Gå til innhold

Norges beste fans?

Drillo

Anbefalte innlegg

Viking burde ikke være på den listen en gang. Mer tafatte supportere skal du lete lenge etter. Snakker selvsagt av erfaring. Er ikke supporter selv (Gud forby), men har vært på uttallige kamper, blant annet kampen hvor Viking slo Chelsea 4-2 på en relativ lydløs stadion. Var også på Viking - Blackburn når gode, gamle Shearer spilte for sistnevnte og forventet mer. Pleier også å få med meg større kamper som Viking mot Vålerenga, Brann, Rosenborg, Start osv. og Horden, som supporterne kaller seg, er både liten og lydløs.

Selv om de har solgt mange (12k?) sesongbilletter, så kan man nok regne med at tilskuertallet vil være lavere enn det antallet (inkludert bortesupporterne) i de fleste kampene. Veldig fin stadion, synd at byen ikke er mer engasjert.

Personlig rangerer jeg Klanen, 12. mann og kanskje Menigheden som de største.

8556131[/snapback]

Kunne ikke hvert mer enig. Vikinghordene er latterlig lite aktive under kamp, selv når viking vinner!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Plankehaugen har verdensrekord i antall busser til en bortekamp (101). Jeg mener Ivar Hoff en gang illustrerte engasjementet til FFK-supporterne ved å si noe sånt som at 1000 mennesker kommer kun for å se strømpene deres henge til tørk.

Uansett, det er alltid moro å se på Klanen. :)

Lenke til kommentar

Brann supporterne støtter ihvertfall laget sitt uansett hvordan det går, og vi er evige optimister :) Sier litt når vi ligger under 0-6 mot lyn og fortsatt synger høyere enn hjemmesupporterne :p Men ellers synes jeg VIF og LSK supporterne scorer ganske høyt

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg er selv stor Start-supporter, men jeg må desverre si at Start ender langt nede på min tabell over beste supportere. Så mange medgangssupportere på sørlandet skulle ikke vært lov!

Når fjortisjentene som er på kamp for å se på Kristofer Hæstad synger "I.K Start te æ dør", blir jeg nesten kvalm.

Lenke til kommentar

Vel,på Alfheim merker man veldig godt hvilke supporterklubber som satser mest. Ingen som er i nærheten av Klanen når det kommer til oppmøte blant bortesupportere.

Jeg syns personlig det er mye som skal nevnes når man skal komme fram til hva som er en god supporterklubb. Kan ta noen punkter:

*Godt oppmøte(I forhold til potensiale i byen/nærområde) uansett lagets form.

*Kontruktive og mange sanger

*Lite stille perioder(Gjelder spesielt på hjemmebane)

*Hvor godt man takler bortesupportere under hjemmekamper

*Hvor samstemt gjengen er(Har opplevd noen flaue variasjoner med Isberget)

Syns selv Klanen raker høyest med FFK under dem(Listen videre blir en del verre)

Ellers syns jeg det bare er bra med fjortisjentene så lenge de synger i det minste,god forbedring fra Lynjentene som stort sett bare står og sminker seg.

Og når man snakker om oppmøte og så videre så er det ikke supporterklubbene det er snakk om men alt som er av tilskuere. Syns det er en stor forskjell mellom de to.

Lenke til kommentar
Vel,på Alfheim merker man veldig godt hvilke supporterklubber som satser mest. Ingen som er i nærheten av Klanen når det kommer til oppmøte blant bortesupportere.

Jeg syns personlig det er mye som skal nevnes når man skal komme fram til hva som er en god supporterklubb. Kan ta noen punkter:

*Godt oppmøte(I forhold til potensiale i byen/nærområde) uansett lagets form.

*Kontruktive og mange sanger

*Lite stille perioder(Gjelder spesielt på hjemmebane)

*Hvor godt man takler bortesupportere under hjemmekamper

*Hvor samstemt gjengen er(Har opplevd noen flaue variasjoner med Isberget)

Syns selv Klanen raker høyest med FFK under dem(Listen videre blir en del verre)

Ellers syns jeg det bare er bra med fjortisjentene så lenge de synger i det minste,god forbedring fra Lynjentene som stort sett bare står og sminker seg.

Og når man snakker om oppmøte og så videre så er det ikke supporterklubbene det er snakk om men alt som er av tilskuere. Syns det er en stor forskjell mellom de to.

9098859[/snapback]

Definerer vi synging som noen små hyl når doffen kommer nærme og et og annet pip ?

Lenke til kommentar
Hva med å få en moderator til å sette opp en poll. Det ville vært helmaks  :thumbup:

9098971[/snapback]

Og det hadde ikke vært noe godt eksempel da det kun hadde vist hvlken by som har flest folk på fotballdelen av diskusjon.no ;)

Endret av DanielL
Lenke til kommentar
Hva med å få en moderator til å sette opp en poll. Det ville vært helmaks  :thumbup:

9098971[/snapback]

Og det hadde ikke vært noe godt eksempel da det kun hadde vist hvlken by som har flest folk på fotballdelen av diskusjon.no ;)

9099008[/snapback]

Det er jo flere her i denna tråden som er flau over sine egne lags supportergrupper. De fleste her er også ærlige og sier at Klanen er den beste supportergruppa. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...