mondeoman Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Ford har ikke kommet med informasjon om noen planer for det. Men en aktuell motor i så fall kan være 3.0 eller 3.2 liter rekkesekser fra Volvo. Det vil si rundt 300HK. I så fall bør vel den versjonen være med 4WD... Chassiet er mer en klar for et slikt oppsett. Skulle det skje blir det ikke noen billig bil i Norge i hvert fall. Kan anbefale Fordeurope.net for uavhengig informasjon om Ford. Endret 6. juli 2007 av mondeoman Lenke til kommentar
jora Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Her er bildet igjen 9014665[/snapback] Takk for bildene dine! Jeg har bestilt samme farge selv så det var fint å se den på bilen Stilig! Jeg gleder meg! Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Her er bildet igjen 9014665[/snapback] Takk for bildene dine! Jeg har bestilt samme farge selv så det var fint å se den på bilen Stilig! Jeg gleder meg! 9015367[/snapback] Utstyr, motor etc takk! Lenke til kommentar
jora Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Her er bildet igjen 9014665[/snapback] Takk for bildene dine! Jeg har bestilt samme farge selv så det var fint å se den på bilen Stilig! Jeg gleder meg! 9015367[/snapback] Utstyr, motor etc takk! 9015529[/snapback] Ok, ikke så flott som de fleste her, men en gubbe blir fornøyd likevel 5d. kombi, Trend med 130HK TDCi, Auto og cruise.. blir den fineste bilen jeg har hatt noen gang! -Ja, og Sony stereo for der var det godlyd synes jeg! Ha en god bilhelg alle! ) Endret 6. juli 2007 av jora Lenke til kommentar
hhf Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Ok, ikke så flott som de fleste her, men en gubbe blir fornøyd likevel 5d. kombi, Trend med 130HK TDCi, Auto og cruise.. blir den fineste bilen jeg har hatt noen gang! -Ja, og Sony stereo for der var det godlyd synes jeg! 9015620[/snapback] Ser veldig bra ut det! Jeg har bestilt en skikkelig "budsjettbil" i forhold til alt annet her inne. Synes allikevel jeg fant en miks som passet greit: 100hk tdci Trend stv med sportsseter i delskinn, sportspakke, parkvarmer, parkeringssensor, solgardiner bak, sony stereo, avtagbart hengerfeste, 8-veis el justerbart sete, bagasjeromsgardin og sorte rails som jeg synes passer best til den uten kromlist. Nå lurer jeg bare på om jeg burde bestilt SeaGrey istedenfor PantherBlack. Den så fin ut på bildet som ble postet her ihvertfall, men det er alltid vanskelig å se uten å ha bilen foran seg. Endret 6. juli 2007 av hhf Lenke til kommentar
larsse Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Her er bildet igjen 9014665[/snapback] Takk for bildene dine! Jeg har bestilt samme farge selv så det var fint å se den på bilen Stilig! Jeg gleder meg! 9015367[/snapback] Utstyr, motor etc takk! 9015529[/snapback] 2,0tdci med aut. Lenke til kommentar
Torz Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 1,8 100 hk er sikkert grei da den er noe rimeligere enn neste motor. Advarer derimot å kjøpe 1,8 125 hk. Her sparer man 8500 kr. fra å gå opp til 2 literen på 130 hk, men så får man temmelig sikkert krav til å ettermontere dieselpartikkelfilter (kommer nok i 2008), og da er det straks 10.000 kr. ekstra. 2 literen har dette som standard. Er det noen her på forumet som har bilder av en Tonicfarget? Lenke til kommentar
kikker Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) 1,8 100 hk er sikkert grei da den er noe rimeligere enn neste motor. Advarer derimot å kjøpe 1,8 125 hk. Her sparer man 8500 kr. fra å gå opp til 2 literen på 130 hk, men så får man temmelig sikkert krav til å ettermontere dieselpartikkelfilter (kommer nok i 2008), og da er det straks 10.000 kr. ekstra. 2 literen har dette som standard. Er det noen her på forumet som har bilder av en Tonicfarget? 9016214[/snapback] Var lenge på Ghiaen, håpet det var mulig å bytte treverket. Er bare suveren med de beige skinnsetene, kupeen virker mye større og luftigere. Ikke vurdert IVDC pakken...? Måtte si fra meg aut. nivåreg. pga. sportsfjæringen, egentlig kjekt på lastet stv. Endret 6. juli 2007 av kikker Lenke til kommentar
Fatman33 Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Hadde forhåpninger om å få min nye Mondeo før ferien, men det kan jeg bare glemme...Fikk idag beskjed om at den planlegges produsert i første uke etter produksjonsferien dvs i midten av august Sannsynligvis pga at jeg skal ha automat. 8997630[/snapback] Samme her... Kanskje vi får bilen samtidig. Skal sjekke prod. dato mitt. august. Åssen gikk det med de andre tingene, ordnet det seg..? 8997683[/snapback] Vet ikke ennå. Har ikke snakket med selger ettersom har er på ferie. Fikk noen andre i systemet til å sjekke prod.dato for meg. Blir litt forbannet ettersom jeg skrev kontrakt så tidlig som 30.04. Jeg stresset litt med å skrive kontrakt tidlig ettersom at jeg da skulle få bilen på en "tidlig pulje"...... dvs månedskiftet juli/aug men sannsynligvis tidligere ble det hevdet. Nå er ikke 1 mnd forsinkelse særlig mye når det gjelder levering av nye biler men omstendighetene gjør meg noe irritert. 8997752[/snapback] Nå har jeg akkurat kommet tilbake fra forhandler, og de kunne melde om at dato som var satt for overlevering av bil var 11.07 (kun dager igjen mao). Bestilte selv bilen 21.04. Så nå får en bare håpe at det ikke er for mange store endringer i utstyr på bilen kontra hva som lå i de listene som jeg bestilte etter. I de listene skulle bilen trekke 2000kg henger, ha regnsensor (som std) pluss et par andre småting som jeg ikke kunne se var på den bilen jeg har prøvd. Uansett så ser det ut til at vi skal få bilen til ferien, og det skal bare bli så utrolig deilig. Lenke til kommentar
hhf Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) 1,8 100 hk er sikkert grei da den er noe rimeligere enn neste motor. Advarer derimot å kjøpe 1,8 125 hk. Her sparer man 8500 kr. fra å gå opp til 2 literen på 130 hk, men så får man temmelig sikkert krav til å ettermontere dieselpartikkelfilter (kommer nok i 2008), og da er det straks 10.000 kr. ekstra. 2 literen har dette som standard. Er det noen her på forumet som har bilder av en Tonicfarget? 9016214[/snapback] Akkurat slik jeg også ressonnerte. Skulle jeg gått opp på motor, ville det blitt 130 hk her også. 100hk kan jeg jo justere litt om den føles dau også, men gjør nok ikke det før det har gått noen år... Fikk ellers akkurat gjort om på fargen på min bestilling uten at det skulle gå utover leveringstiden - nå blir det SeaGrey her også. Vil ellers tro dette er Tonic ... http://www.fordeurope.net/pictures/p17_sec...17_imageid/4675 Endret 6. juli 2007 av hhf Lenke til kommentar
kikker Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Hadde forhåpninger om å få min nye Mondeo før ferien, men det kan jeg bare glemme...Fikk idag beskjed om at den planlegges produsert i første uke etter produksjonsferien dvs i midten av august Sannsynligvis pga at jeg skal ha automat. 8997630[/snapback] Samme her... Kanskje vi får bilen samtidig. Skal sjekke prod. dato mitt. august. Åssen gikk det med de andre tingene, ordnet det seg..? 8997683[/snapback] Vet ikke ennå. Har ikke snakket med selger ettersom har er på ferie. Fikk noen andre i systemet til å sjekke prod.dato for meg. Blir litt forbannet ettersom jeg skrev kontrakt så tidlig som 30.04. Jeg stresset litt med å skrive kontrakt tidlig ettersom at jeg da skulle få bilen på en "tidlig pulje"...... dvs månedskiftet juli/aug men sannsynligvis tidligere ble det hevdet. Nå er ikke 1 mnd forsinkelse særlig mye når det gjelder levering av nye biler men omstendighetene gjør meg noe irritert. 8997752[/snapback] Nå har jeg akkurat kommet tilbake fra forhandler, og de kunne melde om at dato som var satt for overlevering av bil var 11.07 (kun dager igjen mao). Bestilte selv bilen 21.04. Så nå får en bare håpe at det ikke er for mange store endringer i utstyr på bilen kontra hva som lå i de listene som jeg bestilte etter. I de listene skulle bilen trekke 2000kg henger, ha regnsensor (som std) pluss et par andre småting som jeg ikke kunne se var på den bilen jeg har prøvd. Uansett så ser det ut til at vi skal få bilen til ferien, og det skal bare bli så utrolig deilig. 9016325[/snapback] Blir noen lange dager..hehe. Ser du har valgt stv. sea grey... er veldig i tvil nå, den får meg til å tenke på Aston martin... uten sammenligning selvfølgelig. men alikevel..Hmmm Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Nå har jeg akkurat kommet tilbake fra forhandler, og de kunne melde om at dato som var satt for overlevering av bil var 11.07 (kun dager igjen mao). Bestilte selv bilen 21.04. Så nå får en bare håpe at det ikke er for mange store endringer i utstyr på bilen kontra hva som lå i de listene som jeg bestilte etter. I de listene skulle bilen trekke 2000kg henger, ha regnsensor (som std) pluss et par andre småting som jeg ikke kunne se var på den bilen jeg har prøvd. Uansett så ser det ut til at vi skal få bilen til ferien, og det skal bare bli så utrolig deilig. 9016325[/snapback] Heldig du Fatmann Håper du rekker å dele noe bilder med oss før du drar på ferie. Her blir det nok ikke bil før september, men det skjer at bilen kommer før planlagt levering i følge forhandler. Har fått tilbud om å få en annen bil litt tidligere. Det ville da blitt en som er identisk med den jeg har bestilt men uten Xenon, oppvarmet baksete og navi. Vurderte dette men kom fort til at det blir litt dumt å gå på akkord med sine ekstrautstyrsvalg for å få bilen noen uker tidligere. Fikk også tilbud om gratis låne Mondeo (forrige type)i ferien, men vi har bestemt oss for å droppe bilferien til Danmark og tar heller en tur til syden. Surt med forsinkelser men jeg tror faktisk forhandler på at det er temmelig maktesløse med å påvirke leveringstiden Lenke til kommentar
hhf Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Er det flere enn meg som tror denne bilen er i fargen SeaGrey ? Ser jo veldig fin ut på disse bildene synes jeg... http://www.fordeurope.net/pictures/p17_sec...17_imageid/4669 Lenke til kommentar
Fatman33 Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 [Nå har jeg akkurat kommet tilbake fra forhandler, og de kunne melde om at dato som var satt for overlevering av bil var 11.07 (kun dager igjen mao). Bestilte selv bilen 21.04. Så nå får en bare håpe at det ikke er for mange store endringer i utstyr på bilen kontra hva som lå i de listene som jeg bestilte etter. I de listene skulle bilen trekke 2000kg henger, ha regnsensor (som std) pluss et par andre småting som jeg ikke kunne se var på den bilen jeg har prøvd. Uansett så ser det ut til at vi skal få bilen til ferien, og det skal bare bli så utrolig deilig. 9016325[/snapback] Blir noen lange dager..hehe. Ser du har valgt stv. sea grey... er veldig i tvil nå, den får meg til å tenke på Aston martin... uten sammenligning selvfølgelig. men alikevel..Hmmm 9016369[/snapback] Dagene kommer nok til å bli lange ja, men en får bare bite tennene sammen og håpe. De hadde i alle fall fått inn en rekke biler de siste dagene, for det var noen mondeoer som nå stod på tomta der nede. Lenke til kommentar
kikker Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Rart det dere med bil, setter hele systemet i sving.. Gruer og gleder meg til den siste uken. Bruker de lang tid på lakkforseglingen..? Lenke til kommentar
Fatman33 Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Er det flere enn meg som tror denne bilen er i fargen SeaGrey ? Ser jo veldig fin ut på disse bildene synes jeg... http://www.fordeurope.net/pictures/p17_sec...17_imageid/4669 9016439[/snapback] Er nok fargen det ja! Lenke til kommentar
kikker Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Ser ut som Sea Grey, legg merke til at det er en Ghia med Tit. grill. Her har de jukset litt... skulle ønske at man selv kunne sette sammen bilen i de forskjellige varianter.. Lenke til kommentar
Fatman33 Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Heldig du Fatmann Håper du rekker å dele noe bilder med oss før du drar på ferie. Her blir det nok ikke bil før september, men det skjer at bilen kommer før planlagt levering i følge forhandler. Har fått tilbud om å få en annen bil litt tidligere. Det ville da blitt en som er identisk med den jeg har bestilt men uten Xenon, oppvarmet baksete og navi. Vurderte dette men kom fort til at det blir litt dumt å gå på akkord med sine ekstrautstyrsvalg for å få bilen noen uker tidligere. Fikk også tilbud om gratis låne Mondeo (forrige type)i ferien, men vi har bestemt oss for å droppe bilferien til Danmark og tar heller en tur til syden. Surt med forsinkelser men jeg tror faktisk forhandler på at det er temmelig maktesløse med å påvirke leveringstiden 9016432[/snapback] Får jeg bilen før avreise, så skal jeg nok rekke å legge ut et par bilder. For vår del er det ikke særlig aktuelt å avlyse ferien i Danmark da denne er planlagt og bestilt for snart et år siden, men da er det jo bare så mye bedre at det nå ser ut til at det blir ferie i egen bil og ikke lånebil. Forhandlere er fint prisgitt speditørene for tiden. Hørte i dag at det jo er Kielfergen som Ford benytter seg av for transport opp hit, og nå i sommermånedene er ikke akkurat biltransport delen den høyst prioriterte aktiviteten hos rederiene. Passasjertrafikken kommer først. Lenke til kommentar
Torz Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Var lenge på Ghiaen, håpet det var mulig å bytte treverket. Er bare suveren med de beige skinnsetene, kupeen virker mye større og luftigere. Ikke vurdert IVDC pakken...? Måtte si fra meg aut. nivåreg. pga. sportsfjæringen, egentlig kjekt på lastet stv. 9016260[/snapback] Får opplyst fra forhandler at de bytter treverk i Ghiaen til en mørkere variant. Dette kommer på 2008 modellen. Nivåreg. er sikker OK, men jeg kjører mest alene og uten bagasje så det hadde liten interesse. Jeg vurderte IVDC og hadde det med i spec'en en periode, men kuttet det ut. Årsaken er at jeg er allergisk mot stive "sportslige" biler med harde fjører og brede dekk. Bilsen blir jo bare ukomfortabel. Jeg kjører 90% på cruisekontroll. Jeg fikk beskjed om at standardfjæring var det samme som comfortinnstillingen på IVDC varianten, og da var jeg fornøyd. Siste test i bladet Bil kom vel til samme konklusjon. Har akkurat hatt en MB med luftfjæring, og det var HEEELT fantastisk. Denne hadde en sportsinnstilling, en innstilling som de kunne ha spart seg for meg. Da gikk det fra silkemyke bevegelser til rattatta og milkshakemikser. Jeg sier ikke noe på at andre foretrekker sportslige kjøreegenskaper, men det passer ikke for meg. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Da har jeg hoppet i det og bestilt en sort Ghia X Sedan i dag. Får den allerede om 1,5-2 uker. 2,0 TDCI 130 HK Skinninteriør El. Justering av Førersete og sidespeil med 4 minneinstillinger. Parksensor (Foran og bak) Regnsensor Bi-Xenon Handsfree Bluetooth Kjøling Hanskerom Mørke Vinduer Solgardin på sidevinduer bak Nøkkelfri adkomst og start 18" Felger S&V Motorvarmer med tidsur Avtagbart hengerfeste. (og sikkert mye annet rør som en ikke har bruk for) Syntes Sedanmodellen er skikkelig rå i sort med Mørke vinduer. Så av biler forhandleren ventet inn at det stort sett bare var Titanium Stasjonsvogn det gikk i. Valgte likevel Ghia da jeg ikke er så begeistret for "metall" interiør. Men det er jo en smakssak. Har hatt mye rart, men aldri Ford tidligere. Wish me Luck! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå