Frode68 Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Jeg venter altså nå på mondeo nr 2 bestilt medio juli. Rimelig kjipt, spesielt når jeg leser på fordmondeo.org at det er store problemer med diesel motorblokker noe som kan gjøre biler 3 mnd ytterligere forsinket. 9210561[/snapback] Høres ikke bra ut. Det er ifølge dette forumet, sendt et brev til forhandlere ang denne forsinkelsen. Regner med forhandlere også i Norge har fått dette brevet. I såfall er det merkelig at ingen her inne har blitt informert om dette. 9211462[/snapback] Var innom min forhandler i Drammen (Så Fatman fikk bil, gratulerer!!). Tenkte sjekke hvordan det var med produskjon og forventet levering. Han sa at jeg ikke måtte regne med bil før okt-november, men før desember. Det han også sa var at de som bestiller i dag må vente 6-8 mnd. For egen del kunne jeg hatt bil 12.07.07, men valgte å bestille mer utstyr og automat. Og etter det jeg leser her var ikke det dumt. Gleder meg som en unge. 9214287[/snapback] Vente 6-8 mnd. er som en fødsel det hehe - stakkar dere Lurer på hva vente tiden vil bli på Kuga og når en kan bestille den Endret 5. august 2007 av Pcman04 Lenke til kommentar
arethy Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Heng dere på og legg til egen bil ved å trykke "svar" på dette innlegget, og legg så til nye data på ny linje inne i selve innlegget, så får vi en fin samleoversikt. Håper ikke formateringen blir alt for uoversiktlig. Ta med nick, karosseri, utstyrsnivå, motor/gir, farge utv./innv., samt viktigste ekstra, fullpris og leveringsdato. Torz - Stv - TitX - 130A - Tonic/Inf.blue - Navi, IVDC, ACC - 493' - nov./des.07 bilsjuk-Stv- Tit - 130A - Black panther/New York - Navi, nøkkelfri,- 425´- Aug.07 hhf - Stv -Trend - 100M - SeaGrey/Delskinn- Parkvarmer, Sportpakke - 370 - Sept/Okt 07 Zettie - 5dr cbi - TitX - 130M - Tonic/Inf.blue - ALT ex seteminne&bakseteund. - Aug.07? Jxl - Stv - TitX - 130M - Panther Bl.- Navi,Cruise,k.pakke,8-veis sete,tonede ruter, 18" felg,spoiler,h.feste,rails,regnsensor,v.dekk på alu - 384 - Okt/Nov 07 tjohoi - Stv - TitX - 130A - Machine Silver - Navi - ACC - 8-veis sete - 410' - okt 07 KIKKER-Stv-TitX-130M-18"-Panther-keyless-Navi/6cd-komfort-safetechp.-El.8 pass.+++ 473'- sept/okt 07. Eppen-stv-Titx-130M Sea Grey-komfort-18"-keyless-rail-spoiler-xenon-cc-sotet- 390' Feil levert i juli, ny dato Okt 07 Dallas - Stv - Tit X - 130A - Panther black - Navi 6 cd, Cruise, oppv. baksete, mørke ruter, spoil, komforpakke, Xenon, 8 veis el sete, kjerringlift, h.feste - 410` sept 07 Fatman33 - stv - TitX - 130M - Sea Grey/Ebony - komfort - bixenon - 18" - skiboks - cc - spoiler - hf - alarm - bakkestart - endelig pris er jeg ikke 100% sikker på her og nå- 03.august kuami - stv - Tit - 130M - Thunder - Komfort/intro - 8 v.sete - krok - bl rails - m.ruter - 350`- lev okt FirstFord 5dr - TitX - 130A - Panther - Navi - Komfort - SafeTech - BiXenon - 8v fsete - Hekkspoiler - VHjul - 435' - Juli 07 Titanium-XXX 4dr-TitX - 130M - Colorado RED - Komfortpk,18",Bixenon,08 mod,sportfjæring,senket +++ 320.000 - lev okt 07. TOMSIN- stv-titx-130A, navi, sportsfjærer, 18", komfortpakke, mørke ruter,hekkspoiler, panther black, ++++ 430.000 lev nov-des. poskare-Stv-TitX-130A-Panther-Navi-Komfort-Safetech-Keyless-BiXenon-M.ruter-Keyless-8v.sete-Alarm+++ -ukjent fullpris- okt/nov´07 GeirOr - Stv - TitX-130M Sort-18", BiXenon -Hekkspoiler-Navi-Komfort-El-Takluke-Rails-Keyless-M.ruter-Keyless-8v.sete-Alarm(DEFA)-390.000,- Sept Willi-5dr.-Titx-130A-sølv/sort-Komf.Safet.Navi++-450`-om3-?uker Erlends -stv- TitX -130M- Seagrey- ACC- Keyless Ent- Alarm (blir nok DEFA)- Chip Trim- Komfortp- ++++ - 435'- Sept/Okt larsse -4dr.titx-130A sea grey . 18"Komf.mørke ruter. CC. fått 2/7 milsluker - 5dr combi Titanium - Panther - 130M - sportspk./senket/bakspoiler/17"Y - vinter 16" alu - komfortpk. - h.feste - 344' minus 20' firmarabatt - 1.okt Lomper - stv- titX... alt utstyr som er mulig 9193996[/snapback] 9194205[/snapback] Pellepedal -stv- Ghia - 140M - 17" - Panther- Mørkeruter - BiXenon - Parkvarmer - Komfortpk - el.sete m/minne - parksens. 370" mottat juli 9211904[/snapback] ARETHY, Stv, Ghia X, 130A, Panther, Mørkeruter, Bi Xenon, Komfortpk., H.feste, Hekkspoiler, Ventilerte forseter, Oppvarmet baksete, Nøkkelfri adkomst, Cd magasin, Takrails metall, 18" Y-eiket sommer, 16" 7x2eiket vinter, Skvettlapper foran, El.soltak, Aut.nivåreg, Bagasjeromsgardin, Okt/Nov, 390,- Lenke til kommentar
hhf Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Jeg venter altså nå på mondeo nr 2 bestilt medio juli. Rimelig kjipt, spesielt når jeg leser på fordmondeo.org at det er store problemer med diesel motorblokker noe som kan gjøre biler 3 mnd ytterligere forsinket. 9210561[/snapback] Høres ikke bra ut. Det er ifølge dette forumet, sendt et brev til forhandlere ang denne forsinkelsen. Regner med forhandlere også i Norge har fått dette brevet. I såfall er det merkelig at ingen her inne har blitt informert om dette. 9211462[/snapback] Blir nå mer og mer glad for at jeg fikk fast pris på leiebil inntil Mondeoen leveres. Bekymrer meg litt mindre for ventingen da. Er det noen forklaring på dieselmotorblokkproblemene? Det er jo produsert og levert en del allerede, men er det i selve produksjonen de sliter nå? Mangler i deler til produksjonen etc? Lenke til kommentar
Torz Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Heng dere på og legg til egen bil ved å trykke "svar" på dette innlegget, og legg så til nye data på ny linje inne i selve innlegget, så får vi en fin samleoversikt. Håper ikke formateringen blir alt for uoversiktlig. Ta med nick, karosseri, utstyrsnivå, motor/gir, farge utv./innv., samt viktigste ekstra, fullpris og leveringsdato. Torz - Stv - TitX - 130A - Tonic/Inf.blue - Navi, IVDC, ACC - 493' - nov./des.07 bilsjuk-Stv- Tit - 130A - Black panther/New York - Navi, nøkkelfri,- 425´- Aug.07 hhf - Stv -Trend - 100M - SeaGrey/Delskinn- Parkvarmer, Sportpakke - 370 - Sept/Okt 07 Zettie - 5dr cbi - TitX - 130M - Tonic/Inf.blue - ALT ex seteminne&bakseteund. - Aug.07? Jxl - Stv - TitX - 130M - Panther Bl.- Navi,Cruise,k.pakke,8-veis sete,tonede ruter, 18" felg,spoiler,h.feste,rails,regnsensor,v.dekk på alu - 384 - Okt/Nov 07 tjohoi - Stv - TitX - 130A - Machine Silver - Navi - ACC - 8-veis sete - 410' - okt 07 KIKKER-Stv-TitX-130M-18"-Panther-keyless-Navi/6cd-komfort-safetechp.-El.8 pass.+++ 473'- sept/okt 07. Eppen-stv-Titx-130M Sea Grey-komfort-18"-keyless-rail-spoiler-xenon-cc-sotet- 390' Feil levert i juli, ny dato Okt 07 Dallas - Stv - Tit X - 130A - Panther black - Navi 6 cd, Cruise, oppv. baksete, mørke ruter, spoil, komforpakke, Xenon, 8 veis el sete, kjerringlift, h.feste - 410` sept 07 Fatman33 - stv - TitX - 130M - Sea Grey/Ebony - komfort - bixenon - 18" - skiboks - cc - spoiler - hf - alarm - bakkestart - endelig pris er jeg ikke 100% sikker på her og nå- 03.august kuami - stv - Tit - 130M - Thunder - Komfort/intro - 8 v.sete - krok - bl rails - m.ruter - 350`- lev okt FirstFord 5dr - TitX - 130A - Panther - Navi - Komfort - SafeTech - BiXenon - 8v fsete - Hekkspoiler - VHjul - 435' - Juli 07 Titanium-XXX 4dr-TitX - 130M - Colorado RED - Komfortpk,18",Bixenon,08 mod,sportfjæring,senket +++ 320.000 - lev okt 07. TOMSIN- stv-titx-130A, navi, sportsfjærer, 18", komfortpakke, mørke ruter,hekkspoiler, panther black, ++++ 430.000 lev nov-des. poskare-Stv-TitX-130A-Panther-Navi-Komfort-Safetech-Keyless-BiXenon-M.ruter-Keyless-8v.sete-Alarm+++ -ukjent fullpris- okt/nov´07 GeirOr - Stv - TitX-130M Sort-18", BiXenon -Hekkspoiler-Navi-Komfort-El-Takluke-Rails-Keyless-M.ruter-Keyless-8v.sete-Alarm(DEFA)-390.000,- Sept Willi-5dr.-Titx-130A-sølv/sort-Komf.Safet.Navi++-450`-om3-?uker Erlends -stv- TitX -130M- Seagrey- ACC- Keyless Ent- Alarm (blir nok DEFA)- Chip Trim- Komfortp- ++++ - 435'- Sept/Okt larsse -4dr.titx-130A sea grey . 18"Komf.mørke ruter. CC. fått 2/7 milsluker - 5dr combi Titanium - Panther - 130M - sportspk./senket/bakspoiler/17"Y - vinter 16" alu - komfortpk. - h.feste - 344' minus 20' firmarabatt - 1.okt Lomper - stv- titX... alt utstyr som er mulig Pellepedal - stv- Ghia - 140M - 17" - Panther - Mørkeruter - BiXenon - Parkvarmer - Komfortpk - el.sete m/minne - parksens. 370" mottat juli pohorne - Stv - Tit - 130A -Thunder grey - Komfort pakke - 8 veis førersete - Cruise kontroll - Regnsensor - Takrails metallfarvet - Skvettlapper foran - Avtagbart hengerfeste - Ekstra flipkey - 374' (inkl rabatt) - levering før desember jf selger. ARETHY - Stv, Ghia X, 130A, Panther, Mørkeruter, Bi Xenon, Komfortpk., H.feste, Hekkspoiler, Ventilerte forseter, Oppvarmet baksete, Nøkkelfri adkomst, Cd magasin, Takrails metall, 18" Y-eiket sommer, 16" 7x2eiket vinter, Skvettlapper foran, El.soltak, Aut.nivåreg, Bagasjeromsgardin, Okt/Nov, 390,- Lenke til kommentar
poskare Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Har nå vært inne på Ford i Drammen og dobbeltsjekket vedr. Autolys. Dette er en opsjon som ikke leveres i Norge, uvisst av hvilken grunn, det kunne de ikke svare på. Det merkelige er at dette leveres på S-MAX etter det jeg forsto... Mye man ikke skal forstå tydligvis. De hadde ikke fått noe informasjon vedr. forsinkelser i leveransene...(pheew!) Endret 6. august 2007 av poskare Lenke til kommentar
eppen Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Har nå vært inne på Ford i Drammen og dobbeltsjekket vedr. Autolys. Dette er en opsjon som ikke leveres i Norge, uvisst av hvilken grunn, det kunne de ikke svare på. Det merkelige er at dette leveres på S-MAX etter det jeg forsto... Mye man ikke skal forstå tydligvis. De hadde ikke fått noe informasjon vedr. forsinkelser i leveransene...(pheew!) 9219880[/snapback] Jeg har selv kjørt en Ghia med autolys så dette kan jeg avkrefte. Akkurat hva denne ekstra posisjonen på lysbryteren faktisk gjorde vet jeg dog ikke. Rimelig mye rot rundt utstyr på denne bilen. Lenke til kommentar
poskare Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Har nå vært inne på Ford i Drammen og dobbeltsjekket vedr. Autolys. Dette er en opsjon som ikke leveres i Norge, uvisst av hvilken grunn, det kunne de ikke svare på. Det merkelige er at dette leveres på S-MAX etter det jeg forsto... Mye man ikke skal forstå tydligvis. De hadde ikke fått noe informasjon vedr. forsinkelser i leveransene...(pheew!) 9219880[/snapback] Jeg har selv kjørt en Ghia med autolys så dette kan jeg avkrefte. Akkurat hva denne ekstra posisjonen på lysbryteren faktisk gjorde vet jeg dog ikke. Rimelig mye rot rundt utstyr på denne bilen. 9220140[/snapback] I følge Ford Drammen er Autolys (A) For land der kjørelys ikke er pålagt, slik at kjørelys skrur seg automatisk på, og dermed også instrumentbelysningen om kveld/tunnellkjøring. Synes det er for dumt om man ikke kan få det i Norge på instrumentbelysningen, men det er den informasjonen jeg klarer å få fra Ford Drammen....frustrerende! Lenke til kommentar
kikker Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Da er det i gang igjen... Kjørte selv en Ghia med autolys... Mulig demobilene er førproduksjonsbiler.(hvor de ikke tar hensyn til land) Har skjønt at papirversjonen er full av feil. Ser under motorspesifikajoner at 130hk. er en enkelkam utgave og HLA kan ikke kombineres med sportsfjæring... Godt å høre at det ikke er noen forsinkelser, blir bekreftet i Oslo også. Endret 6. august 2007 av kikker Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Har nå vært inne på Ford i Drammen og dobbeltsjekket vedr. Autolys. Dette er en opsjon som ikke leveres i Norge, uvisst av hvilken grunn, det kunne de ikke svare på. Det merkelige er at dette leveres på S-MAX etter det jeg forsto... Mye man ikke skal forstå tydligvis. De hadde ikke fått noe informasjon vedr. forsinkelser i leveransene...(pheew!) 9219880[/snapback] Jeg har selv kjørt en Ghia med autolys så dette kan jeg avkrefte. Akkurat hva denne ekstra posisjonen på lysbryteren faktisk gjorde vet jeg dog ikke. Rimelig mye rot rundt utstyr på denne bilen. 9220140[/snapback] I følge Ford Drammen er Autolys (A) For land der kjørelys ikke er pålagt, slik at kjørelys skrur seg automatisk på, og dermed også instrumentbelysningen om kveld/tunnellkjøring. Synes det er for dumt om man ikke kan få det i Norge på instrumentbelysningen, men det er den informasjonen jeg klarer å få fra Ford Drammen....frustrerende! 9220168[/snapback] Fungerer i hvertfall aldeles umerket på mitt instrumentpanel (GhiaX). Edit: måtte sjekke; Det er altså fire stillinger på bryteren. Av: Gir vanlig nærlys (kjørelys) Parklys (sier seg selv, kan bruke retningsviseren til kun å gi lys på én side) På: Nærlys alltid på, kan skifte til fjernlys . Ingen Instrumenlys Auto: Nærlys alltid på, kan skifte til fjernlys. Instrumentlys på hvis mørkt. Selgeren sa forøvrig at jeg alltid kunne la den stå på autolys . Antakelig har Ford stillt autolys etter norske forhold med nærlys alltid på for i instruksjonsboka står det som nevnt over her at det er beregnet på land der kjørelys ikke er påbudt og at nærlys og instrumentlys vil skru seg på automatisk etter lysforholdene. Endret 6. august 2007 av el-asso Lenke til kommentar
Pellepedal Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Har nå vært inne på Ford i Drammen og dobbeltsjekket vedr. Autolys. Dette er en opsjon som ikke leveres i Norge, uvisst av hvilken grunn, det kunne de ikke svare på. Det merkelige er at dette leveres på S-MAX etter det jeg forsto... Mye man ikke skal forstå tydligvis. De hadde ikke fått noe informasjon vedr. forsinkelser i leveransene...(pheew!) 9219880[/snapback] Jeg har selv kjørt en Ghia med autolys så dette kan jeg avkrefte. Akkurat hva denne ekstra posisjonen på lysbryteren faktisk gjorde vet jeg dog ikke. Rimelig mye rot rundt utstyr på denne bilen. 9220140[/snapback] I følge Ford Drammen er Autolys (A) For land der kjørelys ikke er pålagt, slik at kjørelys skrur seg automatisk på, og dermed også instrumentbelysningen om kveld/tunnellkjøring. Synes det er for dumt om man ikke kan få det i Norge på instrumentbelysningen, men det er den informasjonen jeg klarer å få fra Ford Drammen....frustrerende! 9220168[/snapback] Fungerer i hvertfall aldeles umerket på mitt instrumentpanel (GhiaX). Edit: måtte sjekke; Det er altså fire stillinger på bryteren. Av: Gir vanlig nærlys (kjørelys) Parklys (sier seg selv, kan bruke retningsviseren til kun å gi lys på én side) På: Nærlys alltid på, kan skifte til fjernlys . Ingen Instrumenlys Auto: Nærlys alltid på, kan skifte til fjernlys. Instrumentlys på hvis mørkt. Selgeren sa forøvrig at jeg alltid kunne la den stå på autolys . Antakelig har Ford stillt autolys etter norske forhold med nærlys alltid på for i instruksjonsboka står det som nevnt over her at det er beregnet på land der kjørelys ikke er påbudt og at nærlys og instrumentlys vil skru seg på automatisk etter lysforholdene. 9220399[/snapback] Jeg har innstilling A på min bryter. Har ikke orket å sjekke hva den innebærer Skal prøve det så fort jeg får litt tid. Pellepedal Lenke til kommentar
kikker Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Autolys. Før var regnsensor std. frem til mitten av mai. Antar de fjernet autolyset fra regnsensoren, siden vi har påbudt kjørelys. Og derfor får vi regnsensor og avbl.speil som ekstra istedenfor...(spekulasjoner). Etter jeg hadde bestillt min TitX, oppdaget jeg at avbl. speil ikke var med, hvis jeg ikke bestillte regnsensor. (da var avbl.speil std.) Så det måtte korrigeres. + 1000.- Ikke lett det her.... Endret 6. august 2007 av kikker Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Ikke lett det her.... 9221432[/snapback] Kanskje vi skulle ha forlangt at en representant fra Ford registrerte seg er inne for å svare på våre spørsmål Tipper han hadde fått nok å gjøre... Kan såvidt huske at ved forumet til mercefreaken, var det en representant fra BOS som svarte på spørsmål omkring rust kulanse. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Noen her inne som er i Seljord? såg en ung en der med ny mondeo! Lekker! Lenke til kommentar
tx Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Autolys. Før var regnsensor std. frem til mitten av mai. Antar de fjernet autolyset fra regnsensoren, siden vi har påbudt kjørelys. Og derfor får vi regnsensor og avbl.speil som ekstra istedenfor...(spekulasjoner). Etter jeg hadde bestillt min TitX, oppdaget jeg at avbl. speil ikke var med, hvis jeg ikke bestillte regnsensor. (da var avbl.speil std.) Så det måtte korrigeres. Ikke lett det her.... 9221432[/snapback] Er det noen som har mottatt noen form for kompensasjon pga de fjernet regnsensor som standard på TitaniumX? Lenke til kommentar
kikker Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Ikke lett det her.... 9221432[/snapback] Kanskje vi skulle ha forlangt at en representant fra Ford registrerte seg er inne for å svare på våre spørsmål Tipper han hadde fått nok å gjøre... Ikke en dum ide. Antar de sitter å gløtter her allerede. Men hva skulle de svare.... Lenke til kommentar
kikker Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Ingen kompensasjon..Men det virker som at noen har fått speilet uten regnsensoren. Men jeg kjenner at det begynner å bekymre meg mindre. Er mer bekymret for leveringsdatoen. Spesielt etter ryktene ang. manko på motorblokker. Lenke til kommentar
poskare Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg er nå i dialog med Ford Norge, en som visstnok er teknisk kyndig på nye Mondeo. Jeg skal kontakte han etter kl12:00 for å høre om han er interresert i å svinge innom tråden vår og svare på alt vi lurer på, og kanskje lyse opp hverdagen vår med godbiter!!??!! Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg er nå i dialog med Ford Norge, en som visstnok er teknisk kyndig på nye Mondeo. Jeg skal kontakte han etter kl12:00 for å høre om han er interresert i å svinge innom tråden vår og svare på alt vi lurer på, og kanskje lyse opp hverdagen vår med godbiter!!??!! 9224339[/snapback] -- Det hadde vært utmerket. Nå er vi vel snart 30 kjøpere her inne og en skal ikke se bort i fra at denne tråden har generert et salg eller 2. Tror Ford kunne vært tjent med å klargjøre noe av spørsmålene her. Lenke til kommentar
Pellepedal Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 For de som evt. har kjøpt "lagervare" som meg, eller handlet bil uten baklukespoiler så bestillte jeg dette i dag. Levering en uke. Ferdig lakket og montert på bilen ca 5k. Pellepedal Lenke til kommentar
poskare Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Har akkurat vært i dialog med Ford Norge. Han som satt som anvarlig for Mondeo hadde dessverre kun en uke igjen i stillingen sin, men han skulle se gjennom tråden vår og evt. besvare de spørsmålene som han fant. Den nye personen som skulle overtar vil nok trenge en stund til å sette seg inn i sakene. Men da får vi ringe han om noen uker, da får han litt å henge fingrene i. Ble forresten hyggelig mottatt når jeg ringte dit....positivt, liker bedrifter som har noen minutter å sette av til kundene sine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå