Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo

Anbefalte innlegg

Har akkurat vært i dialog med Ford Norge. Han som satt som anvarlig for Mondeo hadde dessverre kun en uke igjen i stillingen sin, men han skulle se gjennom tråden vår og evt. besvare de spørsmålene som han fant. Den nye personen som skulle overtar vil nok trenge en stund til å sette seg inn i sakene. Men da får vi ringe han om noen uker, da får han litt å henge fingrene i. :)

Ble forresten hyggelig mottatt når jeg ringte dit....positivt, liker bedrifter som har noen minutter å sette av til kundene sine.

9224743[/snapback]

Veldig bra poskare!

Synd at han skulle slutte. Vil tro at det kan ta litt tid for en ny person å bli oppdatert.

Kan vel være at de har noen andre i organisasjonen som kan svare på våre spørmål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er ikke helt ulik nei. Enkelt å se samme trekk når de står ved siden av hverandre ihvertfall ...

post-119570-1186489089_thumb.jpg

Nå er det vel en illustrasjon og jeg synes også den er altfor lik til å bli en produksjonsdesign. Ser kanskje litt mindre ut? Fronten må jeg innrømme kanskje til og med er hakket kvassere enn Mondeoens her fra siden ... :hmm:

Endret av hhf
Lenke til kommentar
Noen som vet om den kommer med 4wd? Stasjonvognen ser bra ut, men sedanen liker jeg ikke.

8546821[/snapback]

Jeg tror ikke det skal komme noen med 4Wd.

8550024[/snapback]

Dessverre er det ikke planlagt noen 4x4-versjon av nye Mondeo i løpet av de nærmeste årene. Selv om vi i Ford Norge ved enhver anledning forsøker å få gjennomslag for firehjulstrekkere er ikke våre volumanslag alltid veldig utslagsgivende ved felles-europeiske kost/nytte beregninger..

Men i det minste får vi fra neste år nye Ford Kuga som blir et knalltøft 4x4 alternativ!!

Reidar Holtedahl

Produktsjef

Ford Motor Norge as

Lenke til kommentar

Dessverre er det ikke planlagt noen 4x4-versjon av nye Mondeo i løpet av de nærmeste årene. Selv om vi i Ford Norge ved enhver anledning forsøker å få gjennomslag for firehjulstrekkere er ikke våre volumanslag alltid veldig utslagsgivende ved felles-europeiske kost/nytte beregninger..

Men i det minste får vi fra neste år nye Ford Kuga som blir et knalltøft 4x4 alternativ!!

Reidar Holtedahl

Produktsjef

Ford Motor Norge as

9225590[/snapback]

----

Kjempefint at du kan svare på spørsmål her!

Er det mulig å foreta en mix på eksteriørdetaljer ved Ghia og Titanium?

Jeg synes grillen og de krommede dørhåndtakene hos Ghia er penere. Kan en få dette i Titanium verson?

Lenke til kommentar

Velkommen Holtedahl.

Som du ser verserer det stor usikkerhet ang. bestillt utstyr og utstyr som mangler/forsinker.

Så mine spørsmål er:

Kommer autolys med regnsensor?

Kan HLA kombineres med sportsfjæring?

Alarm- kommer det eller må man ettermontere?

Leveringstid på kvotebil?

Leveringsproblemer av dieselmotorblokker?

Kan den leveres med nøkkelløs adkomst?

Stemme på navigasjon (språk).?

Alcantara delskinn..er det skinn i sidene og kunststoff i mitten?

Siden jeg handler min første Ford og har bestillt bil på prospekt, er jeg veldig opptatt av disse detaljene.

mvh

KIKKER

Lenke til kommentar

9225681[/snapback]

En kollega av meg har nå fått sin bil og jeg kan med stor glede fortelle at han har fått levert sin bestile nøkkelfri adkomst. Det fungerte også, så da blir det ett mindre spørsmål til Mr.Ford Norge.

Mr.Keyless

Lenke til kommentar

Reidar Holtedahl

Produktsjef

Ford Motor Norge as

9225590[/snapback]

----

Kjempefint at du kan svare på spørsmål her!

Er det mulig å foreta en mix på eksteriørdetaljer ved Ghia og Titanium?

Jeg synes grillen og de krommede dørhåndtakene hos Ghia er penere. Kan en få dette i Titanium verson?

9225633[/snapback]

I utgangspunktet kan man ikke gjøre en miks av eksteriørdetaljer mellom Ghia og Titanium fra fabrikken. Men grillen er jo tross alt en relativt enkel del å bytte og kan bestilles som reservedel. Du må i såfall snakke med forhandler!

Mvh

Reidar

Lenke til kommentar
Velkommen Holtedahl.

Som du ser verserer det stor usikkerhet ang. bestillt utstyr og utstyr som mangler/forsinker.

Så mine spørsmål er:

Kommer autolys med regnsensor?

- ja, det gjør det. Men autolys er ikke såå veldig aktuelt i Norge ettersom vi har kjørelys som standard...

Kan HLA kombineres med sportsfjæring?

- Ja, det skal ikke være noe i veien for å kombinere disse

Alarm- kommer det eller må man ettermontere?

- Alarm er tilgjengelig fra fabrikk

Leveringstid på kvotebil?

- Vanskelig å si, det kommer an på bilen. Men dersom man bestiller en ny bil idag, er det lite som tyder på at den kommer til å bli bygget før ca jan/feb 2008. Vi har nemlig solgt langt over budsjett og produksjonskapasitet så langt i år

Leveringsproblemer av dieselmotorblokker?

- Ingen kjente problemer med levering av diesel

- I aller høyeste grad  :thumbup:

Stemme på navigasjon (språk).?

- Kommer med norsk stemme

Alcantara delskinn..er det skinn i sidene og kunststoff i mitten?

- Skinn på sidene og Alcantara kunststoff i midten

Siden jeg handler min første Ford og har bestillt bil på prospekt, er jeg veldig opptatt av disse detaljene.

mvh

KIKKER

9225681[/snapback]

Lenke til kommentar

Spørsmål til Ford.

I andre land kan man bestille et "penere" ratt som har en blanding av Skinn+Treverk (Står også nevnt i norsk utstyrsliste "Ratt - Delvis treverk / delvis skinntrukket") :love:

Hvorfor kan dette ikke bestilles her i Norge ? Ville passe utmerket i en Ghia X.

Lenke til kommentar
Spørsmål til Ford.

I andre land kan man bestille et "penere" ratt som har en blanding av Skinn+Treverk (Står også nevnt i norsk utstyrsliste "Ratt - Delvis treverk / delvis skinntrukket")  :love:

Hvorfor kan dette ikke bestilles her i Norge ? Ville passe utmerket i en Ghia X.

9226036[/snapback]

Dette rattet var egentlig standard på Ghia X, men ble av forskjellige grunner tatt ut av standardoppsettet. Vi valgte da å ikke tilby det som ekstrautstyr, både for å holde utstyrslisten så enkel og oversiktlig som mulig, og fordi at vi anså rattet som en opsjon med relativ lav take-rate, men med et potensial til å forsinke produksjon/levering.

Mvh

Reidar

Lenke til kommentar

Ok.

Jeg skjønner grunnen, men det betyr ikke at jeg liker det ;)

Har bestilt en "fully loaded" Ghia X Stasjonsvogn til ca 500.000.- og ville umiddelbart tatt med dette rattet hvis det var mulig.

( Har faktisk undersøkt muligheten for privatimport ifra Tyskland for å få EXACT det jeg ønsker, men ble for mye "pes" )

Lenke til kommentar

Flott med en representant for Ford her!

Spørsmål til Mr. Holtedahl:

Sto en grundig test av Mondeo 2,5t i tyske Auto Motor & Sport i juni. Meget godt resultat, med ett viktig unntak. Bremsing på underlag med høy/lav friksjon ga ekstremt lang bremselengde. Bilen hadde fortsatt ca. 50 km/t når testbanen på 150m tok slutt. Dette gjorde meg urolig, jeg som nesten hadde bestemt meg for å gå for denne bilen. I Norge er jo varierende friksjon noe vi har hele vinteren. Det som utfordres i denne testen er ABS og ESP systemet i samarbeid. Det er krevende å utnytte friksjonen der den er god samtidig som bilen skal fortsette rett fram. AMS tester alle biler på denne måten og forskjellene er tildels store, men jeg har ikke sett et så dårlig resultat før. MB C-klasse stopper f. eks. på under 100 m. Dette tyder på at det kan være tatt noen snarveier i programmeringen/justeringen. Kanskje har ikke Ford selv gjort denne testen?

Se: http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/e...04748_14194.hbs

Har du noen kommentar?

Lenke til kommentar

Spørsmål til Mr. Holtedahl :

Når vet du når en kan bestille Kuga (som er 4x4) ? Hvilke motor utvalg som kommer på den ?

Utstyr ? Siden den kommer til våren til neste år, og produksjonstart i januar til neste år så kan

det vel være litt lurt å bestille den da i januar for å få levert Kuga til våren/sommeren :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...