Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tjohoi

Hva ble sluttbilen..?

9086368[/snapback]

Hei Kikker, det ble som følger:

Ford Mondeo TITANIUM X Stv. 2.0 TDCi 130 hk

- Automat (A6)

- Automatisk nivåregulering

- Avtagbart hengerfest

- Bagasjeromsgardin (mellom tak og 2. seterad)

- Basjeromsnett (handlenett)

- Cruise control (inkl skinnratt)

- Bi-xenon (HID) (inkl statiske hjørnelys)

- Komfortpakke/intropakke (Motor/kupévarmer m/tidsur, avkjølt hanskerom, parkeringssensor, solskjermer 2. rad, el innfellbare speil, handsfree BT/VC)

- Metallic lakk

- Mørktonet glass (fra B-stolpe og bakover)

- Nøkkelfri adkomst og start

- Regnsensor & aut avblendbart bakspeil

- Takrails – metallfarvet

- Navigasjon - avansert (radio/CD-farge/berøringsskjerm/-klima) over radio/CD Sony

- Alarm

- Spoiler bak

- 8-veis el justering av førersete med minnefunksjon

- Høyedjustering på passasjersete

Nå er det bare å krige med fruen om fargen natten i gjennom...hehe.

Ender nok opp med "kjedelige" Stardust silver, da jeg har en sort bil nå som nesten har tatt livet av meg hva gjelder riper, møkk og annet søl som syns 2 timer etter nyvasket bil. Hadde lyst på Sea Grey jeg, mens fruen ville gå for Thunder - da ender vi på sølv ! :-)

9086679[/snapback]

Også etterbestilte jeg nå ACC og endret fargen til Machine silver....

Lenke til kommentar
tjohoi

Har du prøvd systemet.

Machine silver blir flott. Bra det er noen som bryter trenden mellom Seagrey og Panther..hehe

9111054[/snapback]

Ikke fått testet systemet...men har sittet å angret noen dager for at jeg ikke tok det med etter noen omtaler her og der om systemet. Så da ringte jeg selger i dag og spurte litt, og han selv hadde testet det og mente det var "himmelskt" bra, men det er han vel forpliktet til å si :-)

Uansett, så hadde det vært teit å angret i all ettertid på at jeg ikke tok det med, når jeg har tatt med så mye annet "stæsj" !

Panther har jeg fått nok av fra dagens bil, så det orker jeg ikke igjen, selv om jeg syns den fargen gjør bilen stilligst. Så en Seagrey i går, og den syns jeg ikke var så stillig som jeg hadde forestilt meg (syns den ble litt kjedelig), men det kan ha vært i et uheldig lys...Noen må jo kjøpe sølvfargede også, så da tok jeg ansvar :D

Endret av tjohoi
Lenke til kommentar

En annen liten kurositet. Ford har en kampanje på James Bond stylingen frem til 20/7 07. altså imorgen, inneholdene, 2 griller, bakspoiler, difusere bak, sideskjørt samt 18" felg, til kr. 7500,- +mva.+ lakk+dekk+montasje. (Ferdig på bilen +/- 40000.-) Så kan man trekke ut ekstra hjul, evt. bakspoiler, og da havner man på +20000,-  Uvist om ACC radaren kunne kombineres med den øvre grill.

Her er link til litt bilder og priser på styling:

http://www.fordmondeo.org/forum/showtopic....id/750407/tp/2/

Lenke til kommentar

Helt enig i Seagrey, virket tam i dagslys. Så noen bilder av den i skumring, som gjorde at jeg vurderte den lenge. Mitt valg ble Panther, klarte ikke få den ut av systemet, selv etter jeg solgte en sort MB E klasse og sa, det var det, og aldri igjen. Satser på forsegling, og vaskevennene mine nede i gaten.

Du kommer til å glise hele veien med ACCen, ble virkelig overrasket over hvor betatt jeg ble... Kom deg ut å prøv det.

Lenke til kommentar

En annen liten kurositet. Ford har en kampanje på James Bond stylingen frem til 20/7 07. altså imorgen, inneholdene, 2 griller, bakspoiler, difusere bak, sideskjørt samt 18" felg, til kr. 7500,- +mva.+ lakk+dekk+montasje. (Ferdig på bilen +/- 40000.-) Så kan man trekke ut ekstra hjul, evt. bakspoiler, og da havner man på +20000,-  Uvist om ACC radaren kunne kombineres med den øvre grill.

Her er link til litt bilder og priser på styling:

http://www.fordmondeo.org/forum/showtopic....id/750407/tp/2/

9111148[/snapback]

Det var stylingen, men kampanjen gikk ut idag.

Synes det tilbudet var villedende, Priset til 7500.- komplett.

Men så kom alt det andre i tillegg, så forhandlerene kunne prise det uavhenging av hverandre.

Lenke til kommentar
Helt enig i Seagrey, virket tam i dagslys. Så noen bilder av den i skumring, som gjorde at jeg vurderte den lenge. Mitt valg ble Panther, klarte ikke få den ut av systemet, selv etter jeg solgte en sort MB E klasse og sa, det var det, og aldri igjen. Satser på forsegling, og vaskevennene mine nede i gaten.

Du kommer til å glise hele veien med ACCen, ble virkelig overrasket over hvor betatt jeg ble... Kom deg ut å prøv det.

9111194[/snapback]

Du gikk for Panther ja - skulle ønske jeg var like tøff, og hadde noen gutter nede i gata :-) Får bare håpe Machine silver ikke skuffer meg i filler...gjør nok ikke det når jeg slipper mas og kjas fra kjerringe grunnet møkkete bil!

Må få testet ACC ja, men for å overleve ventetiden må jeg prøve å "distansere" meg fra Mondeon...sover jo knapt om natta uten å våkne opp i frykt for at jeg har glemt noe her :hmm:

Lenke til kommentar
Var inne på en link på Mondeo,  havnet oppe i en Volvo V70 debatt på Hegnar Online.

En fyr hadde handlet den nye V70, og tenkte å lufte sitt kjøp med positive og negative ting ang. kjøpet.

Stakkels fyr, han ble dritet ut og hånet så han var helt svimmel. Det endte med att han beklaget sin intro... :thumbdown:

Takker meg til tonen her, ett utrolig utvekslingsforum.

9108027[/snapback]

Jeg fant denne tråden. Stakkars fyr...han som nettopp har bestilt V70.

Får nesten håpe at han ikke avbestilte bilen :D

Men det er jo håpløst med et forum der man kan skrive uten å registrere seg. Blir jo bare dritt av det.

Synes nesten det er utrolig at ingen "spammer" denne tråden med dritt om Ford og Mondeo etc. Her får vi være i fred med vår forbrukermakt og verdifull erfaringsutveksling :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som har den linken til "Ford Mondeo Owners handbook" som har vært nevnt her tidligere ? (for å lese mer om ACC).

9111145[/snapback]

Side 17, innlegget til zettie, linj ford wundermann.

9111284[/snapback]

Takk takk :thumbup:

Lenke til kommentar

Må få testet ACC ja, men for å overleve ventetiden må jeg prøve å "distansere" meg fra Mondeon...sover jo knapt om natta uten å våkne opp i frykt for at jeg har glemt noe her  :hmm:

9111318[/snapback]

:!: :!: Ukens innlegg :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som har den linken til "Ford Mondeo Owners handbook" som har vært nevnt her tidligere ? (for å lese mer om ACC).

9111145[/snapback]

9111284[/snapback]

9111336[/snapback]

I now, kom plutselig på idag at jeg rakk å få med klimaseter, siden bilen ikke er prod. enda.... men fornuften slo inn. Har jo kupevarmer og trinnløs varmer, og setene er perforerte, så klamt blir det ikke.

Lenke til kommentar

:w00t:

Må få testet ACC ja, men for å overleve ventetiden må jeg prøve å "distansere" meg fra Mondeon...sover jo knapt om natta uten å våkne opp i frykt for at jeg har glemt noe her  :hmm:

9111318[/snapback]

:!: :!: Ukens innlegg :thumbup:

9111362[/snapback]

hehe, herlig :w00t:

Lenke til kommentar

9111145[/snapback]

9111284[/snapback]

9111336[/snapback]

I now, kom plutselig på idag at jeg rakk å få med klimaseter, siden bilen ikke er prod. enda.... men fornuften slo inn. Har jo kupevarmer og trinnløs varmer, og setene er perforerte, så klamt blir det ikke.

9111393[/snapback]

hehe, man kan jo bli småsprø av å tenke frem og tilbake i ventetiden ja, så nå skal jeg ikke tenke mer på hva jeg kan ha med og ikke (tror jeg..).

Er vel ikke hel skinn på den Titanium X, men skinn på sidene og Alcantara i midten...Alcantara sier meg ikke så mye egentlig, men skulle vist være ok greier henvdet selger.

Lenke til kommentar
Alcantara er skinn på sidene, kunststoff i midten, noen likner semsket skinn, andre pereforert matt skinn. Har heller ikke fått klart for meg hva det blir.

9111523[/snapback]

Synes at disse setene er riktig flott jeg. For meg så virker det som om at det blir mer og mer vanlig med delskinn og lign. Er ikke bare fordeler med helskinn på varme og kalde dager....

Lenke til kommentar
Hvor mange Mondeo kjøpere her inne er vi nå egentlig?

Hadde vært litt greit med en oversikt over bilene som er kjøpt/bestilt.

Kan kanskje lage en enkel oversikt jeg litt senere idag dersom det er rolig her på jobben...

9107841[/snapback]

Vel ser ikke ut til å være veldig mange her...mange innlegg av de samme, men herlig å dele tanker og erfaringer.

Jeg bestiller sannsynligvis:

Titanium 2.0 tdci 130hk stv

- farge....hmmm, ja ikke helt klar ennå (Thunder, Machine silver, Panther..hørt den før)

- dieselvarmer

- mørke ruter

- hengerfeste

- skvettiser

- blanke rails

- 8 veis sete

- ?

To tilbud med ....i rabatt!

Levering sept/okt :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei er ny hær å har ett par spørsmål som jeg håper dere som er inne på nye Mondeo kunne svare på

1 Får du ivdc sammen med sportsfjæring?

2 Noen som har bilder av de Org 20" hjulene som jeg har hørt finnes

3 Noen som vet når den 2,2 liter dieselen kommer å har hørt noe data på denne

Takker for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...