Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo

Anbefalte innlegg

Min selger sier bestillingen er akseptert, men ligger på vent (ikke bekreftet leveringsdato) og september produksjon er realistisk. (La inn bestillingen ca 1 Juni)

<skal du ha bytte inn...?

8905121[/snapback]

Skal du bytte inn...?

8905124[/snapback]

Jeg selger min BMW privat, så ikke noe innbytte.

Ellers har jeg ikke sett noen synlig antenne på bilene med navigasjon, så noen "haifinne" tror jeg ikke det blir. (Bare sett/testet sedan'en, mulig stasjonsvogn er anderledes)

Er det forresten noen som har prøvesatt både Titanium X og Ghia X ?

Lurer på hvor stor forskjell det er på forsetene komfortmessig, mellom 8-veis el.sete og sports-setet i Titanium.

8911031[/snapback]

Tror ikke der er noen TitX demo biler, har ikke sett noen, bare Tit.

Forhandleren mener det er en "haifinne". Fant ett bilde av stv. på linken til skiman007... Den har "haifinne og spoileren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dallas

Har du fått prøvekjørt.

Fikk tlf. idag ang. pr.kjøring av Tit.stv. 140hk. til lørdag.

Den skal vist være ganske bra utstyrt, så gleder meg til å teste sakene.

Ser Fatman nesten er i mål.. lucky guy.

Lenke til kommentar
Dallas

Har du fått prøvekjørt.

8915948[/snapback]

----------

Jeg har jo tidligere prøvekjørt Trend 5 dørs 2 ganger men skulle gjerne har testet Tit X og automat.

De får en 140 hk Ghia stasonsvogn med automat om få dager og denne skal jeg prøvekjøre.

Håper jeg får snart vite litt mer om leveringstidspunkt. Fatmann33 får nok bilen sin før meg.

Lenke til kommentar
Dallas

Har du fått prøvekjørt.

8915948[/snapback]

----------

Jeg har jo tidligere prøvekjørt Trend 5 dørs 2 ganger men skulle gjerne har testet Tit X og automat.

De får en 140 hk Ghia stasonsvogn med automat om få dager og denne skal jeg prøvekjøre.

Håper jeg får snart vite litt mer om leveringstidspunkt. Fatmann33 får nok bilen sin før meg.

8916406[/snapback]

Fått høre noe mer om produksjon / levering ennå?

BTW .... leverer de 140hk og automat som kombinasjon?

Lenke til kommentar
Fått høre noe mer om produksjon / levering ennå?

BTW .... leverer de 140hk og automat som kombinasjon?

8926370[/snapback]

Ikke noe konkret om levering ennå men sannsynligvis i midten eller slutten av juli.

Tror ikke de leverer kombinasjonen 140hk og automat. Sannsynligvis pga for høye CO2 utslipp og avgifter.

Har nettopp vært å gått en tur og var innom Narvesen og kjøpte svenske Teknikens Varld. De har en test av nye Mondeo og denne skal leses nå :)

Lenke til kommentar

Da var prøvetur unnagjort.

Fikk en Titanium M6 140hk. med navi og converscomputer+.

Turen gikk i sprutende regn. Fantastisk kjørecomfort, satt perfekt i sportsetene. Tok fartsdumpene med ett smil, nydelig gearkasse og akselrasjon. God informasjon fra conversen, lett betjent navi. med touchscreen.

Skal jeg være kresen, må det være unødvendig slitestøy når vinduene gikk opp og ned.

Nå ble det veldig lenge til jeg skal få bilen.

BIG SMILE.

Endret av kikker
Lenke til kommentar

Turen gikk i sprutende regn. Fantastisk kjørecomfort, satt perfekt i sportsetene. Tok fartsdumpene med ett smil, nydelig gearkasse og akselrasjon. God informasjon fra conversen, lett betjent navi. med touchscreen.

Skal jeg være kresen, må det være unødvendig slitestøy når vinduene gikk opp og ned.

BIG SMILE.

8933763[/snapback]

---

Heldig du! Jeg har bare prøvekjørt Trend.

Var det Alcantare delskinn i den? Jeg så (gjennom vinduet) en med dette og det ble noe HELT annet andre interiørvariantete. Det var rett og slett stilig!

Fikk du utforsket navi og hadde du bilen lenge?

Lenke til kommentar

BIG SMILE.

8933763[/snapback]

Misunnelig!

Har ennå ikke fått prøvd denne 2-literen i bilen (bortsett fra i en galaxy), så jeg er skikkelig spent på hvordan den står seg i forhold til den gamle 1,8 literen.

Lenke til kommentar

Hadde den ca 1 time.

Fikk ikke gjenomgått hele menyen på navien. men de programmene jeg valgte var veldig enkel gjenomført, norsk tale og lett touchsystem..behagelig grafikk.

Setene var delskinn, skinn og stoff.

Er faktisk litt irritert på selger, som bedyret at alcantara delskinn var to typer skinn, men som i virkeligheten er skinn og kunststoff(semsket skinn).

Vet ikke vilken mod. din 1.8 er, men dagens comon rail diesel er en bedre teknologi.. leverer tross alt 320 nwt- 340 nwt ved overboost på en 2.0 ltr.

Demo.bilen var utstyrt med samme bakspoiler som vist i tilbehørskatalogen.

Prøvde å legge ved bilder av den, her på forumet, men det gikk ikke. Noen tips her..?

Lenke til kommentar
Demo.bilen var utstyrt med samme bakspoiler som  vist i tilbehørskatalogen.

Prøvde å legge ved bilder av den, her på forumet, men det gikk ikke. Noen tips her..?

8936942[/snapback]

Har aldri lagt ved bilde her inne men jeg tar en test

post-123116-1182719722_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det var ikke så vanskelig.. :)

Finn din bildefil ved å klikke på "bla gjennom" - hent bildet og klikk deretter på "legg til dette vedlegget

Ps! Bildet jeg la inn er min forrige bil som jeg nå har solgt

Endret av Dallas
Lenke til kommentar

Finn din bildefil ved å klikke på "bla gjennom" - hent bildet og klikk deretter på "legg til dette vedlegget

8937007[/snapback]

Får det ikke til... har gjort det samme. :hmm:

Lenke til kommentar

8937007[/snapback]

Får det ikke til... har gjort det samme. :hmm:

8937216[/snapback]

Lenke til kommentar

Setene var delskinn, skinn og stoff.

Er faktisk litt irritert på selger, som bedyret at alcantara delskinn var to typer skinn, men som i virkeligheten er skinn og kunststoff(semsket skinn).

Vet ikke vilken mod. din 1.8 er, men dagens comon rail diesel er en bedre teknologi.. leverer tross alt 320 nwt- 340 nwt ved overboost på en 2.0 ltr.

8936942[/snapback]

Dårlig av selger. Kanskje de burde google litt ;-)

Når jeg nevte 1,8 liter, så tenkte jeg på den 1,8 Tdci som også leveres i den nye Mondeoen (125 hk/320Nm). 2,0 Tdci skal imidlertid være en annen konstruksjon enn 1,8 literen, hvor bl.a momentkurven jo har en litt anderledes karakteristikk. Det var 1,8 Tdci som satt i den Mondeoen jeg prøvekjørte her for en liten stund siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...