Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som sagt så kan det være dekkene. Er enig i asfaltenkvaliteten på norske veier, men det får jeg testet ut om en uke. Da kjører jeg på langweekend tur til København.

Skal bare finne hotell med egen garasje først.  :D

9165178[/snapback]

Misuuuunnelig..Ser du har fått de første 14dagerssyndromet.

Det er det værste med ny bil.

Lenke til kommentar
På min siste Merc. var det bremser, mens min Merc før der ikke hadde brems. Jeg ser at BMW har CC både med og uten brems. For 4-syl. modeller er det kun uten brems tilgjengelig. CC med brems koster kun noen hundrelapper ekstra, så man kan undre på hvorfor man har disse to variantene, og hvorfor 4-syl. ikke er tilgjengelig med brems. Antar at ACC har med brems iom. at der skal jo bilen bremse ned hastighet ifm. at man tar igjen en bil.

9161520[/snapback]

Dersom systemet bruker feil kombinasjon av motorbrems og brems kan det resultere i bortfall av bremser i bratte nedoverbakkerm varmgang i bremsene. Har noen hørt om slikt? Jeg mottar en Mercedes med cruisecontrol neste uke og den nyttiggjør seg visst bare av motorbrems.

Lenke til kommentar
tjohoi

Åssen går det med nattesøvnen..hehe.

Håper ikke vi har samme selger, hvis tilfelle må han snart gå fra konseptet. :!:

9165201[/snapback]

Joa Kikker, det hender da det blir en time eller to med søvn :D

Neida, det går seg jo til, men gleder meg veldig og funderer litt for mye over hva jeg burde tatt med og ikke...men må vel bare prøve å leve med mine valg !

Endret av tjohoi
Lenke til kommentar

Oslo her..

Har du fått ca. levering.

Kjenner at uroen legger seg litt, nå som folk har fått bilene sine, og gir tilbakemeldinger, og utstyret lever omtrent opp til forventningene. Vært noen utydelige meldinger fra de forskjellige forhandlere.

Har jo så og si, bestillt bilen på prospekt.

Lenke til kommentar
Oslo her..

Har du fått ca. levering.

Kjenner at uroen legger seg litt, nå som folk har fått bilene sine, og gir tilbakemeldinger, og utstyret lever omtrent opp til forventningene. Vært noen utydelige meldinger fra de forskjellige forhandlere.

Har jo så og si, bestillt bilen på prospekt.

9165331[/snapback]

Han sa ved underskrivelse av kontrakt at det ville bli i månedsskiftet sept/okt, men ingenting er garantert. Jeg bestilte jo forholdsvis sent jeg da...snart 14 dager siden.

Har du noen dato på din ?

Lenke til kommentar

tjohoi

Satte bumerket 13/6.... med anslått lev. midt sept. Men høyst usikkert. Snakker da om kvotebil. De var såpass usikre, at lånebil, ikke kunne gis før 31/10.

Det virker som, sedan og kombi er det raskere lev. på.

Lenke til kommentar
tjohoi

Satte bumerket 13/6.... med anslått lev. midt sept. Men høyst usikkert. Snakker da om kvotebil. De var såpass usikre, at lånebil, ikke kunne gis før 31/10.

Det virker som, sedan og kombi er det raskere lev. på.

9165389[/snapback]

ok, med 31/10 som dato for lånebil virker de noe usikre ja :-) Det er jo denne usikkerheten rundt levering som er noe plagsom da ! Vil jo ha den nå for pokker :whistle:

Lenke til kommentar

Søndag er vaskedag :) . Slenger ut noen teasers til dere som enda venter.....

Fått dratt på 180mil siden tirsdag og nye 100-120mil venter til uken med tur tilbake til vestlandet. Fortsatt småforelsket i bilen :love:

Ha en flott søndag alle sammen.

Pellepedal

post-45934-1185707034_thumb.jpg

post-45934-1185707053_thumb.jpg

post-45934-1185707078_thumb.jpg

post-45934-1185707093_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Skumleser dette forumet etter å ha kommet hjem fra ferie.

Begynner å bli usikker på om jeg har valgt rett bil. Ser at Ford selger denne nye modelen med enorme rabatter til deltagerne på dette forumet. Hadde håpet denne bilen iallefall var god nok til å bli solgt uten disse store rabattene da den var helt ny.

Ser at han ene her får en bil som etter mine beregninger koster 390 for 320 det er nærmere 20% rabatt. Jeg vil ikke ha en bil som er så lite atraktiv at det må gis slike rabatter for å få solgt den. :(

Lenke til kommentar

Begynner å bli usikker på om jeg har valgt rett bil. Ser at Ford selger denne nye modelen med enorme rabatter til deltagerne på dette forumet. Hadde håpet denne bilen iallefall var god nok til å bli solgt uten disse store rabattene da den var helt ny.

Ser at han ene her får en bil som etter mine beregninger koster 390 for 320 det er nærmere 20% rabatt. Jeg vil ikke ha en bil som er så lite atraktiv at det må gis slike rabatter for å få solgt den. :(

9165754[/snapback]

Atraktiv tror jeg ikke du skal være bekymret for, de klarer ikke å skaffe nok. Og det er før den offisielle lanseringen.(antar at du kan selge kontrakten med 10000.-+, når du får prod. dato ;) ).

Ang. 20% rabat, synes det skurer litt. De flinkeste har kanskje fått 10-15% som privatkunder. Høres ut som en ansattrabat, eller import.(spekulasjoner).

Er ikke bekymret for disse rabattene som florerer her.

Endret av kikker
Lenke til kommentar

9165754[/snapback]

Så vidt jeg forsto så hadde personen som betalte 320000 fått bilen til nettopris av en eller annen grunn, men det er ganske store prisforskjeller på tilnærmet like biler.

Det er jo nok at en bestiller automatgir istedet for manuelt og prisen fyker 31000 opp.

Endret av bilsjuk
Lenke til kommentar

9165754[/snapback]

Jeg trodde ikke bilforhandlerne hadde såpass bra profitt. Jeg har hørt at en skal være glad for å få 3-6% rabatt som privatkunde - noe avhengig av mengde ekstrautstyr.

Lenke til kommentar

9165754[/snapback]

Så vidt jeg forsto så hadde personen (Titanium-xxx som bruker av dette forum kaller seg) fått bilen til nettopris av en eller annen grunn, men det er ganske store prisforskjeller på tilnærmet like biler.

Det er jo nok at en bestiller automatgir istedet for manuelt og prisen fyker 31000 opp.

9166029[/snapback]

Lenke til kommentar

9165754[/snapback]

Så vidt jeg forsto så hadde personen (Titanium-xxx som bruker av dette forum kaller seg) fått bilen til nettopris av en eller annen grunn, men det er ganske store prisforskjeller på tilnærmet like biler.

Personlig så sto jeg på litt for lite i prisforhandlingen og det angrer jeg litt på nå.

9166029[/snapback]

9166085[/snapback]

Lenke til kommentar

Fått dratt på 180mil siden tirsdag og nye 100-120mil venter til uken med tur tilbake til vestlandet. Fortsatt småforelsket i bilen  :love:

Pellepedal

9165677[/snapback]

Gratulerer! Bilen ser rålekker ut. Maken med den jeg har bestilt bare at min er en Titanium.

Bare en ting med din bil : den mangler rails, men det er vel pga at du har kjøpt en utstillingsbil.

Fin allikevel.

Lenke til kommentar

Fått dratt på 180mil siden tirsdag og nye 100-120mil venter til uken med tur tilbake til vestlandet. Fortsatt småforelsket i bilen  :love:

Pellepedal

9165677[/snapback]

Lekker, lekker og lekker - jaggu småforelsket selv jeg, og det nå i din bil :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...