Dallas Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Takk for svar (selv om det ikke var Mondeo Var det jeg fryktet også. Fikk da jeg bestilte i slutten av mai beskjed om at det var ca 8 ukers leveringstid, men at det tok 3 uker fra den var produsert til den var klar for levering fra forhandler. Så da ser det ut til at ferien i år vil foregå med sambo og barn i fly til veslandet, og far i fullstappet Scenic (urghhh). Har forøvrig endt opp med en sea grey 2,0 tdci automat, med comfortpakke (el-sete, p-sensorer og cruise), mørke vinduer, bluetooth, hengerfeste og el-innfellbare speil. Tror det gjør susen :-D 9035189[/snapback] --- S-Max er halveis topic, så det tåler Mondeotråden Høres ut som virkelig flott bil du har bestilt. Den ble vel ikke billig? Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Gøran Sørloth (eks fotballspiller) har forøvrig fått sin S-max som er identisk med din. Har har ventet siden februar ettersom han måtte ha automat. Lenke til kommentar
jora Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 I helga fikk jeg forresten kommentarer fra 2 personer som uoppfordret skrøt veldig av utseendet på Mondeo. Og dette fra personer som synes Audi er den eneste bilen og som har "mobbet" meg lenge for at jeg kjører Ford. Ford må ha gjort noe ordentlig.. 9034985[/snapback] Det er nettopp dette som er så morsomt og interessant med denne Mondeon -Les hva som skrives i denne engelske test-siden: <If Audi, BMW and Mercedes owners drove it without knowing what it was, most would think it was a better car. But as soon as they found out it was a Ford, badge snobbery and the fear of massive depreciation would start getting in the way.> Også kommentaren nederst om hvordan konkurrentene vil få det er ganske morsom http://www.honestjohn.co.uk/road_tests/index.htm?id=275 Lenke til kommentar
pappa75 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Takk for svar (selv om det ikke var Mondeo Var det jeg fryktet også. Fikk da jeg bestilte i slutten av mai beskjed om at det var ca 8 ukers leveringstid, men at det tok 3 uker fra den var produsert til den var klar for levering fra forhandler. Så da ser det ut til at ferien i år vil foregå med sambo og barn i fly til veslandet, og far i fullstappet Scenic (urghhh). Har forøvrig endt opp med en sea grey 2,0 tdci automat, med comfortpakke (el-sete, p-sensorer og cruise), mørke vinduer, bluetooth, hengerfeste og el-innfellbare speil. Tror det gjør susen :-D 9035189[/snapback] --- S-Max er halveis topic, så det tåler Mondeotråden Høres ut som virkelig flott bil du har bestilt. Den ble vel ikke billig? 9035238[/snapback] Etter å ha fått tilbud fra en forhandler jeg har bil fra p.t. og tatt med meg det til en annen, så havnet vi på 428' ferdig med vinterdekk + reg. Da virket det ikke som om selgeren hadde 50 kr til å gi i avslag, så jeg føler hvertfall at jeg gjorde en grei handel. Ellers så må jeg jo si ventetiden er fryktelig lang, og jeg tror det blir fest i heimen den dagen bilen kommer Lenke til kommentar
hhf Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Alltid morsomt å lese positive artikler når man har bestilt ... Noe som imidlertid uroer meg litt, er det som skrives om de tre "feilene" han mener bilen har, hvor det ene er "And the quality of the cable manual gearshift varies from car to car.". Selv har jeg prøvd 2 ulike biler med manuelle 6-trinns kasser og har virkelig blitt imponert over disse. Bilen jeg har bestilt har en 5-trinns kasse som jeg ikke har fått testet. Håper nå inderlig den er like god, men jeg tolker denne testeren dithen at det er individuelle (og antakelig store siden han skriver det) forskjeller mellom bilene hva girkassene angår ... ? Noen som har testet 5-trinnskassen her inne ? Lenke til kommentar
kikker Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Converse+ er std. på Mondeo Tit. modellene, så det skal ikke være forsinkelser på det. Anntar det gjelder S max også. Som ekstra, er det estimert tilgj. nov. 07. Lenke til kommentar
mondeoman Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg har prøvekjørt en 100HK TDCI med 5-trinnskasse. Mener å huske at den føltes tight og fin ut. Hvis det skulle være individuelle forskjeller vil jeg tro det ikke burde være noe problem å få forhandleren til å rette opp dette. Det er vel vanlig med en etterservice en stund etter bilen er levert? Lenke til kommentar
hhf Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg har prøvekjørt en 100HK TDCI med 5-trinnskasse. Mener å huske at den føltes Hvis det skulle være individuelle forskjeller vil jeg tro det ikke burde være noe problem å få forhandleren til å rette opp dette. Det er vel vanlig med en etterservice en stund etter bilen er levert? 9035729[/snapback] Jo, jeg er enig i at det i så fall må være garantisak om den ikke funker som "andre" kasser. Godt du likte den når du testet. Hvordan føltes ellers de 100 hestene på bilen? Skjønner jo at det ikke akkurat "drar skinnet av pølsa", men håper det ikke står helt stille heller selvom bilen er ganske stor og tung ... Lenke til kommentar
mondeoman Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Jo, jeg er enig i at det i så fall må være garantisak om den ikke funker som "andre" kasser. Godt du likte den når du testet. Hvordan føltes ellers de 100 hestene på bilen? Skjønner jo at det ikke akkurat "drar skinnet av pølsa", men håper det ikke står helt stille heller selvom bilen er ganske stor og tung ... 9035753[/snapback] Det er klart det er ikke voldsomt mye krefter, men dreiemomentet er bra, men området det "drar" bra er jo så klart kort. Jeg var skeptisk på forhånd men ble likevel overrasket over at det var såpass som det var. Med mye folk og bagasje i bilen eller med tilhenger må man nok regne med å gire mye.. Er det siste ikke så aktuelt skjønner jeg godt prioriteringen med å velge denne motoren, hvis man vil ha en del utstyr men likevel holde prisen lav. Det er tross alt Norge vi bor i Mye bil for pengene i hvert fall Endret 9. juli 2007 av mondeoman Lenke til kommentar
jora Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Noe som imidlertid uroer meg litt, er det som skrives om de tre "feilene" han mener bilen har, hvor det ene er "And the quality of the cable manual gearshift varies from car to car.". 9035666[/snapback] Selv om jeg har bestilt auto var det 6t manuelt på den 125HK jeg prøvekjørte, og den giret så mykt og elegant at jeg lurte nesten på å velge det, sammen med bakkestart-assist. Hadde spart også kr 30' på det.. Men det ble nå automat, noe jeg selvsagt ikke angrer på når det først er bestilt. Likevel hadde jeg overhodet ikke uroet meg for dette han skriver om manuell kasse. Kan tenke meg at det er noe minimalt bare test-ekspertene merker!.. eller en detalj som allerede er rettet. Er også den eneste siden jeg har sett som påpeker noe som dette, og jeg har sjekket veldig mange nettsider! Lenke til kommentar
Gynt Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (Fortsetter halvveis topic) Høres ut som du har gjort en god prutejobb på S-Max Tit 2.0 aut. Det er omtrent samme prisen jeg fikk tilbud på for en relativt ribbet S-Max Trend 2.0 140 hk! Det ble ikke handel der nei Endte opp med kontrakt på Outlander (Sorry, laaangt off-topic ). Lenke til kommentar
kikker Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Ser i den nye brosjyren, at blinklysene går på ved nødbremsing. Gjelder det Norge.....? Vet de har det noen land i europa. Lenke til kommentar
kikker Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 eppen Etter ditt innlegg, har jeg sjekket bestillingslisten som skulle være ajour før produksjon. Tro det eller ei, her manglet også nøkkelfri adkomst, den var notert på bestillingslisten, men ikke kodet for produksjon. Annbefaler alle å dobbelsjekke bestillingen, tror det sparer noen nedturer. Lenke til kommentar
Fatman33 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 eppen Etter ditt innlegg, har jeg sjekket bestillingslisten som skulle være ajour før produksjon. Tro det eller ei, her manglet også nøkkelfri adkomst, den var notert på bestillingslisten, men ikke kodet for produksjon. Annbefaler alle å dobbelsjekke bestillingen, tror det sparer noen nedturer. 9036461[/snapback] Hmmf....nå når det egentlig bare skal være 2 dager til bilen skal hentes så er det ikke ok å høre at det er flere som har fått mangel på utstyr som er bestilt. Jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre noen kjempeinnsats i morgen for å finne ut hva som evt er av + og - på min bil, men jeg skal få gått skikkelig igjennom listen når den skal hentes ut på onsdag. Lenke til kommentar
Reppemarkus Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Noen som vet om den kommer med 4wd? Stasjonvognen ser bra ut, men sedanen liker jeg ikke. 8546821[/snapback] Ford driver nå og leverer 4x4 på nye transit, dette er et prøve prosjekt for og se hvordan markedet reagere på dette, blir det altså velykket kommer det videre på transit-connect osv.. Edit: Ford har snakket om og komme med 4x4 på mondeo, men det avhenger på salget av 4x4 på transit. Forøvrig så trekker en ny mondeo med 140hk's tdci over 2 tonn tilhengervekt. Endret 9. juli 2007 av Reppemarkus Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Eppen Fikk du noe avklaring iforhold til manglene keyless entry? Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Noen som har en idè om hva dette skal være?? Lenke til kommentar
eppen Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Eppen Fikk du noe avklaring iforhold til manglene keyless entry? 9038401[/snapback] Tja, delvis. Han som kunne svare 100% på om det kan ettermonteres var ikke på jobb idag, men jeg skal få svar i morgen. Men det ser logisk ut som at det kan ettermonteres da mye av systemet er på plass. Det er anslått at det må skiftes håndtak og omprogrammeres og så virker det. Det håper jeg. Forøvrig mangler også regnsensor. Da jeg bestilte var dette standard. Dette er ikke en show stopper mhp levering, men det må nok kompenseres pga at det ikke er levert. Aut blendbart speil er forresten med, så det er totalt ulogisk måten prislisten er på. Der er de 2 tingene lagt inn som ekstrautstyr sammen, mens aut blendbart speil er altså standard på tit x. Er det rart det blir rot? Det er bra at dere andre får avdekket dette slik at dere kan endre det før bestillingen er låst. For meg så er desverre toget gått. Litt sympati tas imot med takk da min feileverte bil ble brukt som prøvekanin.... Lenke til kommentar
kikker Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Takk sendes. Hadde det ikke vært for alle innleggene her, tror noen og enhver hadde fått lang nese... Spesielt ditt innlegg. Blir spennende å se om fatman33 også har fått speilet.. Rart man blir svimmel. Lenke til kommentar
Fatman33 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Takk sendes. Hadde det ikke vært for alle innleggene her, tror noen og enhver hadde fått lang nese... Spesielt ditt innlegg. Blir spennende å se om fatman33 også har fått speilet.. Rart man blir svimmel. 9039192[/snapback] Regner vel med at det blir det samme for meg som for eppen, at regnsensor ikke er med. Selvom det i utstyrslisten fra april da jeg bestilte, var satt opp "viskere- Foran, automatisk visking med regnsensor og variabel sensitivitetsjustering (kun sammen med autolys)", som standard på Titanium X. Har nå tittet litt igjennom det underlaget jeg fikk av forhandler i april kontra det som ligger av informasjon hos ford.no på nett, og det er vel 2 ting som jeg ser er forskjell i de to underlagene. Det første er bortfall av regnsensor som std på titanium X, det andre er reduksjon i total tillat tilhengervekt. Da jeg bestilte skulle både 130 (man/auto) og 140 hk (man) tdci kunne trekke 2000 kg. I den siste listen er det kun 130 hk m/automat som kan trekke denne lasten. 130/140 hk manuell kan nå kun trekke en makslast på 1800 kg. Dette med tilhengervekten irriterer meg litt, da jeg har en skaphenger (2000kg) på hånden som jeg kunne fått grisebillig. Godt ikke jeg slo til rett etter at jeg hadde bestilt bilen, men bestemte meg for en liten tenkepause, hvis ikke hadde jeg vel nå hatt det potensielle skjegget i den berømte postkassen....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå