Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratulerer! Bilen ser rålekker ut. Maken med den jeg har bestilt bare at min er en Titanium.

Bare en ting med din bil : den mangler rails, men det er vel pga at du har kjøpt en utstillingsbil.

Fin allikevel.

9166116[/snapback]

Ja bilen har ikke rails....var skeptisk til det til å begynne med, men når bryr det meg igrunn ikke. Støynivået uten rails skal også være lavere. Der er huller i dørkarmen hvor man kan montere takstativ så blir vel til at jeg må handle et slikt til vinteren.

Pellepedal

Lenke til kommentar

Fin bil Pellepedal. Svart gjør seg virkelig på den bilen. Men noe jeg misliker ved Mondeoen er den nedre grillen kombinert med kromlist rundt. Det blir for dominerende. Kanskje en vanesak, men hvis jeg kunne valgt ville jeg hatt nedre grill helt svart.

Lenke til kommentar
Litt rart at folk kan bli usikker på bilkjøpet sitt utfra at jeg har fått ca 90-100.000 i rabatt pga at jeg får ansattrabatt...

Er det slike ting som gjør en usikker, bør man kanskje velge en bil hvor ingen får rabatt  :love:  :cool:

9166225[/snapback]

Bra du avslørte trikset..tror noen ble litt furtende her...hehe.

Kunne selv lirket til meg noen tusenlapper til, men har selv fått en anstendig rabat. Det er nå opp til en selv å handle frem en pris man synes er akseptabel, det er nok konkuranse ute i markede.

Lenke til kommentar
Er den nye Mondeoen like dårlig som alle andre eldre mondeoer?

De holder jo ikke sammen 1 år før det er rep-rep og atter rep på bilene...

9166224[/snapback]

Som du sikkert skjønner selv så er det ingen som har skaffet seg særlig erfaring med den nye Mondeoen da den kom først i Mai i år.

Men er overbevist om at denne bilen er like bra som noe annet.

Hvordan tidligere Mondeoer har vært har ikke jeg peiling på da den nye er min første Ford.

Det er jo helt soleklart at et merke blir forbedret for hver modellfornyelse og da sier det seg selv.

Ifølge flere innpå forumet her så har Mondeo tidligere fått et ufortjent dårlig rykte.

Lenke til kommentar
Ser ut som en bra bil det! Har sett den i RL på Gardermoen der den var utstilt. Veldig kul! Men jeg tror jeg liker stasjonsutgaven bedre enn coupé'en...

9165784[/snapback]

off/on topic.

Se her, en med bra musikksmak. Gleder meg til Pantera ljomer ut av premium høytalerne i Mondeoen. Bill. til Rush er også innkjøpt.

Enig i stasjonsvogna, synes den blir litt gangster med sorte ruter og Panther black, mangler bare suicidedører.

Lenke til kommentar

Kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg til september når gliset ankommer min parkeringsplass! Har allerede planlagt Bergenstur første uka jeg har bilen - uansett om den blir forsinket eller ikke:)

Håper at den ikke blir forsinket siden bilen min allerede var i bestilling da jeg bestillte. Har også hørt at Sedanen ikke er så forsinket som stv har en tendens til ser jeg.

Lenke til kommentar
Kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg til september når gliset ankommer min parkeringsplass! Har allerede planlagt Bergenstur første uka jeg har bilen - uansett om den blir forsinket eller ikke:)

Håper at den ikke blir forsinket siden bilen min allerede var i bestilling da jeg bestillte. Har også hørt at Sedanen ikke er så forsinket som stv har en tendens til ser jeg.

9167675[/snapback]

Min bil står i Oslo nå og venter på transport opp til Hedmark.

Har gått knirkefritt dette. Alle datoer jeg fikk opplyst av selger har stemt så langt. 11 aug.

er overtagelsesdato og det ser ut til å stemme bra.

Dette er en Titanium stasjonsvogn, Black Panther så det ser ikke ut til at det er noe mere forsinkelser på denne stv iallefall.

Får nesten ikke sove om natta lenger pga denne bilen. Gleder meg som en guttunge til å se den og ikke minst sette meg inn og trykke på startknappen og cruse ut fra forhandler.

Moro med så mange som engasjerer seg i dette forumet.

Skal legge inn bilder når bilen er "i hus" :thumbup:

Ps! har vært uten bil nå i 14 dager og den dagen selger ringer å sier at jeg kan hente bilen så skal jeg spasere de 4 km ned og hente den. Tenke hele veien mens jeg går på alt det gode som venter.

Dette blir som den gangen man gikk utpå til kjærringa det. voldsom puls når man står utenfor døra. :dribble:

Endret av bilsjuk
Lenke til kommentar

Ja dette blir en lidelse. Har aldri kjøpt bestillingsbil før, og det var verre å vente enn jeg trodde. I tillegg ville ikke forhandleren love noe særlig mtp. levering fordi de var livredd for å love noe de ikke kunne holde. Dermed ble det ny bil ila. 6 mnd. Håper for all del at det kommer opp en produksjonsdato når aug. er over. Jeg har vært flink og fått solgt min forrige 2006 modell selv, så inntil videre kruser jeg rundt i min 90 Scorpio 2,9 Ghia. Den har jeg hatt siden 95, og runder snart 300' km. Går som en klokke, og holder seg fint. Og for å sammenligne noe på utviklingen. I 1990 kostet denne bilen ny 400' kr. Den hadde el.seter helt rundt, dvs. både foran og bak. Hvem har det i dag? Setene er fortsatt som nye. Det må da ha vært en god årgang. Ble frelst på nytt da jeg så første bildene av Mondeo. Dro innom Ford og ba om en prøvetur. Da selgeren hørte hvilken bil jeg hadde da, så begynte han å unnskylde seg med at Mondeo nok ikke var premium osv. Jeg sa at jeg nok var litt skeptisk selv og om jeg ville falle for bilen etter en prøvetur. Det morsomme var at jeg etter lang prøvetur fikk et stort smil om munnen. Nei, det var ikke premium, men du verden så god bil å kjøre. Og da hadde jeg kjørt en 1,8 Trend. Når det gjelder premium så har det også en grense for hvor mye ekstra smil man får når tusenlappene flagrer. I tillegg syntes jeg at Mondeoen hadde gjort så pass fremskritt i retning av en premium at valget var tatt før jeg fikk sagt kake. Og nå går jeg og trykker, leser om dere heldige som allerede har fått ny bil, og så svinger jeg innom en Fordforhandler når jeg har en sjans.

Lenke til kommentar

9167675[/snapback]

Min bil står i Oslo nå og venter på transport opp til Hedmark.

Har gått knirkefritt dette. Alle datoer jeg fikk opplyst av selger har stemt så langt. 11 aug.

er overtagelsesdato og det ser ut til å stemme bra.

Dette er en Titanium stasjonsvogn, Black Panther så det ser ikke ut til at det er noe mere forsinkelser på denne stv iallefall.

Får nesten ikke sove om natta lenger pga denne bilen. Gleder meg som en guttunge til å se den og ikke minst sette meg inn og trykke på startknappen og cruse ut fra forhandler.

Moro med så mange som engasjerer seg i dette forumet.

Skal legge inn bilder når bilen er "i hus" :thumbup:

Ps! har vært uten bil nå i 14 dager og den dagen selger ringer å sier at jeg kan hente bilen så skal jeg spasere de 4 km ned og hente den. Tenke hele veien mens jeg går på alt det gode som venter.

Dette blir som den gangen man gikk utpå til kjærringa det. voldsom puls når man står utenfor døra. :dribble:

9168020[/snapback]

Utrolig bra bilsjuk, utrolig bra :D

Lenke til kommentar

Joda, Dallas skrev kjøpekontrakt 30.04.07 og vil motta bilen ca 23 september.....

Kan nesten virke som om jeg er den som bestilte først her inne, så jeg blir noe irritert over å oppleve at personer som har bestilt etter meg, mottar bilene i disse dager. Men jeg gleder meg selvsagt på disse vegne :innocent:

Trøsten er at vi andre får en 2008 mod.

Vi har vel forresten samme forhandler kuami.

Blitt omtrent harcore Ford ja. For få måneder var Ford et ikke-merke for meg, men jeg har forandret oppfatningen totalt.

Jeg bestilte bilen før det var noe særlig tester (iallefall norske) og fikk mye vennligsinnet pes på jobben for valget. Særlig fra kolleger som har Accord, Passat og Avensis. Desto mer koselig å vise de tester og sammenligningstester der nye Mondeo blir hyllet som vinner i klassen.

Fallhøyden er blitt stor og jeg håper nye Mondeo er skrudd godt sammen :D

9136240[/snapback]

Først får jeg jo bare si at det er artig å se hvordan denne diskusjonen har eksplodert i løpet av dagene jeg har vært på ferie.

Som Dallas bestilte jeg bil i april (26.04 ..... så jeg slo deg med noen dager Dallas), og fikk bekreftet fra forhandler i dag om at bilen har ankommet Oslo, og vil være klar for utlevering på førstkommende fredag. Så dette blir nok en lang uke kan jeg tenkte meg.

De klarte ikke å levere bilen til meg før ferien, men gav oss da en leiebil å dra på ferie i (Opel Vectra stasjonsvogn). En grei bil med tanke på plass, men fyttirakker'n for en støyete og tørst doning (1,8 liter bensin er absolutt ikke den riktige maskinen i denne bilen). Så det er med spenning en nå går inn i de siste dagene før levering.

Har som andre her sett at det er flere som har fått bilene før meg, selvom disse er bestilt etter min. Har heldigvis klart å ikke irritere meg for mye over dette, og med at jeg nå er inne i den siste uken selv så bryr jeg meg hvertfall ikke ;-)

Lenke til kommentar

Joda, Dallas skrev kjøpekontrakt 30.04.07 og vil motta bilen ca 23 september.....

Kan nesten virke som om jeg er den som bestilte først her inne, så jeg blir noe irritert over å oppleve at personer som har bestilt etter meg, mottar bilene i disse dager. Men jeg gleder meg selvsagt på disse vegne :innocent:

Trøsten er at vi andre får en 2008 mod.

Vi har vel forresten samme forhandler kuami.

Blitt omtrent harcore Ford ja. For få måneder var Ford et ikke-merke for meg, men jeg har forandret oppfatningen totalt.

Jeg bestilte bilen før det var noe særlig tester (iallefall norske) og fikk mye vennligsinnet pes på jobben for valget. Særlig fra kolleger som har Accord, Passat og Avensis. Desto mer koselig å vise de tester og sammenligningstester der nye Mondeo blir hyllet som vinner i klassen.

Fallhøyden er blitt stor og jeg håper nye Mondeo er skrudd godt sammen :D

9136240[/snapback]

Først får jeg jo bare si at det er artig å se hvordan denne diskusjonen har eksplodert i løpet av dagene jeg har vært på ferie.

Som Dallas bestilte jeg bil i april (26.04 ..... så jeg slo deg med noen dager Dallas), og fikk bekreftet fra forhandler i dag om at bilen har ankommet Oslo, og vil være klar for utlevering på førstkommende fredag. Så dette blir nok en lang uke kan jeg tenkte meg.

De klarte ikke å levere bilen til meg før ferien, men gav oss da en leiebil å dra på ferie i (Opel Vectra stasjonsvogn). En grei bil med tanke på plass, men fyttirakker'n for en støyete og tørst doning (1,8 liter bensin er absolutt ikke den riktige maskinen i denne bilen). Så det er med spenning en nå går inn i de siste dagene før levering.

Har som andre her sett at det er flere som har fått bilene før meg, selvom disse er bestilt etter min. Har heldigvis klart å ikke irritere meg for mye over dette, og med at jeg nå er inne i den siste uken selv så bryr jeg meg hvertfall ikke ;-)

9171334[/snapback]

Jeg skrev kontrakt 14 Mai og får bilen før 11 August så det er stor forskjell på leveringstid.

vet ikke hva det beror på...er det de forskjellige forhandlerne som presser hovedkontoret

og stresser fram bestillingen eller er det tilfeldig mon tro? :hrm:

Lenke til kommentar
Litt rart at folk kan bli usikker på bilkjøpet sitt utfra at jeg har fått ca 90-100.000 i rabatt pga at jeg får ansattrabatt...

Er det slike ting som gjør en usikker, bør man kanskje velge en bil hvor ingen får rabatt  :love:  :cool:

9166225[/snapback]

Det er jo poenget mitt.

Det hadde kanskje vært bedre å velge en bil som var så bra at den ikke behøvde å gå rett på "salg".

Min erfaring med forretninger tilsier at grunnen til å gi rabatter er å skaffe ordren. Er produktet atraktivt nok trenger man ikke å gi mye i rabatt.

Jeg er helt likgyldig til om du har noen kontakter som gir deg 20% eller 30% rab. (hadde du vært barnebarnet til gammle Henry hadde du sikkert fått 100% rab.).

Det som bekymrer meg er at det er nødvedig å gi alle oss andre rabatter for å få solgt denne bilen.

Lenke til kommentar

9166225[/snapback]

Det er jo poenget mitt.

Det hadde kanskje vært bedre å velge en bil som var så bra at den ikke behøvde å gå rett på "salg".

Min erfaring med forretninger tilsier at grunnen til å gi rabatter er å skaffe ordren. Er produktet atraktivt nok trenger man ikke å gi mye i rabatt.

Jeg er helt likgyldig til om du har noen kontakter som gir deg 20% eller 30% rab. (hadde du vært barnebarnet til gammle Henry hadde du sikkert fått 100% rab.).

Det som bekymrer meg er at det er nødvedig å gi alle oss andre rabatter for å få solgt denne bilen.

9171916[/snapback]

Forstår ikke problemet ditt- Men kan du ikke bare ta en ringerunde da? Og høre hvor du ikke får rabatt? Så slår du til og kjøper den bilen som ingen vil gi deg rabatt på? Da har du gjort ett godt kjøp :)

Alle får rabatt overalt på nybilkjøp - uansett merke - uansett butikk.

Lenke til kommentar

Jeg skrev kontrakt 14 Mai og får bilen før 11 August så det er stor forskjell på leveringstid.

vet ikke hva det beror på...er det de forskjellige forhandlerne som presser hovedkontoret

og stresser fram bestillingen eller er det tilfeldig mon tro? :hrm:

9171719[/snapback]

Nå har jeg endelig fått produksjonsdato for min Titanum X. :)

Den blir satt i produksjon 14 August.

Jeg bestilte min bil 30. April.

Grunn til lang leveringstid var ekstrautstyr. (Det er stort sett biler med standard utstyr som blir prioritert i produksjonen)

Jeg fikk i dag beskjed om at ventilerte seter forran, samt alarm ikke lot seg levere på biler som blir produsert før November.

Nå er det ca 1 mnd til min bil ankommer. Gjett om ventetiden har vært lang!

(Ble forespeilet levering Juni/Juli....)

Lenke til kommentar

Vel, om bilen du ønsker deg blir solgt kjapt uansett pga stor etterspørsel og lang leveringstid, vi man nok oppleve å få mindre rabatt. Dette var tilfelle med min CR-V som jeg bestillte i januar og fikk i Juni. Jeg sjekket med forhandlere over det ganske land pga jeg ville se om noen kunne levere tidligere (noe de ikke kunne) og tilbudet jeg fikk fra det forskjellige varierte svært lite.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar

willi

Ser i dine tidligere innlegg at du har lite tro på ditt valg av bil. (antenne, dårlig sikt, manglende skipose..) Og nå raser du over rabattene her. Synes det er litt søkt....

Var selvfølgelig rundt å sjekket tilbud hos flere bilmerker, også de (dyre)...ingen av disse slapp deg før de hadde slengt på minium +/- 5% rabatt, og det bare på forespørsel. Synes det er hyggelig med litt rabatt, siden ny bil er ett ganske stort inhugg i de flestes privatøkonomi. Det gjør kanskje til at vi får luket ut en del biler som er trafikkfarlige, og ikke minst miljøsvake. Våre folkevalgte avgiftsbelegger oss, heller enn å sette ned avgiftene.

Sikkert ikke hensikten til bilforhandelerne, men det hjelper. :)

geiror

Klimasetene var jeg klar over, så de ble skippet.

Men har alarm blitt ett problem...? Er det bekreftet, eller antatt..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...