d'espresso Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Skal prøve meg på å skrive manus om en liten stund, og lurer på om noen vet om et godt og billig manusprogram? Gjerne gratis Beklager om dette har blitt spurt om før.. Jeg brukte søkemotoren og fant ikke stort. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 notepad? Er ikke et manus bare tekst? Hvis du skal ha litt mer funksjoner så kan du jo bruke Openoffice.. gratis det.. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Manus er berre tekst ja, men det skal ha eit spesielt oppsett. Haakon: Har høyrd ein del bra om Celtx. Link til dette og fleire andre program finn du her: http://en.wikipedia.org/wiki/Screenwriting...riting_software Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Tusen takk for svar, begge to Prøver meg på Celtx, ja Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Problemet med Celtx er bare at når jeg laster ned den engelske versjonen (skal prøve å skrive på engelsk) så får jeg den norske automatisk.. Går det ann å bytte språk inne i Celtx ellernoe? Lenke til kommentar
ursa81 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Det er irriterende vanskelig å finne nettopp et billig og bra manusprogram. Maovie Magic og Final Draft koster begge omkring 2000 kroner, og det synes jeg er drøyt. Jeg prøvde å finne en macro til OpenOffice, men det viste seg å være langt under et akseptabelt grensesnitt (for ikke å snakke om at størrelsen på skrifta endra seg når man eksporterte). Gi oss lyd i hvert fall om du/dere finner noe! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Kan anbefale Celtx sterkt! Veldig bra program. Bruker det selv. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Har brukt finaldraft en del selv. Helt ok. Må prøve Celtx. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hvordan får man endret språk i celtx for korrektur? Hender jeg skriver både engelske og norske manuskript.. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Du bør nesten ha funne det ut sjølv innan no: Verktøy --> Korrektur, vel språk frå nedtrekksmenyen nederst i vindauget. Eg installerte norsk versjon, og her er både norsk og engelsk. Endret 26. juli 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Du bør nesten ha funne det ut sjølv innan no: Verktøy --> Korrektur, vel språk frå nedtrekksmenyen nederst i vindauget. Eg installerte norsk versjon, og her er både norsk og engelsk. 9149200[/snapback] Ja, jeg fant det ut rett etter jeg skrev forrige post. Litt flaut, da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå