Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bruk av recoverydisk til annet system

Anbefalte innlegg

Hei

Det oppstod et problem med min PC som gjorde at jeg måtte formatere C: og installere windows XP på nytt. Etter jeg hadde formatert så fikk jeg beskjed da jeg startet og installere fikk jeg en feilmelding der det sto at det hadde oppstått en feil med på noen filer som ligger på E: (min recovery disk).

Derfor lurer jeg på om det er mulig å bruke et annet system sin recovery disk for f.eks. Fujitsu Siemens, som jeg har, til å installere XP.

Trenger PC denne helga så det er viktig at den kommer i orden.

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk så mye for at du tar deg tid.

En komponent som trengs for å fortsette instalasjonen, kan ikke installeres.

Datafeil (sirkulerende overflødighetskontroll, CRC)

Fra loggfilen:

Problemet ligger i en fil ved navn SXS.dll

Syntaksfeil i manifest- eller policyfilen "E:\i386\asms\10\msft\windows\gdiplus\gdiplus.man" På linje 4

Lenke til kommentar

Fant desverre ikke noe spesielt der. Versjonen jeg har er WinXP home N og er orginal, mao ikke en replika av noe jeg har lastet ned. Tinget er at det virket som om at man måtte være inne i windows for å legge inn den filen som ikke fungerer evt ha muligheten til å skifte ut den ødelagte filen på platen. Tror det kan bli vanskelig å bytte ut en fil som ligger på XP-platen, eller?

Hva tror du om å bruker en acer-recoverydisk på min fujitsu?

Lenke til kommentar

Ta en titt om CD-en har noe riper eller "møkk" på overflaten, rens med lunkent vann og tørk forsiktig med tørkepapir. Ta en ny formatering og se hva som skjer.

Feilen behøver ikke å være på selve platen, lesefeil i CD/DVD-rom forekommer, av og til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...