var innom en tur, og det synes jeg virkelig burde vært opplyst til kunder, om så er tilfelle.

9252654[/snapback]

Hadde håpet Holtedahl konsentrerte seg om Mondeo spørsmål istedenfor Galaxy og Kuga spørsmål.. sist jeg sjekket var det her ett Mondeo forum.. :hrm:

Interessant ang. FG. godkjenningen. Mulig pga.at man kan koble ut hele alarmsystemet at den ikke er godkjent.

Skal sjekke andre alarmsystemer i tilfelle jeg havner i samme fella.. :(

Helt klart en flott bil du har fått deg.

Kjørte nedover E18 igår. Fikk en Titanium i bakspeilet, så skikkelig "mean"ut. Hang meg litt på å for å sjekke den ut. Har ingen problemer med å se meg selv bak rattet i den.... :cool:

Endret av kikker
Lenke til kommentar

Hadde håpet Holtedahl konsentrerte seg om Mondeo spørsmål istedenfor Galaxy og Kuga spørsmål.. sist jeg sjekket var det her ett Mondeo forum.. :hrm:

Vi skal takke Holtedahl for at han yter oss god service og bruker tid på denne tråden. :thumbup: Som han skriver så blir Mondeo, S-Max og Galaxy produsert på samme fabrikk og dermed kan spørsmål og svar være relevant for alle modellene.

Vi kan vel være litt overbærende med at Holtedahl ikke kjenner til regler om å holde seg til emne og trådtittel og heller overlate til våre riktige sheriffer (brukermoderatorer) å rydde i tråden dersom det tar helt av?

Endret av Lille Brum
Lenke til kommentar

9252799[/snapback]

Såså, det er ikke så håpeløst offtopic de spørsmålene man har stillet og skulle det bli masse skiller vi det bare ut i en ny tråd.

Lenke til kommentar
Har bestilt en Sea Grey stasjonsvogn, men har blitt mer og mer usikker på fargevalget... noen som har bilde med denne lakken?

9244232[/snapback]

Et bilde av bilen min som er Sea Grey

post-129211-1186776860_thumb.jpg

9252724[/snapback]

Ser lekkert ut Fatman og jeg er fremdeles happy for å ha valgt den fargen. Ser også utrolig bra ut med 18", så jeg håper ikke nedturen blir for stor når jeg møter min med 17" hos forhandleren en gang...

Endret av hhf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...