Gå til innhold

Pinnacle til amatør :-)

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne ha forslag til hardware og programvare som kan brukes med et litt eldre videokamera, typen kasset. _tror_ det er DV det kalles, men det er ikke noe fancy med hdd eller minidvd. bare vanlig kassett. Grunnen til at jeg ikke vet helt sikkert er at jeg lurer på å skaffe svigerfar en duppedings til dataen som kanskje gjør det litt lettere for ham og redigere amatøropptakene, han er en veldig ivrig amatørvideograf :-)

Det som han bruker nå er videoapperatet(duh) og kabelen. Men programvaren som fulgte med er skikkelig dårlig(Sony), så han kommer liksom ikke helt i gang(er i senere tid han har forsøkt å redigere litt på dataen). Kanskje en løsning fra Pinnacle hadde vært noe for han?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kikker nedover i dette forumet, vil du se at svært mange er meget misfornøyde med Pinnacle Studio, som sies å være meget ustabilt. Til nybegynnere anbefales heller Movie Edit Pro 11 som er både langt billigere og i tillegg mye mer avansert. Eventuelt Adobe Premiere Elements. Av hardware trengs kun et firewirekort og tilhørende kabel hvis man ikke allerede har det.

Når det gjelder kameraer med DV-kassett er disse langt å foretrekke framfor kameraer som spiller inn på DVD-plater. De sistnevnte spiller inn videeoen i MPEG-komprimering, mens DV-kassettene har opptakene i DV-AVI-format, som er mye mer redigeringsvennlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Hvis han vil ha det skikkelig enkelt bruker han bare Windows Movie Maker. På den andre siden er det ikke det jeg vil kalle "profft".

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt Pinnacle, og er ikke fornøyd. Er ganske amatør på området, men det programmet var ikke lett å bruke. Jeg har et analogt videokamera, så det kan vel hende at det er det som også lagde problemene.

Har også en misstanke til at dette programmet har forstyrret all lyd på pc. Filmen ble overført uten lyd, men etter at jeg la inn dette programmet har lyden på DVD`er vært skurrete. Får heller ikke sletta programmet heller! Tror jeg ville styrt unna. Det kostet borti en tusen lapp, så jeg hadde forventet mer!

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt Pinnacle, og er ikke fornøyd. Er ganske amatør på området, men det programmet var ikke lett å bruke. Jeg har et analogt videokamera, så det kan vel hende at det er det som også lagde problemene.

Har også en misstanke til at dette programmet har forstyrret all lyd på pc. Filmen ble overført uten lyd, men etter at jeg la inn dette programmet har lyden på DVD`er vært skurrete. Får heller ikke sletta programmet heller! Tror jeg ville styrt unna. Det kostet borti en tusen lapp, så jeg hadde forventet mer!

8669757[/snapback]

Jeg har brukt Pinnacle siden 2001 og har ikke hatt noen problemer med dette. Mer brukervennlig program skal du lete lenge etter. Har testet ut Versjon 11 Ultimate og kan bare si WOW til Pinnacle. Avanserte video fx`s gjort enkelt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...