Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg håper ikke dette blir tolket som annonse, men jeg lurer rett og slett på hvor mye jeg kan forvente å få for min pentax som jeg gjerne vil selge.

Det er altså kameraet med kit-objektivet, et uv-filter, et sirkulært polariseringsfilter, 4 oppladbare batterier, en veske fra lowepro som rommer kameraet med kit-objektivet og et minnekort på 2 GB fra panasonic. Alt er kjøpt i japan og er i veldig bra stand.

Håper noen kan hjelpe meg...

Tusen takk!

Danny

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg håper ikke dette blir tolket som annonse, men jeg lurer rett og slett på hvor mye jeg kan forvente å få for min pentax som jeg gjerne vil selge.

Det er altså kameraet med kit-objektivet, et uv-filter, et sirkulært polariseringsfilter, 4 oppladbare batterier, en veske fra lowepro som rommer kameraet med kit-objektivet og et minnekort på 2 GB fra panasonic. Alt er kjøpt i japan og er i veldig bra stand.

Håper noen kan hjelpe meg...

Tusen takk!

Danny

8544135[/snapback]

Pixmania selger samme kameraet nytt for 4700,- med en veske. Du har noe ekstra utstyr som også koster litt. Jeg ville begynt på 4500-5000,- og evt vurdert tilbud etterhvert som de kommer inn. Dette forutsetter at du ikke har tatt titusenvis av bilder med kameraet.

Edit: Muliges må du litt lavere jeg ser det ligger et Konica Minolta 5d på foto.no til 3500,- Funksjonsmessig er det svært likt k100d.

http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=78630

Endret av kimare
Lenke til kommentar
Pixmania selger samme kameraet nytt for 4700,- med en veske. Du har noe ekstra utstyr som også koster litt. Jeg ville begynt på 4500-5000,- og evt vurdert tilbud etterhvert som de kommer inn. Dette forutsetter at du ikke har tatt titusenvis av bilder med kameraet.

Edit: Muliges må du litt lavere jeg ser det ligger et Konica Minolta 5d på foto.no til 3500,- Funksjonsmessig er det svært likt k100d.

http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=78630

Ville nok startet litt lavere ja, bl.a. er det ingen fordel at det er kjøpt i Japan. Det er trolig enda verre enn Pixmania ved reklamasjonssaker/garantisaker, i tillegg til at ved kjøp fra Pixmania eller i Norge, har du formelt sett fem års reklamasjonsrett, som man ikke har i Japan. Så ikke regn med for mye. Rundt 3500 høres fornuftig ut, da det som sagt innebærer en viss risiko for kjøper.
Lenke til kommentar

3500 for hele pakken? Det høres en smule lite ut, når kameraet ble kjøpt for fire måneder siden og har blitt brukt lite...

Kanskje jeg bare skal beholde det. 3500 kr for et kamera jeg tilsammen ga litt over 6000 for er et lang hopp ned i pris. Minoltaen som er annonsert er nesten to år gammel...

Lenke til kommentar

Problemet ditt er at de færreste er interessert i å kjøpe et kamera som i praksis ikke har noen garanti som gjelder i Norge (tror ikke Pentax har worldwide garanti?), og som uansett ikke har reklamasjonsrett. Om de nå skulle ha worldwide garanti, så har kjøper kun drøyt et halvt år igjen av denne garantien når han kjøper fra deg.

Hvis du totalt ga 6000 for dette i Japan, syntes jeg det var en dårlig deal med tanke på at du mister alle rettigheter. Du får norsk modell til under 5000 kroner (kit objektivet inkludert), og prisen har holdt seg stabilt der siden lansering. Og ekstrautstyret koster knapt en tusenlapp i Norge (avhengig av hva slags ekstrautstyr vi snakker om). Hadde alt vært kjøpt i Norge, kunne du ikke forventet mer enn 4500 kroner for hele pakken. 3500, maks 4000 kroner for et kamera uten garanti høres derfor ganske fornuftig ut synes jeg. Så jeg ville beholdt kameraet jeg... Hvorfor skal du selge det foresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...