langtongting Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Etter å ha sett bilen live på fredag måtte jeg ha en NÅ!! Fikk handlet en "hylle vare" i dag. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...s=null&tot=null Jippi ny bil til uken Pellepedal 9097423[/snapback] Gratulerer, men DAMN the imiterte tregreiene ser J***** ut. Trodde ikke slikt ble laget lengre. Måtte bare lufte meningen her. Lenke til kommentar
Pellepedal Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Etter å ha sett bilen live på fredag måtte jeg ha en NÅ!! Fikk handlet en "hylle vare" i dag. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...s=null&tot=null Jippi ny bil til uken Pellepedal 9097423[/snapback] Gratulerer, men DAMN the imiterte tregreiene ser J***** ut. Trodde ikke slikt ble laget lengre. Måtte bare lufte meningen her. 9097441[/snapback] Ja ikke optimalt men med jeg orket ikke vente 4-6 månder. Da måtte jeg ofre litt Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Dette er juks og urettferdighet Pellepedal! Her sitter vi og venter fælt i månedsvis på vår nye Mondeo og så kommer du bare innom her og forteller oss at du skal hente din om få dager. Synes at du i det minste skal skrive litt her inne om bilen etter du får den Gratulerer forresten Lenke til kommentar
Torz Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Gratulerer med flott bil. Virkelig eksklusivt med treinteriøret. Ser den har mørke ruter bak, stilig. Bor du i Bergensområdet siden du kjøper bil på Sotra eller ble det handel der fordi det var den du kunne finne ledig? Lenke til kommentar
tjohoi Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Etter å ha sett bilen live på fredag måtte jeg ha en NÅ!! Fikk handlet en "hylle vare" i dag. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...s=null&tot=null Jippi ny bil til uken Pellepedal 9097423[/snapback] Gratulerer med veldig fin bil - sitter nå her og drømmer om hvordan det blir å få min...:-) Lenke til kommentar
Pellepedal Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Gratulerer med flott bil. Virkelig eksklusivt med treinteriøret. Ser den har mørke ruter bak, stilig. Bor du i Bergensområdet siden du kjøper bil på Sotra eller ble det handel der fordi det var den du kunne finne ledig? 9097916[/snapback] Er bergenser men bor i Sandefjord. Har trålt vestfold for mest mulig lik bil men fant ingen. Og når får jeg jo bil med skilter fra "hjemlandet" Spurte selger om boltsirkel og impress men han visste ikke. Han skulle sjekke det opp. Sikler på enten 19" eller 20" Regner med å stikke over fjellet til mandag og hente den så da får jeg jo raskt prøvd den 50 mil på dårlige veier så da kommer det raskt en liten feedback her. Lenke til kommentar
mondeoman Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg sendte spørsmål til Ford Norge ang DSG girkasse, her er svaret jeg fikk: "Hei og takk for din henvendelse til oss. Pr. i dag foreligger det ingen planer om levering av DSG gearkasse på nye Ford Mondeo. " Søker man på nettet virker det som om DSG kassen først skal komme til den oppdaterte Volvo V50 iløpet av høsten -07, og etterhvert på et bredt spekter av Ford-modeller, bl.a Mondeoen. Er Ford Norge oppdatert?? 9096046[/snapback] DSG-varianten til Ford utvikles av tyske Getrag. VW har heller ikke utviklet sin kasse selv. Jeg har også sett at den skal brukes av Volvo først etter som Volvo er et premium-merke i Ford.-konsernet (i hvert fall så lenge det ikke er noe i ryktene om at Ford skal selge Volvo). Så det er nok ingen grunn til å vente med å bestille sin nye Mondeo før den kommer..Når de heldige her skal bytte om 2-3 år derimot er det vel sannsynlig at man kan bestille en ny med "DSG". Fordelen med en dobbelklutsj-kasse kontra en vanlig automat er jo at den første gir mye lavere forbruk, faktisk lavere en manuell giring i mange tilfeller. Med tanke på avgifter og CO2 er jo det veldig gunstig. Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Hvordan er det med valget av størrelse på dekk/felg. Vi har jo diskutert dette tidligere, men kanskje noen nå har prøvekjørt både 17` og 18`? Eller kanskje noen har snakket med selgere med klare oppfatninger om 18`vil forringe kjøreegenskaper og bidra til mer dekkstøy? Selv ønsker jeg 18`men ikke dersom det blir nevneverdig værre med kjøreegenskaper/støy. Bladet Bil bemerket i sin test på at 18`ikke var bra for bilen. Synspunkter ønskes. 9093529[/snapback] Jeg har prøvet 18' i en 140 HK td med sportspakke. Jeg likte kombinasjonen godt. Etter en times tur rundt på dårlige veier i Oslo merket jeg ingen sporing, bare litt mer tilbakemelding i rattet, noe jeg liker godt. Grepet var merkbart bedre enn med 17'. Støyen opplevdes som lik 17'. Nå kjørte jeg ikke på vei med dype piggdekspor, så et lite forbehold for det. Jeg tror allikevel man merker tendensene på vei med skader og humper, noe det var nok av. Til sammenligning prøvde jeg nylig en Alfa 159 150hk JTD med 18'. Her var sporingen et problem. Bilen trakk mer i rattet ved pådrag, selv med automat. Alfaen er jo sportslig og morsom, men Mondeoen er like spenstig, men med betydelig mer ro og komfort. For ikke å snakke om plass etc. 9095295[/snapback] Ikke godt å vite hva en skal velge. Sist jeg snakket med min forhandler fortalte han at Ford Norge anbefalte forhandlere å ikke benytte 18` på demobilene. Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Har hatt en Laguna låne/leiebil fra Forhandler siste måneden, men fikk idag en 2007 mod Mondeo 2.0 TDCI 5 dørs (utgående modell) som jeg kan disponere til jeg får min nye Mondeo. Har aldri kjørt denne generasjonen Mondeo tidligere, men ble positivt overrasket over kjøreegenskapene og kreftene. Mulig det er overgangen fra den begredelige 1.6 Laguna bensin som gjorde at jeg fikk omtrent en følelse av å kjøre en "racerbil" selv om det er "kun" 115 hk. Men det er nokså mye mer dekkstøy i utgående Mondeo sammenlignet med nye. Lenke til kommentar
Willi Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Hei ! Ny på forumet. Jeg er også en som har bestilt meg en Mondeo. Har pleid å kjøpe dyrere biler (Merc.) Kona har en Focus som vi er godt fornøyd med så jeg tok sjansen på en Mondeo TitX 2,0 med Aut. Jeg sytes bilen har ett fint og moderne design men det jeg ikke fatter er hvordan Ford kan sette på en antennepisk midt på taket. Det er da ingen moderne biler som har sånn antenne mer ? Da jeg opplever dette som stygt var det nesten så jeg ikke kjøpte bilen. Kan dette løses på noen måte ? Endret 19. juli 2007 av Willi Lenke til kommentar
Torz Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hei Willi og velkommen i klubben. Her er det en god del Mondeokjøpere, også flere slike som deg som har hatt "finere" biler tidligere. Det har vært litt piskdiskusjon her, og de som har en mening mener den er lite passende. Selv tenkte jeg ikke over saken før noen kommenterte det, men for min del er nå pisken grei nok. Likevel, ser du på tidlige Mondeobilder, så fins det versjoner med haifinnen på. Jeg regner med at det var fungerende versjoner, men at de senere har gått bort fra den versjonen da de kom til produksjonsstadiet. Derfor antar jeg at man kan få andre løsninger, men må i så fall gjøre det selv. Meg bekjent har ikke Ford noen andre produksjonsløsninger på dette stadium. Legger ved en link så kan du se selv. Her har utgaven også panoramatak, noe som heller ikke er tilgjengelig. Nye Mondeo. Lenke til kommentar
poskare Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hei Willi og velkommen i klubben. Her er det en god del Mondeokjøpere, også flere slike som deg som har hatt "finere" biler tidligere. Det har vært litt piskdiskusjon her, og de som har en mening mener den er lite passende. Selv tenkte jeg ikke over saken før noen kommenterte det, men for min del er nå pisken grei nok. Likevel, ser du på tidlige Mondeobilder, så fins det versjoner med haifinnen på. Jeg regner med at det var fungerende versjoner, men at de senere har gått bort fra den versjonen da de kom til produksjonsstadiet. Derfor antar jeg at man kan få andre løsninger, men må i så fall gjøre det selv. Meg bekjent har ikke Ford noen andre produksjonsløsninger på dette stadium. Legger ved en link så kan du se selv. Her har utgaven også panoramatak, noe som heller ikke er tilgjengelig. Nye Mondeo. 9101801[/snapback] Jeg er faktisk mer skuffet over at de gikk vekk fra LED´s i park- og baklys og de fete avslutningene på eksosanlegget... Lenke til kommentar
kikker Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Prøvekjørt GhiaX 140 tdci M6 18" Conti Contac2+ACC+IVDC. km.stand ca 5000km Halleluja.. Lenge siden bilkjøring var gøy. 18"Y + safetechpakke er herved bestillt. Endelig fikk jeg prøvd startknappen... ikke noe hakkehakke, respons med en gang ACCen var bare en drøm å kjøre med, både E6 og snirkelveier, her gjelder det bare om å holde seg våken,resten fikser ACCen. Tilpasset seg objektet du låste deg på upåklagelig. Satte den på 130km/t, tok igjen andre som lå i 90-100km/t, la seg pent bak, blinket ut, og bilen akselrerte opp i 130km/t på ett blunk, uten å røre en eneste pedal eller bryter. På snirkelveiene gjaldt det bare å ratte etter bilene foran. Avstandsreguleringen til foranliggende var også veldig enkel fra trin 1 til 5. Trin 2 tilsvarer ca. 3 sek. Har man automat, er systemet helt optimalt..Men fungerte overraskende bra med gear. Utlåner nevnte at man kunne oppleve at den reagerte i slake venstre svinger, om man ikke hadde begynte å svinge, men det var bare å gi ett lite nøkk i rattet, så ignorerte systemet det. IVDC gjorde jobben overbevisende, skiftet fra komfort til sport mitt i en skarp sving med gasspådrag, kjente at bilen nesten krympet seg da den stivet seg opp...heftigt. Litt vibrasjoner i rattet ved innst. normal og sport med 18", sporet litt, pluss noen harde slag i sportmodus, men i komfort..ikke anntydning, helt smooth. En annen liten kurositet. Ford har en kampanje på James Bond stylingen frem til 20/7 07. altså imorgen, inneholdene, 2 griller, bakspoiler, difusere bak, sideskjørt samt 18" felg, til kr. 7500,- +mva.+ lakk+dekk+montasje. (Ferdig på bilen +/- 40000.-) Så kan man trekke ut ekstra hjul, evt. bakspoiler, og da havner man på +20000,- Uvist om ACC radaren kunne kombineres med den øvre grill. Så var det en opplysning om at Mondeoen var klar for 4x4, senere. Det var gjort plass for større akslinger under på dagens Mondeoer. Nevnte muligens en 2,3l diesel senere. Ang. gjennspeiling av dyse i frontruten. Her ble det sagt at Ford var klar over problemet, og man ville få byttet det fortløpende, så snart en ny dyse var godkjent for erstatning. Gjaldt også for de som har fått bilene sine. Virker ikke som antennen er ett satsningsområde hos Ford pr. idag...desverre. Setene skuffet desverre litt, skled litt sideveis i svingene, følte at jeg måtte holde meg fast i rattet, der er setene i TitX hakket vassere. Har lagt merke til at de tidlig produserte Mondeoene var litt dårlig skrudd sammen, tenker på linjer og overganger, ifb. med skjøter rundt bakluke og bakskjerm. Her ble det nevnt av utlåner, at de første bilene ca. feb.prod. var å regne som demo.biler. Men at de reviderer produksjonen fortløpende. Det var mye idag, men det er første gang jeg har truffet en person i Ford systemet som virket oppdatert. Endret 23. juli 2007 av kikker Lenke til kommentar
Torz Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Super tilbakemelding. Skjønner ikke det med vibrasjoner i rattet pga. demperinnstilling. Vibrasjoner har vel å gjøre med ubalanse i dekkene. Hva var det som skjedde der, og vil du si at Comfort er den riktige innstillingen? Du sier du skled i setene, det var vel skinnseter i den du kjørte. Men var setene behagelige å sitte i, og hvordan vurderer du sittekomfort i Ghiaseter vs. Titaniumseter hvis du tenker på mykhet? Mulig de er ganske like, bare at Titanium har noe høyere sidepostring? ACCen hørtes fint ut. Det har jeg aldri hatt før. Tenkte at dette var nokså unødvendig. Hva med FA funksjonen. Vil den kunne virke på ting i veien dersom det er rette strekk, f.eks. en elg i mørket? Lenke til kommentar
kikker Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Super tilbakemelding. Skjønner ikke det med vibrasjoner i rattet pga. demperinnstilling. Vibrasjoner har vel å gjøre med ubalanse i dekkene. Hva var det som skjedde der, og vil du si at Comfort er den riktige innstillingen? Du sier du skled i setene, det var vel skinnseter i den du kjørte. Men var setene behagelige å sitte i, og hvordan vurderer du sittekomfort i Ghiaseter vs. Titaniumseter hvis du tenker på mykhet? Mulig de er ganske like, bare at Titanium har noe høyere sidepostring? ACCen hørtes fint ut. Det har jeg aldri hatt før. Tenkte at dette var nokså unødvendig. Hva med FA funksjonen. Vil den kunne virke på ting i veien dersom det er rette strekk, f.eks. en elg i mørket? 9102238[/snapback] 1. Bilen ble merkbart mye stivere i sportmodus, og derfor mer direkte tilbakemld. i rattet. I komfort tilga den mye mer. 2.Du satt på en måte litt høyre i stolen, og sidstøtten var ikke så markant, som på Tit X. samt det var skinn, men for all del veldig komfortabel, og god lårstøtte. 3.Det må nesten Ford svare på, når det gjelder dyr. Fikk ikke prøvd FA systemet, hadde bare en time på meg. Nagela har forklart systemet på side 30. Endret 19. juli 2007 av kikker Lenke til kommentar
Willi Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Takker Torz for svar. Jeg skjønner ikke at det kan være så stor foskjell på 17" og 18" felger da begge blir levert med 235 dekk profilen er riktignok 40 mot 45. Jeg bestilte 18" da jeg syntes de fylte ut hjulbuen bedre, kanskje er jeg "jålete"? Jeg liker det meste på denne bilen bortsett fra utsikten bakover(5dørs), antenna og mangel på skiluke i baksetet. At vi får mye bil for penga er det ikke tvil om men noen bil i premium klassen er vel å ta litt mye i. Lenke til kommentar
Torz Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Nei helt enig, det er ikke premiumklasse, og ikke tar den mål av seg til å være det heller. Til det er detaljer og utførelse ikke på samme nivå. Motorprogrammet er nok også for dårlig til å kunne konkurrere der. Men i bunn og grunn er det et veldig bra produkt Ford har kommet opp med. Det morsomme er da at folk fra premiumklassen også finner denne bilen svært interessant. Man kan jo spørre seg hvorfor f.eks. BMW skal ha 11.000 ekstra for metallic på en 5 serie mens Mondeoen er 4.600. Størrelsesmessig er jo Mondeoen like stor. Jeg bestemte meg på flekken etter en prøvetur i en Trend. Og den ble prøvekjørt samme dag som jeg hadde prøvekjørt helt ny BMW 525d med 197 hk. BMW'en var grei nok men ikke noe mer til den prisen, dvs. 800' med utstyr. Det er dobbel pris det av en Mondeo. Er det rart vi fryder oss over dette lille blinkskuddet? Men så er Ford stort sett utsolgt også da. Lenke til kommentar
kuami Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Sitter med undring og ser alle diskusjonene om den nye bilen...fantastisk mye følelser en "vanlig" bil kan skape... Men har nå gjort "tabben" og prøvekjørt en 1,8 td Titanium og tror pokker meg jeg bestiller en ny bil for første gang. Har tidligere hatt sierra x2, Mondeo 97 og har nå Mondeo 01 så er litt glad i Ford. Men nok om det. Hva skal jeg velge? Synes 1,8 var veldig moro å kjøre...hmmm...blir vel 2,0 lell tenker jeg. Titan eller Ghia eller trend... Prøvde som nevnt Titan med Converse greiene i midten. Ble litt forstyrret av det egentlig...lyste veldig opp i mørket. Noen som har erfaringer med dette systemet. Er det greit? Går det an å dimme ned?? Synes den "gamle" komputeren i Trend/Ghia er "renere". Er det ikke kjørelys i instrumentene. Det er det i min 01. Og skjønner at vi ikke kan legge fram alle tilbudene vi får, men rabatt skal vi ha. Ser at Røhne&Selmer gir deg en titan for trend pris nå. Har fått tilsvarende sjøl litt lenger nord i landet, men koster jo 11.900 for å få den på veien. Fargen da...hmmm thunder var kul. Finnes det noen store bilder av bilene/fargene? Vel dette var mye, men ble litt "forelsket" da sjø. Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Litt vibrasjoner i rattet ved innst. normal og sport med 18", sporet litt, pluss noen harde slag i sportmodus, men i komfort..ikke anntydning, helt smooth. Hva med dekkstøy sammenlignet med 17` Merket du forskjell? Lenke til kommentar
kikker Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) kuami: Ville kanskje gått for en 130hk med part.filter. Ang. modell, er det vel bare du som kan avgjøre. Egen erfaring, er at man vingler veldig i starten... Var veldig på ett nøkternt nivå når jeg skulle handle, startet på en Trend, så enTit. etter det var jeg innenom GhiaX, for så å ende med en TitX. Etterhvert har det bare ballet på seg, seneste idag røyk jeg på ACC + 18" hjul. Så nå kan bestillingen godt bli låst, før flere innfall. En annen ting man må tenke på er, hvor fort du ønsker bilen. Har selv unngått utstyr som kunne forsinke leveringen, sånn som klimaseter, el.seter m/minne, på TitX. De sto høyt på ønskelisten. Anntar det er leveringsklart når du evt. signerer. Lykke til. Endret 19. juli 2007 av kikker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå