tjohoi Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Nå har jeg blitt VELDIG usikker. Har bestilt med Cruise Control men lurer på om jeg går glipp av noe stort om jeg ikke endrer til ACC? Er det virkelig så bra som det høres ut? Er det verdt 11 lapper ekstra? 9183181[/snapback] Jeg skulle jo ikke ha det, men etter å ha lest mye skryt her inne måtte jeg bare gå for det. Testet det i dag, og det var SYKT bra. Det gir mye ekstra kos når du er på langkjøring i hvert fall og jeg betaler det utlegget med et smil om munnen. Trodde aldri jeg skulle bli så imponert, men det var himmelskt bra mann - løp og kjøp :-) 9183307[/snapback] Da får jeg ta den "tunge" turen til Røhme Selmer i Sandvika for å legge på enda en ekstra ting på bilen... Skulle vel tro de synes det er helt ok Nå mangler bare IVDC (nesten) men det skal jeg klare meg uten!! 9183348[/snapback] Jeg har også bestemt meg for at jeg IKKE skal ha IVDC....og det skal jeg klare å holde etter turen i dag. Testet det ut, men fikk ikke så mye igjen for det som jeg hadde "fryktet", så da skal jeg klare å leve uten. Men sikkert kjekt å ha da...:-) Lenke til kommentar
tjohoi Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hva er ACC og IVDC? 9183387[/snapback] En kort men ok forklaring her: http://www.ford.no/ns7/mondeo/-/mdo07_tech/-/-/-/- Lenke til kommentar
kikker Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 tjohoi Enig i ACCen...skulle gjerne ha hatt med de siste 30km/t i bånn, men noe må man jo drive med når man er ute og ratter.. Det er vel bare å gå for safetechpakken, da har du alt. Og du sover godt de neste 3 mnd. Lenke til kommentar
tjohoi Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 tjohoi Enig i ACCen...skulle gjerne ha hatt med de siste 30km/t i bånn, men noe må man jo drive med når man er ute og ratter.. Det er vel bare å gå for safetechpakken, da har du alt. Og du sover godt de neste 3 mnd. 9183437[/snapback] hehe...joda skulle vel gått for Safetech, men syns pokker meg dette har blitt dyrt nok ! Fikk forøvrig vite at jeg ikke kunne ha med Aut.nivåreg når jeg tok ACC...gud veit hvorfor dette ikke kunne la seg kombinere, men slik er det nå. Lenke til kommentar
kikker Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Er det noen som vet om HLA følger med i safetech..? Ble litt forvirret. Leste ett sted at det ikke kunne kombineres med sportsfjæring. Mens IVDCen har med HLA og sportsfjæring.. Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Nå må dere gutter slutte å friste med ACC og IVDC! Hadde veldig lyst på ACC men fikk beskjed om at dette kunne forsinke min bil ettersom den nå har kommet såpass langt i systemet (sier de iallefall) så jeg besinnet meg og lot det være. Men det slår meg at dette er noe som kunne vært VELDIG kjekt. Er liksom ikke få ganger at en har en bil foran seg som en må avpasse farten etter. Lenke til kommentar
kikker Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Nå må dere gutter slutte å friste med ACC og IVDC! Hadde veldig lyst på ACC men fikk beskjed om at dette kunne forsinke min bil ettersom den nå har kommet såpass langt i systemet (sier de iallefall) så jeg besinnet meg og lot det være. Men det slår meg at dette er noe som kunne vært VELDIG kjekt. Er liksom ikke få ganger at en har en bil foran seg som en må avpasse farten etter. 9183524[/snapback] Sorry Du er vel den av oss som har hatt lengst vei, foreløpig. Skjønner du kvier deg, men du får ikke sjansen etterpå. Men det har kommet så mange detaljer her, på ting som forsinker. Sist var det alarm...hva blir det neste..? Begynner å få ett litt mer avslappet forhold, til forventingene. Eppen var beinhard der. Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Skjønner du kvier deg, men du får ikke sjansen etterpå. Men det har kommet så mange detaljer her, på ting som forsinker. Sist var det alarm...hva blir det neste..? Begynner å få ett litt mer avslappet forhold, til forventingene. Eppen var beinhard der. 9183622[/snapback] Det er akkurat det som er så vanskelig. At en ikke får sjansen senere og det blir litt dumt å angre når det sansynligvis dreier seg om kun uker i forskjellen på leveringstiden. Men en sparer noen kroner på å la være da Lenke til kommentar
kikker Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Skjønner du kvier deg, men du får ikke sjansen etterpå. Men det har kommet så mange detaljer her, på ting som forsinker. Sist var det alarm...hva blir det neste..? Begynner å få ett litt mer avslappet forhold, til forventingene. Eppen var beinhard der. 9183622[/snapback] Det er akkurat det som er så vanskelig. At en ikke får sjansen senere og det blir litt dumt å angre når det sansynligvis dreier seg om kun uker i forskjellen på leveringstiden. Men en sparer noen kroner på å la være da 9183695[/snapback] Klart penger er ett issue, begynner å nærme oss en halv million.. Håper at jeg blir så fornøyd med denne bilen, at jeg kommer til å ha den noen år. Og da orker jeg ikke å tenke på alt det, jeg burde ha bestillt når jeg hadde sjansen. Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Er det til Fredagen du får bilen Fatmann? Håper du kan fikse noen bilder og skrive litt om bilen etterhvert som du får kjørt den. Lenke til kommentar
Fatman33 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Er det til Fredagen du får bilen Fatmann?Håper du kan fikse noen bilder og skrive litt om bilen etterhvert som du får kjørt den. 9183826[/snapback] Det er i alle fall fredagen som ble opplyst til meg på telefon nå på mandag, så jeg krysser fingrene for at det ikke kommer noe i veien for denne datoen også. Planen er å få prøvd bilen litt i helgen, så litt bruker-erfaring og bilder kommer garantert. Lenke til kommentar
poskare Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Heng dere på og legg til egen bil ved å trykke "svar" på dette innlegget, og legg så til nye data på ny linje inne i selve innlegget, så får vi en fin samleoversikt. Håper ikke formateringen blir alt for uoversiktlig. Ta med nick, karosseri, utstyrsnivå, motor/gir, farge utv./innv., samt viktigste ekstra, fullpris og leveringsdato. Torz - Stv - TitX - 130A - Tonic/Inf.blue - Navi, IVDC, ACC - 493' - nov./des.07 bilsjuk-Stv- Tit - 130A - Black panther/New York - Navi, nøkkelfri,- 425´- Aug.07 hhf - Stv -Trend - 100M - SeaGrey/Delskinn- Parkvarmer, Sportpakke - 370 - Sept/Okt 07 Zettie - 5dr cbi - TitX - 130M - Tonic/Inf.blue - ALT ex seteminne&bakseteund. - Aug.07? Jxl - Stv - TitX - 130M - Panther Bl.- Navi,Cruise,k.pakke,8-veis sete,tonede ruter, 18" felg,spoiler,h.feste,rails,regnsensor,v.dekk på alu - 384 - Okt/Nov 07 tjohoi - Stv - TitX - 130A - Machine Silver - Navi - ACC - 8-veis sete - 410' - okt 07 KIKKER-Stv-TitX-130M-18"-Panther-keyless-Navi/6cd-komfort-safetechp.-El.8 pass.+++ 473'- sept/okt 07. Eppen-stv-Titx-130M Sea Grey-komfort-18"-keyless-rail-spoiler-xenon-cc-sotet- 390' Feil levert i juli, ny dato Okt 07 Dallas - Stv - Tit X - 130A - Panther black - Navi 6 cd, Cruise, oppv. baksete, mørke ruter, spoil, komforpakke, Xenon, 8 veis el sete, kjerringlift, h.feste - 410` sept 07 Fatman33 - stv - TitX - 130M - Sea Grey/Ebony - komfort - bixenon - 18" - skiboks - cc - spoiler - hf - alarm - bakkestart - endelig pris er jeg ikke 100% sikker på her og nå- 03.august kuami - stv - Tit - 130M - Thunder - Komfort/intro - 8 v.sete - krok - bl rails - m.ruter - 350`- lev okt FirstFord 5dr - TitX - 130A - Panther - Navi - Komfort - SafeTech - BiXenon - 8v fsete - Hekkspoiler - VHjul - 435' - Juli 07 Titanium-XXX 4dr-TitX - 130M - Colorado RED - Komfortpk,18",Bixenon,08 mod,sportfjæring,senket +++ 320.000 - lev okt 07. TOMSIN- stv-titx-130A, navi, sportsfjærer, 18", komfortpakke, mørke ruter,hekkspoiler, panther black, ++++ 430.000 lev nov-des. poskare-Stv-TitX-130A-Panther-Navi-Komfort-Safetech-Keyless-BiXenon-M.ruter-Keyless-8v.sete-Alarm+++ -ukjent fullpris- okt/nov´07 9181519[/snapback] Lenke til kommentar
kikker Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 poskare Ser du har bestillt safetech.. Leste i papirversjonen at HLA ikke går sammen med sportsfjæring. Vet du om HLAen utgår i safetech. I IVDCpakken inngår den sammen med sportsfjæringen.. Lenke til kommentar
Torz Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Selv om vi ikke har fått alle med så har vi en foreløpig konklusjon på den typiske Mondeo her på forumet. I alt 15 personer har presentert sine biler, og vi er jo enda flere så her er der en god gjeng. Tall i parentes er Ford sine tall fra de første 1500 avtalene. Bilen er en stasjonsvogn 80% (73%) med diesel 100% (99,5%) i utgaven 2 liters 130 hk 93% (73%) med manuell 6-trinns 53% (58%) og automat 47% (32%) i utgaven Titanium/Ghia 93% (72%), men der faktisk 80% har TitaniumX. Den enkeltfarge som er vanligst er Black Panther 47%, og tar man med den mørke enden av skalaen, dvs. inkl. SeaGrey, så har 67% valgt det. Interiørfarge ser det ut til at en ikke har noe spesielt forhold til, da svært få har oppgitt denne. Det antas at de som ikke har oppgitt farge da får svart interiør på sin Titanium. I så fall har 86% valgt svart interiør og 14% har valgt infinity blue. Det skal nevnes at interiørfarge mye gir seg selv ut fra hvilken lakkfarge man har valgt. Med så mange mørke biler, blir nok svart interiør naturlig. Det er en gjenganger at det er lang ventetid på brorparten av bilene. De fleste har bestilt for en tid tilbake, men må fortsatt vente i flere måneder (0-5 mnd.). I tillegg til å velge den best utstyrte utgaven, legger man på noe ekstrautstyr. Konklusjonen må være at mens Ford ble overrasket av den lette hardcorekjernen som bestilte de første 1500 bilene og at de valgte de dyrere utgavene, så må vel vi på forumet her utrope oss til den virkelige hardcorekjernen. Og vinneren å vel være den som i dag kan kjøre rundt i en flett ny Mondeo med et stort smil. Lenke til kommentar
Tomsin Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Er det mulig å få sportsunderstell på nye mondeo? Har bestilt med sportsfjærer og 18" felger og lurer da på om jeg får det som kalles sportsunderstell. 9181136[/snapback] Gjør et forsøk til! Lenke til kommentar
hhf Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Selv om vi ikke har fått alle med så har vi en foreløpig konklusjon på den typiske Mondeo her på forumet. I alt 15 personer har presentert sine biler, og vi er jo enda flere så her er der en god gjeng. Tall i parentes er Ford sine tall fra de første 1500 avtalene. Bilen er en med manuell 6-trinns 53% (58%) og automat 47% (32%) Siden jeg er den eneste "avvikeren" her, må jeg poengtere nok et avvik - på min blir det 5-trinns manuell - ergo er det en kategori til representert her ... Morsomt med statistikk forøvrig og jeg tror nok definitivt forumet her er litt "hardcore" i forhold til det å være representative ja - bare i kraft av å være inne på et forum for å diskutere bilen, har man jo vist interesse utover det vanlige. Lenke til kommentar
GeirOr Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Grunn til lang leveringstid var ekstrautstyr. (Det er stort sett biler med standard utstyr som blir prioritert i produksjonen) Jeg fikk i dag beskjed om at ventilerte seter forran, samt alarm ikke lot seg levere på biler som blir produsert før November. Nå er det ca 1 mnd til min bil ankommer. Gjett om ventetiden har vært lang! (Ble forespeilet levering Juni/Juli....) 9172718[/snapback] har ikke selv hørt noe om alarm, men vent forseter fikk jeg beskjed om. Har bestilt med alarm, så det blir jo da spennende å se på fredag... 9173453[/snapback] Det må jeg si, litt av en narreuke. Spent på din tilbakemelding, ang. de detaljene som har vært luftet her. Orker ikke tanken på å stå der, å mangle ett eller annet. Ikke etter så lang tid med venting... 9173558[/snapback] Ford hadde ikke produsert 1 bil enda med alarm. Jeg skippet dette, og fikk forkortet leveringstid fra November til September. Jeg får samtidig ettermontert en DEFA alarm fra bilforhandler til samme pris. Lenke til kommentar
Torz Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Selv om vi ikke har fått alle med så har vi en foreløpig konklusjon på den typiske Mondeo her på forumet. I alt 15 personer har presentert sine biler, og vi er jo enda flere så her er der en god gjeng. Tall i parentes er Ford sine tall fra de første 1500 avtalene. Bilen er en med manuell 6-trinns 53% (58%) og automat 47% (32%) Siden jeg er den eneste "avvikeren" her, må jeg poengtere nok et avvik - på min blir det 5-trinns manuell - ergo er det en kategori til representert her ... Morsomt med statistikk forøvrig og jeg tror nok definitivt forumet her er litt "hardcore" i forhold til det å være representative ja - bare i kraft av å være inne på et forum for å diskutere bilen, har man jo vist interesse utover det vanlige. 9185122[/snapback] Det er helt riktig, min overseelse. 100 hk. diesel fås kun med 5-trinns manuell. Da blir det 47% 6-trinns manuell (58%), 47% automat (32%) OG 7% 5-trinns manuell (10%). Lenke til kommentar
GeirOr Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Heng dere på og legg til egen bil ved å trykke "svar" på dette innlegget, og legg så til nye data på ny linje inne i selve innlegget, så får vi en fin samleoversikt. Håper ikke formateringen blir alt for uoversiktlig. Ta med nick, karosseri, utstyrsnivå, motor/gir, farge utv./innv., samt viktigste ekstra, fullpris og leveringsdato. Torz - Stv - TitX - 130A - Tonic/Inf.blue - Navi, IVDC, ACC - 493' - nov./des.07 bilsjuk-Stv- Tit - 130A - Black panther/New York - Navi, nøkkelfri,- 425´- Aug.07 hhf - Stv -Trend - 100M - SeaGrey/Delskinn- Parkvarmer, Sportpakke - 370 - Sept/Okt 07 Zettie - 5dr cbi - TitX - 130M - Tonic/Inf.blue - ALT ex seteminne&bakseteund. - Aug.07? Jxl - Stv - TitX - 130M - Panther Bl.- Navi,Cruise,k.pakke,8-veis sete,tonede ruter, 18" felg,spoiler,h.feste,rails,regnsensor,v.dekk på alu - 384 - Okt/Nov 07 tjohoi - Stv - TitX - 130A - Machine Silver - Navi - ACC - 8-veis sete - 410' - okt 07 KIKKER-Stv-TitX-130M-18"-Panther-keyless-Navi/6cd-komfort-safetechp.-El.8 pass.+++ 473'- sept/okt 07. Eppen-stv-Titx-130M Sea Grey-komfort-18"-keyless-rail-spoiler-xenon-cc-sotet- 390' Feil levert i juli, ny dato Okt 07 Dallas - Stv - Tit X - 130A - Panther black - Navi 6 cd, Cruise, oppv. baksete, mørke ruter, spoil, komforpakke, Xenon, 8 veis el sete, kjerringlift, h.feste - 410` sept 07 Fatman33 - stv - TitX - 130M - Sea Grey/Ebony - komfort - bixenon - 18" - skiboks - cc - spoiler - hf - alarm - bakkestart - endelig pris er jeg ikke 100% sikker på her og nå- 03.august kuami - stv - Tit - 130M - Thunder - Komfort/intro - 8 v.sete - krok - bl rails - m.ruter - 350`- lev okt FirstFord 5dr - TitX - 130A - Panther - Navi - Komfort - SafeTech - BiXenon - 8v fsete - Hekkspoiler - VHjul - 435' - Juli 07 Titanium-XXX 4dr-TitX - 130M - Colorado RED - Komfortpk,18",Bixenon,08 mod,sportfjæring,senket +++ 320.000 - lev okt 07. TOMSIN- stv-titx-130A, navi, sportsfjærer, 18", komfortpakke, mørke ruter,hekkspoiler, panther black, ++++ 430.000 lev nov-des. poskare-Stv-TitX-130A-Panther-Navi-Komfort-Safetech-Keyless-BiXenon-M.ruter-Keyless-8v.sete-Alarm+++ -ukjent fullpris- okt/nov´07 GeirOr - Stv - TitX-130M Sort-18", BiXenon -Hekkspoiler-Navi-Komfort-El-Takluke-Rails-Keyless-M.ruter-Keyless-8v.sete-Alarm(DEFA)-390.000,- Sept 9181519[/snapback] 9184950[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå