Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo


Anbefalte innlegg

Det var den spoileren som var montert.

Kjempetøff live..

 

Men du har bil fra Ford.

Måtte bruke lang tid for å sette en leveringsdato, de ville ikke binde seg pga. usikker levering. Men nå har jeg dato, og lånebil etter det.

 

Skal ikke være enkelt..

8892005[/snapback]

 

Jeg fikk faktisk denne spoileren uten kostnad. Jeg trodde denne spoileren på ekstrautstyrslista var den som stort sett er avbildet på alle stasjonsvogner. Forhandler trodde også det slik at han tilleggsbestilte denne :)

 

Jeg låner en Laguna fra Ford nå. Fytti rakker for en drittbil. Undermotorisert, knirkete dashbord, krenger som pokker og elendig styrefølelse. Desto større opptur å få nybilen... :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uff....skjønner du er gira nå.

 

De snakket om en Focus, så vi får se.

 

Skjønte ikke helt den spoileren, er den vist som standard..? Har kun sett den 2 steder, den jeg så, og linken du la her.

8892299[/snapback]

 

 

De fleste (eller alle) bildene av stasjonsvogna er vist med en spoiler som er standard. Jeg (og senere forhandler) trodde at denne standardspoileren var ekstrautstyr.

Jeg klagde til forhandleren og ettersom han ikke viste at det fantes en annen spoliler, bestilte han denne ekstrutstyrsspoileren gratis til meg.

Lenke til kommentar
[

Jeg fant et bilde av denne spoileren. På side 24 i Mondeobrosjyre et det bilde av den (tror jeg) men fra en litt dum vinkel.

 

http://www.ford.no/spg/images/11_36/Mondeo..._finalmaj07.pdf

8891900[/snapback]

 

 

Hmm. Satt og tittet litt i denne katalogen, og det var en ting som forundret meg litt her. Ser at Ford har "justert" ned tillatt tilhengervekt i forhold til de tekniske spesifikasjonene som jeg fikk med fra forhandler når jeg bestilte bil.

 

De tekniske spesifikasjonene som jeg fikk med sa at 130hk manuell skulle ha tillatt tilhengerkapasitet på 2000kg, mens det i denne brosjyren sier 1800kg.

Ikke noe big deal i utgangspunktet for min del, da jeg ikke trekker noe så tunge lass på min lille henger, MEN en kan jo nesten vurdere hvorvidt det er andre tall som er endret i spesifikasjonene fra bestillingsdato og frem til leveringsdato....

Lenke til kommentar
Min grunnpris er 229557.- før avgifter.

Så kan man + på automat 32000.-

8883400[/snapback]

Min forhandler slenger på 11.900 på listeprisen! Det er vel frakt-/lev.-/reg-omkost vil jeg tro. Men småfrekt når han nederst på tilbudet setter prisen for dette til 0, slik at vi liksom skal tro at det er inkludert.

 

Hva betaler dere for dette hos dere (forhandlers pris - listepris)?

Lenke til kommentar
Min grunnpris er 229557.- før avgifter.

Så kan man + på automat 32000.-

8883400[/snapback]

Min forhandler slenger på 11.900 på listeprisen! Det er vel frakt-/lev.-/reg-omkost vil jeg tro. Men småfrekt når han nederst på tilbudet setter prisen for dette til 0, slik at vi liksom skal tro at det er inkludert.

 

Hva betaler dere for dette hos dere (forhandlers pris - listepris)?

8895100[/snapback]

 

Har ikke tilbudet foran meg her, men mener tilleggene kom på rundt 9000 (frakt/levering/årsavg).

Lenke til kommentar
Vet ikke hva jeg skal si om den, anna enn at den er så stygg at det svir i øynene av å se på den.

 

Klarer ikke å få frem noe annet

8887324[/snapback]

 

 

En valp som styler og trimmer en gammel Opel Astra, mangler troverdighet når det gjelder design og utseende i mine øyne.

 

Men for all del, hyggelig med bidrag i tråden :yes:

8889068[/snapback]

 

Får ta til takke med det man har, er man lærling i fylkeskommunen så har man ikke akkurat råd til å kjøpe seg en steike ny bil med inntekt på 6500,- i mnd.

 

Likte den forje modellen av mondeo mye bedre

Lenke til kommentar

Min forhandler slenger på 11.900 på listeprisen! Det er vel frakt-/lev.-/reg-omkost vil jeg tro. Men småfrekt når han nederst på tilbudet setter prisen for dette til 0, slik at vi liksom skal tro at det er inkludert.

 

Hva betaler dere for dette hos dere (forhandlers pris - listepris)?

8895100[/snapback]

 

Har ikke tilbudet foran meg her, men mener tilleggene kom på rundt 9000 (frakt/levering/årsavg).

8895147[/snapback]

 

Jeg ser at jeg fort sparer meg 5000 hvis jeg drar sørover og handler... (forutsetter billig flybillett vel og merke)

Lenke til kommentar
[

Jeg ser at jeg fort sparer meg 5000 hvis jeg drar sørover og handler... (forutsetter billig flybillett vel og merke)

8895545[/snapback]

 

Ja er det ikke bare å ta de spesifikasjonene du har på bil, og sende de til utvalgte forhandlere i østlandsområdet. Vil vel tro at du kjapt kan tjene inn en flybillett, samt at du jo får muligheten til en skikkelig kjøretur med bilen rimelig kjapt...

Lenke til kommentar
Av ren nysgjerrighet, hva leveringstid er den på denne bilen nå? Og hvem her inne får den først?

8895766[/snapback]

 

Ingen aning hva leveringstid er pr bestilling i dag, men det verserer rykter på opp til 6 mnd.....

 

Skal i utgangspunktet få bilen min før ferienturen starter den 14 juli, men om det lar seg gjøre gjenstår jo å se.

Lenke til kommentar
Min grunnpris er 229557.- før avgifter.

Så kan man + på automat 32000.-

8883400[/snapback]

Min forhandler slenger på 11.900 på listeprisen! Det er vel frakt-/lev.-/reg-omkost vil jeg tro. Men småfrekt når han nederst på tilbudet setter prisen for dette til 0, slik at vi liksom skal tro at det er inkludert.

 

Hva betaler dere for dette hos dere (forhandlers pris - listepris)?

8895100[/snapback]

 

Mitt tilbud etter Bil, utstyr og avgifter i Oslo.

Frakt-leverings- og registreringskostnader.... 6900.-

Halv årsavgift pga. lev. sept.........................1460.-

Total 8360.-

Lenke til kommentar

Mitt tilbud etter Bil, utstyr og avgifter i Oslo.

Frakt-leverings- og registreringskostnader.... 6900.-

Halv årsavgift pga. lev. sept.........................1460.-

Total                                                          8360.-

8896693[/snapback]

 

 

Der sa du jo noe. Er det registrering etter 01.07 som trigger halv årsavgift?

Lenke til kommentar

Mitt tilbud etter Bil, utstyr og avgifter i Oslo.

Frakt-leverings- og registreringskostnader.... 6900.-

Halv årsavgift pga. lev. sept.........................1460.-

Total                                                           8360.-

8896693[/snapback]

 

 

Der sa du jo noe. Er det registrering etter 01.07 som trigger halv årsavgift?

8896829[/snapback]

 

Ikke sikker, det slo meg ikke, før selger nevnte det.

Lenke til kommentar
Har selvfølgelig min BMW (Har kjørt 24.000 km med den siden den var ny), og den blir lagt ut for salg rett over sommerferien.

 

163hk med manuell kasse. 17" med 245 run-flat dekk.

 

Sølv med sort skinn, "standard" seter ( Ikke spesielt komfortable, kjøp "Comfort" seter hvis du kan)

 

God bil, men Modeoen er like bra når man tar hensyn til prisforskjellen.

 

(Og jeg røyker ikke  :D )

8887216[/snapback]

Klimaseter..:

 

Når bestilte du din bil.

Hadde veldig lyst på klimaseter.

Min selger mente at de ikke var realistiske før nov. i verste fall jan. 08.

Så de måtte jeg avstå, samt minne på el. setene.

De lå høyt på ønskelisten

Lenke til kommentar
Når bestilte du din bil.

Hadde veldig lyst på klimaseter.

Min selger mente at de ikke var realistiske før nov. i verste fall jan. 08.

Så de måtte jeg avstå, samt minne på el. setene.

De lå høyt på ønskelisten

8898742[/snapback]

 

 

Minne på el.setene kunne du vel fått?? Jeg har iallefall bestilt dette og har ikke hørt noe om forsinkelse på dette.

Lenke til kommentar

Hmm. Satt og tittet litt i denne katalogen, og det var en ting som forundret meg litt her. Ser at Ford har "justert" ned tillatt tilhengervekt i forhold til de tekniske spesifikasjonene som jeg fikk med fra forhandler når jeg bestilte bil.

 

De tekniske spesifikasjonene som jeg fikk med sa at 130hk manuell skulle ha tillatt tilhengerkapasitet på 2000kg, mens det i denne brosjyren sier 1800kg.

Ikke noe big deal i utgangspunktet for min del, da jeg ikke trekker noe så tunge lass på min lille henger, MEN en kan jo nesten vurdere hvorvidt det er andre tall som er endret i spesifikasjonene fra bestillingsdato og frem til leveringsdato....

8894728[/snapback]

 

Med automat er det max 2000 kg. Forstår ikke hvorfor men...

Lenke til kommentar
Når bestilte du din bil.

Hadde veldig lyst på klimaseter.

Min selger mente at de ikke var realistiske før nov. i verste fall jan. 08.

Så de måtte jeg avstå, samt minne på el. setene.

De lå høyt på ønskelisten

8898742[/snapback]

 

 

Minne på el.setene kunne du vel fått?? Jeg har iallefall bestilt dette og har ikke hørt noe om forsinkelse på dette.

8898793[/snapback]

 

Var ganske hissig på klima og minne...

 

Minne kunne han ikke love på sept.lev.

Som han sa, kanskje.. kanskje ikke.

 

Alt jeg har valgt av utstyr, er utstyr de kunne love.

Det ble en god del snaks allikevel, men det var ikke det jeg hadde forespeilet meg.

Synes den ble forferdelig grom allikevel.

 

Vi er to brukere, så ekteskapet holder nok uten minne.

Lenke til kommentar

Går greit uten minne også, men jeg synes det er litt greit ettersom kjerringa benytter bilen endel.

 

Forøvrig litt bekymret over at bilen er VELDIG stor og litt uoversiktelig. Kjerringa er usannsynlig klønete til å feks lukeparkere. Parksenorer hjelper men det er ikke med velvilje jeg sender kona til feks. et kjøpesenter med trang

parkeringskjeller.

Lenke til kommentar

Uff..da.

 

Har park.sensorer idag, fantastisk deilig her i Oslo, skulle ønske de kunne gjøre noe med med de andre som parkerer.

 

Men det blir nok knapper og skjermer å leke med.

 

Gruer meg til det første steinsprutet.

 

Den utstyrsbrosjyren du viste til, er det bare en link..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...