Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvekjørt en Trend med standarddekk 215/55-16. Disse dekkene var helt suverene til bilen. Jeg har helt "angst" for biler som må jages pga. for brede dekk. Neste dim. opp er 235/45-17. Noen som har prøvd bilen med den dimensjonen? Jeg antar at bilen blir dårligere emd de dekkene, men har altså ikke prøvd. Så i juninummer av bladet BIL at de hadde testet en med 245/40-18, og journalisten klaget på sporing og tilskrev dette dekkene.

Ser ellers at folk diskuterer hva som er inkludert og ikke på ulike modeller, bl.a. regnsensor. Jeg foreslår at dere tar ut prisliste på bilia.no. Her fremgår det rimelig klart hvor man kan gjøre et valg, og hvor noe er standard. Regnsensor er kun std. på Ghia/X og koster 1000 kr. til alle andre modeller. Anbefaler også å laste ned brosjyren som ligger på fords tyske hjemmeside. Her er mye mer detaljert info. Ford Husk å rulle ned til "Der neue Ford Mondeo", og klikk download i PDF format (3,4 MB).

8973999[/snapback]

Jeg har prøvd Mondeo med 17'. La ikke merke til noen problemer med sporing.

Endret av MrBeach
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tittet på manualen fra linken her inne.

Ifølge denne så skal det være mulig å utkoble airbag ved passasjersetet foran med en bryter inne i hanskerommet.

Jeg har sjekket ved en Ghia, og der er finnes ikke en slik bryter.

Selgeren hadde ikke hørt noe om at denne muligheten finnes i nye Mondeo.

Noen her inne som vet noe om dette?

8977091[/snapback]

Når du leser manualen virker det absolutt som om denne bryteren er noe som som må ettermonteres. (Leveres ikke som standard eller som normalt tilleggsutstyr)

Dette er det verkstedet/teknisk avdeling Ford som vet noe om.

Manualen er forresten for både "venstreratt" og "høyreratt" biler, så stemmer også for oss. (Bryteren skal være i hanskerummet uansett versjon)

8979775[/snapback]

Ja, jeg ser det nå.

Men ifølge forhandler så vil de ikke tilby en slik ettermontering på nye Mondeo. Må vel spørre igjen...

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt 8 veis el. sete med minne.

Når jeg ser i manualen så kan det virke som om at innstilt minne i stolen er koblet mot nøkkelen. At stolen og speil justeres ved at den leser hvilken nøkkel som er i bilen.

Er det slik?

Lenke til kommentar
Høres utmerket ut!

Men hva skjer dersom begge nøklene befinner seg i kupèn?

8981936[/snapback]

Det vet jeg ikke, men det jeg vet om du legger igjen en nøkkel i bilen når du går ut, deaktiveres denne nøkkelen.....

Lenke til kommentar
dallas

Har du fått noen prod. dato...?

8989961[/snapback]

Nei. Skulle egentlig kjøre innom forhandler idag, men rakk det ikke. Skal prøve imorgen.

Min selger har dratt på ferie så jeg må vel plage noen andre nå... :)

Lenke til kommentar

Da var brosjyren kommet, i papirform.

Sjekket antenne idag, desverre ikke noen "haifinne" for dem med navigasjon.

Håper etterhvert at det går ann å bytte den lange "pisken" med en kortere utgave.

Endret av kikker
Lenke til kommentar
Har idag en 2006 mod BMW 520d Touring med div utstyr, og går over til Mondeo fordi jeg føler den gir samme kjøreglede og totalopplevelse, til en MYE bedre pris.

Enten så har ikke du denne bilen eller så har du røyka sokka dine. Seriøst. :dontgetit:

8887171[/snapback]

Enig. Etter min mening kan ikke BMW sammenlignes med Mondeo, selv ikke når prisdifferansen regnes med. Kunder som ønsker det kvalitetsnivået som premiumsegmentet tilbyr, vil sannsynligvis ikke bli fornøyd med en Mondeo. F.eks. så virker førerkonsollen og kontrollene på rattet noe billig sammenlignet med hva man finner i BMW, Audio og Mercedes. Når det er sagt virker Mondeo som et knallsterkt kjøp hvis man vurderer ut fra pris/kvalitet alene og Ford vil nok få mange nye kunder. Selv var jeg på utkikk etter en bil med litt høy sittestilling og vurderte bl.a. Nissan Qashqai, Ford C-Max og Mercedes Benz B-klasse. SUV ble også vurdert men pga. miljøhensyn og manglende behov for firehjulstrekk var de uaktuelle. Den nye C-Max skulle jeg gjerne hatt tid til å vurdert skikkelig men vi ønsket ikke å vente samt at den ser litt kjedelig ut. Qashqai er en kjempebil til prisen men jeg gikk for Mercedesen da Qashqai manglet kjøregleden til B-klassen. Også opplevd kvalitet av kupe og kontroller var noe høyere i B-klassen.

Lenke til kommentar
Har idag en 2006 mod BMW 520d Touring med div utstyr, og går over til Mondeo fordi jeg føler den gir samme kjøreglede og totalopplevelse, til en MYE bedre pris.

Enten så har ikke du denne bilen eller så har du røyka sokka dine. Seriøst. :dontgetit:

8887171[/snapback]

Enig. Etter min mening kan ikke BMW sammenlignes med Mondeo.

Ser du etterlyser kvaliteten i forhold til de 3 store. Har egen erfaring med 2 av dem. MB`en rustet opp i dører og bakluke, samt setene gikk i oppløsning. Pærer ble skiftet en gang i uken og endekuler ble spist opp... BMW`en jeg har idag, har jeg brukt 3 forskellige BMW verksteder, samt ett eksternt elektrofirma for å finne hvor jeg hadde strømtap.. etter 12000.- fant ett lite firma, en motstand som var årsaken, pris 1400.-..

Har ikke problem med å velge den "ovale"

I Tit X virker interiøret mer samstemt, enn i BMW E60, ift. alu. detaljer og plastikk.

En samlet motorpresse gir den de beste skussmål. De pleier ellers å være ganske kresne.... :)

Endret av kikker
Lenke til kommentar

8887171[/snapback]

Enig. Etter min mening kan ikke BMW sammenlignes med Mondeo.

Ser du etterlyser kvaliteten i forhold til de 3 store. Har egen erfaring med 2 av dem. MB`en rustet opp i dører og bakluke, samt setene gikk i oppløsning. Pærer ble skiftet en gang i uken og endekuler ble spist opp... BMW`en jeg har idag, har jeg brukt 3 forskellige BMW verksteder, samt ett eksternt elektrofirma for å finne hvor jeg hadde strømtap.. etter 12000.- fant ett lite firma, en motstand som var årsaken, pris 1400.-..

I Tit X virker interiøret mer samstemt, enn i BMW E60, ift. alu. detaljer og plastikk.

En samlet motorpresse gir den de beste skussmål. De pleier ellers å være ganske kresne.... :)

8997398[/snapback]

MB har forhåpentligvis lært en lekse etter rustproblematikken. Det er tragisk å se rust på 5 år gamle biler. At BMW ikke tilbyr mer enn 2 år nybilgaranti er også litt rart. Merkebiler kan ikke leve på navnet alene. Det må også stå for kvalitet ellers forsvinner kundene. Det blir spennende å se hvor stor suksess Ford får med Mondeo. At det er en god bil er det vel ingen tvil om.

Lenke til kommentar

Håper det, har jo bestilt den...

Har prøvd Mondeoen ved 2 anledninger, den står ikke tilbake for noen av de andre bilene jeg har kjørt.

Har bestilt en topputstyrt Tit X, muligens man blir blendet.... men den gir en føelelse av luksus, helt på nivå med med de 3.

Lenke til kommentar
Ser du etterlyser kvaliteten i forhold til de 3 store. Har egen erfaring med 2 av dem. MB`en rustet opp i dører og bakluke, samt setene gikk i oppløsning. Pærer ble skiftet en gang i uken og endekuler ble spist opp... BMW`en jeg har idag, har jeg brukt 3 forskellige BMW verksteder, samt ett eksternt elektrofirma  for å finne hvor jeg hadde strømtap.. etter 12000.- fant ett lite firma, en motstand som var årsaken, pris 1400.-..

En samlet motorpresse gir den de beste skussmål. De pleier ellers å være ganske kresne....  :)

8997398[/snapback]

Solgte min MB 02 - C-klasse for 1 mnd siden jeg.

Nå fikk jeg dekket mye på bruktbilgaranti, men de 15 mnd jeg eide bilen, hadde den reparasjoner for ca 40`-50`. Masse elektronikkfeil. Ikke rust.

Endret av Dallas
Lenke til kommentar

Hadde forhåpninger om å få min nye Mondeo før ferien, men det kan jeg bare glemme...

Fikk idag beskjed om at den planlegges produsert i første uke etter produksjonsferien dvs i midten av august :mad:

Sannsynligvis pga at jeg skal ha automat.

Lenke til kommentar
Hadde forhåpninger om å få min nye Mondeo før ferien, men det kan jeg bare glemme...

Fikk idag beskjed om at den planlegges produsert i første uke etter produksjonsferien dvs i midten av august :mad:

Sannsynligvis pga at jeg skal ha automat.

8997630[/snapback]

Samme her... Kanskje vi får bilen samtidig. Skal sjekke prod. dato mitt. august. Åssen gikk det med de andre tingene, ordnet det seg..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...