Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei Dallas

Hva er grunnprisen på Tit. X før utstyr og avgifter som er startgrunnlaget..?

Så kan jeg sjekke min.

Skrev kontrakt for 37 min. siden.

8869512[/snapback]

--------

Gratulerer kikker!

Prisene finnes her

http://www.ford.no/spg/images/11_36/Nye_Fo...riser_maj07.pdf

Fint om du kunne sjekke din

8882232[/snapback]

Min grunnpris er 229557.- før avgifter.

Så kan man + på automat 32000.-

Lenke til kommentar
Ble sort, etter mange for og imot. Den ligner en skikkelig gangsterbil med de mørke rutene og bakspoileren.

Satser på at lakkforseglingen gjør det enklere å holde.

Så du valgte 17", var nok lurt.

8882810[/snapback]

Jeg må si jeg er spent i og med at jeg bestilte min med 18". Håper ikke det blir helt kino å kjøre.

Lenke til kommentar
Ble sort, etter mange for og imot. Den ligner en skikkelig gangsterbil med de mørke rutene og bakspoileren.

Satser på at lakkforseglingen gjør det enklere å holde.

Så du valgte 17", var nok lurt.

8882810[/snapback]

Jeg må si jeg er spent i og med at jeg bestilte min med 18". Håper ikke det blir helt kino å kjøre.

8884500[/snapback]

Hadde 18" før, gikk ned til 17". Stor forskjell, små vibrasjoner i rattet hele tiden .

Verst er det på forhjulstrekk.

Var veldig fristet igjen, men bestilte 2 sett 17". Hvis man får felger med litt innpress virker de større. Har det på bilen jeg har nå, mange tror det er 18".

Lenke til kommentar

Har fått tilbakemelding om min bestilling nå.

Hvis jeg vil ha "klimaseter" blir det September produksjon (Levering Oktober).

Uten disse setene kan den produseres i August.

Siden jeg uansett må vente til etter sommeren, kommer jeg til å beholde "klimasetene".

Dere som mener Mondeoen ikke kan sees på som "premium", jeg er ikke enig.

Har idag en 2006 mod BMW 520d Touring med div utstyr, og går over til Mondeo fordi jeg føler den gir samme kjøreglede og totalopplevelse, til en MYE bedre pris.

Her er hva jeg har bestilt:

Ford Mondeo Ghia X stasjonsvogn. 2.0 TDCi. 130hp diesel, Automat.

Familiepakke (2 stk integrerte barneseter & solskjermer bak)

Komfortpakke /Intropakke (Motor/kupévarmer m/tidsur, avkjølt hanskerom, parkeringssensor, solskjermer 2. rad, el innfellbare speil, handsfree BT/VC.)

Safetech-pakke (Aktiv førerhjelp, Inkluderer adaptiv fartsholder, system for

kollisjonshindring og bakkestarthjelp og IVDC)

Technopakke (nøkkelfri start, FordConverse+, dekktrykksmåler, 2 stk flipkey)

Alarm - volumfølsom med skallsikring (inkl 2 stk flipkey & dobbeltlås med boltsikring)

Alufelger - 18" 5-eikers Y-design

Frontrute - Varmereflekterende

Hjulmuttere - låsbare

Hovedlys - Bi-xenon (HID) (inkl statiske hjørnelys)

Luftkvalitetssensor (inkluderer avkjølt hanskerom)

Metalic lakk

Mørktonet glass (fra B-stolpe og bakover)

Navigasjon - avansert (radio/6CD-farge/berøringsskjerm/-klima)

Nøkkel - nøkkelfri adkomst og start (inkl 2 stk flipkey) over nøkkelfri start

Seter - 8-veis el justering av passasjersete

Seter - ventilerte/klimaregulerte forseter

Soltak - elektrisk drevet

Spoiler - bak ( Noen som har en link til bilder som viser hvordan denne ser ut ? Vet bare at den er endel større enn den som vises på alle "standardbilder" av stasjonsvogna )

Takrails - metallfarvet

Tilhengerfeste - avtagbart

Farge utvendig: Tonic

Farge innvendig: Napoli Skinn i Biscut

Endret av nagela
Lenke til kommentar

Har selvfølgelig min BMW (Har kjørt 24.000 km med den siden den var ny), og den blir lagt ut for salg rett over sommerferien.

163hk med manuell kasse. 17" med 245 run-flat dekk.

Sølv med sort skinn, "standard" seter ( Ikke spesielt komfortable, kjøp "Comfort" seter hvis du kan)

God bil, men Modeoen er like bra når man tar hensyn til prisforskjellen.

(Og jeg røyker ikke :D )

Lenke til kommentar
Har selvfølgelig min BMW (Har kjørt 24.000 km med den siden den var ny), og den blir lagt ut for salg rett over sommerferien.

163hk med manuell kasse. 17" med 245 run-flat dekk.

Sølv med sort skinn, "standard" seter ( Ikke spesielt komfortable, kjøp "Comfort" seter hvis du kan)

God bil, men Modeoen er like bra når man tar hensyn til prisforskjellen.

(Og jeg røyker ikke  :D )

8887216[/snapback]

Du du må være den mest fornuftige bilkjøper jeg har kommet over, det skal du ha. Biler kan ikke appelere til dine følelser når du går fra en BMW 5 serie til Ford Mondeo. Kun snusfornuften som tar over her.

(dette er faktisk ment som et kompliment)

Jeg er desverre ikke så fornuftig, men ikke helt ufornuftig heller. jeg vurderte en 520 touring selv, men jeg har nå kjøpt meg en CR-V 2.2 i-CTDi Exeutive som jeg håper jeg får denne uken. Så nå er jeg over 500,000,- kroner fattigere. Kunne jo ha brukt dette på 5`eren, men litt fornuft her og. Så ny driftsikker bil med 3 års garanti.

Ontopic: Den nye Mondeoen er et skritt i riktig retning av Ford, og den ser ganske bra ut (ikke sedanen). Dette kommer fra en som aldri har likt Ford.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Har idag en 2006 mod BMW 520d Touring med div utstyr, og går over til Mondeo fordi jeg føler den gir samme kjøreglede og totalopplevelse, til en MYE bedre pris.

Enten så har ikke du denne bilen eller så har du røyka sokka dine. Seriøst. :dontgetit:

8887171[/snapback]

De er vel en del som mener at nye Mondeo faktisk matcher BMW.

TopGear.com av Bill Thomas:

Why would you choose a BMW 3-series over a new Ford Mondeo?

After driving the Blue Oval's latest mid-sized exec I'd be hard-pressed to give you a single valid reason - er, unless you absolutely must have rear-wheel drive.

Oh, and that BMW badge, of course, which is what most people care about.

Best pay five grand more for a similar-spec car, too, just so that you know you're getting something 'superior'. Hmm.

Annoying, because this new Ford is a properly world-class car, matching the Beemer in most areas and beating it in some important ways, too. It's far more spacious inside, for instance, closer to a Granada than a Mondeo: Ford will never need to build a bigger car than this.

It feels equally as well-built as the Beemer - if not better - and it comes close as an all-round dynamic package. The ride is bordering on magical, especially with the Interactive Vehicle Dynamics Control system switched to the softest of its three settings, and it steers, stops and handles with the élan we now expect from a Ford.

It's quiet, too. In fact, it's almost enough of an advance over the previous Mondeo to justify a different name.

And that's where the car might run into trouble. It's 'just' a Mondeo. It matches the premium brands in all the ways that count, and would surprise the heck out of any BMW, Audi or Mercedes owner with its all-round prowess, but ultimately they'll never find out because they're buying a badge.

Ford is building this car differently, which will allow it to better control the Mondeo's resale values. I hope that happens, because it's important.

Quality and reliability will be high. Customer satisfaction will be high. The car's overall ability is extremely high. I just want it to cut into the Big Three German brands and steal some of their biased drivers.

It really does deserve to.

Lenke til kommentar
Ford is building this car differently, which will allow it to better control the Mondeo's resale values. I hope that happens, because it's important.

Dette er et viktig poeng. Annenhåndsverdien på mondeo til dags data har vært elendig.

Svar til MaSo: Vel, den ser ganske bra ut. Ganske er stikkordet her. Helvete må bli forbundet med et meget kjølig sted, før du finner en ford i men garasje.

Lenke til kommentar

Dette er et viktig poeng. Annenhåndsverdien på mondeo til dags data har vært elendig.

Svar til MaSo: Vel, den ser ganske bra ut. Ganske er stikkordet her. Helvete må bli forbundet med et meget kjølig sted, før du finner en ford i men garasje.

8887768[/snapback]

Hva måles annenhåndsverdien i....?

Sitter man i sin nye bil, med vondt i magen og skjelver fordi man vet den skal selges igjen...pjat.

For dere som ikke vil tape penger.. veteranbil.

Har sjekket mange biler som var aktuelle før valget ble Mondeo, prisklasse 350000-600000 kr.

Da snakker vi om tap, spesielt "premiumbilene". Gjennomsnitt 150000-200000 kr. på ett til to år... kanskje ikke så mange prosent, men jævlig mye penger, og hvis man har lån også..ufda.

Så nye Mondeo eiere, ikke fortvil. Sikkert mange, her som allerede kan selge kontraktene sine med 10-20000 kr. i fortjeneste. Jeg skulle gjerne ha kjøpt meg foran køen.

Snakket med selger, ang. innbytte av min BMW.

Han fortalte at de ikke viste åssen de skulle prise dem, de hadde plutselig fått en del "premiumkunder".

Lenke til kommentar
Vet ikke hva jeg skal si om den, anna enn at den er så stygg at det svir i øynene av å se på den.

Klarer ikke å få frem noe annet

8887324[/snapback]

En valp som styler og trimmer en gammel Opel Astra, mangler troverdighet når det gjelder design og utseende i mine øyne.

Men for all del, hyggelig med bidrag i tråden :yes:

Lenke til kommentar

8884500[/snapback]

Hadde 18" før, gikk ned til 17". Stor forskjell, små vibrasjoner i rattet hele tiden .

Verst er det på forhjulstrekk.

Var veldig fristet igjen, men bestilte 2 sett 17". Hvis man får felger med litt innpress virker de større. Har det på bilen jeg har nå, mange tror det er 18".

8884664[/snapback]

Hmmm.... dersom dette blir tilfelle vet jeg om noen som skal få bytte dekk på bilen farlig kjapt ja.

Lenke til kommentar
Har fått tilbakemelding om min bestilling nå.

Hvis jeg vil ha "klimaseter" blir det September produksjon (Levering Oktober).

Uten disse setene kan den produseres i August.

Siden jeg uansett må vente til etter sommeren, kommer jeg til å beholde "klimasetene".

Dere som mener Mondeoen ikke kan sees på som "premium", jeg er ikke enig.

Her er hva jeg har bestilt:

Ford Mondeo Ghia X stasjonsvogn. 2.0 TDCi. 130hp diesel, Automat.

Familiepakke (2 stk integrerte barneseter & solskjermer bak)

Komfortpakke /Intropakke (Motor/kupévarmer m/tidsur, avkjølt hanskerom, parkeringssensor, solskjermer 2. rad, el innfellbare speil, handsfree BT/VC.)

Safetech-pakke (Aktiv førerhjelp, Inkluderer adaptiv fartsholder, system for

kollisjonshindring og bakkestarthjelp og IVDC)

Technopakke (nøkkelfri start, FordConverse+, dekktrykksmåler, 2 stk flipkey)

Alarm - volumfølsom med skallsikring (inkl 2 stk flipkey & dobbeltlås med boltsikring)

Alufelger - 18" 5-eikers Y-design

Frontrute - Varmereflekterende

Hjulmuttere - låsbare

Hovedlys - Bi-xenon (HID) (inkl statiske hjørnelys)

Luftkvalitetssensor (inkluderer avkjølt hanskerom)

Metalic lakk

Mørktonet glass (fra B-stolpe og bakover)

Navigasjon - avansert (radio/6CD-farge/berøringsskjerm/-klima)

Nøkkel - nøkkelfri adkomst og start (inkl 2 stk flipkey) over nøkkelfri start

Seter - 8-veis el justering av passasjersete

Seter - ventilerte/klimaregulerte forseter

Soltak - elektrisk drevet

Spoiler - bak  ( Noen som har en link til bilder som viser hvordan denne ser ut ? Vet bare at den er endel større enn den som vises på alle "standardbilder" av stasjonsvogna )

Takrails - metallfarvet

Tilhengerfeste - avtagbart

Farge utvendig: Tonic

Farge innvendig: Napoli Skinn i Biscut

8887131[/snapback]

Så spoileren på en Tit. Knalltøff..Stikker langt ut fra bakluken, men ikke skjemmende. Luftspalte mellom kanten på taket og spoileren. Bremselyset sitter øverst i bakruten, ikke i spoileren.

Lenke til kommentar
Så spoileren på en Tit. Knalltøff..Stikker langt ut fra bakluken, men ikke skjemmende. Luftspalte mellom kanten på taket og spoileren. Bremselyset sitter øverst i bakruten, ikke i spoileren.

8889497[/snapback]

Har du sett den i virkeligheten eller på bilde? Har du en link evt til bilde?

Lenke til kommentar

8889497[/snapback]

Har du sett den i virkeligheten eller på bilde? Har du en link evt til bilde?

8891313[/snapback]

Den var montert på en Titanium på parkeringsplassen, så jeg studerte den nøye. Den gjør hele bakpartiet på stasjonsvogna.

Hørt noe mer ang. levering..?

Lenke til kommentar

Den var montert på en Titanium på parkeringsplassen, så jeg  studerte den nøye. Den gjør hele bakpartiet på stasjonsvogna.

Hørt noe mer ang. levering..?

8891799[/snapback]

Nei de vet fremdeles ikke noe om min bil. Det er også mulig at dette skyldes manglende oppdatering hos Ford Norge. Selgeren skulle prøve å snakke med den personen hos Ford Norge som har kontakt mot fabrikk på bestillinger.

Jeg fant et bilde av denne spoileren. På side 24 i Mondeobrosjyre et det bilde av den (tror jeg) men fra en litt dum vinkel.

http://www.ford.no/spg/images/11_36/Mondeo..._finalmaj07.pdf

Lenke til kommentar

Det var den spoileren som var montert.

Kjempetøff live..

Men du har bil fra Ford.

Måtte bruke lang tid for å sette en leveringsdato, de ville ikke binde seg pga. usikker levering. Men nå har jeg dato, og lånebil etter det.

Skal ikke være enkelt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...