Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo


Anbefalte innlegg

Hvordan er det med dere og leveringsdato?

 

Jeg stresser med leveringsdato fordi jeg skal benytte bilen på ferie og kunne tenkt meg å få en dato fra forhandler.

Forhandler sier at det står oppført juni som produksjonsmåned i det sentrale bestillingssystemet til Ford. Det er først når bilen har fått ett chassisnummer og dette er oppført i bestillingssystemet at de kan være konkret på dato. Min selger har snakket med bestillngsansvarlig hos Ford, men han kan ikke undersøke ettersom de ikke har chassisnummer. Min selger synes det er merkelig at det ikke har kommet mer data på min bestilling ettersom andre ha fått dette, men sier samtidig at det ikke er noe utstyr etc i bestillingen som tilsier at den ikke skal produseres i juni.

 

Min forhandler bestilte bilen 3 mai.

 

Noen som har snakket med forhandler omkring leveringsdato etc?

Vet ikke helt om jeg stoler på den informasjonen jeg får og synes det er greit å "sjekke" med dere og de opplysningene dere har fått om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er det med dere og leveringsdato?

 

Jeg stresser med leveringsdato fordi jeg skal benytte bilen på ferie og kunne tenkt meg å få en dato fra forhandler.

Forhandler sier at det står oppført juni som produksjonsmåned i det sentrale bestillingssystemet til Ford. Det er først når bilen har fått ett chassisnummer og dette er oppført i bestillingssystemet at de kan være konkret på dato. Min selger har snakket med bestillngsansvarlig hos Ford, men han kan ikke undersøke ettersom de ikke har chassisnummer. Min selger synes det er merkelig at det ikke har kommet mer data på min bestilling ettersom andre ha fått dette, men sier samtidig at det ikke er noe utstyr etc i bestillingen som tilsier at den ikke skal produseres i juni.

 

Min forhandler bestilte bilen  3 mai.

 

Noen som har snakket med forhandler omkring leveringsdato etc?

Vet ikke helt om jeg stoler på den informasjonen jeg får og synes det er greit å "sjekke" med dere og de opplysningene dere har fått om dette.

8904004[/snapback]

 

Har ikke hørt noe ennå, men nå har jeg også vært litt vel sløv med å sjekke opp mot selger. Har imidlertid sendt av gårde en forespørsel på mail til ham nå, ås får en bare se om det kommer noen positiv tilbakemelding.

 

Skal se det blir tur til Danmark i utgående Mondeo-modell her...........

Lenke til kommentar
Hvordan er det med dere og leveringsdato?

 

Jeg stresser med leveringsdato fordi jeg skal benytte bilen på ferie og kunne tenkt meg å få en dato fra forhandler.

Forhandler sier at det står oppført juni som produksjonsmåned i det sentrale bestillingssystemet til Ford. Det er først når bilen har fått ett chassisnummer og dette er oppført i bestillingssystemet at de kan være konkret på dato. Min selger har snakket med bestillngsansvarlig hos Ford, men han kan ikke undersøke ettersom de ikke har chassisnummer. Min selger synes det er merkelig at det ikke har kommet mer data på min bestilling ettersom andre ha fått dette, men sier samtidig at det ikke er noe utstyr etc i bestillingen som tilsier at den ikke skal produseres i juni.

 

Min forhandler bestilte bilen  3 mai.

 

Noen som har snakket med forhandler omkring leveringsdato etc?

Vet ikke helt om jeg stoler på den informasjonen jeg får og synes det er greit å "sjekke" med dere og de opplysningene dere har fått om dette.

8904004[/snapback]

 

Bestilte 15/6. da hadde de 20 biler igjen på deres kvote, med levering aug- sept.

Etter kvoten var det usikkert.... Greit, men da jeg presset frem en lev.dato, ble det veldig vanskelig med tanke på erstatningsbil frem bilen skulle overleveres.

Etter mye pes og telefoner skulle jeg få erstatningsbil fra 30/10.

 

Det positive er at det blir en 08 model.

Lenke til kommentar
Her er hva jeg har bestilt:

 

Ford Mondeo Ghia X stasjonsvogn. 2.0 TDCi. 130hp diesel, Automat.

...

Tøft å velge GhiaX (vurderer dette selv)!

Ser ut som alle andre her inne skal ha Titanium X. Lurer på hvorfor egentlig. Forskjellen mellom Ghia og Titanium er vel "luksus" vs. "tekno", eller? Noen små forskjeller på standardutstyret, ellers kun interiørmessig? Forøvrig er det plast uansett, enten det skal forestille aluminium eller tre look. Ford forventer at Titanium vil dominere over Ghia og at Ghia sannsynligvis vil forsvinne (DinSide). Regnes Ghia som konservativt og "gubbete"?

8902204[/snapback]

 

Hadde bestemt meg for GhiaX, pga. de beige skinnsetene, har det idag "lekkert".

Klarte å se forbi "trevirket". Men da kontrakt skulle skrives var kone med, hun protesterte vilt, og sa jeg skulle få alle de guttegreiene som jeg trengte, men bare i en annen model.

Så derfor ble det TitX....og Ford Converse computeren+ var standard.

 

Ang. plastinteriøret,nekter min forhandler på at alu.interiøret plast i TitX.

 

Skal prøvekjøre Stasjonsvognen til lørdagen, så da har jeg litt bedre tid til å sjekke alle detaljene. Har bare hatt 10 min. før stengetid, i en 1.8 combi.

Lenke til kommentar
Min selger sier bestillingen er akseptert, men ligger på vent (ikke bekreftet leveringsdato) og september produksjon er realistisk. (La inn bestillingen ca 1 Juni)

 

<skal du ha bytte inn...?

Jeg velger Ghia X kun for å få beige helskinn, liker egentlig best Titanium X interiøret, men kan leve med "fake tre" siden det blir litt mindre av det når man har navigasjon.

 

(Navigasjon leveres ifra Blaupunkt, og bruker samme kartmaterial som f.eks TomTom. DVD er merket "Europa 2007")

 

Grei kartvisning, men har IKKE "Bird's View" som jeg egentlig foretrekker.

 

Radio fungere bra, men er litt mindre følsom enn den jeg har i BMW'en.

 

Merker godt forskjell på komfort i fartsdumper, dårlig vei etc. mellom "Comfort" og "Sport" når man har IVDC. Comfort er veldig behagelig, men "duver" godt.

 

Når det gjelder grillen får man automatisk Titanium grill (Ikke Ghia grill) hvis man bestiller adaptiv cruise control (ACC).

 

Klimaseter kommer først i september produksjon, men hvis man bestiller bil nå er august uansett tidligste produksjondato så jeg har ikke STORT problem med å vente en måned ekstra for dem.

 

For min del er det mest spennende om Technopakke kan leveres i september, ifølge prisliste kommer FordConverse+ først i november for alle "ikke Titanium" biler  :cry:

 

Varmedempende frontrute ligger inne i min bestilling, selv om det ikke lenger står på prislista. Selger sier det hele tiden er endringer, så får bare vente og se til over sommeren hva som blir produsert.

8903402[/snapback]

Lenke til kommentar
Min selger sier bestillingen er akseptert, men ligger på vent (ikke bekreftet leveringsdato) og september produksjon er realistisk. (La inn bestillingen ca 1 Juni)

 

<skal du ha bytte inn...?

Jeg velger Ghia X kun for å få beige helskinn, liker egentlig best Titanium X interiøret, men kan leve med "fake tre" siden det blir litt mindre av det når man har navigasjon.

 

(Navigasjon leveres ifra Blaupunkt, og bruker samme kartmaterial som f.eks TomTom. DVD er merket "Europa 2007")

 

Grei kartvisning, men har IKKE "Bird's View" som jeg egentlig foretrekker.

 

Radio fungere bra, men er litt mindre følsom enn den jeg har i BMW'en.

 

Merker godt forskjell på komfort i fartsdumper, dårlig vei etc. mellom "Comfort" og "Sport" når man har IVDC. Comfort er veldig behagelig, men "duver" godt.

 

Når det gjelder grillen får man automatisk Titanium grill (Ikke Ghia grill) hvis man bestiller adaptiv cruise control (ACC).

 

Klimaseter kommer først i september produksjon, men hvis man bestiller bil nå er august uansett tidligste produksjondato så jeg har ikke STORT problem med å vente en måned ekstra for dem.

 

For min del er det mest spennende om Technopakke kan leveres i september, ifølge prisliste kommer FordConverse+ først i november for alle "ikke Titanium" biler  :cry:

 

Varmedempende frontrute ligger inne i min bestilling, selv om det ikke lenger står på prislista. Selger sier det hele tiden er endringer, så får bare vente og se til over sommeren hva som blir produsert.

8903402[/snapback]

8905121[/snapback]

Skal du bytte inn...?

Lenke til kommentar
Bestilte bil Titanium X den 10/5 jeg og da sto det at regnsensor er standard.

Snakket med selger nå nylig å da sa han at den ikke var det.

Bilen er straks rundt hjørne skulle få den 1/7 så da får vi se hva som er med .

8903422[/snapback]

 

Blir spennende og se, ja. Kanskje du kan gi tilbakemedling om bilen kommer med regnsensor?

Noen som har fått med seg andre forandringer på standardutstyrslisten?

Lenke til kommentar
Dallas

 

Vi har bestilt med ca. 1 mnd. imellom.

Forstår ikke hvorfor det varierer så mye.

Du er blitt forespeilet ca. 8 uker, mens jeg er blitt 12-16 uker.

Vi har jo bestilt på kvoten til forhandlerne.... :hmm:

8906796[/snapback]

 

------

Dette kommer av at jeg bestilte på en "tidligere kvote"...tror jeg.

Tror leveringstiden fort kan bli lengre. Nesten litt rart dersom det blir lang leveringstid ettersom fabrikken i Genk har en teoretisk kapasitet på ufattelige 1200 biler om dagen.

Lenke til kommentar

Trodde alle importører fra de forskjellige landene bestilte kvotene sine året før, og så fordelte dem på forhandlerene...

 

Etter mye grubling, fikk jeg slengt på rails idag, ser det er mange som har bestilt det...de er ganske tøffe i metall.

 

Sto en Panther Black GhiaX på parkeringen, vannvittig heftig metalic i solen.

Har noen sett antennen til navi++, de mente det var en "haifinne". Har ikke funnet den.

Lenke til kommentar
Og nå nettopp sa kona at jeg må være syk i hodet som sitter og diskuterer Mondeo på nettet.

Hun har sikkert rett :!:  :!:

8907004[/snapback]

HUN HAR RETT........

8907135[/snapback]

 

 

Jeg ser at du har 3.5 innlegg pr. dag (i snitt). Jeg har 1 pr. dag. Ergo er du mer syk i hodet enn meg :tease:

Lenke til kommentar
Hvordan er det med dere og leveringsdato?

 

Jeg stresser med leveringsdato fordi jeg skal benytte bilen på ferie og kunne tenkt meg å få en dato fra forhandler.

Forhandler sier at det står oppført juni som produksjonsmåned i det sentrale bestillingssystemet til Ford. Det er først når bilen har fått ett chassisnummer og dette er oppført i bestillingssystemet at de kan være konkret på dato. Min selger har snakket med bestillngsansvarlig hos Ford, men han kan ikke undersøke ettersom de ikke har chassisnummer. Min selger synes det er merkelig at det ikke har kommet mer data på min bestilling ettersom andre ha fått dette, men sier samtidig at det ikke er noe utstyr etc i bestillingen som tilsier at den ikke skal produseres i juni.

 

Min forhandler bestilte bilen  3 mai.

 

Noen som har snakket med forhandler omkring leveringsdato etc?

Vet ikke helt om jeg stoler på den informasjonen jeg får og synes det er greit å "sjekke" med dere og de opplysningene dere har fått om dette.

8904004[/snapback]

 

 

Fikk gledelig melding i dag om at bilen ble produsert i går, så nå gjenstår bare transportetappen hjem til Norge. 2-3 uker, med litt forbehold om ferieavvikling hos Color line .....skal se det blir ny bil til ferien allikevel kanskje :thumbup:

Lenke til kommentar
Min selger sier bestillingen er akseptert, men ligger på vent (ikke bekreftet leveringsdato) og september produksjon er realistisk. (La inn bestillingen ca 1 Juni)

 

<skal du ha bytte inn...?

8905121[/snapback]

Skal du bytte inn...?

8905124[/snapback]

 

Jeg selger min BMW privat, så ikke noe innbytte.

 

Ellers har jeg ikke sett noen synlig antenne på bilene med navigasjon, så noen "haifinne" tror jeg ikke det blir. (Bare sett/testet sedan'en, mulig stasjonsvogn er anderledes)

 

 

Er det forresten noen som har prøvesatt både Titanium X og Ghia X ?

Lurer på hvor stor forskjell det er på forsetene komfortmessig, mellom 8-veis el.sete og sports-setet i Titanium.

Endret av nagela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...