Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jøss, så stygt interiør. Ser jo ut som den kinabilen.

 

Ford er en relgion, man må ha trua!

8617266[/snapback]

 

Nå vet jeg ikke hva du mener med "kinabil", men vi er jo heldigvis forskjellige her i verden. Jeg synes interiøret ser bra ut, men det er klart......det kan ikke apellere til absolutt alle heller.

Lenke til kommentar
Jøss, så stygt interiør. Ser jo ut som den kinabilen.

 

Ford er en relgion, man må ha trua!

8617266[/snapback]

 

---

 

Biltestere som har testet bilen skryter voldsomt av interiøret og designet, men for all del. Du kan gjerne få synes at det er stygt. Jeg synes det er dritlekkert. Særlig i Tit X

 

Alltid viktig å ha trua, men å påstå at Ford er religion er vel ta den litt langt :D

Lenke til kommentar
Har du hørt noe om leveringsdato Fatmann33?

8621033[/snapback]

 

Nei, har ikke det.

Skal imidlertid nedom forhandler i dag og forhøre meg litt. Gikk glipp av visningen og prøvekjøringen i går, så jeg tenkte jeg skulle forhøre meg om muligheten til å ta en liten prøvetur i dag.

 

Så forresten bilen på vegen i går (noen som hadde prøvekjøring fra "min" forhandler), og det var absolutt ingen bil som skjemmet trafikkbildet i alle fall (IMHO).

Lenke til kommentar
Har du hørt noe om leveringsdato Fatmann33?

8621033[/snapback]

 

Nei, har ikke det.

Skal imidlertid nedom forhandler i dag og forhøre meg litt. Gikk glipp av visningen og prøvekjøringen i går, så jeg tenkte jeg skulle forhøre meg om muligheten til å ta en liten prøvetur i dag.

 

Så forresten bilen på vegen i går (noen som hadde prøvekjøring fra "min" forhandler), og det var absolutt ingen bil som skjemmet trafikkbildet i alle fall (IMHO).

8623935[/snapback]

 

 

Var innom forhandler idag. Fikk ikke noe eksakt i forhold til levering annent enn at den blir produsert i juni. Håper å få mer eksakt i neste uke.

 

Blir mulighet for prøvekjøring med stasjonsvogn i neste uke. Kanskje kommer det en med aut.gir også. Ettersom jeg drar på en ukers ferie til La Manga på lørdag så blir det ikke før etter dette for meg.

 

Det viste seg også at de hadde bestilt navi med 6 CD veksler men jeg har ikke bestilt med CD veksler. Var ikke aktuelt å endre dette og de måtte dekke differansen på dette :)

 

Har fått forsikringer om at jeg kan bytte felger ved ankonmst dersom jeg ikke liker Titianium X-felgene.

 

De hadde fått inn en Titianium i utstilingslokale nå. Mye mer tiltalende interiør enn Trend. Også sportssetene var bedre enn de i Trend.

Var litt interessant å utforske Convers computeren. Særlig parkeringsvarmeren så veldig grei ut å bruke med masse timermuligheter.

Lenke til kommentar

Prøvde en Titanium 5-dørs med 125 hk diesel i dag.

Kjøreegenskaper:

Kan bekrefte at den gir samme "vil kjøre mer" følelsen som BMW 3-serie og de beste fra VW. Nydelig styring! Utrolig spenstig ved frisk kurvekjøring, presis, godt veigrep, stabil og ikke minst svært rolig over dårlig norsk asfalt. Den føles mindre enn den er på svingete landevei, men stor og stabil ved cruising på motorvei etc.

Motor/drivverk:

Nydelig girkasse/cluch/bremser. Motoren ok, men litt trist. Kommer til å prøve 140HK også.

Komfort:

Svært behagelig fjæring, selv med sportspakke. Ingen duving, slag eller ulyder fra understellet. Bra lydnivå, subjektivt like bra som nye C200 K (som jeg nylig har prøvd).

Plass:

Mer enn nok. Min kamerat på ca. 195 cm. fikk akkurat plass bak seg selv. Bagasjerommet er digert, men med en litt stor lastekant (som ikke er der på stasjonsvognen).

Opplevd kvalitet:

Interiøret er etter min mening på et nivå midt mellom VW og Audi. Et kjempeløft for prisklassen. Bare lokket til hanskerommet kjennes skranglete. Det var også en svak, men irriterende skranglelyd fra midtkonsollen i bilen jeg lånte.

 

Konklusjon:

Første bilen jeg har kjørt som kan konkurrere med BMW/MB/Audi i objektive egenskaper og kjørefølelse/velvære bak rattet.

 

PS:

Så en nydelig Titanium X stasjonsvogn i sea-grey utstilt på Aker Brygge forrige helg. Den hadde flotte 18' felger (kun 1500 till. på T-X). Skinn/alcantara interiøret gir virkelig prikken over i-en. Den hadde også hekkspoileren som tidligere er omtalt her i forumet. Det er en ekstra stor spoiler (i tillegg til den som kan sees på bildene her) som passer godt til bilens eller spenstige design. Min drømme-Mondeo så langt.

 

Flere som har kjørt ny Mondeo?

Lenke til kommentar

Har tidligere prøvekjørt Trend utgave men skal prøvekjøre stasjonsvogn Titianium (X håper jeg) som jeg har bestillt. Kom hjem fra 1 ukes ferie igår så jeg er ikke helt oppdatert hva min forhandler har fått inn, men jeg håper de har en med automat også.

 

Regner med det blir 18" ettersom dette koster bare 1500 ekstra.

 

Tenker du å kjøpe MrBeach?

Lenke til kommentar

Jeg prøvekjørte en Trend stasjonsvogn, 125 hk diesel for et par dager siden. Veldig behagelig bil. Stillegående og etter min mening, sprek nok med den motoren. Både sportsbil- og cruiserfølelse :-) (Nå er jeg ikke veldig godt vant fra før da, hehe)

 

Jeg leste etterpå at den kun har 10 cm bakkeklaring. Det skremmer meg litt fra å kjøpe. kjører mye på dårlige veier... Til sammenligning har den nye Octavia 14 cm (+2 cm med "bad road" pakke") Det er ganske stor forskjell!

 

Hvor mye er vanlig?

Endret av hilmar
Lenke til kommentar
Jeg prøvekjørte en Trend stasjonsvogn, 125 hk diesel for et par dager siden. Veldig behagelig bil. Stillegående og etter min mening, sprek nok med den motoren. Både sportsbil- og cruiserfølelse :-) (Nå er jeg ikke veldig godt vant fra før da, hehe)

 

Jeg leste etterpå at den kun har 10 cm bakkeklaring. Det skremmer meg litt fra å kjøpe. kjører mye på dårlige veier... Til sammenligning har den nye Octavia 14 cm (+2 cm med "bad road" pakke") Det er ganske stor forskjell!

 

Hvor mye er vanlig?

8722457[/snapback]

 

 

Tror det vanlige er rundt 15 cm. Jeg ser at bakkeklaringen er oppgitt til 10 cm på Mondeo. Enig i at dette virker lite. Kan tenkes at jeg selv får problemer etttersom jeg har en litt trøblete oppkjørsel til gårdsplass. Skal sjekke dette med forhandler.

Hjelper vel litt med 18" hjul da :-)

Lenke til kommentar
Hjelper vel litt med 18" hjul da :-)

8726763[/snapback]

 

Ikke nødvendigvis ...

 

Såg forresten den nye Mondeoen "live" for første gang her om dagen, på veien. Det var enten kombikupeen eller sedanen, fikk ikke sett så nøye på bakparten. Så uansett veldig bra ut! Syns jeg så et smil på fjeset til sjåføren :D

Lenke til kommentar
Jeg har skikkelig god tro på nye Mondeo. Ford har i alle år vært litt trege til å komme med nye ting, men når de først kommer, er det gjerne et kjempesprang fra forrige modell. Si hva du vil om Sierra, men da den kom var den banebrytende og en enorm oppgradering fra Taunus. Da første Mondeo kom var det et skritt inn i en verden av en ny type biler. Så sto Ford stille fram til Mondeo Mk III kom og la flatt alt rundt sin prisklasse.

 

Så... Jeg tror ikke vi blir skuffet om vi skrur opp forventningene litt nå.

8548257[/snapback]

jaja, sierra'n va no vel egentli ei oppgradering av granada da men, jaja, men d i egentli sku fram te va at d va no ikkje så stort håpp fra den siste sierra mk2 te den nye mondeo!! for ka va så mykje bere egentli?? mondeon ha no ikkje nåka nytt som ikkje dei siste sierra an ha! å i vel påstå at sierra ser no faktisk heilt konge ut den dag i dag!! ska lete lenge etter ein finare men samtidig rå bli! å i legg no me et bilde av den eine sierran min bere fro å ilusterer, ska få ein del me styling etter kvart

post-130954-1180395187_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Har du prøvekjørt Fatmann33? Ble "stille" fra deg.

8727765[/snapback]

 

Næsjda, har ikke fått karret meg til forhandleren ennå. Drar på jobb lenge før de åpner, og er ikke hjemme igjen før lenge etter stengetid. ..og det er de dagene jeg ikke er ute og reiser i jobb....

Dessuten hadde jo feigingene fri på pinseaften når jeg var på døra der nede :-(

 

Det eneste jeg rakk på en snarvisitt hjemme i Særp var imidlertid å prøvesitte en bil de hadde i utstillingen på Stamsaas. Men det var jo selvsagt 3 min før stengetid, så det ble ikke så mye ut av det. Har imidlertid store planer om å få til noe nå på lørdag, for da har jeg faktisk ingen andre planer.....ikke ennå i alle fall.

Lenke til kommentar
Jeg prøvekjørte en Trend stasjonsvogn, 125 hk

Tror det vanlige er rundt 15 cm. Jeg ser at bakkeklaringen er oppgitt til 10 cm på Mondeo. Enig i at dette virker lite. Kan tenkes at jeg selv får problemer etttersom jeg har en litt trøblete oppkjørsel til gårdsplass. Skal sjekke dette med forhandler.

Hjelper vel litt med 18" hjul da :-)

8726763[/snapback]

 

Rulleomkretsen på dekkene skal jo ligge innenfor +-5% uansett, så det er ikke sikkert det vil hjelpe betraktelig med 18".

 

Har imidlertid det samme problemet som deg med oppkjøringen til eiendommen. Er en grusveg i någet dårlig forfatning. Får se om ikke det blir en liten skrapejobb på den vegen når jeg allikevel skal ha graver her til sommeren.

 

Hadde tidligere en '97 Galant stasjonsvogn som ikke likte den bakken. Den bilen var lav den.....noe diverse fartsdumper til stadighet minnet meg om. Kunne ikke passere disse i det som er betraktet som "normal" hastighet uten å ta nedi. Håper virkelig at mondeo'en er bedre, for det virker i alle fall som om overhenget foran på Mondeo'en er kortere enn hva Galanten var.

Lenke til kommentar
Jeg prøvekjørte en Trend stasjonsvogn, 125 hk diesel for et par dager siden. Veldig behagelig bil. Stillegående og etter min mening, sprek nok med den motoren. Både sportsbil- og cruiserfølelse :-) (Nå er jeg ikke veldig godt vant fra før da, hehe)

 

Jeg leste etterpå at den kun har 10 cm bakkeklaring. Det skremmer meg litt fra å kjøpe. kjører mye på dårlige veier... Til sammenligning har den nye Octavia 14 cm (+2 cm med "bad road" pakke") Det er ganske stor forskjell!

 

Hvor mye er vanlig?

8722457[/snapback]

 

 

Tror det vanlige er rundt 15 cm. Jeg ser at bakkeklaringen er oppgitt til 10 cm på Mondeo. Enig i at dette virker lite. Kan tenkes at jeg selv får problemer etttersom jeg har en litt trøblete oppkjørsel til gårdsplass. Skal sjekke dette med forhandler.

Hjelper vel litt med 18" hjul da :-)

8726763[/snapback]

 

----

Har sjekket med forhandler. Fikk han til å måle og han mener at det laveste punket er 13 cm., så det er vel ikke så ille sammenlignet med andre modeller.

 

Dersom du kjører på mye dårlig vei, er vel egentlig nye Mondeo et særdeles godt valg. (om det ikke er traktorvei da).

Jeg har nå prøvekjørt den 2 ganger og ble begge gangene nærmest forbauset over hvor fint den takler ujevnheter i veien. Tør påstå at ingen i denne klassen er i nærheten av å være bedre enn nye Mondeo på dette området.

Lenke til kommentar
Har du prøvekjørt Fatmann33? Ble "stille" fra deg.

8727765[/snapback]

 

Næsjda, har ikke fått karret meg til forhandleren ennå. Drar på jobb lenge før de åpner, og er ikke hjemme igjen før lenge etter stengetid. ..og det er de dagene jeg ikke er ute og reiser i jobb....

Dessuten hadde jo feigingene fri på pinseaften når jeg var på døra der nede :-(

 

Det eneste jeg rakk på en snarvisitt hjemme i Særp var imidlertid å prøvesitte en bil de hadde i utstillingen på Stamsaas. Men det var jo selvsagt 3 min før stengetid, så det ble ikke så mye ut av det. Har imidlertid store planer om å få til noe nå på lørdag, for da har jeg faktisk ingen andre planer.....ikke ennå i alle fall.

8742759[/snapback]

 

--------

Får håpe du får en prøvetur der nede i Spartaland i helga da .-)

Lenke til kommentar
--------

Får håpe du får en prøvetur der nede i Spartaland i helga da .-)

8759873[/snapback]

 

Blir nok ingen tur nedover i helgen nei. Helgen må nok prioriteres til barnebursdag.

 

MEN nå fikk jeg endelig karret meg innom forhandleren etter jobb i dag og har nå fått hendene i en av Mondeo'ene selv. Har nå hatt noen timer bak rattet i kveld (5 dørs Titanium 1,8 TDCi), og må si forventningene jeg hadde ble innfridd. Utrolig behagelig bil å kjøre.

Har også fått testet ut stemmestyringen av klimaanlegg, radio og telefon også, og det var jo virkelig morsomt. Fungerte helt upåklagelig. Ypperlig for en duppedittglad person som meg selv.

 

Så nå er det bare til å glede seg til ens egen bil står klar til avhenting. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...