kikker Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 God og velfortjent ferie. Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Var en tur på parkeringplassen hos min forhandler idag. Stod en pent utvalg av Ghia og Tit X der. Ghia har horisontale krommede detaljer i grillen og kromdetaljer på dørhåndtakene. Synes dette er meget pent. Noen som vet om det er mulig å bestille dette på Tit X? Jeg så forresten også en Ghia X med Tit X grill. Betyr dette at det er mulig å velge slike detaljer? Lenke til kommentar
kikker Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Var en tur på parkeringplassen hos min forhandler idag. Stod en pent utvalg av Ghia og Tit X der.Ghia har horisontale krommede detaljer i grillen og kromdetaljer på dørhåndtakene. Synes dette er meget pent. Noen som vet om det er mulig å bestille dette på Tit X? Jeg så forresten også en Ghia X med Tit X grill. Betyr dette at det er mulig å velge slike detaljer? 9201483[/snapback] Hvis ghiaen har Tit grill, er den utstyrt med ACC.. Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Var en tur på parkeringplassen hos min forhandler idag. Stod en pent utvalg av Ghia og Tit X der.Ghia har horisontale krommede detaljer i grillen og kromdetaljer på dørhåndtakene. Synes dette er meget pent. Noen som vet om det er mulig å bestille dette på Tit X? Jeg så forresten også en Ghia X med Tit X grill. Betyr dette at det er mulig å velge slike detaljer? 9201483[/snapback] Hvis ghiaen har Tit grill, er den utstyrt med ACC.. 9201505[/snapback] Det stemmer. Den hadde ACC så det er sikkert grunnen. Lenke til kommentar
kikker Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 ACCen er veldig tydelig i den øvre grillen. Sitter en radarplate til høyre for ovalen. Helt enig i kromdetaljene på Ghiaen, gjør mye med eksteriøret. Lurer på om jeg så Fattman33, på vei sørover E18. Kom en Seagrey 18" mørke ruter, fra Drammen ved halv femtiden. Lenke til kommentar
Torz Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Da jeg prøvekjørte demobil fikk jeg en 1,8l 125 hk diesel. Denne var litt strevsom med tanke på fremdrift på lave turtall. Hvis du kom sakte inn i et kryss og skulle gi på ut av krysset, så var turtallet for lavt til at bilen trakk i det hele tatt. Det var nærmest noen sekunder med null trykk før bilen begynte å sette seg i bevegelse. Der måtte en nok være rimelig aktiv med giring for å få rette turtallet. Er det noen som har erfaring med hvordan 2 literen agerer på dette med lave turtall, og om automatkassen er bedre i så måte ved å velge riktig gir/turtall? Ellers enig med at Ghia har fin grill og fine detaljer. Jeg hadde valgt Ghia i utgangspunktet, men det var nok converse+ som fikk meg til å endre utgave. Jeg vet jeg er hekta på sånne detaljer. Treinteriøret i Ghia er noe som faller i min smak. Dessverre får en ikke kromdetaljene på dørhåndtak til Tit. Enig i at det hadde gjort seg like godt der. Lenke til kommentar
Torz Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 En annen sak. Jeg har lest et sted at cruisingturtallet ligger på 1800 omdreininger, og at noen hevder at 6. giret (manuell) nesten ikke er til å bruke i Norge. Min forrige bil hvilte på 1400 på 6. giret (aut.) i 80km/t og 1400 på 7. giret i 90 km/t. Dette var da særdeles behagelig, så jeg skjønner ikke helt problemet. Er det noen som har erfaringstall, aller helst fra automat, hvor turtallet ligger på jevnt 80 km/t? Lenke til kommentar
Torz Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Nå har vi jammen passert 50.000 treff på vår lille tråd. Dere vet vel at dersom man googler på noen av emnene som omhandler nye Mondeo, så får man flere treff på nettop vår tråd? Stilig. Spørs om vi ikke snart må gjøre en avtale med Ford. Lenke til kommentar
Jxl Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Jeg bestilte min Mondeo så sent som 27. juli. Har fått beskjed om at det vil ta noen uker før jeg får leveringsdato. Leste tildigere i tråden her at bestillinger etter en viss dato kommer i produksjon i September og at dette da er 2008 modell. Noen som vet om dette stemmer og hva jeg bør forvente ang. levering? Og, vil det være noen vesentlige forskjeller på 2007 og 2008 modellen? Lenke til kommentar
Torz Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Jeg bestilte min Mondeo så sent som 27. juli. Har fått beskjed om at det vil ta noen uker før jeg får leveringsdato. Leste tildigere i tråden her at bestillinger etter en viss dato kommer i produksjon i September og at dette da er 2008 modell. Noen som vet om dette stemmer og hva jeg bør forvente ang. levering? Og, vil det være noen vesentlige forskjeller på 2007 og 2008 modellen? 9204306[/snapback] Ford sier at leveringsdato på en bil bestilt etter kundens spesifikasjoner generelt er etter 3-6 mnd. Nå har salget av nye Mondeo gått som bare det i alle markeder, og vi er nok i øyeblikket i nærheten av 6 mnd. levering. Ford i Norge fikk en kvote på 1500 biler for levering i 2007. Denne ble utsolgt, og de fikk da en tilleggskvote på 550 biler til, altså totalt vel 2000 biler for levering i 2007. For litt siden skrev Ford norge at de da satt på 3000 bestillinger. Det er klart at dette blir biler som da produseres først i 2008, hvis de da ikke klarer å få noen nye tilleggskvoter. Hva du bør forvente av levering må du nesten ta opp med din selger. Først må bilen få et understellsnr., dvs. at den er logget for produksjon. Før den tid blir det bare gjetning. Vedr. modell så er det biler som produseres fra 3. sept. 2007 som vil være 2008 modeller. Ingen endringer her da bilen jo er helt ny. Lenke til kommentar
Fatman33 Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 ACCen er veldig tydelig i den øvre grillen. Sitter en radarplate til høyre for ovalen.Helt enig i kromdetaljene på Ghiaen, gjør mye med eksteriøret. Lurer på om jeg så Fattman33, på vei sørover E18. Kom en Seagrey 18" mørke ruter, fra Drammen ved halv femtiden. 9201611[/snapback] Skal nok se at det var undertegnede ja. Ble en god del kjøring i går gitt, og smilet er i allefall ikke mindre i dag enn i går. Lenke til kommentar
kikker Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) ACCen er veldig tydelig i den øvre grillen. Sitter en radarplate til høyre for ovalen.Helt enig i kromdetaljene på Ghiaen, gjør mye med eksteriøret. Lurer på om jeg så Fattman33, på vei sørover E18. Kom en Seagrey 18" mørke ruter, fra Drammen ved halv femtiden. 9201611[/snapback] Skal nok se at det var undertegnede ja. Ble en god del kjøring i går gitt, og smilet er i allefall ikke mindre i dag enn i går. 9204644[/snapback] Hehe.. var på vei fra Larvik, sa til konen, der kommer Fatman33...Fatman hvem..? Nysgjerrig nå...ALARM..var den med. Endret 4. august 2007 av kikker Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Jeg bestilte min Mondeo så sent som 27. juli. Har fått beskjed om at det vil ta noen uker før jeg får leveringsdato. Leste tildigere i tråden her at bestillinger etter en viss dato kommer i produksjon i September og at dette da er 2008 modell. Noen som vet om dette stemmer og hva jeg bør forvente ang. levering? Og, vil det være noen vesentlige forskjeller på 2007 og 2008 modellen? 9204306[/snapback] Ford sier at leveringsdato på en bil bestilt etter kundens spesifikasjoner generelt er etter 3-6 mnd. Nå har salget av nye Mondeo gått som bare det i alle markeder, og vi er nok i øyeblikket i nærheten av 6 mnd. levering. Ford i Norge fikk en kvote på 1500 biler for levering i 2007. Denne ble utsolgt, og de fikk da en tilleggskvote på 550 biler til, altså totalt vel 2000 biler for levering i 2007. For litt siden skrev Ford norge at de da satt på 3000 bestillinger. Det er klart at dette blir biler som da produseres først i 2008, hvis de da ikke klarer å få noen nye tilleggskvoter. Hva du bør forvente av levering må du nesten ta opp med din selger. Først må bilen få et understellsnr., dvs. at den er logget for produksjon. Før den tid blir det bare gjetning. Vedr. modell så er det biler som produseres fra 3. sept. 2007 som vil være 2008 modeller. Ingen endringer her da bilen jo er helt ny. 9204596[/snapback] Jeg har hørt at de starter 08 prod etter produksjonsferien 15.08. Hørte også at en del av disse gunstige pakkene (bl.a. komfortpakken) vil forsvinne i disse dager. Lenke til kommentar
Fatman33 Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 ACCen er veldig tydelig i den øvre grillen. Sitter en radarplate til høyre for ovalen.Helt enig i kromdetaljene på Ghiaen, gjør mye med eksteriøret. Lurer på om jeg så Fattman33, på vei sørover E18. Kom en Seagrey 18" mørke ruter, fra Drammen ved halv femtiden. 9201611[/snapback] Skal nok se at det var undertegnede ja. Ble en god del kjøring i går gitt, og smilet er i allefall ikke mindre i dag enn i går. 9204644[/snapback] Hehe.. var på vei fra Larvik, sa til konen, der kommer Fatman33...Fatman hvem..? Nysgjerrig nå...ALARM..var den med. 9204657[/snapback] Nå tok du meg litt på fersken her, for det har jeg helt glemt å undersøke. Selger som gikk igjennom bilen med meg, påpekte sensor i kupeen, og at alarmen skulle være med. Men har nå akkurat vært ute i bilen og sjekket, og jeg kan ikke se at det er noen alarm-instilling via Converse + systemet, som det i henhold til manualen skal være. Spørs om ikke forhandler skal få et lite besøk av undertegnede om ikke så mange minuttene ja. Videre kan jo sies at de ikke klarte å levere skiboks og vinterhjul i går (skiboksen var ikke ferdig lakkert, og for vinderdekkene var de i manko på felgene som jeg hadde bestilt med. Hentet uansett bilen ut, da disse to tingene ikke akkurat er livsviktige for meg den nærmeste tiden (samt at jeg ikke har fått ryddet plass til skiboksen i garasjen ennå). Ellers er en ettermiddag/kveld/natts erfaring med bilen veldig bra så langt. 18" har fungert upåklagelig, og jeg kan ikke si at jeg har merket noe plagsomt mere sporing med disse enn hva jeg har med vår bil nr 2/3 ('97 mondeo). Så dekkvalget er jeg så langt fornøyd med. Dette er jo også første gang jeg har forsøkt bilen med 130hk (har tidligere kun prøvd med 125 hk), og en merker at denne motoren leverer dreiemomentet over et litt bredere felt enn hva 1,8 TdCi gjør. Jeg synes hvertfall motoren passer bile godt. Mer erfaringer og bilder skal komme etterhvert. Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Gratulerer så meget Fatmann33! Kan tenke meg at det var litt stas igår Hvordan var det med dekkstøy på 18` ? Lenke til kommentar
kikker Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Gratulerer.. den skillte seg veldig fra de øvrige medtraffikantene... Fikk samme følelsen med 18"erne. Var det 17"Y, du ikke fikk med..? Forstod at sensor, er speil og regn. Har du ett ekstra hakk på lysbryteren med mrk "A", for autolys. Alarmen kan de heldigvis montere her, fra ett annet fabrikat. Endret 4. august 2007 av kikker Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Hehe.. var på vei fra Larvik, sa til konen, der kommer Fatman33...Fatman hvem..? 9204657[/snapback] Hehe, veldig bra Lenke til kommentar
Fatman33 Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Gratulerer så meget Fatmann33! Kan tenke meg at det var litt stas igår Hvordan var det med dekkstøy på 18` ? 9204722[/snapback] Hehe....nå er sikkert jeg den som sist skal uttale meg om dekkstøy, da min privatbil de siste 2 årene har vært en Hyundai H1 varebil. For meg er alt dønn stille i forhold ;-) Neida, fra spøk til alvor, så synes jeg det var litt dekkstøy i går, men ikke nevneverdig plagsomt i det hele tatt (kjørte hele går uten bruk av stereo/radio). Svigerfar, som ble med på en liten kjøretur for å hente junior i barnehagen, var i allefall veldig imponert over fraværet av støy i bilen (kjører selv en 2006 Nissan Note). Var jo nesten vanskelig å få ham ut etterpå :-) Lenke til kommentar
Fatman33 Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Gratulerer.. den skillte seg veldig fra de øvrige medtraffikantene... Fikk samme følelsen med 18"erne. Var det 17"Y, du ikke fikk med..? Forstod at sensor, er speil og regn. Har du ett ekstra hakk på lysbryteren med mrk "A", for autolys. Alarmen kan de heldigvis montere her, fra ett annet fabrikat. 9204731[/snapback] Var Y-felgene ja, men jeg regner med de klarer å få de på plass før vinteren ankommer Buskerud. Får jo bare se på det som gratis dekkhotell frem til det. Regnsensor var ikke med, og ei heller autolys. Litt irritert på meg selv at ikke jeg presiserte dette ved bestilling (autolys), men er da ikke så gammel at ikke jeg klarer å vri på lysbryteren når det blir mørkt rundt meg. En annen ting forresten. Denne follow-me-home funksjonen på lysene på bilen (dersom det var nå det heter....uansett). Denne har jeg ikke testet på ford tidligere, og jeg må si at denne synes jeg var litt tungvint. Må trekke på fjernlys-"bryteren" før en forlater bilen for at frontlysene skal slå seg på.....at de ikke kunne lagt dette til låsing av dørene på bilen skjønner ikke jeg. Samtidig når en kommer mot bilen i mørket så er det kun innstegsbelysningen i speilene som slår seg på. Der må jeg si at jeg liker andre løsninger bedre, hvor f.eks tåkelysene slår seg på når bilen låses opp (mener MB har dette.....en kompis har i alle fall denne funksjonen på sin B-klasse mener jeg). Lenke til kommentar
hhf Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Nå har vi jammen passert 50.000 treff på vår lille tråd. Dere vet vel at dersom man googler på noen av emnene som omhandler nye Mondeo, så får man flere treff på nettop vår tråd? Stilig. Spørs om vi ikke snart må gjøre en avtale med Ford. 9202381[/snapback] Ja, det er mye interesse rundt denne nye bilen, så det er nok mange som er innom og leser her. Personlig har jeg alltid vært "fan" av forum for biler jeg har og skulle gjerne sett denne tråden omgjort til et skikkelig forum, litt a-la det jeg nå bruker på BMWCCN sitt forum f.eks. Denne tråden blir jo veldig vanskelig å bruke etterhvert fordi den ikke er emneoppdelt på noen måte. Stakkars de som nå kommer inn første gang og skal lese seg frem til noe her - 51 sider allerede, med spørsmål og svar i hytt og gevær ... Men så langt har stedet fungert fint og det er bra med så mye kunnskap og erfaring samlet på et sted om en bil som såvidt er lansert ... :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå