Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo

Anbefalte innlegg

En annen sak. Jeg har lest et sted at cruisingturtallet ligger på 1800 omdreininger, og at noen hevder at 6. giret (manuell) nesten ikke er til å bruke i Norge. Min forrige bil hvilte på 1400 på 6. giret (aut.) i 80km/t og 1400 på 7. giret i 90 km/t. Dette var da særdeles behagelig, så jeg skjønner ikke helt problemet. Er det noen som har erfaringstall, aller helst fra automat, hvor turtallet ligger på jevnt 80 km/t?

9202361[/snapback]

Angående dette med turtall (rpm) så la jeg meg på 80 kmt og da viste turtallet 1800 rpm.

Dette er med en automat og crusiercontroll.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bra med tilbakemeldinger. Har bestilt safetechpakken selv. Har prøvd å få en aning om hva IVDC egentlig er. Da jeg tidligere har hatt luftfjæring, så vet jeg hvilken komfort det er. Da hadde jeg også valget mellom comfort og sport, og der comfort helt klart var førstevalget. IVDC høres da i høy grad ut som noe tilsvarende, bare at det virker på en annen måte. Og så kan man selvsagt ikke heve bilen 5 cm, slik jeg kunne med luftfjæringen, men akkurat det skal jeg klare meg uten.

9207324[/snapback]

Safetech er helt klart favoritutstyret.

Kjørte en tilsvarende bil som MrBeach. Følte ikke at automat manglet med ACCen, men nå kjørte jeg ikke i rushtrafikken. Uanset virker den ikke under 30km/t.

IVDCen gir meg en ekstra trygghetsfølelse, speielt med tanke på at den registrerer underlaget flere ganger pr. sek. Og demperkontrollen gir ett hyggelig spenn i kjøringen på variert underlag.

En mer fullendt ACC kommer sikkert senere når Mondeoen skal ha facelift, sammen med servobakluke, luftdemping og LED lys.

Men skal man vente på det riktige kjøpet, får man aldri kjøpt noe.´

Synes virkelig at jeg har fått masse bil, for mine 429

9207545[/snapback]

Nei ,da hadde jeg heller ikke hatt PC idag, eller flatskjerm for den saks skyld. Noe nytt må vi jo ha å se frem til, men jeg synes utvalgslisten har vært ekstremt bra, og overkommelig i pris. Kunne nok ønsket at noe utstyr, eks.vis Xenon, var noe rimeligere på Ford enn Merc./BMW, men noen plasser må de vel hanke inn litt fortjeneste. Selv er jeg av typen som har mer bakgrunnskjennskap til produktene jeg kjøper enn det selgerne har. Det var ikke lite min selger måtte gjennomgå den første tiden, før brosjyremateriellet var på plass.

Har bilen luftdyser bak? Virker spoileren på stv. mot dritt på bakruta? Er det forskjell på nøkkelfri startknapp på Ghia X og Titanium X? Ford brukte nemlig forskjellige begreper i "Teaser" brosjyren. Der sa de at Ghia X hadde Ford Power nøkkelfri start, mens Titanium X hadde Ford Power startknapp. Jeg merket meg forskjellen i begrepsbruk, og spurte selger om forskjellen. Han mente da at for Ghia X kunne man beholde nøkkelen i lomma, mens man i Titanium X måtte stikke den inn i et spor før man kunne trykke på startknappen (slik som BMW har). Nå er vel saken at systemet er det samme på begge modeller, og nøkkelen kan trygt ligge i lomma for begge utgavene. Spør du meg så er det noe av det første jeg hadde lagt til på utstyrslisten. Heldigvis var min selger rimelig bilengasjert selv, så han for rundt i lokalene og på lagerplassen og sjekket, i tillegg til å ringe Ford Norge. Skal ta en runde med han over helgen. Det hadde kommet masse infoskriv fra Ford ila. ferien, og han skulle gå gjennom disse for å bli helt oppdatert. Nevnte bl.a en mail på ventilerte seter, men fikk ingen detaljer da han ikke hadde fått tid til å lese alt ennå.

Ellers, send bilder og beretninger. Vi er hungrige og tørstige på alle detaljer.

Pellepedal, hvordan går Ghiaen? Du har jo ikke registrert bilen din på Forumlisten ennå? Første Ghia i så fall.

Nye Ford Mondeo - Vi snakker Titanium

9207763[/snapback]

En ting som det ble litt diskusjon om i bestillingsfasen var at Ford hadde kuttet ut regnsensor på Titanium. (fra 15 Mai) Som jeg skrev tidligere så bestillte jeg akkurat den dagen dette hadde skjedd,

men selger sa at dette skulle jeg få med og det uten tillegg i pris.

derfor var jeg spent da jeg hentet bilen igår og jammen holdt ikke selger ord denne gangen også,

regnsensoren var der. :)

En ting til... håper dere som har bestillt stasjonsvogn har tatt med spoileren på bakluka ( se bilde av bilsjuks bil) Det er et must. Bilene som forhandlerne har er stort sett uten denne og ser helt

tamme ut. likedan så er disse bilene uten rails og da får du det samme inntrykket.

Endret av bilsjuk
Lenke til kommentar

Et spørsmål om elektrisk sete med minne. Selger sier jeg og kona kan stille inn hver vår posisjon og bruke hver vår nøkkel. Setet vil da stille seg inn etter nøkkelen som blir brukt. Er det noen her som kan stadfeste dette?

Lenke til kommentar
Et spørsmål om elektrisk sete med minne. Selger sier jeg og kona kan stille inn hver vår posisjon og bruke hver vår nøkkel. Setet vil da stille seg inn etter nøkkelen som blir brukt. Er det noen her som kan stadfeste dette?

9208052[/snapback]

Det er vel hvis du har bestillt nøkkellfri adkomst sammen med nøkkelfri start

at dere får denne løsningen som bare du nærmer deg bilen med din nøkkel så åpner dørlåsen seg og førersete og utv. speil stiller seg automatisk etter dine forhåndsinnstillinger. :yes:

Lenke til kommentar

9208052[/snapback]

Det er vel hvis du har bestillt nøkkellfri adkomst sammen med nøkkelfri start

at dere får denne løsningen som bare du nærmer deg bilen med din nøkkel så åpner dørlåsen seg og førersete og utv. speil stiller seg automatisk etter dine forhåndsinnstillinger. :yes:

9208103[/snapback]

Dette har jeg egentlig ikke peiling på, men antar at dette vanskelig kan gjennomføres. Her vil jo nøkkelsystemet få et konfliktproblem. Hva hvis begge sitter i bilen med hver sin nøkkel? Og hva er vitsen dersom en har en "hovednøkkel" som prioriteres foran den andre dersom den med "sekundærnøkkelen" skal kjøre bilen? Da snakker vi vel egentlig om flere radiofrekvenser, alternativt at mottakeren kan snse hvem som sitter hvor i bilen. Har akkurat hatt en rimelig velutstyrt 2006 mod. Merc., og der var det kun memoryfunksjonen på setet som gjalt. Ingen automatisk innstilling av hverken det ene eller det andre avhengig av hvilken nøkkel jeg brukte (keyless-go). Men for all del, jeg tar av meg hatten dersom Ford har fått til noe helt nytt her. I så fall er det ikke lenger Titanium med Platinum. Men før Platinum må vi få på plass el. rattjustering som går på memoryfunksjonen. I tillegg til el.åpning/lukking av bakluken. Koster kun 5-6.000 ekstra hos Merc., og det var faktisk en av opsjonene som virkelig var sexy.

Lenke til kommentar

Jeg har en kollega med Mercedes og memory. Der stiller setet seg inn etter hvilken nøkkel som er brukt til å åpne bilen/sentrallåsen. Det er dette jeg håper Ford har (og hva selger sier). Med 25 centimeter forskjell på meg og kona hadde dette vært svært praktisk. Jeg må alltid sette meg inn med bena i bakken utenfor, kjøre setet helt bak og så ta bena inn (Kona glemmer alltid å kjøre setet bak før hun går ut..... )

Fords pris er kr 6500

Endret av Lille Brum
Lenke til kommentar

9208052[/snapback]

Jeg har nøkkelfri start, men ikke adkomst på Ghia. Da stiller seter og speil seg etter hvilken av de to nøklene som brukes. Det kan forhådnsprogrameres fire ulike sett med innstillinger på de fire knappene ved setereguleringen.

Siden jeg ikke har nøkkelfri adkomst er det ingen problem med konflikt mellom nøkler da jeg antar innstillingene går på den nøkkelen som brukes til å åpne bilen.

Hvordan dette fungerer med nøkkelfri adkomst hvis begge nøklene er i bilen vites ikke. Mulig den ene nøkkelen har 1.prioritet i slike tilfeller og hvis person med nøkkel nr. 2 skal kjøre så må denne stille setet til sine innstillinger ved å trykke knapp nr. 2 (eller den av de fire knappene på siden av setet som nøkkelen er programert mot)

Edit: du ser forresten de fire knappene på setet her

Det er forøvrig en liten vanlig nøkkel inne i "fjernkontrollen" til bruk hvis du skulle være uheldig å miste fjernkontrollen i vann eller den skulle bli ødelagt på annen måte.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

9208052[/snapback]

Har du hørt noe om forsinkelse på minne. Vet det er standard på Ghiaen, men ekstra på Tit.

Valgte bort minne pga. forsinkelse..

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg skal bestille en SMax på mandag og selger har ikke nevnt noe om utsatt levering på grunn av minne (beklager at SMax er OT men spørsmålet gjelder vel også Mondeo). Viktig for meg å avklare om setet stiller seg inn etter bruker dersom det ikke gjør det så bestiller jeg vanlig/manuell sete. Setet skal justeres så langt at jeg ikke har tålmodighet til å sette meg inn og så vente på el.motoren. Svaret til el-asso tyder vel på at det er som jeg ønsker.

Er ferdigforhandlet og skulle bruke helgen på å bestemme farge, noe jeg ikke har klart. Svart eller Tonic......... :no:

Edit: Litt uklart formulert

Endret av Lille Brum
Lenke til kommentar

9208052[/snapback]

Jeg har nøkkelfri start, men ikke adkomst på Ghia. Da stiller seter og speil seg etter hvilken av de to nøklene som brukes. Det kan forhådnsprogrameres fire ulike sett med innstillinger på de fire knappene ved setereguleringen.

Siden jeg ikke har nøkkelfri adkomst er det ingen problem med konflikt mellom nøkler da jeg antar innstillingene går på den nøkkelen som brukes til å åpne bilen.

Hvordan dette fungerer med nøkkelfri adkomst hvis begge nøklene er i bilen vites ikke. Mulig den ene nøkkelen har 1.prioritet i slike tilfeller og hvis person med nøkkel nr. 2 skal kjøre så må denne stille setet til sine innstillinger ved å trykke knapp nr. 2 (eller den av de fire knappene på siden av setet som nøkkelen er programert mot)

9208474[/snapback]

Bilen vet jo hvilken nøkkel som er den som genererer keyless entry, så den nøkkelen blir også gjeldende for minnet. Men klart at hvis mannen åpner bilen og damen skal kjøre vil nok nøkkelen til damen ikke klare å få setet i rett posisjon av seg selv, men hvem vet? Har ikke bestilt el. seter selv.

En annen ting ang dette keyless greiene er at det er mindre gjennomtenkt enn på Toyota Yarisen vår. :hrm:

Der er det bl.a ikke nødvendig å holde inn start knappen for å starte, men et enkelt trykk er nok. Bilen drar da lenge nok på starteren for at motoren starter. Veldig kult. :w00t: Det er også et lys som viser at klutchen er trykket langt nok inn for å kunne starte (rødt-grønt lys på knappen)

Dessuten er det laget slik at bilen sier ifra når nøkkelen som er "aktiv" forlater bilen. Piping og greier... :yes:

I tillegg er det gjort slik at bilen ikke kan låses sålenge en eller flere nøkler er inni.(piping igjen) Ford løser dette ved å deaktivere nøkkelen som er inni, men dette synes jeg er en dårligere løsning. Nøkkelen må etter en slik hendelse aktiviseres igjen. Ikke at dette er så vanskelig, men kunne vært unngått. En nøkkel har ingenting inni bilen å gjøre når den er låst spør du meg. :no:

Jeg har ikke testet denne startknappen veldig mye men kan si såpass at den er ikke like elegant funksjonsdesignet som toyota. Jeg ble veldig overrasket at Ford ikke gjorde litt bedre research(les:industrispionasje) før de lanserte sin utgave.

Jeg har også noterte meg at det ennå ikke har blitt observert en eneste bil med keyless entry. Er det en myte at det eksisterer? :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg har også noterte meg at det ennå ikke har blitt observert en eneste bil med keyless entry. Er det en myte at det eksisterer? :hmm:

9208779[/snapback]

Du kan så si. Bare lurer på om ikke nøkkelfri adkomst allerede ligger klart i alle biler med nøkkelfri start?

Det er allerede en sensor som registrer at nøkkelen er der så hvorfor skulle ikke denne i samme slengen også gi signaler om å åpne dørene? Kan det bare være et programmeringsspørsmål? Eller er det kanskje ikke fullt så enkelt?

Lenke til kommentar

Pellepedal, hvordan går Ghiaen? Du har jo ikke registrert bilen din på Forumlisten ennå? Første Ghia i så fall.

Nye Ford Mondeo - Vi snakker Titanium

9207763[/snapback]

Akkurat kommet hjem fra ferietur. 6 timer bergen-sandefjord med fullastet bil :D

Har nå kjørt over 3300km på 10 dager og er fortsatt super fornøyd.....

Skal få lagt GHIAen min inn på listen i morgen.

Gratulere til dere som har vært tolmodige og endelig har fått deres herlighet!!

Pellepedal

Lenke til kommentar

9208779[/snapback]

Du kan så si. Bare lurer på om ikke nøkkelfri adkomst allerede ligger klart i alle biler med nøkkelfri start?

Det er allerede en sensor som registrer at nøkkelen er der så hvorfor skulle ikke denne i samme slengen også gi signaler om å åpne dørene? Kan det bare være et programmeringsspørsmål? Eller er det kanskje ikke fullt så enkelt?

9209526[/snapback]

Ja, det er logikken. Men i praksis så var det dette som manglet på min bestilte bil og jeg måtte nekte å ta imot. :thumbdown: Etter lang research fra Ford Norge kom man til konklusjonen at det ikke kan ettermonteres. Det var snakk om antenner o.l. En annen ting var at selv om de ettermonterte det teknsiske utstyret(bl.a nye håndtak) så var de bekymret for om de klarte å programmere den til virke slik den skulle. :nei:

Jeg venter altså nå på mondeo nr 2 bestilt medio juli. Rimelig kjipt, spesielt når jeg leser på fordmondeo.org at det er store problemer med diesel motorblokker noe som kan gjøre biler 3 mnd ytterligere forsinket. :ohmy:

Lenke til kommentar
Jeg har en kollega med Mercedes og memory. Der stiller setet seg inn etter hvilken nøkkel som er brukt til å åpne bilen/sentrallåsen. Det er dette jeg håper Ford har (og hva selger sier). Med 25 centimeter forskjell på meg og kona hadde dette vært svært praktisk. Jeg må alltid sette meg inn med bena i bakken utenfor, kjøre setet helt bak og så ta bena inn (Kona glemmer alltid å kjøre setet bak før hun går ut..... )

Fords pris er kr 6500

9208339[/snapback]

Før du går ut av bilen vil setet automatisk skyve seg bakover for at du bedre

skal komme deg ut av bilen.

Lenke til kommentar

Jeg venter altså nå på mondeo nr 2 bestilt medio juli. Rimelig kjipt, spesielt når jeg leser på fordmondeo.org at det er store problemer med diesel motorblokker noe som kan gjøre biler 3 mnd ytterligere forsinket.  :ohmy:

9210561[/snapback]

Høres ikke bra ut. Det er ifølge dette forumet, sendt et brev til forhandlere ang denne forsinkelsen. Regner med forhandlere også i Norge har fått dette brevet.

I såfall er det merkelig at ingen her inne har blitt informert om dette.

Lenke til kommentar

Leste tidligere at det var uklarheter ang. språkmuligheter på navigasjonen.

Den Ghia X jeg testet hadde ihvertfall en svært så søt norsktalende kvinnestemme :) , men tekst i display var på svensk.

Og navigasjons DVD platen var ifra Blaupunkt, merket 01-2007.

Lenke til kommentar
Heng dere på og legg til egen bil ved å trykke "svar" på dette innlegget, og legg så til nye data på ny linje inne i selve innlegget, så får vi en fin samleoversikt. Håper ikke formateringen blir alt for uoversiktlig. Ta med nick, karosseri, utstyrsnivå, motor/gir, farge utv./innv., samt viktigste ekstra, fullpris og leveringsdato.

Torz - Stv - TitX - 130A - Tonic/Inf.blue - Navi, IVDC, ACC - 493' - nov./des.07

bilsjuk-Stv- Tit   - 130A - Black panther/New York - Navi, nøkkelfri,- 425´- Aug.07

hhf - Stv -Trend - 100M - SeaGrey/Delskinn- Parkvarmer, Sportpakke - 370 - Sept/Okt 07

Zettie - 5dr cbi - TitX - 130M - Tonic/Inf.blue - ALT ex seteminne&bakseteund. - Aug.07?

Jxl - Stv - TitX - 130M - Panther Bl.- Navi,Cruise,k.pakke,8-veis sete,tonede ruter, 18" felg,spoiler,h.feste,rails,regnsensor,v.dekk på alu - 384 - Okt/Nov 07

tjohoi - Stv - TitX - 130A - Machine Silver - Navi - ACC - 8-veis sete - 410' - okt 07

KIKKER-Stv-TitX-130M-18"-Panther-keyless-Navi/6cd-komfort-safetechp.-El.8 pass.+++ 473'- sept/okt 07.

Eppen-stv-Titx-130M Sea Grey-komfort-18"-keyless-rail-spoiler-xenon-cc-sotet- 390'   Feil levert i juli, ny dato Okt 07

Dallas - Stv - Tit X - 130A - Panther black - Navi 6 cd, Cruise, oppv. baksete, mørke ruter, spoil, komforpakke, Xenon, 8 veis el sete, kjerringlift, h.feste - 410` sept 07

Fatman33 - stv - TitX - 130M - Sea Grey/Ebony - komfort - bixenon - 18" - skiboks - cc - spoiler - hf - alarm - bakkestart -  endelig pris er jeg ikke 100% sikker på her og nå- 03.august

kuami - stv - Tit - 130M - Thunder - Komfort/intro - 8 v.sete - krok - bl rails - m.ruter - 350`- lev okt

FirstFord 5dr - TitX - 130A - Panther - Navi - Komfort - SafeTech - BiXenon - 8v fsete - Hekkspoiler - VHjul - 435' - Juli 07

Titanium-XXX 4dr-TitX - 130M - Colorado RED - Komfortpk,18",Bixenon,08 mod,sportfjæring,senket +++ 320.000 - lev okt 07.

TOMSIN- stv-titx-130A, navi, sportsfjærer, 18", komfortpakke, mørke ruter,hekkspoiler, panther black, ++++ 430.000 lev nov-des.

poskare-Stv-TitX-130A-Panther-Navi-Komfort-Safetech-Keyless-BiXenon-M.ruter-Keyless-8v.sete-Alarm+++ -ukjent fullpris- okt/nov´07

GeirOr - Stv - TitX-130M Sort-18", BiXenon -Hekkspoiler-Navi-Komfort-El-Takluke-Rails-Keyless-M.ruter-Keyless-8v.sete-Alarm(DEFA)-390.000,- Sept

Willi-5dr.-Titx-130A-sølv/sort-Komf.Safet.Navi++-450`-om3-?uker

Erlends -stv- TitX -130M- Seagrey- ACC- Keyless Ent- Alarm (blir nok DEFA)- Chip Trim- Komfortp- ++++ - 435'- Sept/Okt

larsse -4dr.titx-130A sea grey . 18"Komf.mørke ruter. CC. fått 2/7

milsluker - 5dr combi Titanium - Panther - 130M - sportspk./senket/bakspoiler/17"Y - vinter 16" alu - komfortpk. - h.feste - 344' minus 20' firmarabatt - 1.okt

Lomper - stv- titX... alt utstyr som er mulig :p

9193996[/snapback]

9194205[/snapback]

Pellepedal -stv- Ghia - 140M - 17" - Panther- Mørkeruter - BiXenon - Parkvarmer - Komfortpk - el.sete m/minne - parksens. 370" mottat juli

Lenke til kommentar

Heng dere på og legg til egen bil ved å trykke "svar" på dette innlegget, og legg så til nye data på ny linje inne i selve innlegget, så får vi en fin samleoversikt. Håper ikke formateringen blir alt for uoversiktlig. Ta med nick, karosseri, utstyrsnivå, motor/gir, farge utv./innv., samt viktigste ekstra, fullpris og leveringsdato.

Torz - Stv - TitX - 130A - Tonic/Inf.blue - Navi, IVDC, ACC - 493' - nov./des.07

bilsjuk-Stv- Tit   - 130A - Black panther/New York - Navi, nøkkelfri,- 425´- Aug.07

hhf - Stv -Trend - 100M - SeaGrey/Delskinn- Parkvarmer, Sportpakke - 370 - Sept/Okt 07

Zettie - 5dr cbi - TitX - 130M - Tonic/Inf.blue - ALT ex seteminne&bakseteund. - Aug.07?

Jxl - Stv - TitX - 130M - Panther Bl.- Navi,Cruise,k.pakke,8-veis sete,tonede ruter, 18" felg,spoiler,h.feste,rails,regnsensor,v.dekk på alu - 384 - Okt/Nov 07

tjohoi - Stv - TitX - 130A - Machine Silver - Navi - ACC - 8-veis sete - 410' - okt 07

KIKKER-Stv-TitX-130M-18"-Panther-keyless-Navi/6cd-komfort-safetechp.-El.8 pass.+++ 473'- sept/okt 07.

Eppen-stv-Titx-130M Sea Grey-komfort-18"-keyless-rail-spoiler-xenon-cc-sotet- 390'   Feil levert i juli, ny dato Okt 07

Dallas - Stv - Tit X - 130A - Panther black - Navi 6 cd, Cruise, oppv. baksete, mørke ruter, spoil, komforpakke, Xenon, 8 veis el sete, kjerringlift, h.feste - 410` sept 07

Fatman33 - stv - TitX - 130M - Sea Grey/Ebony - komfort - bixenon - 18" - skiboks - cc - spoiler - hf - alarm - bakkestart -  endelig pris er jeg ikke 100% sikker på her og nå- 03.august

kuami - stv - Tit - 130M - Thunder - Komfort/intro - 8 v.sete - krok - bl rails - m.ruter - 350`- lev okt

FirstFord 5dr - TitX - 130A - Panther - Navi - Komfort - SafeTech - BiXenon - 8v fsete - Hekkspoiler - VHjul - 435' - Juli 07

Titanium-XXX 4dr-TitX - 130M - Colorado RED - Komfortpk,18",Bixenon,08 mod,sportfjæring,senket +++ 320.000 - lev okt 07.

TOMSIN- stv-titx-130A, navi, sportsfjærer, 18", komfortpakke, mørke ruter,hekkspoiler, panther black, ++++ 430.000 lev nov-des.

poskare-Stv-TitX-130A-Panther-Navi-Komfort-Safetech-Keyless-BiXenon-M.ruter-Keyless-8v.sete-Alarm+++ -ukjent fullpris- okt/nov´07

GeirOr - Stv - TitX-130M Sort-18", BiXenon -Hekkspoiler-Navi-Komfort-El-Takluke-Rails-Keyless-M.ruter-Keyless-8v.sete-Alarm(DEFA)-390.000,- Sept

Willi-5dr.-Titx-130A-sølv/sort-Komf.Safet.Navi++-450`-om3-?uker

Erlends -stv- TitX -130M- Seagrey- ACC- Keyless Ent- Alarm (blir nok DEFA)- Chip Trim- Komfortp- ++++ - 435'- Sept/Okt

larsse -4dr.titx-130A sea grey . 18"Komf.mørke ruter. CC. fått 2/7

milsluker - 5dr combi Titanium - Panther - 130M - sportspk./senket/bakspoiler/17"Y - vinter 16" alu - komfortpk. - h.feste - 344' minus 20' firmarabatt - 1.okt

Lomper - stv- titX... alt utstyr som er mulig

Pellepedal - stv- Ghia - 140M - 17" - Panther - Mørkeruter - BiXenon - Parkvarmer - Komfortpk - el.sete m/minne - parksens. 370" mottat juli

pohorne - Stv - Tit - 130A -Thunder grey - Komfort pakke - 8 veis førersete - Cruise kontroll - Regnsensor - Takrails metallfarvet - Skvettlapper foran - Avtagbart hengerfeste - Ekstra flipkey - 374' (inkl rabatt) - levering før desember jf selger.

Endret av pohorne
Lenke til kommentar

Jeg venter altså nå på mondeo nr 2 bestilt medio juli. Rimelig kjipt, spesielt når jeg leser på fordmondeo.org at det er store problemer med diesel motorblokker noe som kan gjøre biler 3 mnd ytterligere forsinket.  :ohmy:

9210561[/snapback]

Høres ikke bra ut. Det er ifølge dette forumet, sendt et brev til forhandlere ang denne forsinkelsen. Regner med forhandlere også i Norge har fått dette brevet.

I såfall er det merkelig at ingen her inne har blitt informert om dette.

9211462[/snapback]

Var innom min forhandler i Drammen (Så Fatman fikk bil, gratulerer!!).

Tenkte sjekke hvordan det var med produskjon og forventet levering. Han sa at jeg ikke måtte regne med bil før okt-november, men før desember. Det han også sa var at de som bestiller i dag må vente 6-8 mnd. For egen del kunne jeg hatt bil 12.07.07, men valgte å bestille mer utstyr og automat. Og etter det jeg leser her var ikke det dumt. Gleder meg som en unge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...