Dallas Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hoppet over minnesete på førersiden pga leveringsvansker, skippet bakseteunderholdningen da baksetet vårt har blitt brukt tre ganger siste tre år på den bilen vi har samt jeg orket ikke tanken på tonede/mørke vinduer bak iom at TitX har blåskjær i vinduene i utgangspunktet og dette går meget fint overens med fargen jeg har valgt da Nå holder jeg på å sjekke rundt hva boltsirkel og ET er, er det noen her som vet noe om dette? Vil ha noen 20" BBS med krommet/polert kant 8962057[/snapback] ------ Fikk du beskjed om leveringsvansker på minnesete? Ifølge min forhandler er det ikke noe problemer med dette. Lenke til kommentar
Zettie Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Fikk du beskjed om leveringsvansker på minnesete?Ifølge min forhandler er det ikke noe problemer med dette. 8965935[/snapback] Japp, men skulle visst gjelde kun på nye bestillinger ettersom jeg forstod. Dem som allerede var innlagt på skulle ikke affekteres. Lenke til kommentar
larsse Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Har fått bilen. Står hos ford. Ikke regnsensor på om det var Tit.X Sea grey med sota ruter .DIGG Lenke til kommentar
hhf Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Gratulerer! Kunne du lagt ut bildet av den i denne fargen? Jeg sliter litt med evt valg mellom denne, sort og machine silver. Lenke til kommentar
larsse Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Skal teflon behandle den til mandag .Tar bilder da. Lenke til kommentar
hhf Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 OK. Da venter vi i spenning! Kan legge ut et jeg tok med mobilen på Bilia i går. Det var en Panter-Ghia. Så veldig bra ut ... Lenke til kommentar
Zettie Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) OK. Da venter vi i spenning! Kan legge ut et jeg tok med mobilen på Bilia i går. Det var en Panter-Ghia. Så veldig bra ut ... 8969055[/snapback] Kan vel klaske ut noen av en slik en, jeg og da.. Panther black Ghia Bilder tatt med Nikon D80. Endret 29. juni 2007 av Zettie Lenke til kommentar
arw*1 Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 OK. Da venter vi i spenning! Kan legge ut et jeg tok med mobilen på Bilia i går. Det var en Panter-Ghia. Så veldig bra ut ... 8969055[/snapback] Skikkelig stygge felger Lenke til kommentar
kikker Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Har fått bilen. Står hos ford. Ikke regnsensor på om det var Tit.X Sea grey med sota ruter .DIGG 8967870[/snapback] Det gikk fort.... Litt nysgjerrig.. Lurte på hva du har bestillt av utstyr, og hva den ble levert med til slutt. Er spent på om utstyr har noe å si på leveringen. Lenke til kommentar
Fatman33 Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Har fått bilen. Står hos ford. Ikke regnsensor på om det var Tit.X Sea grey med sota ruter .DIGG 8967870[/snapback] Godt å se at det ikke bare er jeg som har bestilt sea grey metallic på bilen da Tror nesten jeg får ta turen nedom forhandler selv i morgen jeg, og høre om det er kommet noen fler oppdateringer hvor min bil befinner seg. Skulle ikke være langt unna. Som andre har sagt her, legg ut bilde når du får hentet den. Er veldig spent på hvordan denne fargen gjør seg på bilen. Lenke til kommentar
Torz Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Jeg har prøvekjørt en Trend med standarddekk 215/55-16. Disse dekkene var helt suverene til bilen. Jeg har helt "angst" for biler som må jages pga. for brede dekk. Neste dim. opp er 235/45-17. Noen som har prøvd bilen med den dimensjonen? Jeg antar at bilen blir dårligere emd de dekkene, men har altså ikke prøvd. Så i juninummer av bladet BIL at de hadde testet en med 245/40-18, og journalisten klaget på sporing og tilskrev dette dekkene. Ser ellers at folk diskuterer hva som er inkludert og ikke på ulike modeller, bl.a. regnsensor. Jeg foreslår at dere tar ut prisliste på bilia.no. Her fremgår det rimelig klart hvor man kan gjøre et valg, og hvor noe er standard. Regnsensor er kun std. på Ghia/X og koster 1000 kr. til alle andre modeller. Anbefaler også å laste ned brosjyren som ligger på fords tyske hjemmeside. Her er mye mer detaljert info. Ford Husk å rulle ned til "Der neue Ford Mondeo", og klikk download i PDF format (3,4 MB). Lenke til kommentar
kikker Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Prøvekjørte en Tit. med 235/45-17, fungerte fint. Tok den ut på beryktede E6 i Oslo, som er kjent for sine hjulgroper. Snakket med forhandler om dimensjonene på Mondeoen, han hadde kjørt en med 18".... det var bare slitsomt. Problemet var at avbl. speil var standard, men ikke regnsensor..til å begynne med. Trenger ikke regnsensor, har det i dag.. sitter bare og overstyrer den alikevel. Liker interval som kan graderes. Men nå virker listen komplet. Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Anbefaler også å laste ned brosjyren som ligger på fords tyske hjemmeside. Her er mye mer detaljert info. Ford Husk å rulle ned til "Der neue Ford Mondeo", og klikk download i PDF format (3,4 MB). 8973999[/snapback] Eller du kan lese den norske brosjyren http://www.ford.no/spg/images/11_36/Mondeo..._finalmaj07.pdf Lenke til kommentar
hhf Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Jeg har prøvekjørt en Trend med standarddekk 215/55-16. Disse dekkene var helt suverene til bilen. Jeg har helt "angst" for biler som må jages pga. for brede dekk. Neste dim. opp er 235/45-17. Noen som har prøvd bilen med den dimensjonen? Jeg har prøvd en Titanium med 17" fra sportspakken (da var det også sportsunderstell) og en Trend med 16". Begge deler virket veldig greit for mitt vedkommende. Med tilvalget Sportspakke, får jeg da 17" på sommerhjul og 16" til vinterhjulene -det tror jeg blir en fin kombinasjon. Det er såpass solid med luft under hjulbuene på Mondeoen at jeg synes de fortjener litt størrelse om det skal bli fint. 18" er enda finere, men dit ønsker jeg ikke å gå pga faren for å endre for mye på karakteristikken. Ellers kan jeg også nevne at det er mer enn dimensjonen som betyr noe for sporing etc. Selve dekkene er også uhyre viktigie i så måte og to ulike 18" hjul kan oppføre seg som natt og dag der ... Selv ender jeg nok opp med å bestille en Trend stv med en god del utstyr da jeg synes dette er en grei price/performance løsning. Skulle sånn sett gjerne sett det var mulig å velge Titanium for dette motorvalget også. Det er jo samme motoren som i 125 hk så ... Blir selvfølgelig ikke noen racerbil, men det får gå. Lenke til kommentar
Zettie Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) EDIT: Feil farge og bil Leter opp riktig litt senere Ble jo en silver metallic jo Endret 30. juni 2007 av Zettie Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Har tittet på manualen fra linken her inne. Ifølge denne så skal det være mulig å utkoble airbag ved passasjersetet foran med en bryter inne i hanskerommet. Jeg har sjekket ved en Ghia, og der er finnes ikke en slik bryter. Selgeren hadde ikke hørt noe om at denne muligheten finnes i nye Mondeo. Noen her inne som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Zettie Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Prøv å se på førersiden om det kan være der. Kan være at manualen her er for engelske biler og dermed er jo hanskerommet på "vår" førerside. Lenke til kommentar
Torz Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Er det noen som har sett fargen Sea grey, er dette den blåfargen som er vist i brosjyren på Ambienteutgaven? I tilfelle ser den veldig fin ut. Vurderer også Tonic og White Grape, men det er så vondt å få inntrykk av fargene fra brosjyrene. Har noen sett Tonic, er den veldig lys blå, eller er den mer søvfarget med snev av lyst blått? Og hva med White grape, i den norske brosjyren ser jo den nesten gul ut og er ikke fin, mens i den tyske brosjyren antar jeg det er den fargen som kalles champagne, og ser mer gyldenbrun ut, og mye finere. Lenke til kommentar
nagela Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Har tittet på manualen fra linken her inne.Ifølge denne så skal det være mulig å utkoble airbag ved passasjersetet foran med en bryter inne i hanskerommet. Jeg har sjekket ved en Ghia, og der er finnes ikke en slik bryter. Selgeren hadde ikke hørt noe om at denne muligheten finnes i nye Mondeo. Noen her inne som vet noe om dette? 8977091[/snapback] Når du leser manualen virker det absolutt som om denne bryteren er noe som som må ettermonteres. (Leveres ikke som standard eller som normalt tilleggsutstyr) Dette er det verkstedet/teknisk avdeling Ford som vet noe om. Manualen er forresten for både "venstreratt" og "høyreratt" biler, så stemmer også for oss. (Bryteren skal være i hanskerummet uansett versjon) Endret 1. juli 2007 av nagela Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå