Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Okei. Bedre med 5-dørs da, men sannsynligvis ikke verdt prisen for en med forholdsvis stramt budsjett =p

9197603[/snapback]

5-dørs (kombi) er da vel nesten 10000,- billigere enn 4-dørs sedan? :) Til gjengjeld er den noe kortere...

Lenke til kommentar
Hmmm.. Synes å merka at prisen steg med 10-20.000 kroner jeg? Kanskje jeg så feil :hmm: *Gå å legge seg*

9197758[/snapback]

Et tips:

Ta deg en tur til en forhandler å få sett forskjellen på 4 dørs og 5 dørs UTSEENDEMESSIG! Spesielt bakfra synes jeg 4 dørs er markant penere enn 5 dørs.

Jeg trodde jeg skulle ende opp med 5 dørs til å begynne med - mest pga prisen. Men etter å ha sett forskjellen i praksis var jeg overhodet ikke i tvil. 4 dørs er både tøffere, penere og mer sexy;)

Men dessverre også litt dyrere:)

Lenke til kommentar
Hmmm.. Synes å merka at prisen steg med 10-20.000 kroner jeg? Kanskje jeg så feil :hmm: *Gå å legge seg*

9197758[/snapback]

Et tips:

Ta deg en tur til en forhandler å få sett forskjellen på 4 dørs og 5 dørs UTSEENDEMESSIG! Spesielt bakfra synes jeg 4 dørs er markant penere enn 5 dørs.

Jeg trodde jeg skulle ende opp med 5 dørs til å begynne med - mest pga prisen. Men etter å ha sett forskjellen i praksis var jeg overhodet ikke i tvil. 4 dørs er både tøffere, penere og mer sexy;)

Men dessverre også litt dyrere:)

9197989[/snapback]

Tror også en avgjørende faktor må være behov i bagasjeromsavdelingen for om man velger 4-dørs eller 5-dørs. Sedanen har jo et helt vanvittig stort bagasjerom, men det er en relativt liten åpning og ufattelig langt inn fra denne åpningen til det innerste av rommet. Derfor vil bileiere med behov for å få inn litt store gjenstander eller ha behov for å pakke småtterier innerst i rommet slite med sedanen. Ellers synes jeg 5-dørsvarianten er minst like pen som sedanen jeg ...

Lenke til kommentar
tjohoi

Har sportsfjæring i safetech. Sjekket også senkingen. Litt forskjellige svar, men havnet på 1cm lavere bil med sportsfjæring.

Merket ikke noe ubehag med prøvebilen, som hadde safetech.

9199159[/snapback]

Fikk beskjed fra forhandler nå at sportsfjærer ikke kunne kombineres med ACC ! Det samme gjaldt jo aut.nivåreg, så nå begynner jo denne ACC å bli plagsom ! Jeg fikk forøvrig beskjed om at bilen ble 1,5 cm lavere med sportsfjærer.

Lenke til kommentar
Tror også en avgjørende faktor må være behov i bagasjeromsavdelingen for om man velger 4-dørs eller 5-dørs. Sedanen har jo et helt vanvittig stort bagasjerom, men det er en relativt liten åpning og ufattelig langt inn fra denne åpningen til det innerste av rommet. Derfor vil bileiere med behov for å få inn litt store gjenstander eller ha behov for å pakke småtterier innerst i rommet slite med sedanen. Ellers synes jeg 5-dørsvarianten er minst like pen som sedanen jeg ...

9198638[/snapback]

Er enig i at 5 dørs er like pen selv om jeg valgte Sedan selv. Årsaken for min del var at takhøyden i baksetet er lavere i 5-dørs pga. forsterkningen i taket til den store bakluken.

Lenke til kommentar
Er det til Fredagen du får bilen Fatmann?

Håper du kan fikse noen bilder og skrive litt om bilen etterhvert som du får kjørt den.

9183826[/snapback]

Kjørte forbi forhandler i dag, og fikk øye på denne på oppstillingsområdet deres. Ser ut til at fredagen kan stemme ja :-)

post-129211-1185961489_thumb.jpg

post-129211-1185961516_thumb.jpg

post-129211-1185961536_thumb.jpg

post-129211-1185961569_thumb.jpg

post-129211-1185961590_thumb.jpg

9185691[/snapback]

Idag fikk jeg tlf. fra selger om at bilen er klar for avhenting der kl. 1500.

Er en stor dag for meg dette. Vet hvor jeg skal sitte noen timer utover kvelden idag.

Bilder kommer etter hvert :dribble::dribble:

Lenke til kommentar
Er det til Fredagen du får bilen Fatmann?

Håper du kan fikse noen bilder og skrive litt om bilen etterhvert som du får kjørt den.

9183826[/snapback]

Kjørte forbi forhandler i dag, og fikk øye på denne på oppstillingsområdet deres. Ser ut til at fredagen kan stemme ja :-)

post-129211-1185961489_thumb.jpg

post-129211-1185961516_thumb.jpg

post-129211-1185961536_thumb.jpg

post-129211-1185961569_thumb.jpg

post-129211-1185961590_thumb.jpg

9185691[/snapback]

Idag fikk jeg tlf. fra selger om at bilen er klar for avhenting der kl. 1500.

Er en stor dag for meg dette. Vet hvor jeg skal sitte noen timer utover kvelden idag.

Bilder kommer etter hvert :dribble::dribble:

9199391[/snapback]

Syyyykt misunnelig her....men så lenge du deler bilder snarest får jo vi en dose av lykke også :-)

Lenke til kommentar

Begynner å bli temmelig lei alle disse motstridende meldingene.

Snakket med selger for ett par dager siden, spesifikt ang. safetech med HLA. Siden jeg omgjorde IVDCen til Safetechpakke, lurte jeg på om det kunne kombineres. Siden IVDC, HLA og sportsfjæring er i samme posten, lurte jeg på om den fallt ut når man bestillte safetech. I papirversjonen går det ikke med HLA og sportsfjæring. Det ble sagt av selger at alt er med, ingenting utgår, det er ekstralisten som gjelder.

Nevnte også forsinkelse på alarm... det var helt ukjent hos min forhandler, men han skulle sjekke det, har ikke fått tilbakemld. enda.

Fattman33 henter sin bil idag, spent på tilbakemld, ang. alarm.

Jaja..da har bilen sunket 0,5cm på en uke, snart må vi vel bredde skjermene også... :roll:

Endret av kikker
Lenke til kommentar

Snakket med selger for ett par dager siden, spesifikt ang. safetech med HLA. Siden jeg omgjorde IVDCen til Safetechpakke, lurte jeg på om det kunne kombineres. Siden IVDC, HLA og sportsfjæring er i samme posten, lurte jeg på om den fallt ut når man bestillte safetech. I papirversjonen går det ikke med HLA og sportsfjæring. Det ble sagt av selger at alt er med, ingenting utgår, det er ekstralisten som gjelder.

Nevnte også forsinkelse på alarm... det var helt ukjent hos min forhandler, men han skulle sjekke det, har ikke fått tilbakemld. enda.

Jaja..da har bilen sunket 0,5cm på en uke, snart må vi vel bredde skjermene også... :roll:

9199432[/snapback]

Svimmel og ør selv jeg...syns det har vært litt kronglete med hva som går sammen av utstyr og ikke. Og hvorfor ACC ikke skal kunne kombineres med sportsjærer eller aut.nivåreg virker jo bare tullete egentlig. Syns litt synd på min selger som får så mye mas fra meg også...jaja, han får vel sin lønn :D

Ringte å bestilte med safetech pakka nå, så da har jeg vel fått med det som er å få med snart...pokker, blir dyrt dette her !

Lenke til kommentar

Ikke så dyrt som det ville ha vært om du valgte et annet premiummerke enn Mondeo. Totalt snakker vi jo om ca. 100' i tilgjengelig ekstrautstyr. Da jeg så på BMW så havnet jeg fort opp i 300' i ekstra, utenom innstegsprisen på 600'. Selvsagt er det da større motor, men likevel. Og så er det jo det at er man bilinteressert, så må man nytte tiden mens interessen er der. Nytter ikke å sitte som 80 åring med full bankbok, men null evner og interesser, annet enn evt. spoiler på rullestolen.

Tjohoi, velkommen etter. Jeg lot meg også overtale til å velge Safetech. Så hvis vi ikke er fornøyd, så tar vi et oppgjør med KIKKER. Regner med at det blir unødvendig.

Lenke til kommentar

9199432[/snapback]

Svimmel og ør selv jeg...syns det har vært litt kronglete med hva som går sammen av utstyr og ikke. Og hvorfor ACC ikke skal kunne kombineres med sportsjærer eller aut.nivåreg virker jo bare tullete egentlig. Syns litt synd på min selger som får så mye mas fra meg også...jaja, han får vel sin lønn :D

Ringte å bestilte med safetech pakka nå, så da har jeg vel fått med det som er å få med snart...pokker, blir dyrt dette her !

9199558[/snapback]

Ikke imponert over kunnskapsnivået hos Ford selgere. Sikker på at mange her inne har mer kunnskap om nye Mondeo enn mange Fordselgere.

Lenke til kommentar
Ikke så dyrt som det ville ha vært om du valgte et annet premiummerke enn Mondeo. Totalt snakker vi jo om ca. 100' i tilgjengelig ekstrautstyr. Da jeg så på BMW så havnet jeg fort opp i 300' i ekstra, utenom innstegsprisen på 600'. Selvsagt er det da større motor, men likevel. Og så er det jo det at er man bilinteressert, så må man nytte tiden mens interessen er der. Nytter ikke å sitte som 80 åring med full bankbok, men null evner og interesser, annet enn evt. spoiler på rullestolen.

Tjohoi, velkommen etter. Jeg lot meg også overtale til å velge Safetech. Så hvis vi ikke er fornøyd, så tar vi et oppgjør med KIKKER. Regner med at det blir unødvendig.

9199686[/snapback]

Hehehe. sant det Torz, men spolier på rullestolen må man uansett ha, for det blir vel dårlig med ACC der :-)

Lenke til kommentar

tjohoi

Gratulerer...

Så langt har han bare tjent penger på dine henvendelser... :yes:

I ekstralisten står det ikke nivå.reg. med sportsfjæring, så det stemmer. Men alt det andre som popper opp her.....minner meg om IKEA på en dårlig dag.!

Så nå må bare bilen komme, og er der mangler som er påpekt her, så blir det h.......i hus.

Endret av kikker
Lenke til kommentar
Og så er det jo det at er man bilinteressert, så må man nytte tiden mens interessen er der. Nytter ikke å sitte som 80 åring med full bankbok, men null evner og interesser, annet enn evt. spoiler på rullestolen.

9199686[/snapback]

Kunne du ikke ha skrevet dette litt tidligere. Det hadde vært tilstrekkelig som argument for å bestille ACC til meg :D:D

Lenke til kommentar

Nå tar jeg en ukes ferie på sørlandet for å prøve å samle meg etter lite nattesøvn, mange tanker, anger, glede, fortvilelse, ergelse, mere glede og lykken over dette forumet !

Gleder meg til å komme tilbake å lese alt som har skjedd her mens jeg har vært borte...om ikke mobilt kontor drar meg innom her en tur mellom makrellfiske og krabbefiske.

Ha en strålende uke !

Endret av tjohoi
Lenke til kommentar

9199686[/snapback]

Blomster mottas med takk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...