Dallas Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Denne trådens innlegg nr 500 dedikeres til å fortelle at dinside.no vil i løpet av inneværende uke publisere test av nye Mondeo. Blir spennende Lenke til kommentar
jora Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Her var det stille i dag gitt... Har alle fått bilene sine nå eller? Jeg var innom forhandleren på mandag for å sjekke om det hadde kommet noe mer info i systemet deres, men den gang NOT... Fortsatt ønsket prod.mnd. juli og pri 1, men ikke noe om planlagt prod, og heldigvis ikke noe om forsinkelser heller. Noen her inne som også bestilte bil i slutten av mail (28 her..) og har fått mer info fra forhandler? 9049939[/snapback] Jeg blir litt urolig med disse usikre leverings-erfaringene som begynner å komme frem her. Jeg bestilte i skifte mai/juni -tror helt først i juni (har ikke det nøyaktig med meg her nå). Bilen blir produsert idag!! den 12.07 -og selger sier den skal være lev.klar etter ca 14 dager. Klamrer meg til håpet idet jeg da vil ha ny bil i den siste ferieuka, men så heldig er vel antagelig ikke,, Vi får se. Skal snakke med forhandler i dag og snarest levere min innbytte mens den er hel og pen, trenger den ikke i ferien likevel -får bruke kona's gamle. Blir spennenede med test på Din-side ja, de har jo allerede hatt en god presentasjon. Regner med at alle har sett denne selvsagt, men slenger den med: http://www.dinside.no/php/art.php?id=382984 Lenke til kommentar
pappa75 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Selgeren jeg handlet av (og de andre jeg har pratet med der) har opplyst at fra prod.dato så ville det ta 3 uker før bilen var leveringsklar til meg. Kan god hende dette varierer fra salgssted til salgssted med tanke på hvor mye de har og gjøre ifht klargjøring osv. Var det noe i din bestilling av ekstrautstyr etc., eller var det ganske standard bil? Og når fikk du produksjonsdato fra forhandleren? For min del så må det nevnes at det er snakk om en s-max tit, og ikke den nye mondeoen. Leste et sted på nett at det var flyttet over produksjonskapasitet fra galaxy/s-max til mondeo for å dekke den enorme etterspørselen den har fått... Lenke til kommentar
jora Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Selgeren jeg handlet av (og de andre jeg har pratet med der) har opplyst at fra prod.dato så ville det ta 3 uker før bilen var leveringsklar til meg. Kan god hende dette varierer fra salgssted til salgssted med tanke på hvor mye de har og gjøre ifht klargjøring osv. Var det noe i din bestilling av ekstrautstyr etc., eller var det ganske standard bil? Og når fikk du produksjonsdato fra forhandleren? For min del så må det nevnes at det er snakk om en s-max tit, og ikke den nye mondeoen. Leste et sted på nett at det var flyttet over produksjonskapasitet fra galaxy/s-max til mondeo for å dekke den enorme etterspørselen den har fått... 9057836[/snapback] Prod.dato fikk jeg for en uke siden. Og bilen er ganske standard ja, en Trend med automat. Ringte nettopp selger for å avtale det jeg nevnte med den gamle bilen, og han bekreftet igjen 14 dager, men dog med et stort cirka!.. -avhengig av frakt etc etc.. er nok en del som skal klaffe, så 'seeing is beleiving' -håper hvertfall det blir i nærheten av det han sier... Lenke til kommentar
kikker Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Eppen Fikk du noe avklaring iforhold til manglene keyless entry? 9038401[/snapback] Tja, delvis. Han som kunne svare 100% på om det kan ettermonteres var ikke på jobb idag, men jeg skal få svar i morgen. Men det ser logisk ut som at det kan ettermonteres da mye av systemet er på plass. Det er anslått at det må skiftes håndtak og omprogrammeres og så virker det. Det håper jeg. Forøvrig mangler også regnsensor. Da jeg bestilte var dette standard. Dette er ikke en show stopper mhp levering, men det må nok kompenseres pga at det ikke er levert. Aut blendbart speil er forresten med, så det er totalt ulogisk måten prislisten er på. Der er de 2 tingene lagt inn som ekstrautstyr sammen, mens aut blendbart speil er altså standard på tit x. Er det rart det blir rot? Det er bra at dere andre får avdekket dette slik at dere kan endre det før bestillingen er låst. For meg så er desverre toget gått. Litt sympati tas imot med takk da min feileverte bil ble brukt som prøvekanin.... 9039147[/snapback] Har du tatt ut bilen..? Så du nevnte avbl. speil var standard, har de noen forklaring på det? Har du fått en løsning på manglene. Lenke til kommentar
tjohoi Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Melding fjernet. Endret 13. juli 2007 av tjohoi Lenke til kommentar
eppen Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Eppen Fikk du noe avklaring iforhold til manglene keyless entry? 9038401[/snapback] Tja, delvis. Han som kunne svare 100% på om det kan ettermonteres var ikke på jobb idag, men jeg skal få svar i morgen. Men det ser logisk ut som at det kan ettermonteres da mye av systemet er på plass. Det er anslått at det må skiftes håndtak og omprogrammeres og så virker det. Det håper jeg. Forøvrig mangler også regnsensor. Da jeg bestilte var dette standard. Dette er ikke en show stopper mhp levering, men det må nok kompenseres pga at det ikke er levert. Aut blendbart speil er forresten med, så det er totalt ulogisk måten prislisten er på. Der er de 2 tingene lagt inn som ekstrautstyr sammen, mens aut blendbart speil er altså standard på tit x. Er det rart det blir rot? Det er bra at dere andre får avdekket dette slik at dere kan endre det før bestillingen er låst. For meg så er desverre toget gått. Litt sympati tas imot med takk da min feileverte bil ble brukt som prøvekanin.... 9039147[/snapback] Har du tatt ut bilen..? Så du nevnte avbl. speil var standard, har de noen forklaring på det? Har du fått en løsning på manglene. 9058391[/snapback] OK, It's official. Det går IKKE an å ettermontere nøkkelfri adkomst. Dette , sammen med manglende regnsensor gjorde at jeg og sjefselger fant ut at det var best å bestille ny. Jeg fikk den som prioritert av Ford Norge som gjør at den kan komme i "levelig tid". Denne gangen er jeg iallefall garantert en bil jeg vil ha da utstyret vil bli dobbelsjekket før den går i produksjon. Feilen lå ikke hos selger, men hos de(n) som punchet ordren inn til ford fabrikken.(Kan være fordi min bil var en av de 5 første bilene som ble lagt inn i Norge) Ang aut blendbart så var dette altså på bilen selv om det ikke er med som standard i den nye prislisten. Ihht prisen (1000) så tror jeg at det er regnsensor som koster ekstra men at aut speil er standard på tit x. (kun spekulasjon fra min side) For å legge litt ekstra glede i at jeg får ny bil så har jeg lagt til sotete vinduer og cruise control. Jeg fikk super pris på disse( netto) som et lite plaster på såret. Og ja, i mellomtiden mens jeg venter på bilen har jeg fått låne en c-max. Foretrekker jo selvfølgelig en ny mondeo, men jeg forstår at det er vanskelig å låne den vekk i 3 mnd+. Gratis bil i 3 mnd er iallefall noe. Bilen blir også en 2008 modell så da blir den mer verdt ved salg senere. Endret 12. juli 2007 av eppen Lenke til kommentar
eppen Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) La det ikke være noe tvil, det var ikke lett å la denne saken bli stående i butikken. Så nærmt men allikevel så fjernt. Slet endel med å få ut bildet. Prøver igjen. Endret 12. juli 2007 av eppen Lenke til kommentar
Torz Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Jeg skjønner deg godt. Skal det være så skal det være. Da nytter det ikke med noen kroner i avslag. Når man spekker bilen slik du gjør så er det ingen tilfeldigheter ute og går. Du får høre om de bruker lang tid på å selge "din" bil da. Det går vel rimelig raskt skulle jeg tro. Da jeg var hos min selger for å se på en utstillingsbil som hadde stått der kvelden før, så var den solgt på morgenen. Det var en Ghia X, så det er tydelig at de går unna de dyreste utgavene også. Til deg som får 30k i avslag, det må være en god deal dersom du ikke har noe firmarabatt. Kan ikke skjønne annet. 7% avslag er jo på høyde med det firmaene oppnår. Jeg kan ikke uttale meg om min egen rabatt da jeg kjøper gjennom firmaavtale selv, og disse avtalene er konfidensielle. Det gode avslaget kommer nok av at du har fått tilbud om en topputgave, og med tilleggsutstyr. Da er det nok noe mer rom for å gi rabatter enn på en basisutgaven. Og du bør ikke være i tvil. Denne bilen er en meget god bil. Har selv kjørt Mercedes siste 10 år, først 280 bensin og så 320 diesel 4matic. Jeg synes Mondeoen var like god å kjøre, så valget var rimelig enkelt. Motormessig selvsagt ikke det samme, men forhåpentligvis mer enn nok kraft. Og så er den jo skikkelig fin. Slå til jo før jo heller, så slipper du å vente helt til påske for å få tak i en. Lenke til kommentar
hhf Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Hei, har som så mange andre falt pladask for den nye Mondeo`n...og jeg som aldri skulle ha Ford da !!. . . Er dette en god pris ut i fra hva andre har fått ? Håper på svar, da jeg ikke har skrevet noen kontrakt ennå. Har ikke fått noe rabatt på selve vinterhjulene, men 10.000 i avslag på selve navigasjonsdelen. 9060337[/snapback] Jeg blir også mobbet litt for byttet til Ford nå, da jeg som tidligere BMW-eier har vært litt entusiastisk på merkets vegne også. Må derfor bare bite i meg en del "møt deg selv i døren" situasjoner nå, men føler allikevel dette blir bra. Om bilen holder på kvalitetsfølelsen i lengden, tror jeg dette skal gå bra Hva gjelder prisen på bilen din, er det vanskelig å si om den er god når man ikke har noe å sammenligne med, men umiddelbart høres den grei ut. Jeg fikk tilbud fra 2 ulike fordforhandlere (ulike kjeder) og skjønte etter noen runder med disse at prisen var i bunn (overordnet til selger kom på banen osv). Allikevel endte jeg opp hos en 3. forhandler pga leiebiltilbud i ventetiden som de andre ikke kunne matche og jammen ble ikke rabatten større også. Vil derfor anbefale deg å få spekket et tilbud på 100% identisk bil hos minimum en annen og så ser du om prisen er god. Markedskreftene må jo få lov til å virke i vår favør også. For mitt vedkommende fikk jeg en attest fra jobben på at minimum 5 ansatte kjørte noen antall kilometer i jobben i året og dette gir en ekstra rabatt. Har du noen slik mulighet, kan det være verd å forsøke ... Endret 12. juli 2007 av hhf Lenke til kommentar
hhf Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Eppen - så bildet ditt først nå som du fikk det inn. Ser veldig bra ut! SeaGrey så litt lysere ut her, men det er kanskje belysning og blits som gjør det. Uansett lekkert. Det er ekstra spoiler bak på denne ? Lenke til kommentar
tjohoi Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Hei, har som så mange andre falt pladask for den nye Mondeo`n...og jeg som aldri skulle ha Ford da !!. . . Er dette en god pris ut i fra hva andre har fått ? Håper på svar, da jeg ikke har skrevet noen kontrakt ennå. Har ikke fått noe rabatt på selve vinterhjulene, men 10.000 i avslag på selve navigasjonsdelen. 9060337[/snapback] Jeg blir også mobbet litt for byttet til Ford nå, da jeg som tidligere BMW-eier har vært litt entusiastisk på merkets vegne også. Må derfor bare bite i meg en del "møt deg selv i døren" situasjoner nå, men føler allikevel dette blir bra. Om bilen holder på kvalitetsfølelsen i lengden, tror jeg dette skal gå bra Hva gjelder prisen på bilen din, er det vanskelig å si om den er god når man ikke har noe å sammenligne med, men umiddelbart høres den grei ut. Jeg fikk tilbud fra 2 ulike fordforhandlere (ulike kjeder) og skjønte etter noen runder med disse at prisen var i bunn (overordnet til selger kom på banen osv). Allikevel endte jeg opp hos en 3. forhandler pga leiebiltilbud i ventetiden som de andre ikke kunne matche og jammen ble ikke rabatten større også. Vil derfor anbefale deg å få spekket et tilbud på 100% identisk bil hos minimum en annen og så ser du om prisen er god. Markedskreftene må jo få lov til å virke i vår favør også. For mitt vedkommende fikk jeg en attest fra jobben på at minimum 5 ansatte kjørte noen antall kilometer i jobben i året og dette gir en ekstra rabatt. Har du noen slik mulighet, kan det være verd å forsøke ... 9062159[/snapback] Takk for svar - jobber jo i en bedrift med rundt 5000 ansatte, og der kjøres det lastebiler døgnet rundt over hele landet...men sitter selv på IT avdelingen og har ikke noe "kjøreforhold" til jobben, så da blir det vel vanskelig å få den rabatten...? Har forøvrig sendt en mail til noen andre Ford forhandlere om pristilbud på en identisk bil, så får vi se om dte er mulig å presse prisen noe ned :-) Lenke til kommentar
kikker Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 tjohoi Ser ut som en bra pris, spesielt hvis det er med automat. Skal selv betale 419,- med soltak, IVDC, spoiler, 17" vinterhj. og lakkforsegling i tillegg til din liste. ( 130hk M6 part. TitX.) Lenke til kommentar
tjohoi Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) tjohoi Ser ut som en bra pris, spesielt hvis det er med automat. Skal selv betale 419,- med soltak, IVDC, spoiler, 17" vinterhj. og lakkforsegling i tillegg til din liste. ( 130hk M6 part. TitX.) 9062775[/snapback] Er sikkert en bra pris ja, da automatkassa kjapt bidrar til 32.000...prisen min er foøvrig med 17" vinterhjul. Skal forøvrig ha den levert slik at det blir en 2008 modell. Hva koster den lakkforseglingen ? Endret 31. juli 2007 av tjohoi Lenke til kommentar
tjohoi Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Bare av ren nysgjerrighet...tar dere som kjøper ny Mondeo med Alarm ? Endret 31. juli 2007 av tjohoi Lenke til kommentar
kikker Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Bare av ren nysgjerrighet...tar dere som kjøper ny Mondeo med Alarm ? Selger mente det ikke var en nødvendighet, men mener nå selv at det er fornuftig å ta med da - men mulig jeg er paranoid :-) 9063120[/snapback] Det som er bra med alarmen er at den har 3 forskjellige oppsett. Uttvendig alarm, innv./uttv. alarm eller fjerne helt, har jeg forstått av brosjyren. Har hatt alarm på alle bilene mine, bor i Oslo (gateparkering) og ser mange knuste ruter. Mistenker at alarmen er årsaken til at min bil har stått i fred. Lenke til kommentar
tjohoi Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Bare av ren nysgjerrighet...tar dere som kjøper ny Mondeo med Alarm ? Selger mente det ikke var en nødvendighet, men mener nå selv at det er fornuftig å ta med da - men mulig jeg er paranoid :-) 9063120[/snapback] Det som er bra med alarmen er at den har 3 forskjellige oppsett. Uttvendig alarm, innv./uttv. alarm eller fjerne helt, har jeg forstått av brosjyren. Har hatt alarm på alle bilene mine, bor i Oslo (gateparkering) og ser mange knuste ruter. Mistenker at alarmen er årsaken til at min bil har stått i fred. 9063220[/snapback] Bor i Oslo-området selv og har også hatt alarm på mine biler, og også de har fått stå i fred, så det er vel kanskje en grei investering ja... Lenke til kommentar
hhf Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Takk for svar - jobber jo i en bedrift med rundt 5000 ansatte, og der kjøres det lastebiler døgnet rundt over hele landet...men sitter selv på IT avdelingen og har ikke noe "kjøreforhold" til jobben, så da blir det vel vanskelig å få den rabatten...? Har forøvrig sendt en mail til noen andre Ford forhandlere om pristilbud på en identisk bil, så får vi se om dte er mulig å presse prisen noe ned :-) 9062552[/snapback] Min opplevelse er at den rabatten er rimelig "pro-forma". Det er slik jeg forstår det blitt slik fordi Ford sentralt sponser den rabatten om det kan sannsynliggjøres at det er en ansatt i en virksomhet som gjør det attraktivt å ha en Ford i systemet. En slags "potensiale til mersalg"-rabatt om du vil. De sjekker etter sigende ingenting og gjør ikke noen kontroll i ettertid, så det er bare å "hente den" om man får en slik signatur på de nødvendige skjemaene. For hva du vet, kan det hende din virksomhet er registrert hos dem allrede som kvalifiserende .... Dumt å ikke ta det man kan få... Lenke til kommentar
Torz Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg har aldri sett noen opsjon på lakkforsegling. Jeg hadde det på min forrige bil (en 2006 mod.) men det kom da like lett hakker fra steinsprut for det. Noen som vet noe om fordeler, pris? IVDC pakken snakker om utvidet ESP. Noen som har fått med seg hva det innebærer? Pakken har også sportsfjærer. Er det stivere fjærer eller lavere fjærer som senker bilen? Jeg har bestilt bilen min med automat. Jeg spurte selger om dette var den nye automaten med sportsprogram, men det trodde han ikke. Han hadde ikke sett noen biler med slikt program. Da var jo Mondeo ennå ikke kommet med aut. Min selger trodde dette evt. kun kom sammen med ny 2,3 liters bensin som introduseres senere. Men i Tyskland ser jeg at ved å velge aut. så får man utgaven med valg for sportsmodus. Jeg tviler på at det er noen forskjell på kassene avhengig av hvilket land man bestiller fra, men er det noen som har noen flere detaljer her? Lenke til kommentar
poskare Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Bare av ren nysgjerrighet...tar dere som kjøper ny Mondeo med Alarm ? Selger mente det ikke var en nødvendighet, men mener nå selv at det er fornuftig å ta med da - men mulig jeg er paranoid :-) 9063120[/snapback] Ja, jeg har kjøpt med alarm. Til Torz: IVDC senker ikke bilen, var akkurat tvers over gata å kikket på noen av de nye Mondeoene Ford har fått inn de siste dagene, bla. en m IVDC, den er ikke lavere. Som jeg har forstått det vil den løfte/senke de enkelte hjulene iht. belastning, slik at bilen ligger "nedtil" bakken til enhver tid, la oss si v/kraftig nedbremsing, vli den "slippe" bilen ned bak, slik at den ikke letter i bakkant som man ofte merker/ser ved kraftig nedbremsing, vil også tro at den legger bilen "inn i svingene" når g-kreftene tar tak og trekker den utover... Og vedr. Sportsprogram; I den nye katalogen som har kommet står det på siden med bilde av automatkassa og motoren, at automatkassen inkluderer ´Sportsmodus´ og kan tilpasses din inviduelle kjørestil, men om dette er en knapp er jeg usikker på.... Ang. lakkforsegling; TEFCAR behandlig er iallefall noe jeg skal ha. Har hatt dette på noen av de forrige nye bilene jeg har kjøpt, og glansen er mye bedre, og holder seg mye lengre enn uten. edit:Rettet noen skriveleifer... Endret 13. juli 2007 av poskare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå