Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fatman33

Som du ser, så er bilen blitt endevendt til den mindste knappen.

Ang. levering.... Så ditt innlegg av 9/7, at det var 2 dager til du skulle hente bilen.

Hva skjedde der..?

9171806[/snapback]

Ja ser det er litt endevending på gang ja.

Det som skjedde før ferien, var at personen som gav meg tilbakemelding om at bilen skulle være klar til ferien, hadde sett på datoen som selger hadde satt opp som estimert leveringsdato tilbake i april. Vedkommende hadde ikke sjekket opp hva som var virkelig status (bilen var da ikke registrert i Kiel engang), så det ble noen dager med høyere forventning enn nødvendig da gitt....

Lenke til kommentar
Grunn til lang leveringstid var ekstrautstyr. (Det er stort sett biler med standard utstyr som blir prioritert i produksjonen)

Jeg fikk i dag beskjed om at ventilerte seter forran, samt alarm ikke lot seg levere på biler som blir produsert før November.

Nå er det ca 1 mnd til min bil ankommer. Gjett om ventetiden har vært lang!

(Ble forespeilet levering Juni/Juli....)

9172718[/snapback]

har ikke selv hørt noe om alarm, men vent forseter fikk jeg beskjed om. Har bestilt med alarm, så det blir jo da spennende å se på fredag...

Lenke til kommentar
Grunn til lang leveringstid var ekstrautstyr. (Det er stort sett biler med standard utstyr som blir prioritert i produksjonen)

Jeg fikk i dag beskjed om at ventilerte seter forran, samt alarm ikke lot seg levere på biler som blir produsert før November.

9172718[/snapback]

har ikke selv hørt noe om alarm, men vent forseter fikk jeg beskjed om. Har bestilt med alarm, så det blir jo da spennende å se på fredag...

9173453[/snapback]

Det må jeg si, litt av en narreuke.

Spent på din tilbakemelding, ang. de detaljene som har vært luftet her.

Orker ikke tanken på å stå der, å mangle ett eller annet. Ikke etter så lang tid med venting...

Lenke til kommentar

9172718[/snapback]

9173453[/snapback]

Jeg har bestilt m/alarm(spec. postet tidligere) i midten av juni, og får ikke min førokt/nov. var beskjeden fra leverandøren...

Endret av poskare
Lenke til kommentar

willi

Ser i dine tidligere innlegg at du har lite tro på ditt valg av bil. (antenne, dårlig sikt, manglende skipose..) Og nå raser du over rabattene her. Synes det er litt søkt....

Var selvfølgelig rundt å sjekket tilbud hos flere bilmerker, også de (dyre)...ingen av disse slapp deg før de hadde slengt på minium +/- 5% rabatt, og det bare på forespørsel. Synes det er hyggelig med litt rabatt, siden ny bil er ett ganske stort inhugg i de flestes privatøkonomi. Det gjør kanskje til at vi får luket ut en del biler som er trafikkfarlige, og ikke minst miljøsvake. Våre folkevalgte avgiftsbelegger oss, heller enn å sette ned avgiftene.

Sikkert ikke hensikten til bilforhandelerne, men det hjelper. :)

Jeg har selvfølgelig heller ikke noe imot å få bilen så billig som mulig.

Poenget mitt var mer det at om Ford har intensjoner om å øke statusen rundt merket sitt tror jeg ikke de greier det ved å gi store rabatter til alle som kommer innenfor døra i butiken.

Jeg har inntrykk av at innenfor de fleste bransjer er ikke store rabatter forenlig med høy status.

Når det gjelder selve bilen liker jeg det meste riktig godt, bortsett fra de tidligere nevnte punktene. Jeg har jo kjøpt den.

Lenke til kommentar
langtongting.: Artig.. Fikk mail idag, fra en som lurte på om jeg ville bytte min BMW mot en loaded CRV.

Siden du har ett annet bilmerke. Hva opplevde du av rabatt i %..?

9173007[/snapback]

Jeg fikk lite og ingenting i rabatt. :hrm: Forhandlet og presset på men, det hjalp ikke. Fikk derimot en hyggelig pris for min Accord som jeg hadde i innbytte, så rabatten lå der. Så min havnet på over 500k til slutt med alt. Da jeg bestillte, var leveringstiden 5 måneder for den utgaven jeg skulle ha, så de solgte mer biler en de hadde til rådighet. CR-V`en ble mer populær en det Honda Norge hadde regnet med, spesielt Executive-utgavene.

Litt OT, men uansett her er den. Min CR-V

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Ja dette blir en lidelse. Har aldri kjøpt bestillingsbil før, og det var verre å vente enn jeg trodde. I tillegg ville ikke forhandleren love noe særlig mtp. levering fordi de var livredd for å love noe de ikke kunne holde. Dermed ble det ny bil ila. 6 mnd. Håper for all del at det kommer opp en produksjonsdato når aug. er over. Jeg har vært flink og fått solgt min forrige 2006 modell selv, så inntil videre kruser jeg rundt i min 90 Scorpio 2,9 Ghia. Den har jeg hatt siden 95, og runder snart 300' km. Går som en klokke, og holder seg fint. Og for å sammenligne noe på utviklingen. I 1990 kostet denne bilen ny 400' kr. Den hadde el.seter helt rundt, dvs. både foran og bak. Hvem har det i dag? Setene er fortsatt som nye. Det må da ha vært en god årgang. Ble frelst på nytt da jeg så første bildene av Mondeo. Dro innom Ford og ba om en prøvetur. Da selgeren hørte hvilken bil jeg hadde da, så begynte han å unnskylde seg med at Mondeo nok ikke var premium osv. Jeg sa at jeg nok var litt skeptisk selv og om jeg ville falle for bilen etter en prøvetur. Det morsomme var at jeg etter lang prøvetur fikk et stort smil om munnen. Nei, det var ikke premium, men du verden så god bil å kjøre. Og da hadde jeg kjørt en 1,8 Trend. Når det gjelder premium så har det også en grense for hvor mye ekstra smil man får når tusenlappene flagrer. I tillegg syntes jeg at Mondeoen hadde gjort så pass fremskritt i retning av en premium at valget var tatt før jeg fikk sagt kake. Og nå går jeg og trykker, leser om dere heldige som allerede har fått ny bil, og så svinger jeg innom en Fordforhandler når jeg har en sjans.

9168173[/snapback]

For de som ikke er så nøye med hvilket utstyr de får så ligger det ca 6 biler av den nye Mondeoen inne på Finn.no. klare til levering flere av dem. Også en 140 hk stv. med endel utstyr klar for levering innen 10 uker. For oss som er utålmodige. :)

Endret av bilsjuk
Lenke til kommentar

Status betyr intet, bare bilen er dritbra og kjøre og ser bra ut i mine øyne! Ka andre synest betyr veldig lite! Å heve statusen vha pris og ikke kvalitet, noe ala BMW og Audi er latterlig! Hvorfor skal man betale masse penger for et merke og tro det er så innmari mye bedre bare fordi det er dyrere.... *sukk*

Den nye forden ser rålekker ut!

Lenke til kommentar

willi

Følger deg på intensjonen fra Ford. Tror de har vært usikre ang. salg av bilen.

Så de har vel lagt opp en taktik, med prøve og feile. Ford er en instutisjon med brekt rygg, og de trenger sårt ett kanonprodukt. Du og jeg har mer penger enn Ford. Reklameverdien ligger vel i å få noen biler på veien fort som mulig, og derfor sitter rabattene litt løst i introen. Anntar etter den offisielle lanseringen, er prisene mer sammenkjørte.

Ford er Ford... og en gris er en gris, selv om du kler på den en dress..

Endret av kikker
Lenke til kommentar

Hei

Ser det er mange aktive Ford Mondeo brukere. Jeg titter på den nye Mondeon og vurderer denne sterkt. Men jeg ser også endel billige 07 Mondeor av den "gamle" typen. Vurderer 2.0 tdci 130 HK.

Sitter denne motoren i noen av de nye Mondeoene?

Når kom denne motoren?

Noen som har noe positivt eller negativt og si om denne motoren?

Noen som har link til noen gode tester / tekniske data på denne?

Ser på en ok utstyr 07 mod reg i april for 270.00 ink reg med ok utstyr, kjørt kun få km.

Takk

Espen

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å kjøpe Titanium , 130 tdci stv. med bl.a sportspakke (17" alufelger, sportsfjæring og spoiler bak).

Noen som har prøvekjørt denne? Noen som har tanker om sportspakken?

Ser at så godt som ingen av dere som har bestilt bil, som har inkludert sportspakken. Er det noen grunn til dette?

Håper på tilbakemelding.

8870375[/snapback]

Fant ut at sportspakken var mer "dill" enn hva jeg hadde bruk for. Jeg satte jeg stopper da lommeboken begynte å bli tom. :roll:

Hadde lyst til å bestille sportspakken, men men..

8871456[/snapback]

Mondeo er ikke akkurat en sportsbil, men en kul allround bil.

Hvis du har stv. kan ikke sportsfjæring komponeres med aut. nivåregulering, som er mer nyttig ifb. med last.

8872022[/snapback]

Hei

Ser det er mange aktive Ford Mondeo brukere. Jeg titter på den nye Mondeon og vurderer denne sterkt. Men jeg ser også endel billige 07 Mondeor av den "gamle" typen. Vurderer 2.0 tdci 130 HK.

Når kom denne motoren?

Ser på en ok utstyr 07 mod reg i april for 270.00 ink reg med ok utstyr, kjørt kun få km.

Takk

Espen

Lenke til kommentar
Hei

Når kom denne motoren?

Takk

Espen

9175707[/snapback]

Den utgående modellen er helt sikkert et "fornuftig" kjøp. En bil som har fått luket bort det meste av feil og som noen til og med mener har bedre kjøreegenskaper enn den nye (har lest noen danske motorblader i ferien hvor dette tydelig er gjengangstonen).

Test med denne motoren finnes vel bla her http://www.dinside.no/php/art.php?id=96164 . Skal jo være en god sak dette, men jeg har ikke noen erfaring med Ford tidligere selv, så jeg skal ikke uttale meg om denne.

Jeg vurderte selv en slik kampanjemodell av den utgående typen med 115hk når jeg begynte å snuse på Ford, men kom fort til at det var for lite å hente i pris på denne kontra en fornuftig spekket utgave av den nye typen. Jeg tror du får et verdifall som er formidabelt så snart du ruller ut av butikken med den gamle typen nå, pluss at man jo skal leve med bilen noen år og om man føler den er gammel så snart de nye begynner å komme i hopetall på veien, er det kanskje ikke verd besparelsen ... ? Det kan bare du selv vurdere.

------------

Så til prisdiskusjonen som har versert her; Jeg forhandlet rabatt selv i 10%-størrelsen, samt søkte til jeg fant en forhandler som ga meg en lånebil til fast avtalt pris frem til levering av Mondeoen. Prisene ble ikke så ulike på bilene når selgerne var skviset dit jeg antok det var forsvarlig (og hyggelig) å få dem, men dette med lånebil var det store forskjeller på. Nå har jeg en Volvo V50 for en veldig hyggelig penge i de månedene det tar å få bil og jeg slipper derfor ihvertfall stresset med det etter at min BMW gikk som varmt hvetebrød når jeg solgte (hadde jo regnet med det kunne ta litt tid med så mange bruktbiler på markedet).

Tror ikke Ford taper noe på å gi litt rabatt og forskjellene er nok ikke så store om man bare sørger for å gi klart uttrykk for at man forventer å få det. Jeg synes det er verre med de merkene man opplever dumper prisene på nye biler markant helt plutselig og etterlater eksisterende bileiere med et voldsomt fall i bruktbilpris. Ford er jo også kjent for å falle mye i pris og det blir spennende å se hvordan denne nye modellen vil gjøre det. Vi kan jo håpe på bedre tider :hmm:

Lenke til kommentar

Heng dere på og legg til egen bil ved å trykke "svar" på dette innlegget, og legg så til nye data på ny linje inne i selve innlegget, så får vi en fin samleoversikt. Håper ikke formateringen blir alt for uoversiktlig. Ta med nick, karosseri, utstyrsnivå, motor/gir, farge utv./innv., samt viktigste ekstra, fullpris og leveringsdato.

Torz - Stv - TitX - 130A - Tonic/Inf.blue - Navi, IVDC, ACC - 493' - nov.07

Lenke til kommentar

Heng dere på og legg til egen bil ved å trykke "svar" på dette innlegget, og legg så til nye data på ny linje inne i selve innlegget, så får vi en fin samleoversikt. Håper ikke formateringen blir alt for uoversiktlig. Ta med nick, karosseri, utstyrsnivå, motor/gir, farge utv./innv., samt viktigste ekstra, fullpris og leveringsdato.

bilsjuk-Stv- Tit - 130A - Black panther/New York - Navi, nøkkelfri,Dieselv.,++++- 425´- Aug.07

Endret av bilsjuk
Lenke til kommentar

bilsjuk-Stv- Tit - 130A - Black panther/New York - Navi, nøkkelfri,- 425´- Aug.07

hhf - Stv -Trend - 100M - SeaGrey/Delskinn- Parkvarmer, Sportpakke - 370 - Sept/Okt 07

Lenke til kommentar

bilsjuk-Stv- Tit - 130A - Black panther/New York - Navi, nøkkelfri,- 425´- Aug.07

hhf - Stv -Trend - 100M - SeaGrey/Delskinn- Parkvarmer, Sportpakke - 370 - Sept/Okt 07

Zettie - 5dr cbi - TitX - 130M - Tonic/Inf.blue - ALT ex seteminne&bakseteund. - Aug.07?

Endret av Zettie
Lenke til kommentar

Zettie - 5dr cbi - TitX - 130M - Tonic/Inf.blue - ALT ex seteminne&bakseteund. - Aug.07?

Jxl - Stv - TitX - 130M - Panther Bl.- Navi,Cruise,k.pakke,8-veis sete,tonede ruter, 18" felg,spoiler,h.feste,rails,regnsensor,v.dekk på alu - 384 - Okt/Nov 07

Lenke til kommentar

Jxl - Stv - TitX - 130M - Panther Bl.- Navi,Cruise,k.pakke,8-veis sete,tonede ruter, 18" felg,spoiler,h.feste,rails,regnsensor,v.dekk på alu - 384 - Okt/Nov 07

tjohoi - Stv - TitX - 130A - Machine Silver - Navi - ACC - 8-veis sete - 410' - okt 07

9178503[/snapback]

Lenke til kommentar

tjohoi - Stv - TitX - 130A - Machine Silver - Navi - ACC - 8-veis sete - 410' - okt 07

KIKKER-Stv-TitX-130M-18"-Panther-keyless-Navi/6cd-komfort-safetechp.-El.8 pass.+++ 429'- sept/okt 07.

Endret av kikker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...