Gå til innhold

Forslag til HK (gaming, lett OC)

ohb

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal bygge ny PC med E6600 og GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB og

trenger forslag til gode HK.

Min opprinnelige plan var å kjøpe

Asus P5B-E Plus

men ved å gå fra E6700 til E6600 blir det 1000 kr til overs og noe av pengene kan jeg spandere på et bedre HK.

Jeg skal klokke litt for moro skyld og trenger også Firewire.

Er det lurt å legge litt mer i et godt HK, vente på Bearlake eller beholde Asus-kortet?

Noen forslag/kommentarer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for raskt svar lucky666.

Det var vel egentlig det jeg ville høre.

Jeg har god erfaring med Asus og kortet får stort sett skryt.

Da blir det flere utepils på meg.

Lenke til kommentar

Det kan nok være at ingen selger dem lenger ?

De bruker ikke Promos men Elpidia er jeg okså sikker på, men Elpidia er ikke så alt for gode de heller ...

Men med PC6400 kan du klokke deg til 3.6Ghz på CPU uten så mye som å røre en finger for å klokke ram'n og skal du ha noe høyere enn det så må du over på vannkjøling med mindre du skal ha en høyere kloke i 2min for å skryte/benche ....

Lenke til kommentar

Da blir det GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB.

Jeg er ingen hardcore klokker og har nok ikke nerver til å klokke til 3.6Ghz. Vann er fristende, men jeg har desverre ikke tid.

Takk fro svar alle sammen.

Jeg satser på å beholde handlevognen min som den er.

Dere har gjort meg trygg på at det blir en bra PC.

Lenke til kommentar

Jeg plukket opp et MSI 975X Platinum PowerUp Edition på lagersalg til 625 kr. Det må sies å være et røverkjøp, for dette hovedkortet er dønn stabilt og kompatibelt som fy. Fungerer utmerket i FreeBSD, OpenBSD, GNU/Linux og sågar Solaris i tillegg til Windows. 975X er regnet som high-end chipset for Core2.

Lenke til kommentar

De bruker ikke Promos men Elpidia er jeg okså sikker på, men Elpidia er ikke så alt for gode de heller ...

Men med PC6400 kan du klokke deg til 3.6Ghz på CPU uten så mye som å røre en finger for å klokke ram'n og skal du ha noe høyere enn det så må du over på vannkjøling med mindre du skal ha en høyere kloke i 2min for å skryte/benche ....

8544286[/snapback]

Det stemmer at det er elpidia, sjekket det opp my bad.

det selges enno CAS3 versjon av geil brikker....

GEIL CAS 3

Ikke stol på prisguiden den er aldri oppdatert :)

Endret av Synxz
Lenke til kommentar

Det tror jeg også fflex.

Problemet er at jeg er akkurat som mange andre her på forumet:

derom du bare betaler litt til så får du enda bedre komponenter.

Når du har vennet deg til den nye totalsummen er det en annen komponent som kan forbedres ved bare å betale litt til.

Plutselig er PCen svindyr og kanskje langt over mål i forhold til ditt behov.

men det er ulempen med å ha teknologisk ståpikk som de fleste av oss har her på forumet ;)

Lenke til kommentar
VEl de er så dyre at de ikke er verdt det plus at han må kjøpe fra Netshop ASA :thumbup:

8544605[/snapback]

Poenget var at du whinet om at de ikke finnes... eid :!:

8544677[/snapback]

Nei har ikke whinet om at de ikke finnes for det vet jeg at de gjør sa bare at de kanskje ike selges noen sted her i norge lenger .....

Skrev akkurat det som er i Quaten nede så det er nok du som er eid !!

Lenke til kommentar

Den Geil CAS3 versjonen er så dyr,at det ville vært total galskap å kjøpe i dag med de alternativer som finnes.

Jeg hadde det GeIL DDR2 PC6400 Ultra settet som er nevnt i tråden.Rakk aldri å teste det skikkelig,da Crucial Tenth Anniversary kom på banen,og kjøpte det.Men de gjorde lett 900mhz.Det holder lenge med en E6600,hvis en ikke skal på lav multi da.P965 liker ikke divider,og kjøres helst 1:1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...