Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo

Anbefalte innlegg

Nå er mondeoen kåret til årets bil av Auto Express

Og titanium xxx 4 dørs sedan er finest. :)

9140804[/snapback]

Du verden - Årets bil hørtes tøft ut ! Det betyr vel at vi har gjort årets kjøp, og med det lett kan kalle oss Årets Menn :-) I hvert fall her inne på vårt lille forum hvor kjerringene ikke får være med i akkurat den kåringen :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare si hvor fornøyd jeg er med Mondeoen min :) Den lever virkelig opp til forventningene og vel så det.

Første bil jeg har hatt hvor jeg sitter godt (kanskje med unntak av en Opel Rekord jeg hadde for mange år siden), plassen og innredningen er upåklagelig, dessuten er det gøy å snakke med damen i dashbordet når jeg vil stille temperaturen, skifte kanal på radioen, nytt spor på CD'en, stille viftehastigheten er ringe til noen :!: Stemmestyring er kraftig undervurdert.

Målte forbruket på vei til jobb, bestående av tettbebygd strøk med 50 sone og landevei med 70 og 80 sone, fattige 0,52 l/mil med 140 hk- diesel, må tilføye at det var med svært passiv kjøring.

Det avtagbare hengerfeste overrasket meg positivt. Hadde ventet en svær kladas av noe mirakkels jallamikk. Det veier riktignok "ett tonn", men er ikke større enn at det hadde fått plass i hanskerommet og tar bare 10-15 sekunder å montere med kabel til lys og det hele.

Lenke til kommentar
Må bare si hvor fornøyd jeg er med Mondeoen min  :)  Den lever virkelig opp til forventningene og vel så det.

Første bil jeg har hatt hvor jeg sitter godt (kanskje med unntak av en Opel Rekord jeg hadde for mange år siden), plassen og innredningen er upåklagelig, dessuten er det gøy å snakke med damen i dashbordet når jeg vil stille temperaturen, skifte kanal på radioen, nytt spor på CD'en, stille viftehastigheten er ringe til noen  :!:  Stemmestyring er kraftig undervurdert.

Målte forbruket på vei til jobb, bestående av tettbebygd strøk med 50 sone og landevei med 70 og 80 sone, fattige 0,52 l/mil med 140 hk- diesel, må tilføye at det var med svært passiv kjøring.

Det avtagbare hengerfeste overrasket meg positivt. Hadde ventet en svær kladas av noe mirakkels jallamikk. Det veier riktignok "ett tonn", men er ikke større enn at det hadde fått plass i hanskerommet og tar bare 10-15 sekunder å montere med kabel til lys og det hele.

9142298[/snapback]

Så sykt godt å høre om at folk som har fått bilen er fornøyde - da gleder jeg meg bare ennå mer...kjekt å høre om tilhengerfeste også, da jeg har fryktet dette som litt "stygt" bakpå der. At det er så fort gjort å montere/avmontere gjør meg bare enda litt varmere om hjerte :love:

Lenke til kommentar

9142298[/snapback]

Hmm jeg snittet på 0,8 fra Bergen til Sandefjord men så "sto" jeg litt i ramma også :whistle:

Uansett moro å kjøre rundt om dagen da veldig mange ser ut til å ¨"må" kikke litt ekstra på bilen :D

Pellepedal

Lenke til kommentar

9142298[/snapback]

Hmm jeg snittet på 0,8 fra Bergen til Sandefjord men så "sto" jeg litt i ramma også :whistle:

Uansett moro å kjøre rundt om dagen da veldig mange ser ut til å ¨"må" kikke litt ekstra på bilen :D

Pellepedal

9143156[/snapback]

Har dratt mye i "stikka" på mine tidligere turer Oslo-Bergen, så 0,8 er ikke så værst, med tanke på at den er ny og forsatt "trang" i motoren.

Det er bare å nyte det så lenge det varer.... :thumbup:

Har fått noen kommentarer ang. mitt valg av ny bil, sånn omtrent som de andre her i forumet. Den beste var en kollega som lurte på om jeg hadde kjøpt en Ferrari...... :blush:

Endret av kikker
Lenke til kommentar

Er enig i at automatkassen burde sitte i 140hk, med tanke på effektapp på ca. 5-10%.

Er det en nyutviklet automat spesielt for Mondeo, eller er det en modifisert automatkasse fra tidligere modeller...noen som vet..?

Vet at folk har chippet sine dieseler med en økning på 15-20%, og da har det hendt, at noen automatkasser har gått føyken.

Endret av kikker
Lenke til kommentar

Det har slått meg i det siste at denne adeptive fartsholderen må være en fryktelig bra sak å ha. Kikker har jo prøvd denne og var veldig begeistret for denne.'

Snakket med forhandler igår om å legge dette evt i bestillingen, men fikk vite at dette kan forsinke selve ordren og at biler med ACC kommer senere slik at jeg ikke kan regne med å få bilen i slutten av september slik bestillingssystemet til Ford sier nå.

Noen som vet om ACC er forsinket?

Lenke til kommentar
Det har slått meg i det siste at denne adeptive fartsholderen må være en fryktelig bra sak å ha. Kikker har jo prøvd denne og var veldig begeistret for denne.'

Snakket med forhandler igår om å legge dette evt i bestillingen, men fikk vite at dette kan forsinke selve ordren og at biler med ACC kommer senere slik at jeg ikke kan regne med å få bilen i slutten av september slik bestillingssystemet til Ford sier nå.

9145011[/snapback]

Min forhandler har vært veldig nøye med å gjøre meg oppmerksom på hva som kan forsinke leveringen. ACCen ble ikke nevnt.(kanskje han er d...lei meg). Men hvis det blir sånn, er jeg villig til å vente. ACCen var en skikkelig opptur.(favoritten min så langt). Kanskje det gjelder noen modeller, med tanke på at man får Tit. grill..?

Endret av kikker
Lenke til kommentar

9145011[/snapback]

Jeg har etterbestilt ACC, men fikk ikke noen beskjed om at levering vil bli utsatt. Det kan skyldes at min selger er på ferie og ikke er helt oppdatert. Det skal i så fall sjekkes til uken ja...begrenset hvor lenge jeg klarer å vente :-)

Lenke til kommentar

Kan jeg ikke tenke meg. Nå kjøpte jeg ACC som en del av SafeTech pakken, men ikke noe av det forsinket leveringen.

Kun timer igjen. Får bilen kl. 10:00 i morgen.

FirstFord

9145067[/snapback]

Kan jeg spørre når du bestilte?

Lenke til kommentar

Kan jeg ikke tenke meg. Nå kjøpte jeg ACC som en del av SafeTech pakken, men ikke noe av det forsinket leveringen.

Kun timer igjen. Får bilen kl. 10:00 i morgen.

FirstFord

9145067[/snapback]

FirstFord: Det stilles vel krav fra oss andre her om at det dukker opp noen bilder av den nyfødte i morgen eller så snart du får det til...:-)

Lenke til kommentar
FirstFord: Det stilles vel krav fra oss andre her om at det dukker opp noen bilder av den nyfødte i morgen eller så snart du får det til...:-)

Det vil jeg prøve på. Mulig jeg venter med å ta bilder til det kommer en solskinnsdag. Det er jo varslet regn en uke fremover.

Lenke til kommentar

Jeg skrev tidligere at jeg var litt bekymret for bakkeklaringen. Ser i nyeste brosjyre at det fortsatt står bakkeklaring 102 mm (noen her i forumet hadde fått en selger til å måle - han mente at klaringen var større).

Så ser jeg at det står "Bakkeklaring (minimum) 102 mm. Noen som vet hva minimum betyr? Laveste punkt på bilen, eller laveste punkt ved maks. belastning?

Peser litt med denne bakkeklaringen, forbi jeg har veldig dyre erfaringer med lav bil ;-) Hadde vært fin om de kunne levere en sånn derre "Bad road pakke" som Skoda gjør...

Har sendt mail til selger ang. klaringen, så får me sjå.

Lenke til kommentar

Meg igjen - har fått gledelig, om enn litt upresis tilbakemelding fra forhandler:

Spesifikasjonen du nevner i din mail er laveste punkt med maksimal innvendig last - inkl. fører.

Nye mondeo har en bakkeklaring på ca. 14-16 cm på laveste punkt om du kjører alene (fører ca. 75 - 100kg) uten last..

Endret av hilmar
Lenke til kommentar

Endelig er det tid for vår første nye bil. Og etter mye prøvekjøring og frem og tilbake ble det mondeo.

Først tok vi en bil som var i bestilling med levering 12.07.07 uten automat, men siden vi via forumet så at det var avvik i prislistene vedr regnsenson gjorde vi om bestillingen. Da ble leveringen senere i år, uten at dette er spesifisert nærmere.

Så følgende ble bestilt 21.06.07:

Titanium, stv, 130HK TDC med 6 trinns automat.

Thunder grey

Komfort pakke (motor/kupevarmer, avkj. hanskerom, parkeringssensor, solskjerm 2. rad, el. innfellbare speil, handsfree)

8 veis førersete

Skvettlapper foran

Avtagbart hengerfeste

Ekstra flipkey

Bilen bestilt i Drammen og prisen ble 374'

Lenke til kommentar
Må bare si hvor fornøyd jeg er med Mondeoen min  :)  Den lever virkelig opp til forventningene og vel så det.

Første bil jeg har hatt hvor jeg sitter godt (kanskje med unntak av en Opel Rekord jeg hadde for mange år siden), plassen og innredningen er upåklagelig, dessuten er det gøy å snakke med damen i dashbordet når jeg vil stille temperaturen, skifte kanal på radioen, nytt spor på CD'en, stille viftehastigheten er ringe til noen  :!:  Stemmestyring er kraftig undervurdert.

9142298[/snapback]

Hei! Ser du beskriver stemmestyring, hvilket utstyr har du da bestilt? Jeg har bestilt en titanium med navigasjon-avansert (radio/6CD-farge/berøringsskjerm/-klima) over radio/CD Sony og automatgir, cruisecontroll, nøkkelfri start. Må jeg ha spesialbestilt stemmestyring?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...