Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo

Anbefalte innlegg

Uff..da.

Har park.sensorer idag, fantastisk deilig her i Oslo, skulle ønske de kunne gjøre noe med med de andre som parkerer.

Men det blir nok knapper og skjermer å leke med.

Gruer meg til det første steinsprutet.

Den utstyrsbrosjyren du viste til, er det bare en link..?

8899181[/snapback]

Ikke helt sikkert på hva du mener, men linken er til en nedlastbar brosjyre ved ford.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var ganske hissig på klima og minne...

Minne kunne han ikke love på sept.lev.

Som han sa, kanskje.. kanskje ikke.

Alt jeg har valgt av utstyr, er utstyr de kunne love.

Det ble en god del snaks allikevel, men det var ikke det jeg hadde forespeilet meg.

Synes den ble forferdelig grom allikevel.

Vi er to brukere, så ekteskapet holder nok uten minne.

8898996[/snapback]

Klimatiserte seter sa "min" selger at ikke kunne komme inn før august-produksjonen. Tydelig at det er litt forskjellige oppfatninger blandt selgerene også når ting er tilgjengelige.

Varmereflekterende frontrute som jeg hadde valgt, ble tatt ut som opsjon på bilen underveis i prosessen uten noen ytterligere forklaring.

Lenke til kommentar
Uff..da.

Har park.sensorer idag, fantastisk deilig her i Oslo, skulle ønske de kunne gjøre noe med med de andre som parkerer.

Men det blir nok knapper og skjermer å leke med.

Gruer meg til det første steinsprutet.

Den utstyrsbrosjyren du viste til, er det bare en link..?

8899181[/snapback]

Ikke helt sikkert på hva du mener, men linken er til en nedlastbar brosjyre ved ford.no

8899364[/snapback]

lurte på om du hadde den i hånda.

var hos forhandler idag, men de hadde ikke fått den enda.

Lenke til kommentar

Det ble en god del snaks allikevel, men det var ikke det jeg hadde forespeilet meg.

8898996[/snapback]

Klimatiserte seter sa "min" selger at ikke kunne komme inn før august-produksjonen. Tydelig at det er litt forskjellige oppfatninger blandt selgerene også når ting er tilgjengelige.

Varmereflekterende frontrute som jeg hadde valgt, ble tatt ut som opsjon på bilen underveis i prosessen uten noen ytterligere forklaring.

8899552[/snapback]

Den er jo standard, utenom amb.

Lenke til kommentar
Går greit uten minne også, men jeg synes det er litt greit ettersom kjerringa benytter bilen endel.

Forøvrig litt bekymret over at bilen er VELDIG stor og litt uoversiktelig. Kjerringa er usannsynlig klønete til å feks lukeparkere. Parksenorer hjelper men det er ikke med velvilje jeg sender kona til feks. et kjøpesenter med trang

parkeringskjeller.

8899096[/snapback]

Her er jeg glad vi skal beholde den gamle bilen (97 Mondeo Ghia stv) til den dør. Den skal få bli parkeringshus- og "tur-med-bikkja-i-skauen"-racer, samt at den får fortsette å være fruens pendlebil på jobb (lærer på barneskole). Satser på at den holder et par år til før den må byttes inn.

Lenke til kommentar

8898996[/snapback]

8899552[/snapback]

8899589[/snapback]

Du tenker vel her på oppvarmet frontrute kikker?

Lenke til kommentar

8899589[/snapback]

Ehh, nei det er den ikke så vidt meg bekjent. Oppvarmet frontrute ja, men ikke varmereflekterende rute. Ser at den også er fjernet fra katalogen i den linken som Dallas sendte, men jeg bestilte opp fra en tidlig brosjyre/utskrift jeg fikk av selger, og der var varmereflekterende frontrute på tilleggsutstyrslisten.

Men dersom den nå er en del av standardutstyret skal jeg ikke klage jeg altså....

Lenke til kommentar

Kanskje jeg klovner litt rundt her, mente selfølgelig oppvarmet. Viste ikke om varmereflekterene frontrute.

Sikkert trekt ut før mitt første besøk hos Ford.

Men artig med så mange forskjellige beskjeder rundt om hos forhandlerene.

Lenke til kommentar
Her er hva jeg har bestilt:

Ford Mondeo Ghia X stasjonsvogn. 2.0 TDCi. 130hp diesel, Automat.

...

Tøft å velge GhiaX (vurderer dette selv)!

Ser ut som alle andre her inne skal ha Titanium X. Lurer på hvorfor egentlig. Forskjellen mellom Ghia og Titanium er vel "luksus" vs. "tekno", eller? Noen små forskjeller på standardutstyret, ellers kun interiørmessig? Forøvrig er det plast uansett, enten det skal forestille aluminium eller tre look. Ford forventer at Titanium vil dominere over Ghia og at Ghia sannsynligvis vil forsvinne (DinSide). Regnes Ghia som konservativt og "gubbete"?

Endret av Gynt
Lenke til kommentar

Ser ut som alle andre her inne skal ha Titanium X. Lurer på hvorfor egentlig. Forskjellen mellom Ghia og Titanium er vel "luksus" vs. "tekno", eller? Noen små forskjeller på standardutstyret, ellers kun interiørmessig? Forøvrig er det plast uansett, enten det skal forestille aluminium eller tre look. Ford forventer at Titanium vil dominere over Ghia og at Ghia sannsynligvis vil forsvinne (DinSide). Regnes Ghia som konservativt og "gubbete"?

8902204[/snapback]

Grunnen til at det ble Titanium X for min del, og ikke Ghia X, gikk mye på det interiørmessige. Har en litt eldre Mondeo Ghia i dag, og er litt lei av dette "treverket" inne i bilen, samt at jeg falt for sportssetene i Titanium utgaven. Egentlig ikke så mye mer enn det som avgjorde utstyrsklassen. Alt annet er jo mer eller mindre ekstrautstyr som kan bestilles uansett ;-)

Lenke til kommentar

8902204[/snapback]

Grunnen til at det ble Titanium X for min del, og ikke Ghia X, gikk mye på det interiørmessige. Har en litt eldre Mondeo Ghia i dag, og er litt lei av dette "treverket" inne i bilen, samt at jeg falt for sportssetene i Titanium utgaven. Egentlig ikke så mye mer enn det som avgjorde utstyrsklassen. Alt annet er jo mer eller mindre ekstrautstyr som kan bestilles uansett ;-)

8902261[/snapback]

----

Jeg vurderte også Ghia X. Hadde veldig lyst på de beige skinnsetene som følger Ghia X og ikke er å få i Tit X. En annen ting er hvor fornuftig beige hadde vært for meg med små barn.

Men det var treverket som ikke falt i smak hos meg. Sikkert noen som liker dette, men jeg syntes interøret i Tit X var stiligere.

Men grillen til Ghia er kanskje finere i mine øyne.

jeg har lest en plass (husker ikke hvor) at Ford regner med at Trend vil stå for den aller største andelen og at Tit X ville få en andel på ca 10% (jeg tror det var det). Disse anslagene stemmer veldig dårlig med valgene til oss her inne :)

Lenke til kommentar

----

Jeg vurderte også Ghia X. Hadde veldig lyst på de beige skinnsetene som følger Ghia X og ikke er å få i Tit X. En annen ting er hvor fornuftig beige hadde vært for meg med små barn.

Men det var treverket som ikke falt i smak hos meg. Sikkert noen som liker dette,  men jeg syntes interøret i Tit X var stiligere.

Men grillen til Ghia er kanskje finere i mine øyne.

jeg har lest en plass (husker ikke hvor) at Ford regner med at Trend vil stå for den aller største andelen og at Tit X ville få en andel på ca 10% (jeg tror det var det). Disse anslagene stemmer veldig dårlig med valgene til oss her inne  :)

8902419[/snapback]

Ja det virker som om volumet her hos oss ligger på Tit/Ghia X. Vi får jo bare sørge for at vi holder engasjementet oppe frem til bilene er levert, så vi ikke avslutter debatten før det er lagt ut bilder av bilene........

Er for øvrig litt enig i det med det beige skinnet. Jeg tror heller ikke det hadde blitt noen umiddelbar suksess med barn (har selv nummer 2 på vei rett over nyttår), selvom helskinn jo er fenomenalt enkelt å tørke rent i forhold til stoff hvertfall.

Lenke til kommentar

Er for øvrig litt enig i det med det beige skinnet. Jeg tror heller ikke det hadde blitt noen umiddelbar suksess med barn (har selv nummer 2 på vei rett over nyttår), selvom helskinn jo er fenomenalt enkelt å tørke rent i forhold til stoff hvertfall.

8902452[/snapback]

Hehe. Som smått litt morro og pussig det her Fatmann33.

Vi har bestilt omtrent samme bil i omtrent samme tidspunkt. Vi skal begge på bilferie til Danmark i Juli. Vi venter begge nr. 2 i vinter (term november her)

Lenke til kommentar

Hehe. Som smått litt morro og pussig det her Fatmann33.

Vi har bestilt omtrent samme bil i omtrent samme tidspunkt. Vi skal begge på bilferie til Danmark i Juli. Vi venter begge nr. 2  i vinter (term november her)

8902530[/snapback]

Hehe. Pussig. Nå går det sikkert ikke lenge før noen mistenker oss for å være en person med to identiteter ;-)

Men det er vel ingen overraskelse at det kanskje er småbarnsfamilien som blir den største kundegruppen innenfor de som handler Mondeo stv... det har det vel for så vidt alltig også alltid vært da, men nå begynner vel snart stv å bli den mest solgte biltypen i landet her, så det er sikkert litt trender også vil jeg tro.

Lenke til kommentar

I de første prislistene som kom på mondeo, sto det at regnsensor og aut. avblendbart bakspeil var standard på Titanium modellene. I dagens prisliste står dette som ekstrautstyr.

Var innom forhandleren min igår, og han mente at hvis jeg bestilte bil nå (titanium x), så var dette standardutstyr.

Noen som vet hva som er korrekt? Kan jeg stole på at forhandleren min er oppdatert??

Lenke til kommentar
I de første prislistene som kom på mondeo, sto det at regnsensor og aut. avblendbart bakspeil var standard på Titanium modellene. I dagens prisliste står dette som ekstrautstyr.

Var innom forhandleren min igår, og han mente at hvis jeg bestilte bil nå (titanium x), så var dette standardutstyr.

Noen som vet hva som er korrekt? Kan jeg stole på at forhandleren min er oppdatert??

8902842[/snapback]

Automatisk blendbart speil skal være standard, men jeg er litt usikker på hvorvidt regnsensor har vært satt under standardutstyr tidligere. Det er std på Ghia men jeg tror ikke det er på Titanium.

Lenke til kommentar

Min selger sier bestillingen er akseptert, men ligger på vent (ikke bekreftet leveringsdato) og september produksjon er realistisk. (La inn bestillingen ca 1 Juni)

Jeg velger Ghia X kun for å få beige helskinn, liker egentlig best Titanium X interiøret, men kan leve med "fake tre" siden det blir litt mindre av det når man har navigasjon.

(Navigasjon leveres ifra Blaupunkt, og bruker samme kartmaterial som f.eks TomTom. DVD er merket "Europa 2007")

Grei kartvisning, men har IKKE "Bird's View" som jeg egentlig foretrekker.

Radio fungere bra, men er litt mindre følsom enn den jeg har i BMW'en.

Merker godt forskjell på komfort i fartsdumper, dårlig vei etc. mellom "Comfort" og "Sport" når man har IVDC. Comfort er veldig behagelig, men "duver" godt.

Når det gjelder grillen får man automatisk Titanium grill (Ikke Ghia grill) hvis man bestiller adaptiv cruise control (ACC).

Klimaseter kommer først i september produksjon, men hvis man bestiller bil nå er august uansett tidligste produksjondato så jeg har ikke STORT problem med å vente en måned ekstra for dem.

For min del er det mest spennende om Technopakke kan leveres i september, ifølge prisliste kommer FordConverse+ først i november for alle "ikke Titanium" biler :cry:

Varmedempende frontrute ligger inne i min bestilling, selv om det ikke lenger står på prislista. Selger sier det hele tiden er endringer, så får bare vente og se til over sommeren hva som blir produsert.

Lenke til kommentar

Bestilte bil Titanium X den 10/5 jeg og da sto det at regnsensor er standard.

Snakket med selger nå nylig å da sa han at den ikke var det.

Bilen er straks rundt hjørne skulle få den 1/7 så da får vi se hva som er med .

Lenke til kommentar
Min selger sier bestillingen er akseptert, men ligger på vent (ikke bekreftet leveringsdato) og september produksjon er realistisk. (La inn bestillingen ca 1 Juni)

Jeg velger Ghia X kun for å få beige helskinn, liker egentlig best Titanium X interiøret, men kan leve med "fake tre" siden det blir litt mindre av det når man har navigasjon.

(Navigasjon leveres ifra Blaupunkt, og bruker samme kartmaterial som f.eks TomTom. DVD er merket "Europa 2007")

Grei kartvisning, men har IKKE "Bird's View" som jeg egentlig foretrekker.

Radio fungere bra, men er litt mindre følsom enn den jeg har i BMW'en.

Merker godt forskjell på komfort i fartsdumper, dårlig vei etc. mellom "Comfort" og "Sport" når man har IVDC. Comfort er veldig behagelig, men "duver" godt.

Når det gjelder grillen får man automatisk Titanium grill (Ikke Ghia grill) hvis man bestiller adaptiv cruise control (ACC).

Klimaseter kommer først i september produksjon, men hvis man bestiller bil nå er august uansett tidligste produksjondato så jeg har ikke STORT problem med å vente en måned ekstra for dem.

For min del er det mest spennende om Technopakke kan leveres i september, ifølge prisliste kommer FordConverse+ først i november for alle "ikke Titanium" biler  :cry:

Varmedempende frontrute ligger inne i min bestilling, selv om det ikke lenger står på prislista. Selger sier det hele tiden er endringer, så får bare vente og se til over sommeren hva som blir produsert.

8903402[/snapback]

----

Har også bestilt avansert navigasjon og er litt spent på denne.

Ser også at de i navigasjonspakken er inkludert "premium høytalere". Altså en oppgradering i forhold til de andre audiopakkene. Er spent på lydkvalitetet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...