tjohoi Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Jeg så at menyen på Conversen var på svensk. Regner med at navigasjonen også har en svensktalende dame som geleider oss gjennom rundellen og andre viderverdigheter. Skal vi finne et fint navn på henne? Hva med Kartina? 9152270[/snapback] Min testbil hadde da en norsktalende berte... Kartina hørtes forøvrig ut som super-babe Lenke til kommentar
Zettie Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Jeg så at menyen på Conversen var på svensk. Regner med at navigasjonen også har en svensktalende dame som geleider oss gjennom rundellen og andre viderverdigheter. Skal vi finne et fint navn på henne? Hva med Kartina? 9152270[/snapback] Kartina? Pfft... Må jeg nøye meg med svensk språk så blir hun døpt "Pippi" Nei, må nok bruke engelsk og da er er det ingen vei utenom "Stacy" - "dessverre" Endret 27. juli 2007 av Zettie Lenke til kommentar
tjohoi Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Jeg så at menyen på Conversen var på svensk. Regner med at navigasjonen også har en svensktalende dame som geleider oss gjennom rundellen og andre viderverdigheter. Skal vi finne et fint navn på henne? Hva med Kartina? 9152270[/snapback] Kartina? Pfft... Må jeg nøye meg med svensk språk så blir hun døpt "Pippi" Nei, må nok bruke engelsk og da er er det ingen vei utenom "Stacy" - "dessverre" 9152393[/snapback] Namis Lenke til kommentar
kuami Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Da er bestillingen i boks her og. Antatt levering i oktober dvs 3 mnd i følge selger.Det ble en "knallpris" for en "vanlig" kunde som meg etter "intense" runder med forhandlinger... Da står denne uten for heimen "snart". Lykke til alle andre nølere. Klem til og bli sett... 9150292[/snapback] Da gratuleres du herved med bestillingen Hva slags utgave havnet du opp med ? 9150330[/snapback] Titan 2.0 stv 130 hk tdci * Thunder met * Comfort/intro pakke * 8 veis sete * Avt. krok * Mørke mystiske ruter * Skinnende blanke rails * Skvett foran Skulle hatt mye mer, men en plass går genseren... - 6% Lenke til kommentar
tjohoi Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Da er bestillingen i boks her og. Antatt levering i oktober dvs 3 mnd i følge selger.Det ble en "knallpris" for en "vanlig" kunde som meg etter "intense" runder med forhandlinger... Da står denne uten for heimen "snart". Lykke til alle andre nølere. Klem til og bli sett... 9150292[/snapback] Da gratuleres du herved med bestillingen Hva slags utgave havnet du opp med ? 9150330[/snapback] Titan 2.0 stv 130 hk tdci * Thunder met * Comfort/intro pakke * 8 veis sete * Avt. krok * Mørke mystiske ruter * Skinnende blanke rails * Skvett foran Skulle hatt mye mer, men en plass går genseren... - 6% 9153512[/snapback] Godt at noen klarer å sette både grenser og genser :-) Endret 31. juli 2007 av tjohoi Lenke til kommentar
Titanium-XXX Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Har bestemt meg for å ettermontere skvettlapper foran. Må jo bare ha det da.. Lenke til kommentar
tjohoi Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Har bestemt meg for å ettermontere skvettlapper foran. Må jo bare ha det da.. 9154486[/snapback] Hørtes fornuftig ut, det skal jeg også prøve å få ordnet. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Nå vet jeg ikke hvordan skvettlappene festes på denne bilen, men har ihvertfall dårlig erfaring med rust på eldre biler der skvettlappen er festet med skruer inn i metallet. Lenke til kommentar
tjohoi Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Nå vet jeg ikke hvordan skvettlappene festes på denne bilen, men har ihvertfall dårlig erfaring med rust på eldre biler der skvettlappen er festet med skruer inn i metallet. 9155188[/snapback] ...og det var det som skulle til for å gjøre meg usikker ! Pokker, denne bilen kommer til å sende meg til psykiatrisk lenge før den står utenfor her. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Skvettlappene i dag festes som regel med skrue og mutter (hullene er normalt allerede i skjermkanten) Lenke til kommentar
kikker Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Nå vet jeg ikke hvordan skvettlappene festes på denne bilen, men har ihvertfall dårlig erfaring med rust på eldre biler der skvettlappen er festet med skruer inn i metallet. 9155188[/snapback] ...og det var det som skulle til for å gjøre meg usikker ! Pokker, denne bilen kommer til å sende meg til psykiatrisk lenge før den står utenfor her. 9155266[/snapback] Var senest i dag å sjekket om man skulle ta noen hensyn til rust under og sidene på bilen, i tilfelle man måtte understellsbehandle. Ikke noe problem, bilen er rust garantert og forsterket på utsatte steder. Klar tale fra forhandler... Så bare hiv på skvettisene.... vi trenger ikke at noen havner på psykiatrisk pga. noen plastikklapper.... Synes selv at de lappene er klønete. På bilen jeg har idag, er de en forlengelse av plastinnerskjermen, stikker ca. 5cm ned. Når man går bilen i sømmene, finner man små kosmetiske detaljer som skiller seg fra de dyrere bilene, antennen, kjip lysbryter for sminkespeil, skvettlapper, mangel på servolukking bakluke stv.(ikke som tillegg en gang) galv. understell..osv. Men det er jo en grunn til at man har handlet, man må bare ha den... Endret 27. juli 2007 av kikker Lenke til kommentar
hilmar Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Når man går bilen i sømmene, finner man små kosmetiske detaljer som skiller seg fra de dyrere bilen, antennen, kjip lysbryter for sminkespeil, skvettlapper, mangel på servolukking bakluke stv.(ikke som tillegg en gang) galv. understell..osv.Men det er jo en grunn til at man har handlet, man må bare ha den... 9155417[/snapback] Jøss, rart at de ikke har galvanisert understell!? Trodde det var mer eller mindre standard på alle biler i dag. Eller er det bare selve karosseriet? HAr en Mondeo 97 modell i dag, og det som irriterer meg mest er nettopp rusten (som jeg synes er mer fremtredende enn andre sammenlignabare biler i samme alder) Når det er sagt, så er det stort sett karosseriet som ruster på min... Endret 27. juli 2007 av hilmar Lenke til kommentar
kikker Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Regnet også med at det var standard, på moderne biler, så det var ikke i mine tanker når jeg skrev kontrakt. Halv pris av andre biler i det utstyrsnivået, må jo ha en pris.. så da måtte jeg sjekke. Men for all del, angre ikke ett sekund. Det er noen andre i dette gamet, som heller ikke har vært så heldige ang. rust. Hvis jeg skal adressere en bekymring, blir det nok all elektrostasjen jeg har bestillt.. Lenke til kommentar
Dieselmannen Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Bumper opp spørsmålet mitt ang den store dieselen som er ventet.. Noen som vet noen tall å priser? Lenke til kommentar
erlends Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Hva er autolys?? Var hos forhandler idag, men selger kunne ikke gi svar. Ser at autolys er standard på Ghia, og ekstrautstyr på Titanium ( som jeg har bestilt). Likevel mente selger at det ikke gikk an å bestille autolys på Titanium?? Noen som kan gi meg svar?? Drøftet også rabatt med selgeren, og han mente han hadde strukket seg veldig langt allerede. Likevel har andre fått flere 10 000 mere i rabatt enn meg. Greit at noen har storkunderabatt, men dette utgjør vel ikke slike store summer? Har lyst og etterbestille ACC på bilen. Jeg har bestilt 130 tdci M6, og lurer litt på hvordan ACC og manuell gir fungerer? Har prøvd annen bil med ACC og automat, og den var helt fantastisk. Noen som har prøvd ACC og manuelt gir? Erfaringer? Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Drøftet også rabatt med selgeren, og han mente han hadde strukket seg veldig langt allerede. Likevel har andre fått flere 10 000 mere i rabatt enn meg. Greit at noen har storkunderabatt, men dette utgjør vel ikke slike store summer? Har lyst og etterbestille ACC på bilen. Jeg har bestilt 130 tdci M6, og lurer litt på hvordan ACC og manuell gir fungerer? Har prøvd annen bil med ACC og automat, og den var helt fantastisk. Noen som har prøvd ACC og manuelt gir? Erfaringer? 9156708[/snapback] Regner med at det ble M.B. som forhandler Erlends. En skulle nok ha tatt en runde med forhandlere på Østlandet. Jeg angrer også på at jeg ikke bestilte ACC. Det har slått meg mye i det siste at dette er rett og slett genialt. Jeg tror det blir vanskelig å forandre bestillingen for meg men jeg skal gjøre et forsøk i neste uke. Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Er det forresten noen her inne som hadde valgt bort nye Mondeo dersom en ikke hadde fått rabatt? Håper virkelig Ford nå tar sin nye prispolitikk på alvor! Paradoksalt er det jo vi kjøpere som må blø dersom volumsyken igjen får innpass i Ford systemet.... Lenke til kommentar
kikker Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Erlends Prøvekjørte ACC med manuell... Ikke noe problem. Kjørte motorvei og snirkelveier. Skulle teste IVDCen, men ble mer opptatt av ACCen. Det eneste du måtte, var å trykke resume, etter du har giret og bremset. Så har du mulighet, få det med. Den fungerer ikke under 30-40km/t allikevel. Det er under den hastigheten, automaten er perfekt iht. køkjøring.(hvis du skal lese avisen..) Ikke sikker, men jeg tror autolys er en funksjon, der instrumentlys slår seg på automatisk, når det blir mørkt....( tunneller, garasjer og kveld). Hvor står autolys i bestillingslisten...? Endret 27. juli 2007 av kikker Lenke til kommentar
erlends Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Dallas. Det ble bestilling på M.B, ja. Er jo greit å ha noen i nærheten. Jeg lurer litt på Fords prispolitikk, det virker jo som det er bare forhandlerne i vårt nærmiljø som følger denne Kikker. Autolys fins ikke i bestillingslisten, men den står under spesifikasjoner- utvendig utstyr i den nye papirutgaven av Mondeo-brosjyren. Er det noen Titanium-eiere som har fått bestilt m autolys? Lenke til kommentar
Pellepedal Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Kjørte en "harry tur" til sverige i dag og oppdaget til min forferdelse at cruisecontrolen ikke bremser. Noen andre som har opplevd dette ? Skal jo ikke være sånn. Man kommer jo til å bli tatt i samtlige fotobokser i bunn av alle bakker!! Pellepedal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå