Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til å starte med var de ganske rundhåndet med å dele ut lånebiler, hvis bilen ikke kom til avtalt dato. Men så ble de klar over at de ikke kunne være sikre på leveringen. Så de valgte å sette en stopper for det, 3 dager før jeg skrev kontrakt..asj.

Men fikk lirket til meg en worse case levering 31/10,og lånebil deretter.

Dette var overveiende for mitt valg av forhandler. Innbytte ville ha blitt katastrofe, ca +/- 50000,-.

Som de sa, de var ikke vant til den nye kundegruppen, så de viste ikke helt åssen de skulle prise dem i innbytte.

9147762[/snapback]

Jeg fikk en god rabatt hos forhandler på den nye Mondeo, og fikk en grei pris også på min Mazda6, så jeg kan muligens tjene 5000-10000 om jeg selger privat, men da slipper jeg det styret der. Har god tid på meg ennå til en slik "uviktig" beslutning :-)

Endret av tjohoi
Lenke til kommentar

Bedre en det kan det vel ikke gjøres. Har heldigvis en kjøper, som gir det jeg forlanger. Og da holder jeg budsjett, med leiebil frem til 31/10.

Lagt merke til at Stasjonsvognene ikke er representert, blant de som har fått bilene sine rapido. Eller har jeg misset her...?

Har bare set en stv. live her i Oslo...og det var en demo.bil. Så en GhiaX. kombi,bensin i rød met. i ett parkeringhus..tøff den også.

Endret av kikker
Lenke til kommentar
Takk...

Kunne sikkert løpt ett par runder til, å luket til meg noen tusenlapper til.

Føler at ett godt kundeforhold vil betale seg i det lange løp, så jeg valgte å kontrolere min gjerrighet.

Er i gang med å selge min BMW. Det har gått veldig tregt, har en kjøper til uken.

Holdt på en mnd. har bare fått 4 henvendelser. Lurer på om andre er i samme situasjon, evt. lånebiler fra Ford.

9147637[/snapback]

hadde en 02 Rav 4 som var velsignet lett å selge leverte den sist fredag til en kar på Tjøme.

Solgte til første person som ringte og ga meg det jeg ville ha. greit sånn.

Greit å være uten bil noen uker, da blir savnet etter bil stort og gleden med Mondeoen enda større.

var innom forhandler idag og fikk vite at min bil hadde kommet til Oslo. Problemer med sjåfører til transport så bilene er 4-5 dager forsinket til forhandlerne. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei! Ser du beskriver stemmestyring, hvilket utstyr har du da bestilt? Jeg har bestilt en titanium med navigasjon-avansert (radio/6CD-farge/berøringsskjerm/-klima) over radio/CD Sony og automatgir, cruisecontroll, nøkkelfri start. Må jeg ha spesialbestilt stemmestyring?

9145488[/snapback]

Kjøpte en Ghia utstillingsbil. Uten at jeg vet det sikkert er jeg rimelig sikker på at stemmestyring er en del av pakken du får med. Det ser i tillegg ut som du på Titianium kan velge mellom stemmestyring eller å bla på displayet. Se linken til manualen i innlegget kl.18:00 i dag.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
Fikk som nevnt endret min pakke og har nå 2,0 tdci TitX A6 stsjv. i Tonic met. med Infinity blue interiør. I tillegg vinterhjul på 16" Ghia felger, komfort, safetech, alarm, Bi-Xenon, nav. m/6CD, nøkkelfri adkomst/start, regnsensor, minires.hj., el. sete fører/pass., skvetter foran, bag.roms nett, soltak, spoiler, sølv takrails og hengerfeste. Fullpris like under 500', min pris er litt lavere. Er på ferie og stakk innom lokal Fordforhandler. Han hadde 5 stk biler inne. Vet ikke om disse er forhådsbestilt, da noen sto på "tollager", dvs. bak inngjerding med kjetting. Han hadde en Ghia X stv. i thunder som det sto solgt på, en 5 dørs Trend i Thunder, en TitX stv. med full pakke (inkl. safetech og 18", minus soltak) i Thunder, en 5 dørs Tit i Panther og en 5 dørs i Sea Grey (så ikke utgaven på denne men hadde 18"). Aut. på TitX og GhiaX'en. Tydelig at det fins et par biler å oppdrive, men som sagt kan dette være bestillingsverk. Jeg så at på aut.kassen sto det "S" på samme sted som det i brosjyren står "M". Ghia'en var fin innvendig med treverket, men for meg ble den litt mye svart med det sorte skinnet. Likevel fin finsih på skinnsetene. TitX'en hadde perforerte seteflater. Jeg trodde dette gjaldt kun de med ventilerte seter. Jeg så ingen bryter for ventilasjon, men kan jo ha oversett dette. Jeg fikk ikke sett baksetene da ryggen var lagt ned. Kunne i så fall ha sammenlignet. Da jeg endret min bestilling fikk jeg beskjed om det fikk ingen innvirkning på levering da datoen ennå ikke var satt for min bil, det var kun satt av "en stk bil for produksjon 2008 modell". Jeg regner med at endringer er OK helt frem til min bil får et kønummer. Leser med glede innleggene deres på mobil. Velkommen alle nye Mondeofolk. Jeg likte spesielt at noen turde satse på rød bil. Ja, hvorfor ikke? Man bør tørre å velge litt annerledes når utgangspunktet er et så bra design som våre nye biler er.

9147810[/snapback]

Ja jeg synes det er morsomt at jeg selv turte velge rød. Den er ikke bare rød heller, den er virkelig KNALL rød! men det gir ett herlig sportslig preg syns jeg med de sotede rutene i kontrast til rødfargen.

Har glemt å bestille skvettlapper foran...vil dette by på problemer med mye steinsprut/søle tro...?

Lenke til kommentar
Fikk som nevnt endret min pakke og har nå 2,0 tdci TitX A6 stsjv. i Tonic met. med Infinity blue interiør. I tillegg vinterhjul på 16" Ghia felger, komfort, safetech, alarm, Bi-Xenon, nav. m/6CD, nøkkelfri adkomst/start, regnsensor, minires.hj., el. sete fører/pass., skvetter foran, bag.roms nett, soltak, spoiler, sølv takrails og hengerfeste. Fullpris like under 500', min pris er litt lavere. Er på ferie og stakk innom lokal Fordforhandler. Han hadde 5 stk biler inne. Vet ikke om disse er forhådsbestilt, da noen sto på "tollager", dvs. bak inngjerding med kjetting. Han hadde en Ghia X stv. i thunder som det sto solgt på, en 5 dørs Trend i Thunder, en TitX stv. med full pakke (inkl. safetech og 18", minus soltak) i Thunder, en 5 dørs Tit i Panther og en 5 dørs i Sea Grey (så ikke utgaven på denne men hadde 18"). Aut. på TitX og GhiaX'en. Tydelig at det fins et par biler å oppdrive, men som sagt kan dette være bestillingsverk. Jeg så at på aut.kassen sto det "S" på samme sted som det i brosjyren står "M". Ghia'en var fin innvendig med treverket, men for meg ble den litt mye svart med det sorte skinnet. Likevel fin finsih på skinnsetene. TitX'en hadde perforerte seteflater. Jeg trodde dette gjaldt kun de med ventilerte seter. Jeg så ingen bryter for ventilasjon, men kan jo ha oversett dette. Jeg fikk ikke sett baksetene da ryggen var lagt ned. Kunne i så fall ha sammenlignet. Da jeg endret min bestilling fikk jeg beskjed om det fikk ingen innvirkning på levering da datoen ennå ikke var satt for min bil, det var kun satt av "en stk bil for produksjon 2008 modell". Jeg regner med at endringer er OK helt frem til min bil får et kønummer. Leser med glede innleggene deres på mobil. Velkommen alle nye Mondeofolk. Jeg likte spesielt at noen turde satse på rød bil. Ja, hvorfor ikke? Man bør tørre å velge litt annerledes når utgangspunktet er et så bra design som våre nye biler er.

9147810[/snapback]

Ja jeg synes det er morsomt at jeg selv turte velge rød. Den er ikke bare rød heller, den er virkelig KNALL rød! men det gir ett herlig sportslig preg syns jeg med de sotede rutene i kontrast til rødfargen.

Har glemt å bestille skvettlapper foran...vil dette by på problemer med mye steinsprut/søle tro...?

9149255[/snapback]

Skvettlapper var noe av det første min forhandler noterte pga som han sa så er det sånn at

har man piggfrie vinterdekk så kaster disse mere stein og sand bakover sidene på bilen enn piggdekk gjør.

Lenke til kommentar

9149255[/snapback]

Skvettlapper var noe av det første min forhandler noterte pga som han sa så er det sånn at

har man piggfrie vinterdekk så kaster disse mere stein og sand bakover sidene på bilen enn piggdekk gjør.

9149300[/snapback]

Jeg har forhørt meg litt rundte dette med skvettlapper, og har vel blitt fortalt at det ikke er nødvendig, men det må det da være mulig å få ettermontert ?

Endret av tjohoi
Lenke til kommentar

bilsjuk

Rav og andre 4x4 i den klassen selger seg selv. Var ikke i mine tanker å selge, før dette Mondeodyret sto foran meg, en sen maikveld. Måtte bare ha den..... :(

Skvettlapper på drivhjulene er nok ikke noen dum investering, mye dritt i veien, spesielt på våren.

Tips til røde biler, ta en lakkbehandling, solen spiser røde biler.

Lenke til kommentar

9149255[/snapback]

9149300[/snapback]

Jeg spurte min selger om jeg ikke burde ta med skvettlapper, men han sa at det ikke var nødvendig...så nå er angeren i full utløp igjen. Men det må det da være mulig å få ettermontert ?

9149342[/snapback]

Ettermontering må da etter mitt ringe skjønn være det enkleste her.

Er jo bare noen gummiflak som skal skrus på. :p

Lenke til kommentar

9149255[/snapback]

9149300[/snapback]

Jeg spurte min selger om jeg ikke burde ta med skvettlapper, men han sa at det ikke var nødvendig...så nå er angeren i full utløp igjen. Men det må det da være mulig å få ettermontert ?

9149342[/snapback]

Ettermontering må da etter mitt ringe skjønn være det enkleste her.

Er jo bare noen gummiflak som skal skrus på. :p

9149495[/snapback]

Det er også en kjennsgjerning at det er flere som må skifte frontruter enn tidligere pga at det er

flere biler som kjører piggfritt. Steinene setter seg lettere i disse dekkene pga mykere gummi og løsner etter en stund og suser selvsagt midt i ruta til bilen bak :(

Lenke til kommentar

Da er bestillingen i boks her og. Antatt levering i oktober dvs 3 mnd i følge selger.

Det ble en "knallpris" for en "vanlig" kunde som meg etter "intense" runder med forhandlinger...

Da står denne uten for heimen "snart".

post-58223-1185485061_thumb.jpg

Lykke til alle andre nølere. Klem til og bli sett...

Lenke til kommentar
Da er bestillingen i boks her og. Antatt levering i oktober dvs 3 mnd i følge selger.

Det ble en "knallpris" for en "vanlig" kunde som meg etter "intense" runder med forhandlinger...

9150292[/snapback]

Da gratuleres du herved med bestillingen :thumbup:

Hva slags utgave havnet du opp med ?

Lenke til kommentar

9150292[/snapback]

Gratulere. Jeg er sikker på du kommer til å bli veldig fornøyd. Jeg blir bare mere og mere imponert over hvor behagelig denne bilen er å kjøre. Og er helfrelst :w00t:

Pellepedal

Lenke til kommentar
Endelig er det tid for vår første nye bil. Og etter mye prøvekjøring og frem og tilbake ble det mondeo.

Først tok vi en bil som var i bestilling med levering 12.07.07 uten automat, men siden vi via forumet så at det var avvik i prislistene vedr regnsenson gjorde vi om bestillingen. Da ble leveringen senere i år, uten at dette er spesifisert nærmere.

Så følgende ble bestilt 21.06.07:

Titanium, stv, 130HK TDC med 6 trinns automat.

Thunder grey

Komfort pakke (motor/kupevarmer, avkj. hanskerom, parkeringssensor, solskjerm 2. rad, el. innfellbare speil, handsfree)

8 veis førersete

Skvettlapper foran

Avtagbart hengerfeste

Ekstra flipkey

Bilen bestilt i Drammen og prisen ble 374'

9145480[/snapback]

La inn første bestillingen og den var feil utstyrt og lavere priset. 02.07.07 ble følgende lagt inn, så nå skulle det være riktig:

Titanium, stv, 130HK TDC med 6 trinns automat.

Thunder grey

Komfort pakke (motor/kupevarmer, avkj. hanskerom, parkeringssensor, solskjerm 2. rad, el. innfellbare speil, handsfree)

8 veis førersete

Skvettlapper foran

Avtagbart hengerfeste

Ekstra flipkey

Takrails metallfarvet

Cruisecontroll

Regnsensor & aut avblendbart bakspeil

Vinterdekk med alufelg

Bilen bestilt i Drammen og prisen ble 374'

Vi gleder oss til ny bil. Men jeg tror nok jeg skal ned til selgeren å sjekke at alt er lagt inn for produksjon slik at alt kommer med. For ettermontering er ikke så lett etter hva de sa på Ford.

Lenke til kommentar

Jeg så at menyen på Conversen var på svensk. Regner med at navigasjonen også har en svensktalende dame som geleider oss gjennom rundellen og andre viderverdigheter. Skal vi finne et fint navn på henne?

Hva med Kartina?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...