Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo

Anbefalte innlegg

fatman

Mange spørsmål, men du er den siste som har mottat bilen.

Så vi håper at all usikkerheten rundt forsinkelser ang. utstyr bare er rykter.

Men det ser desverre ut til at noen av ryktene slår til.

Ser i spekket ditt, at klimaseter er bestillt, er de med..?

Litt mer dekkstøy, må man nok regne med i en stv. fremfor sedan/kombi.

Bestillte du keyles..?

Synes bare at det var kjekt, at lyset i instrumentene kommer på automatisk når man plutselig raser inn i en tunnel. Men for all del, er den ikke med, så er det bare en vane å vri på bryteren når man starter.

Endret av kikker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fatman

Bestillte du keyles..?

9204838[/snapback]

Klimasetene er ikke der, men det er fordi jeg tok de ut da de ville forsinke levering av bilen. Så det er nok helt "normale" seter som sitter i bilen nå.

Keyless entry bestilte jeg ikke med, så det er kun nøkkelfri start her.

Lenke til kommentar
fatman

Bestillte du keyles..?

9204838[/snapback]

Klimasetene er ikke der, men det er fordi jeg tok de ut da de ville forsinke levering av bilen. Så det er nok helt "normale" seter som sitter i bilen nå.

Keyless entry bestilte jeg ikke med, så det er kun nøkkelfri start her.

9204861[/snapback]

Husker klimasetene var en stor skuffelse. (ang. levering).

Forsonet meg med, at forhåndsvarmen og setegrillerene gjorde jobben om vinteren, og delskinnet om sommeren.

Så av spionbildene dine at alu.pedaler var innkjøpt. Tøft...Har selv bestillt dem

Lenke til kommentar

Synes bare at det var kjekt, at lyset i instrumentene kommer på automatisk når man plutselig raser inn i en tunnel. Men for all del, er den ikke med, så er det bare en vane å vri på bryteren når man starter.

9204838[/snapback]

Ja misforstå meg ikke. Skulle jeg bestilt bil i dag, så hadde dette vært med .... og sikkert sammen med en masse annet.

Utrolig hva en kan få lyst på etter å ha fulgt med på dette forumet en stund ;-)

Lenke til kommentar
Er det til Fredagen du får bilen Fatmann?

Håper du kan fikse noen bilder og skrive litt om bilen etterhvert som du får kjørt den.

9183826[/snapback]

Kjørte forbi forhandler i dag, og fikk øye på denne på oppstillingsområdet deres. Ser ut til at fredagen kan stemme ja :-)

post-129211-1185961489_thumb.jpg

post-129211-1185961516_thumb.jpg

post-129211-1185961536_thumb.jpg

post-129211-1185961569_thumb.jpg

post-129211-1185961590_thumb.jpg

9185691[/snapback]

Idag fikk jeg tlf. fra selger om at bilen er klar for avhenting der kl. 1500.

Er en stor dag for meg dette. Vet hvor jeg skal sitte noen timer utover kvelden idag.

Bilder kommer etter hvert :dribble::dribble:

9199391[/snapback]

Da er min nye Mondeo kommet til gards!

Hentet den igår. Var helt mo i knærne da jeg såg den for første gang.

Bilen er en drøm å kjøre, bare gled dere. har kjørt 10-12 mil og er så fornøyd med at jeg bestilte automatgir. den girer helt uten at du merker det og skal du akselrere er det bare å sette giret i Sport og bruke triptronicen ved små bevegelser opp eller ned. FANTASTISK!

Nå har ikke jeg bestilt acc og alt det utstyret som mange av dere har gjort så jeg kan ikke svare på alt omkring disse tingene.

Allikevel er det en masse å sette seg inn i. Navigasjonen mangler Norsk og svensk tale så man må ta til takke med Engelsk. ang. navi så får man 1 oppgradering gratis.

Ellers er cd-veksleren og spiller av ypperste klasse, helt kongelyd. :)

Ser at folk snur seg etter bilen når jeg cruser i sentrum her, det har jeg aldri opplevd før.

Ang. diskusjonen om hvilke dekkdim. en skal velge så sa min selger igår at det er stor forskjell

mellom 16" og 17" dekk ang. kliving på sporet asfalt. Han mente jeg kunne være glad jeg valgte

16". Hjulstøy finnes ikke med disse dekkene.

Valgte også blå vindu rund baut da jeg mener at man lettere blir lei av sorte vinduer fra B-stolpe og bakover, men dette er jo en smaksak.

legger ved noen ferske bilder av bilen. :thumbup:

post-135128-1186219056_thumb.jpg

post-135128-1186219088_thumb.jpg

post-135128-1186219108_thumb.jpg

post-135128-1186219129_thumb.jpg

post-135128-1186219176_thumb.jpg

post-135128-1186219200_thumb.jpg

post-135128-1186219218_thumb.jpg

post-135128-1186219234_thumb.jpg

Endret av bilsjuk
Lenke til kommentar

9204838[/snapback]

Ja misforstå meg ikke. Skulle jeg bestilt bil i dag, så hadde dette vært med .... og sikkert sammen med en masse annet.

Utrolig hva en kan få lyst på etter å ha fulgt med på dette forumet en stund ;-)

9204899[/snapback]

Vet ikke selv om jeg har fått det med. Sist jeg jeg var i kontakt med selger, fikk jeg indikasjon på at jeg var den eneste som spurte og gravde. Men det kan de takke seg selv for. Kan ta skylden for litt vingling i starten, men de hadde jo ikke noen preferanser man kunne undersøke, annet enn en dårlig link og selgere med motstridende meldinger og en rotet ekstraliste. Fikk klar beskjed om at alt var under kontrol, så ingen grunn til bekymring.

Time will show. :hrm:

Lenke til kommentar

bilsjuk og fatman33, gratulerer begge to. Misunnelsesfaktoren passerte akkurat 100. Hvordan fungerte automaten med tanke på det kraftløse turtallsområdet? Husker spesielt da jeg kom inn til et kryss, la bilen i 2. gir, seg gjennom svingen og skulle gi på igjen, og da var der ingen respons (1,8l manuell). Gjør automaten og 2 literen en bedre jobb her?

Er forundret over at navien snakker engelsk. Vi hadde jo en liten diskusjon for litt siden om hva vi skulle kalle dama. Jeg trodde hun var svensk, men da kom der et svar fra en om at i hans bil snakket hun norsk. Fins det flere DVD utgaver, eller kan du stille inn språket selv? Hva da med voiceaktiveringen, må du snakke engelsk til den også da?

KIKKER, regner med at autolys kommer sammen med regnsensor. Det er i alle fall ingen andre måter å sepsifisere det på. Ser at Ghia har det som standard, og det er nok som følge av regnsensor.

Lenke til kommentar
Vet ikke selv om jeg har fått det med. Sist jeg jeg var i kontakt med selger, fikk jeg indikasjon på at jeg var den eneste som spurte og gravde. Men det kan de takke seg selv for. Kan ta skylden for litt vingling i starten, men de hadde jo ikke noen preferanser man kunne undersøke, annet enn en dårlig link og selgere med  motstridende meldinger og en rotet ekstraliste. Fikk klar beskjed om at alt var under kontrol, så ingen grunn til bekymring.

Time will show. :hrm:

9204948[/snapback]

Du er nok absolutt ikke den eneste som "plager" disse selgere. Tror VELDIG mange bilkjøpere vingler og krever mye fra bilselgere. Det får de bare leve med når de selger kapitalavarer til privatmarkedet. Dessuten er det store mangler på kunnskapene hos selgerene når det gjelder nye Mondeo slik at dette er selvforskyldt.

Endret av Dallas
Lenke til kommentar
bilsjuk og fatman33, gratulerer begge to. Misunnelsesfaktoren passerte akkurat 100. Hvordan fungerte automaten med tanke på det kraftløse turtallsområdet? Husker spesielt da jeg kom inn til et kryss, la bilen i 2. gir, seg gjennom svingen og skulle gi på igjen, og da var der ingen respons (1,8l manuell). Gjør automaten og 2 literen en bedre jobb her?

Jeg har kjørt S-Max 2.0 med automat (samme motor/automat som i Mondeo).

Automaten gjør absolutt bedre jobb når det gjelder manglende kraft i det nedre registeret. Men jeg vil tro at dette er en vanesak på manuell. En lærer seg etterhvert å ligge i det rette giret mtp dreimomentet og turbo.

Men nå må jeg komme igang med klipping av plen og rydding i garasje som jeg lovte kjerringa.

Tror det klikker for henne om hun ser at jeg IGJEN diskuteter nye Mondeo her inne :yes:

Lenke til kommentar

Er forundret over at navien snakker engelsk. Vi hadde jo en liten diskusjon for litt siden om hva vi skulle kalle dama. Jeg trodde hun var svensk, men da kom der et svar fra en om at i hans bil snakket hun norsk. Fins det flere DVD utgaver, eller kan du stille inn språket selv? Hva da med voiceaktiveringen, må du snakke engelsk til den også da?

KIKKER, regner med at autolys kommer sammen med regnsensor. Det er i alle fall ingen andre måter å sepsifisere det på. Ser at Ghia har det som standard, og det er nok som følge av regnsensor.

9204991[/snapback]

Takk skal du ha. kan ikke si at jeg har merket noe negativt ang. pådrag etter stopp.

Kan jo også sette giret i S og trippe den mens du akselrerer og da er den utrolig raskt ut av krysset.

Ingen svensk dame iforbindelse med navien nei. Det er heller ingen norsk tekst i displayene, bare svensk. Jeg mener å ha hørt at det finnes 2 typer Navi til denne bilen og jeg har den med størst skjerm og mener det er en Blaupunkt.

Ang. Voiseaktivering så har jeg ikke tatt med dette, men mener komandoene er på engelsk

uten at jeg skal påstå dette.

Ikke var det med en brukermanual til Navien heller pga at den var så fersk ifølge selger. får vel denne ettersendt da. Da jeg skulle mate navien med cd-programmet måtte jeg trekke av startknappen for radio/cd/navi- delen og trekke av det lille dekselet bak og derved komme til en egen innføringssprekk for navi. Litt kronglete, men når du først har funnet den så vet du hvor den er.

8- veis sete er veldig bra på alle vis, masse justeringsmuligheter der.

Disse hjørnelysene er helt topp. Når du svinger inn i et kryss så lyser det kraftig opp til den siden du skal.

Xenon likedan, veldig blått lys og virker veldig eksklusivt. når du starter bilen i mørket så justerer lysene seg opp og ned og sjekker om bilen er tyngdebelastet. Dette er en topp måte og fører trenger ikke tenke på om det sitter 3 personer i baksetet.

Sikkert en masse finnesser jeg ikke har oppdaget ennå. Kona er mest redd for at hun ikke får igang cd-spiller når hun er ute og kjører, det er en masse å lære seg. :)

Lenke til kommentar

Xenon likedan, veldig blått lys og virker veldig eksklusivt. når du starter bilen i mørket så justerer lysene seg opp og ned og sjekker om bilen er tyngdebelastet. Dette er en topp måte og fører trenger ikke tenke på om det sitter 3 personer i baksetet.

Sikkert en masse finnesser jeg ikke har oppdaget ennå. Kona er mest redd for at hun ikke får igang cd-spiller når hun er ute og kjører, det er en masse å lære seg. :)

9205072[/snapback]

Gratulerer med flott bil!

Vedr dette med Xenonlys, så kan mener jeg det er påbudt å ha automatikk i regulering av høyden fordi de ellers er altfor blendende. Var ihvertfall slik på min BMW også. Jeg bestilte ikke Xenon denne gangen fordi jeg hadde noen styggdyre erfaringer med bytte av pærer og regulatorer til disse på den forrige bilen. Er imidlertid enig i at det både ser bra ut og virker godt!

Lenke til kommentar

Prøvekjørte en 140 HK Ghia X med Safetec pakke i dag. Du verden! ACC og IVDC er noe som løfter bilen betydelig!

Med IVDC i 'Comfort' kjører du en skikkelig glider som flyter over store og små dumper på en deilig måte, samtidig er den ikke for myk. Ingen gynging eller problemer i kurver. Forskjellen til 'Sport' er svært merkbar. Det er som å ha 2 biler i en. Med sport inne får du en svært sportslig og stabil bil som etter min mening slett ikke er ubehagelig. Det eneste du merker er noe raskere karosseribevegelser i store dumper og større fasthet over skarpe dumper. Dette MÅ jeg ha!

ACC fungerer upåklagelig. Supert å legge inn fart og avstand for så å konsentrere seg om andre ting. Og ja, bilen bremser selv også hvis du overstiger programmert hastighet. Jeg kjørte en manuell bil og ser at dette vil funger enda bedre i en automat, men jeg MÅ ha det selv om jeg ikke vil velge automat.

Jeg liker Mondeo bedre og bedre jo mer jeg kjører den. Sammen med inntrykket gjennom alle testene jeg har lest tror jeg dette er det beste kjøpet opp til 420-440 000 kr. i dag.

Endret av MrBeach
Lenke til kommentar

Bra med tilbakemeldinger. Har bestilt safetechpakken selv. Har prøvd å få en aning om hva IVDC egentlig er. Da jeg tidligere har hatt luftfjæring, så vet jeg hvilken komfort det er. Da hadde jeg også valget mellom comfort og sport, og der comfort helt klart var førstevalget. IVDC høres da i høy grad ut som noe tilsvarende, bare at det virker på en annen måte. Og så kan man selvsagt ikke heve bilen 5 cm, slik jeg kunne med luftfjæringen, men akkurat det skal jeg klare meg uten.

Lenke til kommentar
Bra med tilbakemeldinger. Har bestilt safetechpakken selv. Har prøvd å få en aning om hva IVDC egentlig er. Da jeg tidligere har hatt luftfjæring, så vet jeg hvilken komfort det er. Da hadde jeg også valget mellom comfort og sport, og der comfort helt klart var førstevalget. IVDC høres da i høy grad ut som noe tilsvarende, bare at det virker på en annen måte. Og så kan man selvsagt ikke heve bilen 5 cm, slik jeg kunne med luftfjæringen, men akkurat det skal jeg klare meg uten.

9207324[/snapback]

Safetech er helt klart favoritutstyret.

Kjørte en tilsvarende bil som MrBeach. Følte ikke at automat manglet med ACCen, men nå kjørte jeg ikke i rushtrafikken. Uanset virker den ikke under 30km/t.

IVDCen gir meg en ekstra trygghetsfølelse, speielt med tanke på at den registrerer underlaget flere ganger pr. sek. Og demperkontrollen gir ett hyggelig spenn i kjøringen på variert underlag.

En mer fullendt ACC kommer sikkert senere når Mondeoen skal ha facelift, sammen med servobakluke, luftdemping og LED lys.

Men skal man vente på det riktige kjøpet, får man aldri kjøpt noe.´

Synes virkelig at jeg har fått masse bil, for mine 429

Endret av kikker
Lenke til kommentar

Gratulerer bilsjuk, LEKKER bil. Jeg har valgets kvaler mellom fargene Tonic og Panther black men ser på din bil at sort med mørke ruter er så tøft at det praktiske får vike.... Dette er et vanskelig valg for mine to barn vil garantert ripe bilen ganske fort og mye (erfaringer med dagens bil).

Lenke til kommentar

9207324[/snapback]

Safetech er helt klart favoritutstyret.

Kjørte en tilsvarende bil som MrBeach. Følte ikke at automat manglet med ACCen, men nå kjørte jeg ikke i rushtrafikken. Uanset virker den ikke under 30km/t.

IVDCen gir meg en ekstra trygghetsfølelse, speielt med tanke på at den registrerer underlaget flere ganger pr. sek. Og demperkontrollen gir ett hyggelig spenn i kjøringen på variert underlag.

En mer fullendt ACC kommer sikkert senere når Mondeoen skal ha facelift, sammen med servobakluke, luftdemping og LED lys.

Men skal man vente på det riktige kjøpet, får man aldri kjøpt noe.´

Synes virkelig at jeg har fått masse bil, for mine 429

9207545[/snapback]

Nei ,da hadde jeg heller ikke hatt PC idag, eller flatskjerm for den saks skyld. Noe nytt må vi jo ha å se frem til, men jeg synes utvalgslisten har vært ekstremt bra, og overkommelig i pris. Kunne nok ønsket at noe utstyr, eks.vis Xenon, var noe rimeligere på Ford enn Merc./BMW, men noen plasser må de vel hanke inn litt fortjeneste. Selv er jeg av typen som har mer bakgrunnskjennskap til produktene jeg kjøper enn det selgerne har. Det var ikke lite min selger måtte gjennomgå den første tiden, før brosjyremateriellet var på plass.

Har bilen luftdyser bak? Virker spoileren på stv. mot dritt på bakruta? Er det forskjell på nøkkelfri startknapp på Ghia X og Titanium X? Ford brukte nemlig forskjellige begreper i "Teaser" brosjyren. Der sa de at Ghia X hadde Ford Power nøkkelfri start, mens Titanium X hadde Ford Power startknapp. Jeg merket meg forskjellen i begrepsbruk, og spurte selger om forskjellen. Han mente da at for Ghia X kunne man beholde nøkkelen i lomma, mens man i Titanium X måtte stikke den inn i et spor før man kunne trykke på startknappen (slik som BMW har). Nå er vel saken at systemet er det samme på begge modeller, og nøkkelen kan trygt ligge i lomma for begge utgavene. Spør du meg så er det noe av det første jeg hadde lagt til på utstyrslisten. Heldigvis var min selger rimelig bilengasjert selv, så han for rundt i lokalene og på lagerplassen og sjekket, i tillegg til å ringe Ford Norge. Skal ta en runde med han over helgen. Det hadde kommet masse infoskriv fra Ford ila. ferien, og han skulle gå gjennom disse for å bli helt oppdatert. Nevnte bl.a en mail på ventilerte seter, men fikk ingen detaljer da han ikke hadde fått tid til å lese alt ennå.

Ellers, send bilder og beretninger. Vi er hungrige og tørstige på alle detaljer.

Pellepedal, hvordan går Ghiaen? Du har jo ikke registrert bilen din på Forumlisten ennå? Første Ghia i så fall.

Nye Ford Mondeo - Vi snakker Titanium

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...