Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo

Anbefalte innlegg

Et spørsmål til de som har fått Mondeo'n sin, eller Ford's representant;

Om man har Bluetooth og Talestyring:

Hvilke telefoner bruker dere, og fungerer alle funksjonene?

Finnes det en liste over "sertifiserte" telefoner?

9232812[/snapback]

Jeg har en Sony Erikson 800 som fungerer bra.

9232883[/snapback]

SE K800i her også. Fungerer som en drøm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå vært inne på Ford i Drammen og dobbeltsjekket vedr. Autolys.

Dette er en opsjon som ikke leveres i Norge, uvisst av hvilken grunn, det kunne de ikke svare på. :ermm:

Det merkelige er at dette leveres på S-MAX etter det jeg forsto...

Mye man ikke skal forstå tydligvis. :hmm:

De hadde ikke fått noe informasjon vedr. forsinkelser i leveransene...(pheew!) :w00t:

9219880[/snapback]

Jeg har selv kjørt en Ghia med autolys så dette kan jeg avkrefte. Akkurat hva denne ekstra posisjonen på lysbryteren faktisk gjorde vet jeg dog ikke. :dontgetit:

Rimelig mye rot rundt utstyr på denne bilen. :hmm:

9220140[/snapback]

I følge Ford Drammen er Autolys (A) For land der kjørelys ikke er pålagt, slik at kjørelys skrur seg automatisk på, og dermed også instrumentbelysningen om kveld/tunnellkjøring.

Synes det er for dumt om man ikke kan få det i Norge på instrumentbelysningen, men det er den informasjonen jeg klarer å få fra Ford Drammen....frustrerende! :(

9220168[/snapback]

Fungerer i hvertfall aldeles umerket på mitt instrumentpanel (GhiaX).

Edit: måtte sjekke; Det er altså fire stillinger på bryteren.

Av: Gir vanlig nærlys (kjørelys)

Parklys (sier seg selv, kan bruke retningsviseren til kun å gi lys på én side)

På: Nærlys alltid på, kan skifte til fjernlys . Ingen Instrumenlys

Auto: Nærlys alltid på, kan skifte til fjernlys. Instrumentlys på hvis mørkt.

Selgeren sa forøvrig at jeg alltid kunne la den stå på autolys . Antakelig har Ford stillt autolys etter norske forhold med nærlys alltid på for i instruksjonsboka står det som nevnt over her at det er beregnet på land der kjørelys ikke er påbudt og at nærlys og instrumentlys vil skru seg på automatisk etter lysforholdene.

9220399[/snapback]

Ang. Autolys...så står det i innstruksjonsboken at sitat: Hvis du har slått på autolys,

kan du kun slå på fjernlys når autolysene har slått på hovedlysene.

Ergo: Hovedlysene vil komme på og gå av automatisk avhengig av lysforholdene utendørs.

Dette er ordrett skrevet av innstruksjonsboken.

Har hatt min bil noen dager nå og blir mer og mer imponert over kjøreegenskapene og ikke minst alle småting som speil som kan stilles inn for å se brosteinskant og plassering av hjulene

når en rygger. Navigasjonen er helt suveren og enkel og betjene.

Stereoannlegget er helt formidabelt.

Har et brukbart annl. inne også, men tror jeg går ut i bilen heretter når jeg skal spille springsteen. :yes:

Idag tok jeg og kona oss en Harrytur til Chalottenberg, mest for å kjøre men tok med oss kvoten tilbake og.

Fikk prøve automatgiret og denne triptronicen ved og ligge i -6 gir på drive og så smekke den over i triptronic og dermed i -4 gir og akselrere forbi en trailer samtidig som du girer til 5 og 6 gir. Vanvittig bra, angrer ikke et sekund på at jeg valgte automatgir.

Klimaanlegget er også veldig bra, likedan setejusteringene med minne for opptil 4 personer.

Selve setene er gode men litt harde så jeg kjenner det etter hvert når jeg har sittet noen timer. Kan hende de blir litt bedre etter som man sitter dem til litt.

Hjørnelys eller svingelys som ford kaller dem er enda en ting man blir glad i.

I heletatt så er dette en helt fantastisk bil man fort blir glad i. Som en av mine døtre sa da jeg kom hjem med bilen: du må ikke bli mere glad i bilen enn i mamma nå da :p

9234926[/snapback]

Så du kjørte akkurat over ei bru i Elverum for ikke så lenge siden, det gikk litt raskt da - så du for passe deg så ikke onkel Politi står på lur ved Elkjøp :tease: Du driver å kjører Harry runder ? hehe Setene er alltid harde når har ny bil, så du for nok kjøre mere :)

Lenke til kommentar
Velkommen Holtedahl.

Som du ser verserer det stor usikkerhet ang. bestillt utstyr og utstyr som mangler/forsinker.

Så mine spørsmål er:

Stemme på navigasjon (språk).?

- Kommer med norsk stemme

mvh

KIKKER

9225681[/snapback]

9225948[/snapback]

Hva mente du med "Kommer med norsk stemme" Holtedal?

At det er levert med norsk stemme eller at det kommer ved senere oppdatering?

Jeg har iallefall ingen norsk eller svensk stemme på min navigasjon.

Eller hvordan oppfatter dere andre herinne svaret?

9233726[/snapback]

Til "bilsjuk"

Norsk tale blir levert nå.

Du må enten lete bedre i menyen, eller du har fått feil DVD. (Vet ikke om "alle" språk ligger på samme DVD, eller om det er forskjellige for forskjellige land, derfor "uklart" svar)

Demobiler jeg har kjørt har hatt norsk stemme på navigasjon ( Og svensk tekst i display)

Lenke til kommentar

Selgeren sa forøvrig at jeg alltid kunne la den stå på autolys .  Antakelig har Ford stillt autolys etter norske forhold med nærlys alltid på for i instruksjonsboka står det som nevnt over her at det er beregnet på land der kjørelys ikke er påbudt og at nærlys og instrumentlys vil skru seg på automatisk etter lysforholdene.

9220399[/snapback]

Ang. Autolys...så står det i innstruksjonsboken at sitat: Hvis du har slått på autolys,

Ergo: Hovedlysene vil komme på og gå av automatisk avhengig av lysforholdene utendørs.

9234926[/snapback]

Det står så i bokji.

Det jeg imidlertid ser er at med bilen ute i sollys og bryteren på "Auto" står nærlyset på (og det er mulig og skifte til fjernlys). Har vært foran bilen og sjekket :thumbup:

Lenke til kommentar

fatman33

Sjekket du bestillingen at alt var kodet for produksjon..?

Jeg dobbeltsjekket min bestilling, og da var keyles ikke kodet for prod. mens alt annet var kodet.

Hvis det ikke kan leveres, blir jeg mindre klok på Holtedahl.

Og hva betyr da de andre svarene.

Er det noen her som i det hele tatt har fått alarmen..?

Erfaring med DEFA deler jeg helt klart med deg. Sist jeg hadde DEFA byttet jeg hjernen 9 ganger, med ett innbrud som resultat. (ventet på ny hjerne).

Lenke til kommentar
Har nå vært inne på Ford i Drammen og dobbeltsjekket vedr. Autolys.

Dette er en opsjon som ikke leveres i Norge, uvisst av hvilken grunn, det kunne de ikke svare på. :ermm:

Det merkelige er at dette leveres på S-MAX etter det jeg forsto...

Mye man ikke skal forstå tydligvis. :hmm:

De hadde ikke fått noe informasjon vedr. forsinkelser i leveransene...(pheew!) :w00t:

9219880[/snapback]

Jeg har selv kjørt en Ghia med autolys så dette kan jeg avkrefte. Akkurat hva denne ekstra posisjonen på lysbryteren faktisk gjorde vet jeg dog ikke. :dontgetit:

Rimelig mye rot rundt utstyr på denne bilen. :hmm:

9220140[/snapback]

I følge Ford Drammen er Autolys (A) For land der kjørelys ikke er pålagt, slik at kjørelys skrur seg automatisk på, og dermed også instrumentbelysningen om kveld/tunnellkjøring.

Synes det er for dumt om man ikke kan få det i Norge på instrumentbelysningen, men det er den informasjonen jeg klarer å få fra Ford Drammen....frustrerende! :(

9220168[/snapback]

Fungerer i hvertfall aldeles umerket på mitt instrumentpanel (GhiaX).

Edit: måtte sjekke; Det er altså fire stillinger på bryteren.

Av: Gir vanlig nærlys (kjørelys)

Parklys (sier seg selv, kan bruke retningsviseren til kun å gi lys på én side)

På: Nærlys alltid på, kan skifte til fjernlys . Ingen Instrumenlys

Selgeren sa forøvrig at jeg alltid kunne la den stå på autolys . Antakelig har Ford stillt autolys etter norske forhold med nærlys alltid på for i instruksjonsboka står det som nevnt over her at det er beregnet på land der kjørelys ikke er påbudt og at nærlys og instrumentlys vil skru seg på automatisk etter lysforholdene.

9220399[/snapback]

Har hatt min bil noen dager nå og blir mer og mer imponert over kjøreegenskapene og ikke minst alle småting som speil som kan stilles inn for å se brosteinskant og plassering av hjulene

når en rygger. Navigasjonen er helt suveren og enkel og betjene.

Stereoannlegget er helt formidabelt.

Har et brukbart annl. inne også, men tror jeg går ut i bilen heretter når jeg skal spille springsteen. :yes:

Idag tok jeg og kona oss en Harrytur til Chalottenberg, mest for å kjøre men tok med oss kvoten tilbake og.

Fikk prøve automatgiret og denne triptronicen ved og ligge i -6 gir på drive og så smekke den over i triptronic og dermed i -4 gir og akselrere forbi en trailer samtidig som du girer til 5 og 6 gir. Vanvittig bra, angrer ikke et sekund på at jeg valgte automatgir.

Klimaanlegget er også veldig bra, likedan setejusteringene med minne for opptil 4 personer.

Selve setene er gode men litt harde så jeg kjenner det etter hvert når jeg har sittet noen timer. Kan hende de blir litt bedre etter som man sitter dem til litt.

Hjørnelys eller svingelys som ford kaller dem er enda en ting man blir glad i.

I heletatt så er dette en helt fantastisk bil man fort blir glad i. Som en av mine døtre sa da jeg kom hjem med bilen: du må ikke bli mere glad i bilen enn i mamma nå da :p

9234926[/snapback]

Så du kjørte akkurat over ei bru i Elverum for ikke så lenge siden, det gikk litt raskt da - så du for passe deg så ikke onkel Politi står på lur ved Elkjøp :tease: Du driver å kjører Harry runder ? hehe Setene er alltid harde når har ny bil, så du for nok kjøre mere :)

9235619[/snapback]

Huff da! storebror ser deg alltid.

Stemmer, var borte på Statoil Vestad og sjekket luftrykket.

de hadde vært litt sløve hos forhandler og ikke justert luftrykket.

40 foran og 38 bak var det.

skulle være 32 på alle fire hjulene.

Jasså så det er folk som passer på en i Elverum? :hmm:

Dette blir siste innlegg fra min side.

Dere får ha lykke til med bilene deres, de som har fått sin og dere andre som venter sårt. :)

Endret av bilsjuk
Lenke til kommentar

Hei! har vært en flittig leser av denne tråden lenge nå. Synes den nye mondeoen ser sinnsykt bra ut. Så jeg har etter mye grubling komt frem til denne bilen:

(Så en pantherblack på vei inn i butikken, måtte ha en sånn farge ja)

Titaniumx stv. 2.0. 130hk. m6 aut.

-Pantherblack

-aluf.18"

-Mørktonet glass

-Nøkkelfri adkomst og start

-park.sensor

-Regnsensor & avbl.speil

-"kjerringlift" :D selgeren lo godt da jeg sa at jeg skulle ha dette.

-Soltak el.

-spoiler bak

-takrails metallfarvet

-tilhengerfeste avtagbart

-solskjermer sidev.

-cruise controll m/skinnratt

-Handsfree system med bluetooth og stemmestyring

-+div 'bagasjeromsgreier

-vinterdekk 16"

Tilbakemeldinger fra folk som har fått bilen sin er veldig interessant lesning, må inn her å se om det er noe nytt i luften med jevne mellomrom.

Hvis noen mener at det er noe som jeg absolutt MÅ ha på bilen min så skrik ut, har fortsatt en mnd på meg til deadline.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

pokingdevice

Siden du spør.....Safetech.

Mange her som hadde skippet Safetech i utgangspunktet. Men etter de hadde testet det var det ingen vei tilbake... Få tak i en bil med utstyret og prøv det.

Ser du ikke har alarm..noen spesiel grunn..?

Ellers har du loaded den bra.

Lenke til kommentar
pokingdevice

Siden du spør.....Safetech.

Mange her som hadde skippet Safetech i utgangspunktet. Men etter de hadde testet det var det ingen vei tilbake... Få tak i en bil med utstyret og prøv det.

Ser du ikke har alarm..noen spesiel grunn..?

Ellers har du loaded den bra.

9236640[/snapback]

Hva var det som var i den pakken? jeg har for det meste lekt meg med "bygg din egen ford" på nettsiden til ford. og der står ikke den pakken som valg. Og det gikk kanskje litt fort i svingene hos selgeren. Står det forresten noe i brosjyren om dette?

Alarm har jeg ikke på bilen som jeg har nå så jeg tenkte ikke på det i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Safetech.. består av bakkestarthj. sportsfjæring, Adaptiv cruisekontrol(Regulerer hastigheten til foranliggende, bremsehjelp ved kollisjon) IVDC med demperkontrol.

Sum 21900.-

Du kan trekke fra cruisekontrolen du har betillt.

Endret av kikker
Lenke til kommentar
Safetech.. består av bakkestarthj. sportsfjæring, Adaptiv cruisekontrol(Regulerer hastigheten til foranliggende, bremsehjelp ved kollisjon) IVDC med demperkontrol.

Sum 21900.-

Du kan trekke fra cruisekontrolen du har betillt.

9236840[/snapback]

Ja selvfølgelig, den står jo som valg der, ser det nå.

Jeg har prøvekjørt en ghia som hadde denne pakken, men det var før jeg begynte å lese på denne tråden, og da visste jeg ikke så mye om dette. Men bakkestarten og "comfort, normal og sport knappene" prøvde jeg ut, og er jo kjempegreier (merket STOR forskjell). Adaptiv cruisekontr visste jeg ikke var der engang.

Er jo veeeldig fristende å kline til med dette også.

Forresten måtte jeg fortelle selgeren hvordan IVDC fungerte. (takket være denne tråden)

Lenke til kommentar

Er det riktig at sensoren til den adaptive cruisecontrollen ligger bak ei "plate" i grillen?

Tittet litt på en med safetechpakke for noen dager siden. Det er nok sikkert pga av denne at en ikke kan ha Ghia grill med dette.

Denne beskyttelsesplate vises ikke voldsomt godt, men på nært hold, synes jeg ikke at denne plata var pen.

Jeg regner med at en slik Ghia grill ikke koster stort, slik at jeg hadde planer om å skifte denne, men dette vil vel være umulig dersom jeg velger adaptiv fartsholder.

Endret av Dallas
Lenke til kommentar
fatman33

Sjekket du bestillingen at alt var kodet for produksjon..?

Jeg dobbeltsjekket min bestilling, og da var keyles ikke kodet for prod. mens alt annet var kodet.

Hvis det ikke kan leveres, blir jeg mindre klok på Holtedahl.

Og hva betyr da de andre svarene.

Er det noen her som i det hele tatt har fått alarmen..?

Erfaring med DEFA deler jeg helt klart med deg. Sist jeg hadde DEFA byttet jeg hjernen 9 ganger, med ett innbrud som resultat. (ventet på ny hjerne).

9236023[/snapback]

Jeg sjekket ikke selv annet enn med selger, og bilen var jo bestilt fra de slik jeg ønsket. Men ett eller annet sted på veien har da altså alarmen falt ut. Jeg trodde dette skulle være en grei sak å ettermontere (originalalarm), men det er vistnok en mer komplisert jobb enn jeg hadde forestilt meg.

Vi har vel for øvrig ikke hørt fra noen her inne som har fått alarm i bilen......så om det er noen som har bestilt og fått, så si ifra.

Lenke til kommentar

Hyggelig at denne tråden som jeg startet ble såpass lang og populær.....

Jeg tøyser litt her nå :D

Trådstarter skimann007 er egentlig Dallas. Jeg hadde rotet bort passordet til Dallas på det tidspunktet jeg laget denne tråden og opprettet derfor nicket skimann007.

Så jeg ville vel egentlig bare her påberope med æren som trådstarter for vår utrolige nyttige forum :w00t::blush:

Lenke til kommentar

Dallas

Man ser jo radarplaten når man er nær på, men synes ikke den er skjemmende.

Platen er støpt i selve grillen, så da sparer de vel delebeholdningen ved gjøre den universal.

fatman33

Teknisk på Ford sier den er grei, selgeren sier den er grei..hvorfor i h.... er den ikke med da. :mad:

Har hund, så da var den alarmen genial. Man kan velge bort innvendig alarm, og da kan man låse med hunden i bilen.

Lenke til kommentar

Trådstarter skimann007 er egentlig Dallas. Jeg hadde rotet bort passordet til Dallas på det tidspunktet jeg laget denne tråden og opprettet derfor nicket skimann007.

Så jeg ville vel egentlig bare her påberope med æren som trådstarter for vår utrolige nyttige forum  :w00t:  :blush:

9237306[/snapback]

LURING.... :!:

Du jobber vel ikke hos Ford også :hmm:

Lenke til kommentar
Dallas

Man ser jo radarplaten når man er nær på, men synes ikke den er skjemmende.

Platen er støpt i selve grillen, så da sparer de vel delebeholdningen ved gjøre den universal.

9237329[/snapback]

Synes ikke den er skjemmende jeg heller. Det er vel egentlig ved at en studerer grillen at en legger merke til plata.

Lenke til kommentar

fatman33

Teknisk på Ford sier den er grei, selgeren sier den er grei..hvorfor i h.... er den ikke med da.  :mad:

Har hund, så da var den alarmen genial. Man kan velge bort innvendig alarm, og da kan man låse med hunden i bilen.

9237329[/snapback]

Akkurat samme grunn til at jeg ville ha den originale alarmen hvor du kan styre kupesensorene fra kjørecomputeren.

Er spent på å se hva som kan tilbys av ettermontering fra Defa....kjenner ikke hva de har av alarmer godt nok.

Lenke til kommentar

fatman33

Teknisk på Ford sier den er grei, selgeren sier den er grei..hvorfor i h.... er den ikke med da.  :mad:

9237329[/snapback]

Akkurat samme grunn til at jeg ville ha den originale alarmen hvor du kan styre kupesensorene fra kjørecomputeren.

Er spent på å se hva som kan tilbys av ettermontering fra Defa....kjenner ikke hva de har av alarmer godt nok.

9237390[/snapback]

Hva sa de hos din forhandler når du etterlyste alarmen. Kontaktet de Ford for å sjekke om det var ett problem, om ikke en punchefeil..?

Lenke til kommentar

Så jeg ville vel egentlig bare her påberope med æren som trådstarter for vår utrolige nyttige forum   :w00t:  :blush:

9237306[/snapback]

LURING.... :!:

Du jobber vel ikke hos Ford også :hmm:

9237354[/snapback]

Nei, det gjør jeg nok ikke. Har vel ikke vært BARE positiv til forhandlere og Ford Norge her inne :!:

Men dersom jeg hadde jobbet hos de, ville jeg ha kunnet skrive saftige overtidsregninger. Det er ikke få timer en har vært her inne på forumet sene kvelder....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...