Gå til innhold

Ram som matcher 8800 GTX @ SLI

Mr.Anki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  christopher909 skrev:
  Mr.Anki skrev:
Har faktisk sett litt på det settet der :)

Hovedkortet jeg mest sannsynelig skal ha er dette.

8548891[/snapback]

Det hovedkortet støtter forresten ikke SLI. Det støtter CrossFire.

8549265[/snapback]

Ojda. Er det noen Gigabyte kort med brikkesett P35 eller G33 som har SLI?

Lenke til kommentar
  Mr.Anki skrev:
  christopher909 skrev:
  Mr.Anki skrev:
Har faktisk sett litt på det settet der :)

Hovedkortet jeg mest sannsynelig skal ha er dette.

8548891[/snapback]

Det hovedkortet støtter forresten ikke SLI. Det støtter CrossFire.

8549265[/snapback]

Ojda. Er det noen Gigabyte kort med brikkesett P35 eller G33 som har SLI?

8549406[/snapback]

Det vet jeg ikke, men var jeg deg ville jeg gått for et HK med Nforce 680i brikkesett. kommer tilbake om 3 min med tre alternativer.

EDIT:

Asus P5N32-E SLi:

Er en egen tråd om det her på forumet, og det er et veldig godt kort. Følger heller ikke helt designet til Nvidias referansekort, slik som MSI sitt eller EVGA sitt.

LINK HER

Asus Striker Extreme:

Storebroren til Asus P5N32-E SLI. De to kortene er identiske, utenom at Striker Extreme har flere USB porter og flere SATA porter. Er mulig at du også kan stille volten på CPU, minne etc. litt høyere på Striker Extreme.

LINK HER

EVGA nForce 680i:

Et referansekort fra EVGA. Det har de samme funksjonene som alle andre Nforce 680i kort, og er nesten helt identiske til for eksempel MSI sitt kort. Dette er egentlig et bra kort, men det er en del som mener at disse dør lett, noe jeg ikke kan si meg enig i enda. Har hatt mitt i 5 måneder og det har ikke dødd... enda.

LINK HER

Var jeg deg ville jeg gått for Asus P5N32-E SLI. Det finnes en haug med andre folk her som har det kortet, så det er ikke noe problem å få hjelp hvis du trenger det. Det er også et av de beste Nforce 680i kortene, og klokker bra. Du kan også gå for Striker Extreme, men jeg ser ikke helt poenget med det.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
  Mr.Anki skrev:
Grunnen til det er at jeg blir sponset med hvoedkort til prorjektet mitt :)

Og Gigabyte sitt 680i SLI HK var ikke tilgjengelig for øyeblikket.

Men kan spørre når det blir tilgjengelig gjen.

8549667[/snapback]

Men da så ;) Men du må nok ha noe Nforce 680i kort. Med tanke på at du skal ha 8800GTX SLI, så regner jeg med at du ikke skal ha det billigste HKet som støtter SLI. Da vil du ha 2x PCI-E x16 porter, og da er det best å gå for et 680i kort.

Lenke til kommentar

Vil tro det, siden de er lagd for SLI. Selvom dette også er et salgs triks, så har jeg hørt mye bra om dem ;D

De er litt dyre da, så hvis du er ute etter noen som kan være litt billigere, så bør du se på noen 800mhz brikker fra Crucial, Kingston, OCZ, Corsair eller GeIL.

De fleste ram brikker med 800mhz funker fint med et SLI oppsett, man trenger absolutt ikke SLI sertifiserte RAM brikker for at det skal funke bra.. Poenget mitt er at det finnes mange alternativer da det kommer til bra RAM xD

Endret av Geisner
Lenke til kommentar
  Mr.Anki skrev:
Helt enig med deg at det finnes mange alterntiver, nesten for mange..

Jeg hadde først tenkt til å kjøpe dette!

Det holder kanskje likevel?

8551436[/snapback]

Forresten, skal du klokke? I så fall ville jeg gått for Crucial BallistiX PC6400. De klokker nesten garantert til 1100 Mhz+. F.eks jeg har hatt ene brikken min på over 1300 Mhz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...