poskare Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Er det flere som har bestillt IVDC, eller er det bare meg. Evt. hvorfor...? 9082496[/snapback] Vi har bestilt dette, fulgte med i Safetech-pakka... Lenke til kommentar
kikker Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Det er merkelig at Ford ikke har "loaded" en demobil, så alle kunne få testet det utstyret som kan leveres. Ikke i tvil om at fjæringen på Mondeoen er bra, det har jeg prøvd, upåklagelig. Men siden bilen såvidt er begynt å rulle på Norske veier, er man overgitt journalister og selgere ved valg av "kjekt å ha", komfort eller sikkerhetsutstyr. Jeg valgte IVDC pga. sikkerhet, mener forsatt at det forbedre de andre systemene, har vel ikke kjørt i noe land hvor standarden på veier er så grasiat dårlige som Norge. Skulle gjerne vist om systemet var aktivt i AMS sin "katastrofale" bremsetest på variert underlag. Prisen på IVDC pakken var heller ikke avskrekkende, 12900.- Man får jo litt kinder egg. Ang. journalister, så har de såvidt testet den på stuegulvveier i Italia. Og selgere..... Endret 17. juli 2007 av kikker Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Hvis jeg kunne velge de beige skinnsetene, ville jeg ha valgt blåtonet glass.Siden jeg har bestillt sort Tit.X med det sorte og metall interiøret, synes jeg de mørke rutene bare blir råtøffe til designet på Mondeoen. Kromdetaljene kommer også bedre frem. 9077844[/snapback] --------- Det er sikkert finere med mørke ruter. Når jeg nå ble litt usikker på dette, så er dette kanskje et tegn på at jeg begynner å bli "gubbete og satt" Endret 16. juli 2007 av Dallas Lenke til kommentar
nagela Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hvis du holder til i Oslo har Røhne&Selmer, Ensjø en "loaded" Ghia X sedan med "alt" som kan testes. ( Sort med beige skinn ). Den har IVDC, Navi, Aktiv Cruise etc, men bare 17" felger. 140hk diesel/manuell. Lenke til kommentar
kikker Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hvis du holder til i Oslo har Røhne&Selmer, Ensjø en "loaded" Ghia X sedan med "alt" som kan testes. ( Sort med beige skinn ). Den har IVDC, Navi, Aktiv Cruise etc, men bare 17" felger. 140hk diesel/manuell. 9084671[/snapback] Har du kjørt den, hvis tilfelle.. hvilket inntrykk fikk du av IVDC...? Lenke til kommentar
nagela Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Lånte den for et døgn. Markert forskjell på de forskjellige posisjoner. I "Comfort" var det nesten "Citroen" følelse når man kjørte over fartsdumper. Det duvet godt, men ikke ubehagelig. Små ugjevnheter ble stort sett borte. (Markert mere komfortabel enn min 2006 mod BMW 520d med standard understell og 17" dekk) Jeg har bestilt med IVDC Men har ikke prøvd Mondeo uten, men fikk inntrykk at det skal tilsvare IVDC i "normal". Det er muligheten til å ha den i Comfort til daglig, og kunne sette den i Sport hvis jeg skal ha det morro en kveld som frister Lenke til kommentar
kikker Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Kanskje jeg skaL bytte brukernavn til "IVDC"... Bor i Oslo, så neste øvelse blir Ghia X hos RS. Vet du om det er luftfjæring, eller bare treghet i støtdemperen..? Ang. rutefarge... har beige skinn og blå ruter på min BMW... ser veldig snobbet ut. Lenke til kommentar
poskare Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Noen som har funnet innpress og boltsirkel på nye Mondeo? Lenke til kommentar
nagela Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Mondeo kan ikke fåes med luftfjæring IVDC har kun med variabel innstilling på støtdempere å gjøre. Volvo (m. flere) har hatt det som ekstrautstyr (standard på R modeller) en stund nå, og det har fungert bra der. Lenke til kommentar
kikker Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Mondeo kan ikke fåes med luftfjæring IVDC har kun med variabel innstilling på støtdempere å gjøre. Volvo (m. flere) har hatt det som ekstrautstyr (standard på R modeller) en stund nå, og det har fungert bra der. 9085045[/snapback] Takk for oppfølgingen på temaet. Da er det bare test kjøring igjen, blir spennende å se om det bærer utgiften, hvis ikke kan jeg kose meg med HLAen. Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Det er vel førøvrig den offisielle lanseringsdato på nye Mondeo i Norge idag. Blir vel sikkert aggresiv markedsføring, men litt dumt at de ikke makter å levere biler før 2008... Lenke til kommentar
Torz Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Veldig fint om noen kan ta en testrunde for oss andre i morgen og teste ut IVDC'en en gang for alle og gi skikkelig tilbakemelding. Er det verdt investeringen eller ikke? Hva er forskjell på Comfort, Normal og Sport, og hva vil være førstevalget på innstilling? (Selvfølgelig personlig hva man foretrekker, men en nøytral beskrivelse av forskjellene ville vært nyttig). Jeg sjekket før helgen og kunne ennå endre på min bestilling, men det varer vel ikke altfor lenge. Jeg tenkte på om dette kunne ha noe for seg når man kjører med tilhenger? Og så får vi på forumet dele kunnskapen som best vi kan og gjøre jobben der anmelderne kommer til kort. Vi er jo rene ekspertene på Mondeo etter hvert. Lenke til kommentar
kikker Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Det er vel førøvrig den offisielle lanseringsdato på nye Mondeo i Norge idag. Blir vel sikkert aggresiv markedsføring, men litt dumt at de ikke makter å levere biler før 2008... 9085174[/snapback] Hva menes med levere 08. Dagens kontrakter, eller gjelder det også de kvotene vi har bestillt på...? Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Det er vel førøvrig den offisielle lanseringsdato på nye Mondeo i Norge idag. Blir vel sikkert aggresiv markedsføring, men litt dumt at de ikke makter å levere biler før 2008... 9085174[/snapback] Hva menes med levere 08. Dagens kontrakter, eller gjelder det også de kvotene vi har bestillt på...? 9085212[/snapback] Mener kontrakter som skrives nå og framover. Men det kan jo hende at Ford Norge får tildelt flere biler og blir mer leveringsdyktig. Lenke til kommentar
kikker Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Veldig fint om noen kan ta en testrunde for oss andre i morgen og teste ut IVDC'en en gang for alle og gi skikkelig tilbakemelding. Er det verdt investeringen eller ikke? Hva er forskjell på Comfort, Normal og Sport, og hva vil være førstevalget på innstilling? (Selvfølgelig personlig hva man foretrekker, men en nøytral beskrivelse av forskjellene ville vært nyttig). Jeg sjekket før helgen og kunne ennå endre på min bestilling, men det varer vel ikke altfor lenge. Jeg tenkte på om dette kunne ha noe for seg når man kjører med tilhenger? Og så får vi på forumet dele kunnskapen som best vi kan og gjøre jobben der anmelderne kommer til kort. Vi er jo rene ekspertene på Mondeo etter hvert. 9085198[/snapback] Skal som sagt prøve å få knekt koden imorgen. Vil tro aut. nivå.reg. vil ta hengeren, billigere også...3500.- Klart at så mange "vanlige" som har prøvekjørt denne bilen, vil gi ett bredt inntrykk av +/- ved denne bilen. De fleste testene, har jeg inntrykk av er veldig statiske. Lenke til kommentar
kikker Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Det er vel førøvrig den offisielle lanseringsdato på nye Mondeo i Norge idag. Blir vel sikkert aggresiv markedsføring, men litt dumt at de ikke makter å levere biler før 2008... 9085174[/snapback] Hva menes med levere 08. Dagens kontrakter, eller gjelder det også de kvotene vi har bestillt på...? 9085212[/snapback] Mener kontrakter som skrives nå og framover. Men det kan jo hende at Ford Norge får tildelt flere biler og blir mer leveringsdyktig. 9085248[/snapback] Det er jo litt deilig å ha en sjelden bil noen mnd. Ikke ofte man får oppleve det. Lenke til kommentar
erlends Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Da er ferien over, og hverdagen har begynt igjen. Jeg ser at dette forumet fortsatt engasjerer og brukes flittig. Topp!! Har lest gjennom de siste sidene, og har et par spørsmål / kommentarer; Hva skal til for å få autolys?? Jeg besøkte forhandleren min idag, og han kunne ikke gi meg svar på hva som skulle til. Jeg har bestilt en Tit X m regnsensor. Kan denne da programeres til autolys? Mondeoman skriver også om at mondeoen etterhvert kan leveres med DSG girkasse. Noen som vet ang tidsaspektet på denne? Pris? Fordelen med DSG er vel at drivstofforbruket ikke øker i forhold til man. gir. Snakket som sagt m forhandler idag, han visste ingen ting.. Men han sa også at kontrakten min ( jeg bestilte bil i juni), kunne settes på vent inntil at bilen m DSG var tilgjengelig. Lurer på hva som er best, vil gjerne ha tips/synspunkter på dette. Og en siste ting; jeg syns ikke antennen på mondeoen er fin! Håper at denne kan byttes ut til noe mindre. Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
kikker Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Enig... antennen er skikkelig billig. Det var det første jeg spurte om. Men siden jeg skulle ha navi, var det haifinne som var gjeldene, ble det sagt. Da bilen var bestillt etterlyste jeg haifinnen..... men nei, det ble nok bare pisken. Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Mondeoman skriver også om at mondeoen etterhvert kan leveres med DSG girkasse. Noen som vet ang tidsaspektet på denne? Pris? Fordelen med DSG er vel at drivstofforbruket ikke øker i forhold til man. gir. Snakket som sagt m forhandler idag, han visste ingen ting.. Men han sa også at kontrakten min ( jeg bestilte bil i juni), kunne settes på vent inntil at bilen m DSG var tilgjengelig. Lurer på hva som er best, vil gjerne ha tips/synspunkter på dette. DSG er nok raskere og en mer økonomisk girkasse enn automaten og hadde gjerne sett at dette var tilgjengelig. Jeg vet intet konkret om planene i forhold til DSG i nye Mondeo, men jeg vil tippe at dette tar svært lang tid før dette er tilgjengelig. Dette er vel ei kasse som Ford skal utvikle selv..? Lenke til kommentar
tjohoi Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Mondeoman skriver også om at mondeoen etterhvert kan leveres med DSG girkasse. Noen som vet ang tidsaspektet på denne? Pris? Fordelen med DSG er vel at drivstofforbruket ikke øker i forhold til man. gir. Snakket som sagt m forhandler idag, han visste ingen ting.. Men han sa også at kontrakten min ( jeg bestilte bil i juni), kunne settes på vent inntil at bilen m DSG var tilgjengelig. Lurer på hva som er best, vil gjerne ha tips/synspunkter på dette. DSG er nok raskere og en mer økonomisk girkasse enn automaten og hadde gjerne sett at dette var tilgjengelig. Jeg vet intet konkret om planene i forhold til DSG i nye Mondeo, men jeg vil tippe at dette tar svært lang tid før dette er tilgjengelig. Dette er vel ei kasse som Ford skal utvikle selv..? 9086186[/snapback] Jeg snakket med min selger i dag angående denne DSG utgaven som Ford skal komme med etter hvert, og han mente at dette vil bli en billigere alternativ enn dagens automat... Har jo vært mye kål med Passat sin DSG, så jeg vil vel ha den gode gamle automatkassa jeg da :-) Har to kompiser som kjøpte nye Pasat i fjor, og begge har hatt trøbbel med sin DSG - han ene faktisk så lei at han nå har bestilt seg en Mondeo. I morgen går min bestilling i "trykken". Selger mente jeg skulle få den til oktober, da de hadde mange i bestilling som kunne formes slik jeg ville ha min, så får vi se om det stemmer når høsten dukker opp. Dette er forøvrig et sykt godt forum, hvor jeg har plukket opp mye med tanke på hva jeg nå har satt sammen av bestilling - så takk til alle som bidrar ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå