mondeoman Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Stemmer nok at dette hører sammen teknisk. Det er det samme på andre Forder (Focus , S-max.) Mener dette sitter i en enhet. Uansett merkelig at det ikke er standard på Titanium. Husker det til og med var det på nye Focus når den kom. Enig i at det er smålig hvis dette kan puttes på for 1000 kroner ekstra. Da har Ford gått litt for langt i å presse listeprisen. Endret 27. juni 2007 av mondeoman Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Var innom forhandler idag. Ble en kjapp liten prøvetur på 30 min med en nydelig sort Ghia stasjonsvogn med 140 hk idag. Lengselen etter min bestilte bil ble ikke mindre for å si det sånn... Har som tidligere skrevet, prøvekjørt 1.8 tidligere. 2.0 oppleves kraftigere, men momentkurven er fortsatt bratt. Dette er min 3. prøvetur og blir fortsatt overrasket over hvor smidig bilen føles selv om den er veldig stor. Stasjonsvogna er dessuten mye mer oversiktlig med mht. rygging sammenlignet med 5 dørs. Bilen vekker oppsikt! Folk snur seg og peker etter bilen Bilen min står nå som nr. 1 av de som skal produseres og skal til Norge. Den er også merket med hi prority (eller noe sånt) slik at jeg har håp om at jeg kan få bilen om ikke alt for lenge. Fikk også etterbestilt mørke ruter etter B-stolpe idag. bilen jeg prøvekjørte idag hadde dette og jeg ser at det var en tabbe av meg å ikke bestille dette. Snakket også med selger og salgssjef om dette med AMS og bremsetest. Vi tittet litt på artikken ved AMS, men ettersom ingen av oss fulgte særlig godt med på tysktimene på skolen ble vi litt hjelpesløs. Tror uansett at dette er noe for den tekniske avdeling ved importør. Var forresten innom disse sidene for å finne link til artikkelen hos AMS. Tror nesten de ble litt overrasket over aktiviteten og antall innlegg her inne og jeg tror de merket seg diskusjonen om ulike priser Lenke til kommentar
MrBeach Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Gode nyheter i dag: Nytt nummer av AMS (papirutg.). Test av Mondeo mot Passat, Vectra og 407. Også her med "my-split" bremsetest. Her kom Mondeo best ut av disse, riktignok med 129 mot 131 meter (Vectra og Passat), noe som heller ikke er et imponerende resultat (i samme utgave oppnår Citroen C4 Picasso som veier omtrent det samme 108 meter, men med noe dårligere stabilitetsscore). Den testede bilen hadde 235/45-17 dekk, mot 234/40-18 i forrige test. Altså er bredden på dekkene den samme, så jeg tror ikke det kan bety allverden. Vekten er også nesten identisk. Den beste teorien om årsaken til forskjellen tror jeg blir at den første testen kan ha vært med en såkalt "forseriebil", og at ABS/ESP systemet ikke har vært optimalt programmert i den bilen. Uansett er jo dette en svakhet sammenlignet med de beste (MB C-klasse f. eks.), men som denne sammenligningstesten viser, ihvertfall et gjennomsnittlig resultat for biltypen. I samme utgave testes 10 biler i "Touran-klassen". 3 av disse har kortere stoppelengde enn Mondeo, resten til dels betydelig lenger. Forøvrig vant Mondeo egenskapsdelen av testen. Passat tok sammenlagtseieren pga. økonomifordeler, men det har nok med at prisforholdet mellom Passat og Mondeo er annerledes i Tyskland. Her på berget oppfatter jeg Passat som noe dyrere. Også er Mondeo mye morsommere å kjøre! Konklusjonen min blir at dette ikke er grunn nok til å droppe et kjøp, men jeg satser på moderat dimensjon (16') på vinterdekkene (18' gir noe bedre resultater på tørt føre, så blir vanskelig å stå imot det på sommerdekkene...). Endret 27. juni 2007 av MrBeach Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Godt å høre at det ikke er så ille med bremselengde på varierende underlag sammenlignet med andre. Har noen "Passatkolleger" på jobben og i diskusjonen om hvilke biler som er best har jeg selvsagt flagget at nye Mondeo har vunnet alle sammenlingsingstester hittil. Liker derfor ikke at Passat nå vinner denne testen sammenlagt Hva ble poengtallene (dersom de benyttet dette)? Lenke til kommentar
kikker Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det kunne vært rettningsgivende hvis test bilen var utstyrt med orginalt oppsett, utifra de dimisjonene bilen blir levert med, altså 16". Det er vel kjent at hvis man forandre dimensjonene på gummien, flytter man også verdiene til friksjonen, som igjen sendes til sensorene. Det skal også nevnes at dekk produsentene får forskjellige resultater ved test. Tror forsatt at det forklarer de nye resultatene, og en optimering av elektronikken. Lenke til kommentar
kikker Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Er det noen her som har tillegsbestilt regnsensor og speil, på Tit X...? Lenke til kommentar
MrBeach Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Godt å høre at det ikke er så ille med bremselengde på varierende underlag sammenlignet med andre. Har noen "Passatkolleger" på jobben og i diskusjonen om hvilke biler som er best har jeg selvsagt flagget at nye Mondeo har vunnet alle sammenlingsingstester hittil. Liker derfor ikke at Passat nå vinner denne testen sammenlagt Hva ble poengtallene (dersom de benyttet dette)? 8958010[/snapback] Poengene på egenskaper ble: M: 369, P: 365 (av 500), Totalt ble det: M: 477, P: 484 (av 650). Årsaken er at Passat fikk 86 poeng mot Mondeos 75 i kostnadsdelen. Som nevnt tror jeg dette ville sett annerledes ut i Norge. Lenke til kommentar
poskare Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Ser ut som alle andre her inne skal ha Titanium X. Lurer på hvorfor egentlig. Forskjellen mellom Ghia og Titanium er vel "luksus" vs. "tekno", eller? Noen små forskjeller på standardutstyret, ellers kun interiørmessig? Forøvrig er det plast Jeg syntes det at Ghia inneholdt fugl og fisk... både krom og tre, ble for mye, derfor valgte jeg Titanium X... Men savnet valget med lysebrunt interiør i Titanium, men hørte en fugl kvitre om at det skulle bli tilgjengelig senere.... Har forresten funnet brukermanualen til den nye Mondeoen om noen er interresert mens de venter på å få sin i papirform sammen med bilen!!?? Lenke til kommentar
poskare Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Er det noen her som har tillegsbestilt regnsensor og speil, på Tit X...? 8958433[/snapback] Ja Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Har forresten funnet brukermanualen til den nye Mondeoen om noen er interresert mens de venter på å få sin i papirform sammen med bilen!!?? 8961410[/snapback] Hei poskare! Lenge siden du bestilte? Er veldig interessert i brukermanualen jeg. Utmerket lesestoff som medisin for utålmodighet iforhold til ventetiden Lenke til kommentar
poskare Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) >Lenge siden du bestilte? >Lenge siden du bestilte? Nei, vi bestilte mandag forrige uke....får nok ikke bilen før i oktober Bestilte en: 2.0 130hk TDCi Stv Automat Titanium X Alarm Sort met. Bi-Xenon Mørktonet glass Navigasjon Komfortpakke (motor/kupevarmer m/timer,park.sensor,solskjerm 2rad,innfelb.speil,BT handsfree, avkj. hanskerom) Regnsensor+avbl.bakspeil Bagasjeromsgardin (tak/seterad) Man. høyderegulering passasersete Safetech pakke (IVDC, CCD og ACC, bakkestarthjelp) Nøkkelløs inngang Gleder meg, bare så synd det er så lenge til!! Håper lyst skinn interiør blir en opsjon på Titanium innen bilen vår kommer i produksjon...da bytter vi til det... Endret 28. juni 2007 av poskare Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Ganske så identisk med min dette, bortsett fra Safetech. Veldig spent på hvordan den nye automatkassa fungerer. Men jeg får sannsynligvis ikke prøvekjørt med automat før bilen min ankommer forhandler. Lenke til kommentar
poskare Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Får ikke lastet opp Mondeo-manualen....den er på 16mb pakket, men blir bare stående å last.... Er det noen begrensning på hvor mye man kan laste opp her? Sitter på 20mbit linje her, så det burde ikke være problemet.... Lenke til kommentar
Zettie Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Bestilte min rundt den 20. Ford Mondeo 2.0 TDCi TITANIUM X 130 hk M6 5 dørs - Metallic lakk (Tonic ) - Motor/kupévarmer m/tidsur - Avkjølt hanskerom - Parkeringssensor - Solskjermer 2. rad - El innfellbare speil - Bluetooth handsfree - Oppvarmet baksete - Soltak - Varmeref. frontrute - 18" 5-eikers felger - Skvettlapper foran og bak - Alupedaler - Fartsholder (cruise control) (inkl skinnratt) - Seter - 8-veis el justering av førersete og pass. sete - Nøkkelfri adkomst og start (m/2 stk flipkey) - Navigasjon - avansert m/6cd - Hovedlys - Bi-xenon (HID) - IVDC (CDC+AESP, bakkestarthjelp) - Spoiler - bak - Vinterhjul på alu - Avtagbart hengerfeste - Reservehjul Blir en ganske massivt utrustet bil dette, satt sammen en liste over standard-utstyret på TitX + min utstyrsliste og den er ganske "loaded" gitt. Hoppet over minnesete på førersiden pga leveringsvansker, skippet bakseteunderholdningen da baksetet vårt har blitt brukt tre ganger siste tre år på den bilen vi har samt jeg orket ikke tanken på tonede/mørke vinduer bak iom at TitX har blåskjær i vinduene i utgangspunktet og dette går meget fint overens med fargen jeg har valgt da Nå holder jeg på å sjekke rundt hva boltsirkel og ET er, er det noen her som vet noe om dette? Vil ha noen 20" BBS med krommet/polert kant Lenke til kommentar
Zettie Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Får ikke lastet opp Mondeo-manualen....den er på 16mb pakket, men blir bare stående å last.... Er det noen begrensning på hvor mye man kan laste opp her?Sitter på 20mbit linje her, så det burde ikke være problemet.... 8962028[/snapback] Er det denne du tenker på? http://fordfcsd.wunderman.be/UK/Vehicle%20...6en_12_2006.pdf Lenke til kommentar
poskare Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Får ikke lastet opp Mondeo-manualen....den er på 16mb pakket, men blir bare stående å last.... Er det noen begrensning på hvor mye man kan laste opp her?Sitter på 20mbit linje her, så det burde ikke være problemet.... 8962028[/snapback] Er det denne du tenker på? http://fordfcsd.wunderman.be/UK/Vehicle%20...6en_12_2006.pdf 8962068[/snapback] Der var den ja... Like greit med link! Lenke til kommentar
Zettie Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Har lagt den i arkivet mitt også så om linken blir borte får noen bare si i fra så skal jeg hoste den på egen side. Nå ligger den hos en belgisk ford-forhandler Lenke til kommentar
kikker Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Da var det avklart, regnsensor og speil kan kun bestilles sammen. Det var bra at det var noen våkne forumsnisser, ellers hadde det vært for seint for mitt vedkommende. Rakk akkurat å få det med. Men det stopper ikke der, fikk beskjed om at aut. nivåreg. ikke gikk sammen med ivdc. pakken, så da røyk nivåreg. Er egentlig spent på hva som står å venter på meg i sept. Så mange kontra meldinger er vel spesielt... Ang. beige skinnseter.... hvor kommer den informasjonen fra..? (har veldig lyst på dem) Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Men det stopper ikke der, fikk beskjed om at aut. nivåreg. ikke gikk sammen med ivdc. pakken, så da røyk nivåreg. 8962877[/snapback] Nivåreg av hva? Lenke til kommentar
kikker Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Men det stopper ikke der, fikk beskjed om at aut. nivåreg. ikke gikk sammen med ivdc. pakken, så da røyk nivåreg. 8962877[/snapback] Nivåreg av hva? 8962924[/snapback] Regulering av bilen, vater opp bilen når den blir lastet.. Gjelder kun Stv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå