Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heng dere på og legg til egen bil ved å trykke "svar" på dette innlegget, og legg så til nye data på ny linje inne i selve innlegget, så får vi en fin samleoversikt. Håper ikke formateringen blir alt for uoversiktlig. Ta med nick, karosseri, utstyrsnivå, motor/gir, farge utv./innv., samt viktigste ekstra, fullpris og leveringsdato.

Torz - Stv - TitX - 130A - Tonic/Inf.blue - Navi, IVDC, ACC - 493' - nov./des.07

bilsjuk-Stv- Tit   - 130A - Black panther/New York - Navi, nøkkelfri,- 425´- Aug.07

hhf - Stv -Trend - 100M - SeaGrey/Delskinn- Parkvarmer, Sportpakke - 370 - Sept/Okt 07

Zettie - 5dr cbi - TitX - 130M - Tonic/Inf.blue - ALT ex seteminne&bakseteund. - Aug.07?

Jxl - Stv - TitX - 130M - Panther Bl.- Navi, Cruise,k.pakke, 8-veis sete,tonede ruter, 18" felg,spoiler, h.feste, rails, regnsensor, v.dekk på alu - 384 - Okt/Nov 07

tjohoi - Stv - TitX - 130A - Machine Silver - Navi - ACC - 8-veis sete - 410' - okt 07

KIKKER-Stv-TitX-130M-18"-Panther-keyless-Navi/6cd-komfort-safetechp.-El.8 pass.+++ 473'- sept/okt 07.

Eppen - Stv - Titx - 130M - Sea Grey-komfort - 18" - keyless - rail - spoiler - xenon - cc - sotet - 390'   Feil levert i juli, ny dato Okt 07

Dallas - Stv - Tit X - 130A - Panther black - Navi 6 cd, Cruise, oppv. baksete, mørke ruter, spoil, komforpakke, Xenon, 8 veis el sete, kjerringlift, h.feste - 410` sept 07

Fatman33 - stv - TitX - 130M - Sea Grey/Ebony - komfort - bixenon - 18" - skiboks - cc - spoiler - hf - alarm - bakkestart -  endelig pris er jeg ikke 100% sikker på her og nå- 03.august

kuami - stv - Tit - 130M - Thunder - Komfort/intro - 8 v.sete - krok - bl rails - m.ruter - 350`- lev okt

FirstFord 5dr - TitX - 130A - Panther - Navi - Komfort - SafeTech - BiXenon - 8v fsete - Hekkspoiler - VHjul - 435' - Juli 07

Titanium-XXX 4dr-TitX - 130M - Colorado RED - Komfortpk,18",Bixenon,08 mod,sportfjæring,senket +++ 320.000 - lev okt 07.

TOMSIN- stv-titx-130A, navi, sportsfjærer, 18", komfortpakke, mørke ruter,hekkspoiler, panther black, ++++ 430.000 lev nov-des.

poskare - Stv - TitX - 130A - Panther - Navi - Komfort - Safetech - Keyless - BiXenon - M.ruter - Keyless - 8v.sete - Alarm+++ - ukjent fullpris - okt/nov´07

GeirOr - Stv - TitX-130M - Sort-18", BiXenon - Hekkspoiler - Navi - Komfort - El-Takluke - Rails - Keyless - M.ruter - Keyless - 8v.sete -Alarm(DEFA) - 390.000,-  Sept

Willi - 5dr - TitX - 130A - sølv/sort - Komf.Safet - Navi++ - 450' - om3-?uker

Erlends -stv- TitX -130M- Seagrey - ACC- Keyless Ent - Alarm (blir nok DEFA)- Chip Trim - Komfortp- ++++ - 435' - Sept/Okt

larsse - 4dr - TitX - 130A - sea grey - 18" - Komf - mørke ruter - CC. fått 2/7

milsluker - 5dr combi Tit - Panther - 130M - sportspk./senket/bakspoiler/17"Y - vinter 16" alu - komfortpk. - h.feste - 344' minus 20' firmarabatt - 1.okt

Lomper - Stv - TitX - ... alt utstyr som er mulig

Pellepedal - Stv- Ghia - 140M - 17" - Panther - Mørkeruter - BiXenon - Parkvarmer - Komfortpk - el.sete m/minne - parksens. 370" mottat juli

pohorne - Stv - Tit - 130A -Thunder grey - Komfort pakke - 8 veis førersete - Cruise kontroll - Regnsensor - Takrails metallfarvet - Skvettlapper foran - Avtagbart hengerfeste - Ekstra flipkey - 374' (inkl rabatt) - levering før desember jf selger.

ARETHY - Stv, Ghia X, 130A, Panther, Mørkeruter, Bi Xenon, Komfortpk., H.feste, Hekkspoiler, Ventilerte forseter, Oppvarmet baksete, Nøkkelfri adkomst, Cd magasin, Takrails metall, 18" Y-eiket sommer, 16" 7x2eiket vinter, Skvettlapper foran, El.soltak, Aut.nivåreg, Bagasjeromsgardin, Okt/Nov, 390,-

pette Stv. 130M- panther. komfortpakke - sportspakke- mørktonet glass- BiXenon - cruis - navi - 8 v.sete (minne) - 8 v.sete passasjer-rails - Hundegitter -++ sept/okt 07

Beirut  - Stv - TitX - 130M6, Panther, mørke ruter, komfort pk, spoiler,rails, skvettlapper bak/foran, soltak, hundegitter, el.sete, cruise, regnsensor, sportsfjæring, familiepakke, bakkestart, avt.hengerfest, kjerringlift. Best 25.6, levering usikkert.

jora - 5d.kombi - Trend -2,0 130Diesel - Auto - Cruise - Seagrey - Avtb.h.feste - Sony Stereo - Motorvarmer -Hentes IDAG! (09.08.07)

Pukkelrygg - Stv - TitX - 130M6 - Panther -18" -Familiepakke - Fartsholder - Komfortpakke - Metallic lakk - Mørktonet glass - Takrails - avt. hengerfeste - Alarm - Bi-xenon - Spoiler - lev NOV 07(?)

Pokingdevice - stv-titx-130m6-panther-18"-mørkttonet glass-nøkkelfri adk. og start- el sete m/minne-kjerringlift-soltak-tilhfeste-fartsholder-handsfree

blåtann.

Neonleon - Stv - Tit - 130M6 - SeaGrey - Komfortpakke - sportspakke - sikkerhetspakke - cruise - regnsensor - 8v sete med minne - skvettlapper foran/bak - Bi-Xenon - Mørktonet glass - levering ukjent

Lenke til kommentar
Har bestilt en Sea Grey stasjonsvogn, men har blitt mer og mer usikker på fargevalget... noen som har bilde med denne lakken?

9244232[/snapback]

Se det første bildet her: http://www.amotor.no/nyhet/bilnyheter/ford...flyttebil/39698

Min favorittfarge på nye Mondeo! :cool:

9244332[/snapback]

Der var jeg beroliget!

Blir nok ingen endring på ordren læll ;)

9244383[/snapback]

Hei Neonleon,

Dette med fargevalg er jammen ikke enkelt. Spesielt når man ikke får se fargen "live" på forhånd. Det som er opplegget med Seagrey er at fargen går igjen i mange bilmodeller. Det er bl.a den mest solgte fargen til Volvo V70, men da heter den titangrå. Dette er i høyeste grad en individuell sak. Selv skulle jeg gjerne hatt min i gullbrun metallic, men den fargen fins ikke. Jeg har valgt Tonic, fordi jeg liker lysere farger. Jeg ser mange velger svart, og det er sikkert fint. For min del er valget slik at jeg skal ha alt annet enn svart, slik er vi nå ulike.

Men, jeg var innom forhandler på ferie nå i går, og der sto en Seagrey Titanium med svarte ruter og sølv takrails, samt skvetter bak. Den fargen syntes jeg var enormt fin. Den skinner litt i noen nyanser i sollyset, kanskje over mot mørk gråblå. Jeg begynte nesten å angre på mitt fargevalg. Altså en sabla fin farge. Helt klart mitt førstevalg dersom jeg skulle hatt mørk bil. Og nå har jeg også bestilt skvetter bak. Det gjorde seg faktisk. Først hørte jeg på råd fra selger om at dette ikke passet, men da jeg fikk se dem så tok jeg dem med umiddelbart. Og så hindrer det kanskje litt sprut på bakskjermen i tillegg? Det er jo noe mer enn bare forlengelse av innerskjermene. De går jo på utsiden av skjermen og er spesiallaget for bilen.

Og nå blir vel KIKKER i villrede nok en gang (skvetter bak tenker jeg på).

Lenke til kommentar
Vedr. farge, står en rød (ikke metallic) i utstillingen på Ford i Drammen, rålekkert.... Kunne tenkt meg den fargen, men dama vil ha sort....

9244971[/snapback]

Nøyaktig den fargen jeg har bestillt :)

Samme type karosseri også, men jeg skal ikke ha Ghia X , jeg skal ha Titanium X.

Enig i at den som står i Drammen er rålekker ja! Folk burde komme seg dit å ta en titt - fargen rød får en ny dimmensjon med denne bilen!

Lenke til kommentar
Har bestilt en Sea Grey stasjonsvogn, men har blitt mer og mer usikker på fargevalget... noen som har bilde med denne lakken?

9244232[/snapback]

Se det første bildet her: http://www.amotor.no/nyhet/bilnyheter/ford...flyttebil/39698

9244332[/snapback]

Der var jeg beroliget!

9244383[/snapback]

Og nå blir vel KIKKER i villrede nok en gang (skvetter bak tenker jeg på).

9244899[/snapback]

Alt under kontrol her..om så pistolen satt i tinningen, har jeg ikke en ekstra krone til skvettiser bak. Orker heller ikke en bekymring til... :blush:

Farge er ett gjennomsgang tema. Alle farger passer i en eller annen setting, kveld, skumring, sollys, regnvær..osv. Så er det jo ett praktisk problem, møkk, riper, småbulker. At jeg valgte Panther var absolut ikke lurt, men fy f... så lekker. Hadde jeg vært tøff nok ville jeg ha gått for den røde, problemet med de røde er at de falmer så fort. (kan sikkert forsterkes med lakkbehandling).

Endret av kikker
Lenke til kommentar

Valgte også Panther Black og skal lakkforsterke den. Har sett et par biler i fargen Tango (type rød-oransje) - det var veldig stilig. Men, er ikke modig nok til å bestille/endre til den..... (I Drammen stod det en med denne fargen til klargjøring).

Lenke til kommentar
Vedr. farge, står en rød (ikke metallic) i utstillingen på Ford i Drammen, rålekkert.... Kunne tenkt meg den fargen, men dama vil ha sort....

9244971[/snapback]

Samme type karosseri også, men jeg skal ikke ha Ghia X , jeg skal ha Titanium X.

Enig i at den som står i Drammen er rålekker ja! Folk burde komme seg dit å ta en titt - fargen rød får en ny dimmensjon med denne bilen!

9245092[/snapback]

Fant denne inne på finn.no. Rødt er jo fint da :cool:

Lenke til kommentar

9244971[/snapback]

9245092[/snapback]

Fant denne inne på finn.no. Rødt er jo fint da :cool:

post-135128-1186694498_thumb.jpg

Lenke til kommentar

...jeg må nok høre på kjærst'n ja... Men den er lekker i Panther Black... Det som er ille er jo vente helt til okt/nov.....og så sitter jeg på et kontor 20 meter i fra alle Mondeoene som står klar til levering... :dribble: Gjett om jeg er rastløs da!! Selvpining! Ba sjefen om å spikre igjen vinduene!! :cry:

Lenke til kommentar

9244232[/snapback]

9244332[/snapback]

Der var jeg beroliget!

9244383[/snapback]

Gratulerer med et godt valg :thumbup: ! Så en Sea Grey TitX stv. m. mørke ruter, 17'' Y-felg, sølv rails og spoiler parkert i byen i ettermiddag. Fargen var bare flott på bilen og jeg kommer til å velge denne selv da jeg ønsker mørk bil. Vær imidlertid obs. på at den, som alle grå farger, kan se litt "blå" ut under spesielle lysforhold.

Alternativet om du ønsker mørk bil er svart, men denne ville jeg kanskje styrt unna selv om den ser stillig ut. For det første vet jeg av førstehånds erfaring at sort bil er et h.... å holde noenlunde presentabel selv med lakkforsegling og hyppig vask. For det andre skal jo "alle" ha sort. Så høres det kanskje tullete ut, men jeg fikk (også) en "gangster" føleles da jeg så stv. med mørke ruter i Panther Black - manglet liksom bare gangsta-rap for fulle mugger i anlegget og en kar hengende ut av bakvindu med en uzzi i handa.

Farge er en personlig greie, men bilen er så flott at jeg definitivt mener den trygt kan velges i de fleste farger. Så stor honnør til alle dere som "tør" å velge noe annet en sort og sølv.

Lenke til kommentar

Bare en liten rapport:

Tok en god jomfru-tur i går kveld.. alt funker perfekt, og den automatkassa er en drøm! Bedre enn forventet. Girer mykt og fint, og drar skikkelig ut i S-stilling :) Elegant manuell giring også med 'tiptronic' funksjonen. Cruisen er også kjempefin å håndtere slik den er montert på rattet!

Masser av krefter i 130 motoren, som i tillegg er nærmest lydløs inne i bilen. Kort sagt, alle forventninger er innfridd! :yes:

Eneste lille minus er denne lakk-rep. jobben som måtte gjøres.. stort sett er det blitt bra, men det er blitt ettpar bitte små 'nupper' som må poleres bort.. de sier det skal fikses greit til uken, men jeg er liksom ikke trygg før det er 100%.. :hmm:

Siden det er litt fargesnakk igjen nevner jeg bare at jeg er kjempeglad jeg valgte Seagrey! Nydelig til den bilen dersom man ønsker en mørk farge. Synes selv den er nesten mer blå enn grå, noe jeg er fornøyd med.

Hvertfall til alle som venter; gled dere enda mer! :thumbup:

Lenke til kommentar
Bare en liten rapport:

Tok en god jomfru-tur i går kveld.. alt funker perfekt, og den automatkassa er en drøm! Bedre enn forventet. Girer mykt og fint, og drar skikkelig ut i S-stilling  :)  Elegant manuell giring også med 'tiptronic' funksjonen. Cruisen er også kjempefin å håndtere slik den er montert på rattet!

Masser av krefter i 130 motoren, som i tillegg er nærmest lydløs inne i bilen. Kort sagt, alle forventninger er innfridd!  :yes:

Eneste lille minus er denne lakk-rep. jobben som måtte gjøres.. stort sett er det blitt bra, men det er blitt ettpar bitte små 'nupper' som må poleres bort.. de sier det skal fikses greit til uken, men jeg er liksom ikke trygg før det er 100%..  :hmm: 

Siden det er litt fargesnakk igjen nevner jeg bare at jeg er kjempeglad jeg valgte Seagrey! Nydelig til den bilen dersom man ønsker en mørk farge. Synes selv den er nesten mer blå enn grå, noe jeg er fornøyd med.

Hvertfall til alle som venter; gled dere enda mer!   :thumbup:

9247597[/snapback]

Høres bra ut dette - alle som får bilen er happy :-) ! Hva gjelder "nuppene" så tror jeg du kan sove rolig - de blir nok 100% borte igjen med litt proff polering.

Endret av hhf
Lenke til kommentar
Beklager at spørsmålet er offtopic (S-Max) men benytter sjansen når Holtedahl er her. Er det sammenheng mellom leveringstid på Mondeo og S-Max? Jeg bestilte en S-Max mandag 06.08 og lurer på om det er like lang leveringstid på denne bilen (jan/feb 08)? På forhånd takk for svar.

9228981[/snapback]

Heisann!

Ja det er dessverre en veldig sterk sammenheng mellom leveringstiden på S-MAX og Mondeo. Begge bilene, samt Galaxy, bygges på den fleksible produksjonslinjen på Genk-fabrikken. Og ettersom produksjonen går for fulle mugger (etterspørselsen er mye større enn kapasiteten for samtlige tre modeller over hele Europa) vil det si at dersom man øker mengden Mondeo produsert, må man redusere antall S-MAX/Galaxy (og vice versa).

Det er vel dette som er "problemet" når man lager biler som slår såpass bra an som disse har gjort - man klarer kort og godt ikke å levere nok. Vi i Ford Norge prøver alt vi kan for å få mer produksjon, men når de fleste land i Europa også gjør det samme, så blir det kamp om beinet. Når det er sagt så ser fabrikken på alternative muligheter for å øke kapasiteten på kort til mellomlang sikt, så vi håper å få ned leveringstiden så godt som mulig. Men når det er sagt, så skal du likevel være meget fornøyd om du faktisk får levert bilen i jan/feb om du bestilte den på mandag.

På den positive siden så er jo etterspørsel som overgår tilbudet bra for annenhåndsverdien. Så de som har kjøpt/bestilt en Mondeo eller S-MAX vil nok få en bra pris igjen for den når den én gang skal ut for salg :)

Mvh

Reidar Holtedahl

Produktsjef

Ford Motor Norge as

Lenke til kommentar
Flott med en representant for Ford her!

Spørsmål til Mr. Holtedahl:

Sto en grundig test av Mondeo 2,5t i tyske Auto Motor & Sport i juni. Meget godt resultat, med ett viktig unntak. Bremsing på underlag med høy/lav friksjon ga ekstremt lang bremselengde. Bilen hadde fortsatt ca. 50 km/t når testbanen på 150m tok slutt. Dette gjorde meg urolig, jeg som nesten hadde bestemt meg for å gå for denne bilen. I Norge er jo varierende friksjon noe vi har hele vinteren. Det som utfordres i denne testen er ABS og ESP systemet i samarbeid. Det er krevende å utnytte friksjonen der den er god samtidig som bilen skal fortsette rett fram. AMS tester alle biler på denne måten og forskjellene er tildels store, men jeg har ikke sett et så dårlig resultat før. MB C-klasse stopper f. eks. på under 100 m. Dette tyder på at det kan være tatt noen snarveier i programmeringen/justeringen. Kanskje har ikke Ford selv gjort denne testen?

Se: http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/e...04748_14194.hbs

Har du noen kommentar?

9227061[/snapback]

Hei

Har hørt om denne testen (såkalt mju-splitt) og diskutert det med våre tekniske folk, men det er ingen som har noe fornuftig svar. Heller ikke norske AMS fant noe lignende i sin test av Mondeo i forrige nummer. Men ingeniørene i Tyskland er klar over testen og undersøker hva det kan skyldes, og vil nok komme med en løsning. Men for alt man vet kan det jo være et engangstilfelle, så vi får vente på ytterligere dokumentasjon.

Mvh

Reidar

Lenke til kommentar

Holtedahl

Tidligere i dette forumet er det blitt nevnt at alarm vil forsinke levering, kan det bekreftes. Fatman33 hadde bestilt alarm, da han hentet bilen var den ikke med. :hmm:

Ser også at ingen av demobilene har alarm, er det tilfeldig..?

Endret av kikker
Lenke til kommentar
Spørsmål til Mr. Holtedahl :

Når vet du når en kan bestille Kuga (som er 4x4) ? Hvilke motor utvalg som kommer på den ?

Utstyr ? Siden den kommer til våren til neste år, og produksjonstart i januar til neste år så kan

det vel være litt lurt å bestille den da i januar for å få levert Kuga til våren/sommeren :)

9227670[/snapback]

Hei!

Kuga har planlagt produksjonsstart i februar neste år, men vi kan ikke vente noe særlig volum før litt senere. Også her vil jeg tro at det blir kapasitetsproblemer, for denne bilen blir knalltøff (har sett den live på designstudioet i Køln) i tillegg til at den er riktig priset. Så her kan det nok være lurt å være tidlig ute med bestillingene, ja! Det eneste motoralternativet blir en 2.0 TDCi med ca 136 hk (samme som sitter i Mondeo) i versjonene Trend og Titanium.

Mvh

Reidar

Lenke til kommentar
Høres bra ut dette - alle som får bilen er happy :-) ! Hva gjelder "nuppene" så tror jeg du kan sove rolig - de blir nok 100% borte igjen med litt proff polering.

9247650[/snapback]

Takk hhf, alltig godt med litt støtte når man er småbekymret! ;) Har forøvrig nettopp vært i kontakt med verksmester også (som ikke var tilstede når jeg hentet bilen), -han garanterte disse fikset mandag, så nå senker jeg skuldrene! :cool:

Lenke til kommentar

På den positive siden så er jo etterspørsel som overgår tilbudet bra for annenhåndsverdien. Så de som har kjøpt/bestilt en Mondeo eller S-MAX vil nok få en bra pris igjen for den når den én gang skal ut for salg :)

Mvh

Reidar Holtedahl

Produktsjef

Ford Motor Norge as

9248068[/snapback]

----

Noen betraktninger omkring annenhåndsverdi...

Det kan virke som at mange av kjøpere av nye Mondeo aldri har eid Ford tidligere.

Jeg har aldri hatt Ford tidligere og var litt skeptisk til driftssikkerhet og annenhåndsverdi. Jeg vil tro at veldig mange som vurderer nye Mondeo har de samme tankene.

Driftssikkerheten er jeg vel blitt nokså overbevisst om at er tilfredsillende.

Jeg er mer spent på annehåndsverdien. Slik jeg har forstått det er det disse voldsomme rabattene og volumpolitikken til Ford som er mye av årsaken til at annenhåndsverdien ikke har vært på topp.

Jeg leser og hører at det nå skal være slutt på dette og at Ford ønsker at andelen private kjøpere blir større.

Men en ser jo at det er mulig å oppnå nokså store rabatter også idag.

Hva er egentlig strategien til Ford for å sikre at kjøperne oppnår tilfredtillende annenhåndsverdi?

Lenke til kommentar
Mener å ha sett en post her hvor det ble sagt at 130hk Diesel var SOHC og ikke DOCH.

Ringte til Ford Norge igår og snakket med flere personer (bla. Holtedahl), jeg fikk til svar at 130hk Diesel skal være samme motor som 140hk Diesel, da mest trolig med optimalisert programvare for de ekstra 10hk. Motoren er da en DOCH!

Informasjonen på ford.no burde jo være korrekt, noe den da ikke er:

http://www.ford.no/ie/mondeo/mdo07_specs/m...engines/-/-/-/-

(Ba selvfølgelig om at dette måtte rettes)

Verdt og merke er at det også er feil på andre Ford modeller på ford.no og i trykte kataloger.

Har selv bestillt:

Ford Mondeo TITANIUM X Stv. 2.0 TDCi 130 hk M6 (Panther Black)

Alufelger - 18" 5-eikers Y-design

Familiepakke

Fartsholder

Hjulmuttere - låsbare

Komfortpakke (intropakke)

Metallic lakk

Mørktonet glass (fra B-stolpe og bakover)

Takrails - metallfarvet

Tilhengerfeste - avtagbart

Bagasjeromsmatte

Alarm - volumfølsom med skallsikring

Hovedlys - Bi-xenon

Reservehjul - full størrelse

Skvettlapper - foran

Spoiler - bak

9231088[/snapback]

Takker for tilbakemelding. Det er riktig at 130 og 140 hk diesel er samme motoren, og begge har selvfølgelig DOHC og 16v. Har bedt vår nett-mann om å rette opp dette!

Mvh

Reidar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...