Dallas Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Fra Ford.no "Optimismen blir ikke mindre når de analyserer profilen på de 1500 inngåtte salgskontraktene for nye Ford Mondeo. Den viser at 72% valgte stasjonsvogn og 99.5% valgte diesel, hvorav 73% Fords nye 130-hesters 2.0-liters Duratorque dieselmotor. 58% har bestilt 6-trinns manuell girkasse og 32% 6-trinns automatgirkasse. Ikke minst det siste forteller en god del om kundestrukturen. Av utstyrsvariantene har hele 72% bestilt flaggskipsmodellene Ford Mondeo Ghia og Ford Mondeo Titanium, mens 28% har valgt Trend." Lenke til kommentar
kikker Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Litt vibrasjoner i rattet ved innst. normal og sport med 18", sporet litt, pluss noen harde slag i sportmodus, men i komfort..ikke anntydning, helt smooth. Hva med dekkstøy sammenlignet med 17` Merket du forskjell? 9105007[/snapback] Ikke merkbart, i normal og komfort, kanskje litt i sport, men der fikk man mer tilbakemld. fra underlaget. Så komfort blir mitt førstevalg.. Lenke til kommentar
Torz Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Kuami, Hvis du skal ha 1,8 liter bør du kjøpe 100 hk, rett og slett fordi forskjellen i pris mellom 1,8 125 hk og 2,0 130 hk er mindre enn det det koster å få ettermontert DPF (diesel partikkelfilter), og her kan det fort komme krav om ettermontering. Og så er det som Kikker skriver, her baller det fort på seg. Selv for en Mondeo blir det penger ut av det dersom man skal ha med alle opsjoner. Da nærmer man seg den dobbelte av den "fra prisen" de skriver om i annonsene (fra 269' eller hva det nå er). Mitt råd er å starte med Trend, glem Ambiente. Så leser du katalogen og ser om det er verdt å putte inn 16' ekstra for neste nivå, dvs. Ghia el. Titanium. Så samme test for GhiaX eller TitaniumX med nye 16' ekstra. Men husk også å sjekke alle pakkene til Ford. Comfortpakken er et "must". Deretter er det en del andre pakker som henter deler av utstyret fra X-utgavene. Forslag hvis du skal ha en god bil er 2,0 Trend M6 i metallic til 325', Komfortpakke 12,5', El. førersete 1,6', høydejust. passasjersete 0,5', evt. hengerfeste 5,9' og vinterdekk. Da er vi på ca. 350'. Da har du en fin fin turkamerat. 10' mindre dersom du velger 5-dørs. Og så kan du plukke mye snadder for enda 150' ekstra dersom du vil ha med absolutt alt. Her er der mange godbiter, inkl. nøkkelfri adkomst og start til 5'. Før man vet ordet av det ender man opp med en Ghia eller Titanium med noe "attåt". Lykke til, og berett gjerne om dine valg dersom det blir bestilling. Lenke til kommentar
kikker Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Takker Torz for svar. Jeg skjønner ikke at det kan være så stor foskjell på 17" og 18" felger da begge blir levert med 235 dekk profilen er riktignok 40 mot 45. Jeg bestilte 18" da jeg syntes de fylte ut hjulbuen bedre, kanskje er jeg "jålete"? Jeg liker det meste på denne bilen bortsett fra utsikten bakover(5dørs), antenna og mangel på skiluke i baksetet. At vi får mye bil for penga er det ikke tvil om men noen bil i premium klassen er vel å ta litt mye i. 9103035[/snapback] Skulderen på dekket blir stivere, og dermed mindre fleksibel. 5mm mindre gummi høres ikke mye ut, men i rotasjon blir det merkbart. Men her spiller også bredden på bilen, formen på skulderen inn, gummiblanding etc....(rene vitenskapen). Conti. dekkene virket veldig bra etter 5000km. Ved å gå opp til 18" får du mer felg, og det mørke hullet i hjulbuene virker mindre. Den ytre diameteren blir ca den samme. Endret 20. juli 2007 av kikker Lenke til kommentar
kuami Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Takk for veil(vill)ledende tips...ikke enkelt dette her. Er inne i en "når du først skal..." fase føler jeg. Men jeg "mislikte" denne Ford Converse greia i midten. Hadde egentlig forventninger til denne, men hva viser den liksom! Hvis jeg ikke skal ha den må jeg gå for Trend eller Ghia....hmmmm. Blir 2.0 tdci stv iallefall. Er det ikke instrumetbelysning på kjørelys? Var ikke det på den jeg prøvde. Ble mørkt i speedoen i tunellene! Er 2.0 tdci motoren ny? Hørte en 04-07 mod her om dagen. Den bråkte noe fælt... Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Er 2.0 tdci motoren ny? Hørte en 04-07 mod her om dagen. Den bråkte noe fælt... 9107692[/snapback] Den er vel etter det jeg har forstått ny ja. Er mye mer kultivert gange i den nye og bråker mindre. Endret 20. juli 2007 av Dallas Lenke til kommentar
kikker Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Takk for veil(vill)ledende tips...ikke enkelt dette her. Er inne i en "når du først skal..." fase føler jeg. Men jeg "mislikte" denne Ford Converse greia i midten. Hadde egentlig forventninger til denne, men hva viser den liksom! Hvis jeg ikke skal ha den må jeg gå for Trend eller Ghia....hmmmm. Blir 2.0 tdci stv iallefall. Er det ikke instrumetbelysning på kjørelys? Var ikke det på den jeg prøvde. Ble mørkt i speedoen i tunellene! Er 2.0 tdci motoren ny? Hørte en 04-07 mod her om dagen. Den bråkte noe fælt... 9107692[/snapback] Du må vri på lysknappen til venstre, for kveldslys som aktivere fjernlyset. Har hatt det på mine tidligere MB. og BMW. Conversen viser de kommandoer du har aktivert, samt en liten ekstra rute for navien, kanskje dobbelt opp.. men da kan evt. passasjeren også følge med, som oftest nysgjerrig kone.. Synes de fleste diesel biler knattrer noe jæ..... viktigst er hva du opplever inne i kupeen. Det er her de skiller seg ut. Nye Volvo V70 har feks. 5mm glass, har jeg lest. Hvis du ikke ønsker conversen, må du gå for alt unntagen TIt. Skulle selv ønske man kunne rote litt rundt i std. utstyret. Endret 20. juli 2007 av kikker Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Takk for veil(vill)ledende tips...ikke enkelt dette her. Er inne i en "når du først skal..." fase føler jeg. Men jeg "mislikte" denne Ford Converse greia i midten. Hadde egentlig forventninger til denne, men hva viser den liksom! Hvis jeg ikke skal ha den må jeg gå for Trend eller Ghia....hmmmm. Blir 2.0 tdci stv iallefall. Er det ikke instrumetbelysning på kjørelys? Var ikke det på den jeg prøvde. Ble mørkt i speedoen i tunellene! Er 2.0 tdci motoren ny? Hørte en 04-07 mod her om dagen. Den bråkte noe fælt... 9107692[/snapback] ----- Synes Converse saken er kul jeg men.... Jeg har lest i noen tester at den kritiseres noe for at den blir litt for dominerende og stjeler oppmersomhet fra turteller og speedometer. Tror det ble skrevet noe om at det oppleves litt "vanskelig" å avlese farten i speedometeret hurtig. Må si at jeg ikke helt delte denne erfaringen selv ved prøvekjøring, men jeg har ikke prøvekjørt i mørket. Dersom Converse oppleves sjenerende med for sterkt lys i mørket, kan jeg ikke tenke meg annet enn at denne kan dimmes ned. Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Hvor mange Mondeo kjøpere her inne er vi nå egentlig? Hadde vært litt greit med en oversikt over bilene som er kjøpt/bestilt. Kan kanskje lage en enkel oversikt jeg litt senere idag dersom det er rolig her på jobben... Lenke til kommentar
Zettie Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Må si at jeg ikke helt delte denne erfaringen selv ved prøvekjøring, men jeg har ikke prøvekjørt i mørket. Dersom Converse oppleves sjenerende med for sterkt lys i mørket, kan jeg ikke tenke meg annet enn at denne kan dimmes ned. 9107801[/snapback] Ikke nok med at den kan dimmes - du kan (ettersom jeg har forstått det) også velge egendefinerte farger på den, slik at du f.eks. kan få den mørk vinrød i bakgrunn, noen har også nevnt at dem har sett den med helt svart fargeskjema i bakgrunn.. Hvis fleksibiliteten er så stor bør det ikke medføre all verden til problem å oppnå en levelig kontrast på Converse. Noen kan jo stikke bortom en forhandler og prøve ut fargevalg o.l. og se hvordan det blir da? Lenke til kommentar
nhh Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Må si at jeg ikke helt delte denne erfaringen selv ved prøvekjøring, men jeg har ikke prøvekjørt i mørket. Dersom Converse oppleves sjenerende med for sterkt lys i mørket, kan jeg ikke tenke meg annet enn at denne kan dimmes ned. 9107801[/snapback] Ikke nok med at den kan dimmes - du kan (ettersom jeg har forstått det) også velge egendefinerte farger på den, slik at du f.eks. kan få den mørk vinrød i bakgrunn, noen har også nevnt at dem har sett den med helt svart fargeskjema i bakgrunn.. Hvis fleksibiliteten er så stor bør det ikke medføre all verden til problem å oppnå en levelig kontrast på Converse. Noen kan jo stikke bortom en forhandler og prøve ut fargevalg o.l. og se hvordan det blir da? 9107919[/snapback] Den dimmes med den lille knotten til høyre for lysbryteren. Man kan gjøre den så og si helt svart, men du dimmer da også alle andre instrument. Fargevalgene, (på min ihvertfall, Tit x) er standard blå og en form for beige/vinrød. Jeg synes blå passer best. Når det gjelder dekk og dimensjon, har jeg satt på noen fantastiske Bridgetone RE050 235/40R18 XL. Har også satt på MAK Magnum som er ganske like orignal 18" i design, men enda litt råere med kromdetaljer. http://www.bridgestone.no/produkt/hjulkat/...e/08_magnum.jpg Det fungerer helt utmerket, og ble knall tøft til Sea Grey stv. Minimalt med sporing og viberasjon, selv om sikkert ikke like perfekt som 17". Litt skal man lide for skjønnheten! Har sportsfjæring også! Hadde første langtur i går og var en drøm! Lenke til kommentar
poskare Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Må si at jeg ikke helt delte denne erfaringen selv ved prøvekjøring, men jeg har ikke prøvekjørt i mørket. Dersom Converse oppleves sjenerende med for sterkt lys i mørket, kan jeg ikke tenke meg annet enn at denne kan dimmes ned. 9107801[/snapback] Ikke nok med at den kan dimmes - du kan (ettersom jeg har forstått det) også velge egendefinerte farger på den, slik at du f.eks. kan få den mørk vinrød i bakgrunn, noen har også nevnt at dem har sett den med helt svart fargeskjema i bakgrunn.. Hvis fleksibiliteten er så stor bør det ikke medføre all verden til problem å oppnå en levelig kontrast på Converse. Noen kan jo stikke bortom en forhandler og prøve ut fargevalg o.l. og se hvordan det blir da? 9107919[/snapback] De to bilene jeg testet var det kun to definerte, en med blå utførelse og en med brun. Dette kan jo være fordi det er tidlig produserte biler.. Endret 20. juli 2007 av poskare Lenke til kommentar
kikker Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Var inne på en link på Mondeo, havnet opp i en Volvo V70 debatt på Hegnar Online. En fyr hadde handlet den nye V70, og tenkte å lufte sitt kjøp med positive og negative ting ang. kjøpet. Stakkels fyr, han ble dritet ut og hånet så han var helt svimmel. Det endte med att han beklaget sin intro... Takker meg til tonen her, ett utrolig utvekslingsforum. Endret 22. juli 2007 av kikker Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Når det gjelder dekk og dimensjon, har jeg satt på noen fantastiske Bridgetone RE050 235/40R18 XL. Har også satt på MAK Magnum som er ganske like orignal 18" i design, men enda litt råere med kromdetaljer. http://www.bridgestone.no/produkt/hjulkat/...e/08_magnum.jpg Det fungerer helt utmerket, og ble knall tøft til Sea Grey stv. Minimalt med sporing og viberasjon, selv om sikkert ikke like perfekt som 17". Litt skal man lide for skjønnheten! Har sportsfjæring også! Hadde første langtur i går og var en drøm! 9107987[/snapback] Hva gjorde du med originaldekkene/felg? Vinterfelg? Lenke til kommentar
Zettie Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Den dimmes med den lille knotten til høyre for lysbryteren. Man kan gjøre den så og si helt svart, men du dimmer da også alle andre instrument. Fargevalgene, (på min ihvertfall, Tit x) er standard blå og en form for beige/vinrød. Jeg synes blå passer best. Når det gjelder dekk og dimensjon, har jeg satt på noen fantastiske Bridgetone RE050 235/40R18 XL. Har også satt på MAK Magnum som er ganske like orignal 18" i design, men enda litt råere med kromdetaljer. http://www.bridgestone.no/produkt/hjulkat/...e/08_magnum.jpg Det fungerer helt utmerket, og ble knall tøft til Sea Grey stv. Minimalt med sporing og viberasjon, selv om sikkert ikke like perfekt som 17". Litt skal man lide for skjønnheten! Har sportsfjæring også! Hadde første langtur i går og var en drøm! 9107987[/snapback] Kan godt hende det er kommet noen oppdateringer til andre marked allerede på Converse-systemet, kan like gjerne være gjort som følge av lokale bestemmelser som av godvilje fra Ford.. Noen land er jo paniske på blant annet "koselys" i gulvområdet osv da dem mener det hemmer utstyn osv og det kan være noen slike bestemmelser som har ført til at det finnes variasjoner av Converse med svart bakgrunn... Kan du være vennlig å poste boltsirkel og ET på de felgene dine? Hadde vært evig takknemmelig da jeg da kan få bestilt felger til min Lenke til kommentar
nhh Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Når det gjelder dekk og dimensjon, har jeg satt på noen fantastiske Bridgetone RE050 235/40R18 XL. Har også satt på MAK Magnum som er ganske like orignal 18" i design, men enda litt råere med kromdetaljer. http://www.bridgestone.no/produkt/hjulkat/...e/08_magnum.jpg Det fungerer helt utmerket, og ble knall tøft til Sea Grey stv. Minimalt med sporing og viberasjon, selv om sikkert ikke like perfekt som 17". Litt skal man lide for skjønnheten! Har sportsfjæring også! Hadde første langtur i går og var en drøm! 9107987[/snapback] Hva gjorde du med originaldekkene/felg? Vinterfelg? 9108046[/snapback] Bestillte uten vinterdekk! Beholder felgene (17") og setter vinterdekk på de! Dekkene solgte jeg videre til en kompis! Lenke til kommentar
nhh Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Kan du være vennlig å poste boltsirkel og ET på de felgene dine? Hadde vært evig takknemmelig da jeg da kan få bestilt felger til min 9108440[/snapback] Boltsirkel 5-108 ET45. Husker ikke helt på navåpning, men det kan justeres med ring uansett! Løp og kjøp! Lenke til kommentar
kikker Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Hvis man mot formodning, kjører tom for drivstoff. Kan påfyllingsrøret lese en reservekanne...? Lenke til kommentar
Zettie Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Hvis man mot formodning, kjører tom for drivstoff.Kan påfyllingsrøret lese en reservekanne...? 9108768[/snapback] Har jeg forstått testene riktig så sies det at det medfølger en nødtrakt som kan brukes på ikke-standard pumper (og da også reservekanner vil jeg tro) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå