Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sportsfjæringen er en 3 trins variabel justering, som betjenes av føreren.

Kan settes i sport, normal og komfort. Går bare på demperen.

9115035[/snapback]

Sportsfjæring kan fås uavhengig av IVDC og betyr kortere fjærer og dermed senket bil. Velger man IVDC er sportsfjærer med sammen med dynamiske dempere. Sportsfjærer kan ikke velges sammen med automatisk nivåregulering.

Ellers må jeg være enig i hvor utrolig bra dette forumet og denne tråden spesielt er! En kjempebra måte å utveksle erfaringer med og heldigvis seriøst i forhold andre eksempler.

Edit:skriveleif

Endret av mondeoman
Lenke til kommentar
Sportsfjæringen er en 3 trins variabel justering, som betjenes av føreren.

Kan settes i sport, normal og komfort. Går bare på demperen.

9115035[/snapback]

Sportsfjæring kan fås uavhengig av IVDC og betyr kortere fjærer og dermed senket bil. Velger man IVDC er sportsfjærer med sammen med dynamiske dempere. Sportsfjærer kan ikke velges sammen med automatisk nivåregulering.

Ellers må jeg være enig i hvor utrolig bra dette forumet og denne tråden spesielt er! En kjempebra måte og utveksle erfaringer med og heldigvis seriøst i forhold andre eksempler.

9120304[/snapback]

Ok... her er jeg blitt feil informert. Det ble fortalt at sportmodus var å anse som sportsfjæring, og posten i bestillingslisten" sportsfjæring"var ett senkesett.

Det vil si at jeg får en senket stv.. :)

Lenke til kommentar

Må bare si at jeg så 2 Ford Mondeoer i byn i dag. Den ene så helt forferdelig ut i mine øyne. Fargen var en slik sølvgrå lignenede, kombinert med all krommen forann ble litt for mye. Gikk liksom i ett.

Så så jeg en svart en, og da skal jeg tilgi den første eieren, For den var nydelig. Svart og krom er herlig kombinasjon. 18" gjorde den ikke verre :)

Lenke til kommentar
Noen som vet hvilet kartsystem som brukes i navigasjonen (Tele Atlas eller Navteq eller kanskje andre...) ?

9122565[/snapback]

Jeg er ikke sikker her men navigasjonen er vel en Blaupunkt og jeg mener at de benytter Tele Atlas.

Lenke til kommentar

Har akkurat lest testen.. Hadde forventet meg mer av den.

Ganske kjedelig. Mener de kunne ha utfordret den enda mer.

Bilen var utstyrt med safetechpakke, så her kunne de ha lekt seg skikkelig. Tenker på dem som lurer på om de skal hive på 22000,- ekstra i bilen.

Dinside pleier ellers å ha gode varierte tester.

Håper at noen tar den med på Rudskogen og krenger den skikkelig.

Sjefsdesigner M. Smith har en spesiel uttalelse ang. Ghiaen.

http://www.independent.co.uk/living/motori...icle2519602.ece

Endret av kikker
Lenke til kommentar

mondeoman

Takk for info. ang. sportsfjæring.

Sjekket opp rundt det.

Det blir en kortere og stivere fjær.

Så nå har bilen blitt 1cm lavere.... :thumbup:

I England feks. er ikke sportsfjæring tillgjengelig sammen med CCD systemet.

Endret av kikker
Lenke til kommentar
Noen som vet hvilet kartsystem som brukes i navigasjonen (Tele Atlas eller Navteq eller kanskje andre...) ?

9122565[/snapback]

Jeg er ikke sikker her men navigasjonen er vel en Blaupunkt og jeg mener at de benytter Tele Atlas.

9122675[/snapback]

Ok, takk for det - om det er Blaupunkt så er det Tele Atlas ja.

Lenke til kommentar

Er det noen andre enn meg som har prøvd ut AUX inngangen på sin nye Mondeo enda? Jeg kobler til Ipod og får lyd, men problemet er at volumet er veldig lavt selv om jeg har skrudd opp maks på Ipoden. Jeg må skru annlegget helt opp på 30+ for å få noe som helst normalt volum. Og selv da er det meste av bass osv forsvunnet. Med radio og cd spiller jeg på rundt 10 og da er det masse lyd! Problemet blir da også at når tlf slår inn og volumet står på 30 så blir det vanvittig høyt. Også da et problem å bytte mellom f.eks radio aux uten at anlegget ekspolderer nærmest! Jeg bruker samme ledning som på steroen hjemme hvor den fungerer helt normalt.

Jeg har ikke funnet noe i bruksanvisningene om justering av AUX inngangen!

Lenke til kommentar

Da ser det ut til at det går mot bytte for meg også. Ut med Ghia og inn med TitX i interiørfarge Infinity blue. Hev på Safetechpakken også. Selgeren mente IVDC var en virkelig trivelig funksjon fordi du kunne få kjøreegenskaper som passet akkurat til forholdene. I sportsmoduse ble den skikkelig stiv, og veldig komfortabel i Comfort. Det er jo greit å ha valget. Da er det vel stort sett kun dekktrykksmåler, memorysete, ventilerte seter, oppvarmet baksete og bagasjeromsgardin jeg ikke har tatt med. Fargen er fortsatt Tonic. Selgeren sa det er en knallfin farge. De har bestilt maken demobil. Da må det vel være bra. Jeg traff forresten på en kar som hadde fått sin nye Modeo i fargen machinesilver. Skikkelig fin farge det også.

Lenke til kommentar
Da ser det ut til at det går mot bytte for meg også. Ut med Ghia og inn med TitX i interiørfarge Infinity blue. Hev på Safetechpakken også. Selgeren mente IVDC var en virkelig trivelig funksjon fordi du kunne få kjøreegenskaper som passet akkurat til forholdene. I sportsmoduse ble den skikkelig stiv, og veldig komfortabel i Comfort. Det er jo greit å ha valget. Da er det vel stort sett kun dekktrykksmåler, memorysete, ventilerte seter, oppvarmet baksete og bagasjeromsgardin jeg ikke har tatt med. Fargen er fortsatt Tonic. Selgeren sa det er en knallfin farge. De har bestilt maken demobil. Da må det vel være bra. Jeg traff forresten på en kar som hadde fått sin nye Modeo i fargen machinesilver. Skikkelig fin farge det også.

9125545[/snapback]

Godt å høre at Machine silver duger, for jeg har vært veldig usikker på om jeg gjorde det rette valget med den fargen der....

Lenke til kommentar

9125545[/snapback]

Bra du valgte Tonic.... ellers hadde jeg tatt feil bil hjem en dag :!:

Lenke til kommentar

Bilia på Fornebu. Leveringstid tør de ikke si for mye om. Dato for produksjon er jo ennå ikke satt for disse 2008 modellene. De antydet likevel månedsskiftet nov/des. Den kan komme så tidlig som i oktober, men det er det desidert tidligste. Fikk forresten greie på at jeg kunne kutte ut å betale ekstra for cruise control når jeg bestilte ACC. Da er jo cruise control inkludert. Verdt å få med seg. Det var 2 tusen "spart".

Lenke til kommentar
mondeoman

Takk for info. ang. sportsfjæring.

Sjekket opp rundt det.

Det blir en kortere og stivere fjær.

Så nå har bilen blitt 1cm lavere.... :thumbup:

I England feks. er ikke sportsfjæring tillgjengelig sammen med CDC systemet.

9124043[/snapback]

Bare hyggelig. Gjør seg litt ekstra med utseendet også, og sammen med 18'' blir det tøft. Litt får man ofre for komforten, men det kan vel sikkert oppveies med dempere i komfortinnstilling :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...