Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo

Anbefalte innlegg

Holder meg til 17" synes 18 blir urolig spesielt med forhjulstrekk, merket ikke så mye med bakhjulstrekk.

Har du prøvekjørt. Veldig irriterende refleks fra dysen oppå dashbordet.

8792884[/snapback]

Ja, jeg har prøvekjørt 2 ganger. Begge var Trend. 1.8. 6 trinns manuell 5 dørs.

Håper de får inn en 2.0 Tit oh gjerne med automat, slik at jeg kan prøvekjøre denne.

Jeg har lest at refleksen fra dashbordet vil bli ordnet fra Ford. Sannsynligvis er dette fikset når du får bilen. Bilen min blir produsert i disse dager slik at jeg vet ikke om dette er ordnet på min.

8792992[/snapback]

Det var gode nyheter.

Har du tenkt på drivstoff forbruk og slitasje på bremseklosser med automat.

Mine automat biler spiste bremseklosser og Skiver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var gode nyheter.

8793049[/snapback]

--------

Har hatt 6-7 biler med automat og har levd over bremseklosseskifte hittil :)

Det er klart den bruker noe mer diesel med automat men noe voldsom forskjell er det vel ikke.

Det finnes sikkert masse argumenter for og imot automat, men for meg handler dette om komfort som jeg er villig til å betale for.

Lenke til kommentar
Det var gode nyheter.

8793049[/snapback]

--------

Har hatt 6-7 biler med automat og har levd over bremseklosseskifte hittil :)

Det er klart den bruker noe mer diesel med automat men noe voldsom forskjell er det vel ikke.

Det finnes sikkert masse argumenter for og imot automat, men for meg handler dette om komfort som jeg er villig til å betale for.

8793135[/snapback]

Sant nok.

Man er altid nysgjerrig når man beveger seg ut på noe nytt.

Har fått luftet litt tanker her.

Så er det bare å vente på høsten, ikke ofte man gleder seg høsten.

Lenke til kommentar

Er ikke denne demperkontrollen veldig dyr? Var det ikke ca 20`?

Har lest nokså mange tester både norske og utenlandske, der det hevdes at demperkontrollen fungerer men at dette er et nokså unødvendig ekstrautstyr pga nye Mondeo har et veldig godt avstemt demping/fjæring uten dette.

Lenke til kommentar
Er ikke denne demperkontrollen veldig dyr? Var det ikke ca 20`?

Har lest nokså mange tester både norske og utenlandske, der det hevdes at demperkontrollen fungerer men at dette er et nokså unødvendig ekstrautstyr pga nye Mondeo har et veldig godt avstemt demping/fjæring uten dette.

8793315[/snapback]

Har bare fyllt på alt som var mulig få puttet på bilen, så jeg har en sluttsum.

Så da har man muligheter til å +/- etterpå, når man kommer ut av butikken å for summet seg.

Synes ikke prisen var avskrekkende. Den ligger i IVDC pakken: bakkestarthelp, avan. ESP.............. Pris 12600.- Har jo sansen for litt ekstra gromsaker. Kanskje det fungerer bedre her på Flåklypa, enn stuegulvveier i Sardinien. Er villig til å prøve.

Lenke til kommentar
Synes ikke prisen var avskrekkende. Den ligger i IVDC pakken: bakkestarthelp, avan. ESP.............. Pris 12600.- Har jo sansen for litt ekstra gromsaker. Kanskje det fungerer bedre her på Flåklypa, enn stuegulvveier i Sardinien. Er villig til å prøve.

8793433[/snapback]

12600,- var vel kanskje ikke så ille allikevel, særlig når det er bakkestarthjelp og avansert Esp, og du har absolutt et poeng med at noe slikt kan ha større nytte her i landet.

Pokker.. eller...jeg er nesten glad for at det sannsynligvis er for sent for meg å korrigere min bestilling :!:

Endret av Dallas
Lenke til kommentar

8793433[/snapback]

12600,- var vel kanskje ikke så ille allikevel, særlig når det er bakkestarthjelp og avansert Esp, og du har absolutt et poeng med at noe slikt kan ha større nytte her i landet.

Pokker.. eller...jeg er nesten glad for at det sannsynligvis er for sent for meg å korrigere min bestilling :!:

8793480[/snapback]

Ble veldig overrasket over prisnivået, den dyreste posten er navien. avan. 15900.-

er villig til å glemme gamle fordommer. Så nå skal det prøves.

Åssen forholder Ford seg til deg etter du har bestillt.Tenkte på hva de lover ang. levering..?

Lenke til kommentar
Ble veldig overrasket over prisnivået, den dyreste posten er navien. avan. 15900.-

Åssen forholder Ford seg til deg etter du har bestillt.Tenkte på hva de lover ang. levering..?

8793566[/snapback]

Bestillingen vil nok være låst på et tidspunkt. Regner med at dette tidspunktet er passert for min del slik at det blir ingen endringer.

Muligheten til endringer på bestilling varierer voldsomt fra merke til merke. Hos Mercedes feks er det lite anledning til å endre selv om det kan være veldig lenge til bilen faktisk produseres. Dette skyldes ulike logistikksystemer.

Lenke til kommentar

8793566[/snapback]

Bestillingen vil nok være låst på et tidspunkt. Regner med at dette tidspunktet er passert for min del slik at det blir ingen endringer.

Muligheten til endringer på bestilling varierer voldsomt fra merke til merke. Hos Mercedes feks er det lite anledning til å endre selv om det kan være veldig lenge til bilen faktisk produseres. Dette skyldes ulike logistikksystemer.

8793617[/snapback]

Har de gitt deg en leveringsdato, som de klarer å holde.

Lenke til kommentar
Hørt noe nærmere om leveringsdato Fatmann33?

8791577[/snapback]

Nope, ikke fått noe ennå.

Snakket med selgeren i helgen, og han fortalte at det var kommet produksjonsdato på bilen til noen som bestilte før meg, så det nærmer seg vel. Skal nedom der i dag for å høre. Gav selger et par "last minute changes" på lørdag, så jeg håper de lot seg implementere i bestillingen (opp til 140 hk og 18" felger). Men får som sagt se senere i dag.

Lenke til kommentar
Hørt noe nærmere om leveringsdato Fatmann33?

8791577[/snapback]

Nope, ikke fått noe ennå.

Snakket med selgeren i helgen, og han fortalte at det var kommet produksjonsdato på bilen til noen som bestilte før meg, så det nærmer seg vel. Skal nedom der i dag for å høre. Gav selger et par "last minute changes" på lørdag, så jeg håper de lot seg implementere i bestillingen (opp til 140 hk og 18" felger). Men får som sagt se senere i dag.

8794565[/snapback]

Blir spennende. Ska du ha disse Y felgene?

Jeg har nå solgt min bil og skal ned og hente en lånebil (Ford Focus) fra min forhandler i morgen og skal undersøke mer om produksjonsdato da.

Sist jeg snakket med de sa de at det lå det inn at den skal produsereres i Juni men ikke eksakt dato. De snakket også om at det lå inn en kode 8, som skal bety høyeste leveringsprioritet.

Lenke til kommentar

8793630[/snapback]

---

Se ovennstående innlegg ang levering. Det er i utganspunktet levering i månedskiftet juli/aug men ingenting er sikkert her. De sliter med å transportere biler oppover også.

Lenke til kommentar

8793630[/snapback]

---

Se ovennstående innlegg ang levering. Det er i utganspunktet levering i månedskiftet juli/aug men ingenting er sikkert her. De sliter med å transportere biler oppover også.

8794763[/snapback]

Når bestilte du bilen.

Virker ikke til at selgerne har innvirkning på leveringen.

Må jo planlegge salg av egen bil.

Lenke til kommentar

Blir spennende. Ska du ha disse Y felgene?

Jeg har nå solgt min bil og skal ned og hente en lånebil (Ford Focus) fra min forhandler i morgen og skal undersøke mer om produksjonsdato da.

Sist jeg snakket med de sa de at det lå det inn at den skal produsereres i Juni men ikke eksakt dato. De snakket også om at det lå inn en kode 8, som skal bety høyeste leveringsprioritet.

8794732[/snapback]

Ja det blir disse Y-felgene (både på sommer og vinterdekk).

Fikk endret felgene, men tidsfristen for motorvalg hadde gått ut, men pytt sann....blir nok meget fornøyd uansett.

Ingen prosduksjons-/leveringsdato satt, men håper det kommer noe konkret om ikke så altfor lenge.

Lenke til kommentar
[

Har som skrevet lengre oppe i denne tråden, bestilt en Tit X stasjonsvogn autm. sort.

Er litt skeptsik til hvor praktisk fargen er jeg også men jeg vurderer å ta en slik Ditec (eller lignende) behandling. Er jo litt stilig med sort, men blå er jo også greit. Seagrey er også et fint alternativ.

Hvilket utstyr tar du?

8791535[/snapback]

Fikk bestilt opp lakkforsegling på bilen i dag. De skulle gjøre dette før utlevering. De måtte jo allikevel ha polert den, så da ble ikke prisen ille; 2000 for forsegling/glassering av bilen.

Lenke til kommentar
Fikk bestilt opp lakkforsegling på bilen i dag. De skulle gjøre dette før utlevering. De måtte jo allikevel ha polert den, så da ble ikke prisen ille; 2000 for forsegling/glassering av bilen.

8796955[/snapback]

Håper dette er tilgjengelig ved min forhandler også. Dette er jo omtrent halvparten av hva en Ditecbehandling koster. Tror dette er en god investering.

Lenke til kommentar

Fikk endret felgene, men tidsfristen for motorvalg hadde gått ut, men pytt sann....blir nok meget fornøyd uansett.

Ingen prosduksjons-/leveringsdato satt, men håper det kommer noe konkret om ikke så altfor lenge.

8796920[/snapback]

-----

Blir Y-felger på meg også. Er jo mye stilligere med disse enn de som er standard på Tit X.

Måtte du betale noe ekstra og ble det 18"?

Endret av Dallas
Lenke til kommentar

8796955[/snapback]

Håper dette er tilgjengelig ved min forhandler også. Dette er jo omtrent halvparten av hva en Ditecbehandling koster. Tror dette er en god investering.

8796979[/snapback]

Det er de samme karene som gjør den vanlige klargjøringen for Ford her i Drammen som også gjør lakkforsegling. Så det var jo veldig greit for min del i alle fall.

Lenke til kommentar

8796920[/snapback]

-----

Blir Y-felger på meg også. Er jo mye stilligere med disse de som er standard på Tit X.

Måtte du betale noe ekstra og ble det 18"?

8797001[/snapback]

Det ble 18" ja, og regner med at det blir de 1500 i tillegg som er oppgitt i listene til Ford.

Lenke til kommentar
Når bestilte du bilen.

Virker ikke til at selgerne har innvirkning på leveringen.

Må jo planlegge salg av egen bil.

8796914[/snapback]

Jeg tror jeg bestilte i begynnelsen av Mai. (husker ikke helt dato)

De blir vel sikkert mer eksakt på levering etterhvert tenker jeg. De første bilene rullet ut fra fabrikken i Genk 29 mars så det er nok en god del som venter på bil.

Endret av Dallas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...