AnRe Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Beklager at spørsmålet er offtopic (S-Max) men benytter sjansen når Holtedahl er her. Er det sammenheng mellom leveringstid på Mondeo og S-Max? Jeg bestilte en S-Max mandag 06.08 og lurer på om det er like lang leveringstid på denne bilen (jan/feb 08)? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
jora Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Er det bare meg eller ligner dette ilustrert bilde av neste Mazda 6 veldig på en Mondeo? Nye mazda 6 er bygget på samme plattform som Mondeo, men om dette bilde skulle vise seg å bli rett, vil selve bilen blir lik i designet som Mondeo. 9225353[/snapback] Det ER en mondeo -som er 'klusset' med.. så at noen forsøkte å 'tegne' den nye mazdaen etter å sett spionbilder, men dette ble for lettvint :!: Legger ved orginalbilde ... håper det funker.. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Den var faktisk litt bra lagd da... Lenke til kommentar
hhf Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Den var faktisk litt bra lagd da... 9229356[/snapback] Jepp - vedkommende skal ha for PS-kunnskapene sine, det er helt klart. Ble nesten småskremt jeg Lenke til kommentar
jora Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Jeg skulle forresten fått bilen tirsdag -etter noe transport-forsinkelser -men selvsagt ble det oppdaget en aldri så liten lakkripe .. -må til en lakkeringsjobb for å utbedre denne.. Men som man sier -'de er jo så flinke idag' -så jeg håper det blir 100%..?.. Vel, etter plan skal jeg få den overlevert i morgen, torsdag, så får jeg se selv. Var og så den tirsdag og den så fin ut ellers!!.. håper alt blir bra så jeg kan ta den med i morgen!! Endret 8. august 2007 av jora Lenke til kommentar
pukkelrygg Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Mener å ha sett en post her hvor det ble sagt at 130hk Diesel var SOHC og ikke DOCH. Ringte til Ford Norge igår og snakket med flere personer (bla. Holtedahl), jeg fikk til svar at 130hk Diesel skal være samme motor som 140hk Diesel, da mest trolig med optimalisert programvare for de ekstra 10hk. Motoren er da en DOCH! Informasjonen på ford.no burde jo være korrekt, noe den da ikke er: http://www.ford.no/ie/mondeo/mdo07_specs/m...engines/-/-/-/- (Ba selvfølgelig om at dette måtte rettes) Verdt og merke er at det også er feil på andre Ford modeller på ford.no og i trykte kataloger. Har selv bestillt: Ford Mondeo TITANIUM X Stv. 2.0 TDCi 130 hk M6 (Panther Black) Alufelger - 18" 5-eikers Y-design Familiepakke Fartsholder Hjulmuttere - låsbare Komfortpakke (intropakke) Metallic lakk Mørktonet glass (fra B-stolpe og bakover) Takrails - metallfarvet Tilhengerfeste - avtagbart Bagasjeromsmatte Alarm - volumfølsom med skallsikring Hovedlys - Bi-xenon Reservehjul - full størrelse Skvettlapper - foran Spoiler - bak Lenke til kommentar
LionEye Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Blir litt OT men benytter meg av sjansen. Jeg bestillte Ford Galaxy Ghia den 26.06.07 med følgende utstyr: - 8 veis justerbar førersete - Mørktonet glass - Kjølerom - Avansert Navigasjon - Bluetooth med stemmestyring - Parkerings-sensor - Bi-xenon - 3 sone klima Vet du når jeg kan forvente levering på denne ?, siden Mondeo nå først kan bli levert i Januar. Evt kan jeg kutte ned utstyr for å få den raskere levert ? Lurer også på om det blir noen endringer i forhold til utstyrsnivå på Ghia versjonen på 2008 modellen ? ( har katalog fra Mai ) Vil det bli muligheter for å bestille med delskinn eller keyfree ? ( savner dette da Mondeo har det ) Kommer det en Titanium versjon til Galaxy også ? Av ren nysjerrighet, er det blitt solgt mange Galaxy av den nye modellen i Norge ? På forhånd takk ! Lenke til kommentar
poskare Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Et spørsmål til de som har fått Mondeo'n sin, eller Ford's representant; Om man har Bluetooth og Talestyring: Hvilke telefoner bruker dere, og fungerer alle funksjonene? Finnes det en liste over "sertifiserte" telefoner? Lenke til kommentar
larsse Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Et spørsmål til de som har fått Mondeo'n sin, eller Ford's representant;Om man har Bluetooth og Talestyring: Hvilke telefoner bruker dere, og fungerer alle funksjonene? Finnes det en liste over "sertifiserte" telefoner? 9232812[/snapback] Jeg har en Sony Erikson 800 som fungerer bra. Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Vurderer å legge til Safetech pakke i min bestilling. Noen som vet om det er rom for vesentlige rabatter på slikt utstyr isolert sett? Er det de samme marginene og rabatter på slikt som bilen ellers? Lenke til kommentar
kikker Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Vurderer å legge til Safetech pakke i min bestilling. Noen som vet om det er rom for vesentlige rabatter på slikt utstyr isolert sett? Er det de samme marginene og rabatter på slikt som bilen ellers? 9233460[/snapback] Safetech er vel rabatert, siden de har slått sammen begge systemene. Etter mine siste påfunn var det ikke så mye å hente, noen hundrelapper her og der. Men din tålmodighet burde absolut belønnes... Lenke til kommentar
bilsjuk Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Velkommen Holtedahl. Som du ser verserer det stor usikkerhet ang. bestillt utstyr og utstyr som mangler/forsinker. Så mine spørsmål er: Kommer autolys med regnsensor? - ja, det gjør det. Men autolys er ikke såå veldig aktuelt i Norge ettersom vi har kjørelys som standard... Kan HLA kombineres med sportsfjæring? - Ja, det skal ikke være noe i veien for å kombinere disse Alarm- kommer det eller må man ettermontere? - Alarm er tilgjengelig fra fabrikk Leveringstid på kvotebil? - Vanskelig å si, det kommer an på bilen. Men dersom man bestiller en ny bil idag, er det lite som tyder på at den kommer til å bli bygget før ca jan/feb 2008. Vi har nemlig solgt langt over budsjett og produksjonskapasitet så langt i år Leveringsproblemer av dieselmotorblokker? - Ingen kjente problemer med levering av diesel Kan den leveres med nøkkelløs adkomst? - I aller høyeste grad Stemme på navigasjon (språk).? - Kommer med norsk stemme Alcantara delskinn..er det skinn i sidene og kunststoff i mitten? - Skinn på sidene og Alcantara kunststoff i midten Siden jeg handler min første Ford og har bestillt bil på prospekt, er jeg veldig opptatt av disse detaljene. mvh KIKKER 9225681[/snapback] 9225948[/snapback] Hva mente du med "Kommer med norsk stemme" Holtedal? At det er levert med norsk stemme eller at det kommer ved senere oppdatering? Jeg har iallefall ingen norsk eller svensk stemme på min navigasjon. Eller hvordan oppfatter dere andre herinne svaret? Endret 8. august 2007 av bilsjuk Lenke til kommentar
durabit Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Ok. Jeg skjønner grunnen, men det betyr ikke at jeg liker det Har bestilt en "fully loaded" Ghia X Stasjonsvogn til ca 500.000.- og ville umiddelbart tatt med dette rattet hvis det var mulig. ( Har faktisk undersøkt muligheten for privatimport ifra Tyskland for å få EXACT det jeg ønsker, men ble for mye "pes" ) 9226198[/snapback] Hmm, ganske høy pris for en Ford Du kan jo få den nye Mercedes C-klasse med Agility pakken og en del annet snæks fra ca. 550.000 nkr. Billigste diesel er C200 med 136 hk. Mondeoen er selvsagt en del større. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Ok. Jeg skjønner grunnen, men det betyr ikke at jeg liker det Har bestilt en "fully loaded" Ghia X Stasjonsvogn til ca 500.000.- og ville umiddelbart tatt med dette rattet hvis det var mulig. ( Har faktisk undersøkt muligheten for privatimport ifra Tyskland for å få EXACT det jeg ønsker, men ble for mye "pes" ) 9226198[/snapback] Hmm, ganske høy pris for en Ford Du kan jo få den nye Mercedes C-klasse med Agility pakken og en del annet snæks fra ca. 550.000 nkr. Billigste diesel er C200 med 136 hk. Mondeoen er selvsagt en del større. 9234099[/snapback] bortsett fra at mondeoen overgikk både mercedes, bmw og audi. Lenke til kommentar
poskare Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Ok. Jeg skjønner grunnen, men det betyr ikke at jeg liker det Har bestilt en "fully loaded" Ghia X Stasjonsvogn til ca 500.000.- og ville umiddelbart tatt med dette rattet hvis det var mulig. ( Har faktisk undersøkt muligheten for privatimport ifra Tyskland for å få EXACT det jeg ønsker, men ble for mye "pes" ) 9226198[/snapback] Hmm, ganske høy pris for en Ford Du kan jo få den nye Mercedes C-klasse med Agility pakken og en del annet snæks fra ca. 550.000 nkr. Billigste diesel er C200 med 136 hk. Mondeoen er selvsagt en del større. 9234099[/snapback] bortsett fra at mondeoen overgikk både mercedes, bmw og audi. 9234168[/snapback] ...og som tidligere Mercedes E-klasse(W211) eier fraråder jeg alle å ha noe med Bertel O.Steen å gjøre... De er veldig kundevennlige før du kjøper...men ikke etterpå. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) bortsett fra at mondeoen overgikk både mercedes, bmw og audi. 9234168[/snapback] Det er ikke alltid man skal stole på en test. Jeg har lest såkalte seriøse tester av en bil som har hatt ganske forskjellige konklusjoner. Hvilken test var det snakk om, link? Endret 8. august 2007 av durabit Lenke til kommentar
bilsjuk Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Har nå vært inne på Ford i Drammen og dobbeltsjekket vedr. Autolys. Dette er en opsjon som ikke leveres i Norge, uvisst av hvilken grunn, det kunne de ikke svare på. Det merkelige er at dette leveres på S-MAX etter det jeg forsto... Mye man ikke skal forstå tydligvis. De hadde ikke fått noe informasjon vedr. forsinkelser i leveransene...(pheew!) 9219880[/snapback] Jeg har selv kjørt en Ghia med autolys så dette kan jeg avkrefte. Akkurat hva denne ekstra posisjonen på lysbryteren faktisk gjorde vet jeg dog ikke. Rimelig mye rot rundt utstyr på denne bilen. 9220140[/snapback] I følge Ford Drammen er Autolys (A) For land der kjørelys ikke er pålagt, slik at kjørelys skrur seg automatisk på, og dermed også instrumentbelysningen om kveld/tunnellkjøring. Synes det er for dumt om man ikke kan få det i Norge på instrumentbelysningen, men det er den informasjonen jeg klarer å få fra Ford Drammen....frustrerende! 9220168[/snapback] Fungerer i hvertfall aldeles umerket på mitt instrumentpanel (GhiaX). Edit: måtte sjekke; Det er altså fire stillinger på bryteren. Av: Gir vanlig nærlys (kjørelys) Parklys (sier seg selv, kan bruke retningsviseren til kun å gi lys på én side) På: Nærlys alltid på, kan skifte til fjernlys . Ingen Instrumenlys Auto: Nærlys alltid på, kan skifte til fjernlys. Instrumentlys på hvis mørkt. Selgeren sa forøvrig at jeg alltid kunne la den stå på autolys . Antakelig har Ford stillt autolys etter norske forhold med nærlys alltid på for i instruksjonsboka står det som nevnt over her at det er beregnet på land der kjørelys ikke er påbudt og at nærlys og instrumentlys vil skru seg på automatisk etter lysforholdene. 9220399[/snapback] Ang. Autolys...så står det i innstruksjonsboken at sitat: Hvis du har slått på autolys, kan du kun slå på fjernlys når autolysene har slått på hovedlysene. Ergo: Hovedlysene vil komme på og gå av automatisk avhengig av lysforholdene utendørs. Dette er ordrett skrevet av innstruksjonsboken. Har hatt min bil noen dager nå og blir mer og mer imponert over kjøreegenskapene og ikke minst alle småting som speil som kan stilles inn for å se brosteinskant og plassering av hjulene når en rygger. Navigasjonen er helt suveren og enkel og betjene. Stereoannlegget er helt formidabelt. Har et brukbart annl. inne også, men tror jeg går ut i bilen heretter når jeg skal spille springsteen. Idag tok jeg og kona oss en Harrytur til Chalottenberg, mest for å kjøre men tok med oss kvoten tilbake og. Fikk prøve automatgiret og denne triptronicen ved og ligge i -6 gir på drive og så smekke den over i triptronic og dermed i -4 gir og akselrere forbi en trailer samtidig som du girer til 5 og 6 gir. Vanvittig bra, angrer ikke et sekund på at jeg valgte automatgir. Klimaanlegget er også veldig bra, likedan setejusteringene med minne for opptil 4 personer. Selve setene er gode men litt harde så jeg kjenner det etter hvert når jeg har sittet noen timer. Kan hende de blir litt bedre etter som man sitter dem til litt. Hjørnelys eller svingelys som ford kaller dem er enda en ting man blir glad i. I heletatt så er dette en helt fantastisk bil man fort blir glad i. Som en av mine døtre sa da jeg kom hjem med bilen: du må ikke bli mere glad i bilen enn i mamma nå da Lenke til kommentar
Fatman33 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Velkommen Holtedahl. Som du ser verserer det stor usikkerhet ang. bestillt utstyr og utstyr som mangler/forsinker. Så mine spørsmål er: Kommer autolys med regnsensor? Kan HLA kombineres med sportsfjæring? Alarm- kommer det eller må man ettermontere? Leveringstid på kvotebil? Leveringsproblemer av dieselmotorblokker? Kan den leveres med nøkkelløs adkomst? Stemme på navigasjon (språk).? Alcantara delskinn..er det skinn i sidene og kunststoff i mitten? Siden jeg handler min første Ford og har bestillt bil på prospekt, er jeg veldig opptatt av disse detaljene. mvh KIKKER 9225681[/snapback] Kikker! Ser at du har fått svar om at Alarm er tilgjengelig fra fabrikk, men pass på at du henger på selger litt på dette punktet, og virkelig får den med. Det viste seg at min bil ikke ble levert med alarm, og denne delen er "umulig" å ettermontere (dvs Ford original-alarm). For min del må da forhandler ettermontere en Defa-alarm. I utgangspunktet ikke store saken da Defa sikkert har blitt bra med årene (har tidligere hatt litt problem med disse), men mister jo muligheten med å styre alarmen via kjørecomputeren og gjøre innstillingene derifra. Lenke til kommentar
Fatman33 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 En annen sak. Jeg har lest et sted at cruisingturtallet ligger på 1800 omdreininger, og at noen hevder at 6. giret (manuell) nesten ikke er til å bruke i Norge. Min forrige bil hvilte på 1400 på 6. giret (aut.) i 80km/t og 1400 på 7. giret i 90 km/t. Dette var da særdeles behagelig, så jeg skjønner ikke helt problemet. Er det noen som har erfaringstall, aller helst fra automat, hvor turtallet ligger på jevnt 80 km/t? 9202361[/snapback] Angående dette med turtall (rpm) så la jeg meg på 80 kmt og da viste turtallet 1800 rpm. Dette er med en automat og crusiercontroll. 9207990[/snapback] Vel 1500 i 80km/t med 6.gearet inne (M6) Litt i overkant av 2000 i 6.gear og 120km/t Lenke til kommentar
Fatman33 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Har hatt min bil noen dager nå og blir mer og mer imponert over kjøreegenskapene og ikke minst alle småting som speil som kan stilles inn for å se brosteinskant og plassering av hjulenenår en rygger. Navigasjonen er helt suveren og enkel og betjene. Stereoannlegget er helt formidabelt. Har et brukbart annl. inne også, men tror jeg går ut i bilen heretter når jeg skal spille springsteen. Idag tok jeg og kona oss en Harrytur til Chalottenberg, mest for å kjøre men tok med oss kvoten tilbake og. Fikk prøve automatgiret og denne triptronicen ved og ligge i -6 gir på drive og så smekke den over i triptronic og dermed i -4 gir og akselrere forbi en trailer samtidig som du girer til 5 og 6 gir. Vanvittig bra, angrer ikke et sekund på at jeg valgte automatgir. Klimaanlegget er også veldig bra, likedan setejusteringene med minne for opptil 4 personer. Selve setene er gode men litt harde så jeg kjenner det etter hvert når jeg har sittet noen timer. Kan hende de blir litt bedre etter som man sitter dem til litt. Hjørnelys eller svingelys som ford kaller dem er enda en ting man blir glad i. I heletatt så er dette en helt fantastisk bil man fort blir glad i. Som en av mine døtre sa da jeg kom hjem med bilen: du må ikke bli mere glad i bilen enn i mamma nå da 9234926[/snapback] Deler selv mange av erfaringene dine her. Bilen har fått gått litt siden jeg hentet den hos forhandler i Drammen på fredag, og det har så langt vært en ubetinget positiv erfaring å kjøre den. Jeg på min side vil også fremme denne nøkkelfrie start-funksjonen som jeg synes er helt gull. Har blitt litt "unødvendig" kjøring til/fra jobb denne uken, men det tar jeg med et smil (NSB får heller vente litt til før jeg kjøper månedskort igjen). Litt artig å kjøre en bil som det (ennå) ikke finnes for mange av på veien (nesten samme følelsen som når jeg rattet rundt min 83' Talbot Solara........men selvsagt uten sammenlikning for øvrig :-)) Bilen står så absolutt til mine forventninger, og jeg sier bare "gled dere" til de av dere som venter på ny bil Endret 8. august 2007 av Fatman33 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå