Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo

Anbefalte innlegg

Dersom selgeren hevdet at den rabatten du fikk var det han KUNNE gi, synes jeg du skulle gå litt hardt på han.

Men jeg tror også at det kan handle litt at størrelsen på rabatten varierer fra forhandler til forhandler.

Ford har som kjent hatt en håpløs volumfokus og prispolitikk tidligere.

Tror de er nokså innstilt på å rette på dette nå ved være gnien på¨rabatt. Enkelte forhandlere er sikkert mer oppsatt på å etterleve dette enn andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha kjørt Mondeo nå fra 2001, fikk ny i 2004 var det på tide å bytte igjen.

Har kjørt på firmaavtale, men vi blir jo skattet ihjel så kmgodtgjørelse ble eneste utvei.

Så da ble valget enklet, det måtte jo bli den nye mondeo`n.

Denne skrev jeg kontrakt på i dag:

Ford Mondeo TitX stv 2,0 TDCI 130 hk.

Safetech pakke.

Komfortpakke.

Navi avansert.

Bag. matte, nett skillvegg.

Mørktonet glass, hengerfeste

8 veis sete

Vinterhjul, spoiler bak

Skvettlapper foran

Takrails metal.

Eneste som bekymrer meg er att jeg må betale 419000,- mens andre her inne har fått mye mer i rabatt.

Lurer på om jeg må gå noen runder til med forhandler, men hvordan stiller dette seg når jeg skrev kontrakt i dag?  :hmm:

8943021[/snapback]

419000? Det er omtrent den prisen jeg får når jeg summerer sammen TitX 130 stv og utstyret ditt inkl leveringskostnader og vinterdekk! 15000 i rabatt betyr da full pris 434000. Enten har jeg oversett noe, eller så må det være mer utstyr på lista di.

Apropos farge. Colorado Red er vel ikke metallik? Kunne du ikke valgt Tango? Den ser ganske rød ut i nettbrosjyren.

Lenke til kommentar
Enig i at det beste er å ta kontakt direkte mot importør.

Har  du bladversonen av tyske AMS? Det kan være at det står mer utfyllende om dette der. Jeg tror enkelte Narvesenkiosker har tyske AMS.

8941949[/snapback]

Ja, jeg har papirversjonen. Det aktuelle nummeret er fortsatt å få i de fleste Narvesen kiosker. Etter hva jeg kunne se er teksten på nett lik den i papirutgaven. Men i papirutgaven kan du også se resultatet for bremsing på underlag med delt friksjon for en del andre biler.

Jeg hadde ikke reagert noe særlig hvis det ikke var for at dette resultatet er det dårligste jeg har sett i AMS. Dekk og vekt vil gi utslag, men kan umulig være hele forklaringen her.

Noen som tar kontakt med importør? Jo flere jo bedre...

Lenke til kommentar

Ang. regnsensor, fikk jeg nettopp mail fra Ford Norge. De første prislistene var feil, og det er kun Ghia / X som leveres med dette. Dvs at vi som har bestilt Titanium i den tro på at regnsensor er inkludert, vil ikke få dette.

Skal sende en mail tilbake til ford norge ang den lange bremselengden v varierende underlag. Ble skuffet da jeg leste det som ble skrevet i forumet her..

Lenke til kommentar
Ang. regnsensor, fikk jeg nettopp mail fra Ford Norge. De første prislistene var feil, og det er kun Ghia / X som leveres med dette. Dvs at vi som har bestilt Titanium i den tro på at regnsensor er inkludert, vil ikke få dette.

Skal sende en mail tilbake til ford norge ang den lange bremselengden v varierende underlag.  Ble skuffet da jeg leste det som ble skrevet i forumet her..

8948922[/snapback]

Det har du rett i.

Trodde virkelig det var standard på de fleste biler idag, var ikke i mine tanker å sjekke det. Men ser nå, at det er en post med avblendbart speil og regnsensor til kr. 1000.-

Snakk om smålighet... skal snakke med selger imorgen.

Lenke til kommentar

Fikk svar på en tidligere mail om bremseegenskaper fra Ford i dag:

"Hei og takk for din henvendelse til oss.

Dette er ikke kjent for vår avdeling for Kundeservice. Din e-post er derfor videresendt til vår tekniske avdeling."

Sendte mailen 18.06.07, fikk svar i dag. Håper teknisk avd. er litt kjappere...

PS: Sendte denne via et skjema på ford.no. E-postadressen står som: [email protected]

Kanskje bedre å sende dit?

Lenke til kommentar
Fikk svar på en tidligere mail om bremseegenskaper fra Ford i dag:

"Hei og takk for din henvendelse til oss.

Dette er ikke kjent for vår avdeling for Kundeservice.  Din e-post er derfor videresendt til vår tekniske avdeling."

Sendte mailen 18.06.07, fikk svar i dag. Håper teknisk avd. er litt kjappere...

PS: Sendte denne via et skjema på ford.no. E-postadressen står som: [email protected]

Kanskje bedre å sende dit?

8951058[/snapback]

---

Håper de tar henvendelsene alvorlig. Større sannsynlighet dersom flere sender en henvendelse.

Skal bli spennede å se hva teknisk avdeling finner ut...

Lenke til kommentar
Møtte en sort glinsende Mondeo Ghia stasjonsvogn demobil  med reklameskrift og prøveskilt i ettermiddag.

Blir muligens noe innhabil men jeg syntes det rett og slett så helt fantastisk ut!

8951287[/snapback]

Inhabil eller ei. Jeg møtte tilsvarende bil når jeg kjørte mellom Drammen og Oslo i går morges, og jeg må si at den svarte fargen virkelig kler bilen. Angrer ikke på mitt eget valg av farge, men som sagt: Den svarte metallic-lakken gjorde ikke bilen urett.

Lenke til kommentar

Hadde bestemt meg for Sea grey, men da den sorte Ghia x stod og gnisteret i solskinnet med sine store metallicflak, var jeg solgt....

Hadde bestemt meg for aldri sort bil igjen, men det var før jeg hadde hørt om lakkforsegling.

Lenke til kommentar

Interessant og god tråd dette her! Håper dere holder denne gående og at vi kan få høre mer om erfaringene med bilen, også etter at de heldige som har bestilt bilen her har fått. :)

Er selv eier av 2001 Mondeo stv og har også hatt første generasjon (med facelift) 2000 modell.

Skulle gjerne kjøpt meg en ny Mondeo selv, men med 3 barn er det nok S-max som er mest aktuell for meg senere. Har prøvekjørt den og den er nok som hånd i hanske for mitt behov og ønske når det gjelder bil.

Mine kommentarer til tråden:

- Har prøvekjørt en kombi Trend med 100 HK TDCI og en stv. Titanium med 125 HK TDCI. Førstnevnte var selvfølgelig ikke så kjapp. Sistnevnte virket veldig sprek med litt turtall, ca 1800 omdr, men litt brå og kort momentkurve - som forventet etter å ha prøvd samme motor i S-max. 130 HK og 140 HK er nok mer harmonisk.

- Kjøreegenskapene var veldig gode med lite krenging og rulling - god balanse, og veldig god styrefølelse. Synes egentlig det allerede var omtrent så bra i forrige modell som jeg har nå, så her er det marginalt. Komforten var noen hakk bedre. Den er bra i forrige modell også, men helt i toppen nå. Tror vel egentlig det ikke er noen vits å kjøpe sportspakke og IVDC. Bilen er bra nok uten. Men for all del - har man penger å bruke.. :)

- Jeg ble overrasket over hvor gode bremsene var. Ser bort fra AMS testen (som kanskje har med programmering av elektronikk å gjøre?) som jeg håper blir mer kommentert. Faktisk så gode bremser så jeg holdt på å bomme da jeg etter prøvekjøring skulle kjøre min egen Mondeo i garasjen etterpå :)

- Kjører med 18'' felg med 235/40 dekk nå. Det er for å være ærlig i meste laget på norske veier. Det blir fort litt sporing. Sitter dessuten med hjertet i halsen hver gang jeg skimter noen hull i veien. Jeg ville gått for 17'' og hatt mer gummi. Mer komfort og fortsatt sportslig nok pga. Mondeo's glimrende chassis.

- Nye Mondeo er virkelig stor! Likevel føles den ikke så stor bak rattet. Og kvalitetsfølelsen er mye bedre enn på utgående modell.

Legger på link til Jermey Clarksons prøvekjøring av Titanium X til slutt. Alltid artig å lese hans bedømmelser:

http://driving.timesonline.co.uk/tol/life_...icle1971541.ece

Endret av mondeoman
Lenke til kommentar

Var en tur hos forhandler idag for å følge opp ett par tråder fra forumet.

Ville ha svar ang. regnsensor og avblendbart speil. Blir forbannet når man ikke blir opplyst om at det ikke gjelder lengere iht. nett brosjyren, men selger deg tonnevis med alt mulig annet utstyr.

Regnsensoren er ikke så viktig, men speilet er viktig.

Greit at de prøver på ett premiumsegment, men så stusselig trenger det ikke å bli.

Hvis de ikke får det med på bestillingen, må man evt. anullere bestillingen, og bestille på nytt, med følgende utsettelse på levering.

Håper på positivt svar i morgen

Snakket også om AMS. testen.

Selvfølgelig ukjent, men han lurte på når testen var utført. Ofte får testerne bilene ganske tidlig, og produsentene reviderer hele tiden de feilene som dukker opp.

Tror ikke Ford lar en så graverende feil forbigå.

Ser der er noen her, som adresserer problemet direkte til teknisk avd.

Hvis ikke innleggerne her får respons, skal jeg også følge på.

Lenke til kommentar
Var en tur hos forhandler idag for å følge opp ett par tråder fra forumet.

Ville ha svar ang. regnsensor og avblendbart speil. Blir forbannet når man ikke blir opplyst om at det ikke gjelder lengere iht. nett brosjyren, men selger deg tonnevis med alt mulig annet utstyr.

Regnsensoren er ikke så viktig, men speilet er viktig.

Greit at de prøver på ett premiumsegment, men så stusselig trenger det ikke å bli.

Hvis de ikke får det med på bestillingen, må man evt. anullere bestillingen, og bestille på nytt, med følgende utsettelse på levering.

Håper på positivt svar i morgen

Snakket også om AMS. testen.

Selvfølgelig ukjent, men han lurte på når testen var utført. Ofte får testerne bilene ganske tidlig, og produsentene reviderer hele tiden de feilene som dukker opp.

Tror ikke Ford lar en så graverende feil forbigå.

Ser der er noen her, som adresserer problemet direkte til teknisk avd.

Hvis ikke innleggerne her får respons, skal jeg også følge på.

8955713[/snapback]

Hmmmm. Er det slik nå at heller ikke avblendbart speil er med i Tit X?

Skjønte det slik at regnsensor ikke var med (som ikke betyr så veldig mye), men som du sier....mangel på avblendbart speil, og ikke informere om at dette tas vekk fra opprinnelig liste, det er for dårlig.

Skal jaggu ta og finne frem spesifikasjonene som jeg brukte som bestillingsgrunnlag i slutten av april, og gå igjennom hva som er endret i forhold til reell liste.

Får ikke sjekket før på fredag når jeg er hjemme fra jobbreis igjen, men skal gi beskjed om hvilke avvik jeg finner. Når jeg bestilte så hadde ennå ingen brosjyrer kommet, men fikk da en utskrift av noen .pdf-filer selgeren akkurat hadde fått over modeller/utstyr og ekstrautstyr.

Endret av Fatman33
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...