Drillo Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Har skolen mulighet til å skrive ut et nytt, eller er det ikke lagret noe sted? Må ta opp alle fagene igjen, antar jeg? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 de kan skrive ut et nytt ett til deg Så du slipper å gå opp igjen fagene. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Du ringer til skolen og sier du trenger et nytt utskrift. Ikke verre enn det. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Koster muligens 50,- 8551284[/snapback] Kostet meg 0,-. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Noen steder tar de betaling for arket, andre steder ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Tar noen skoler faktisk penger for å skrive ut et vitnemål? Jaja. Det jeg synes er litt dårlig er at det tilsynelatende ikke finnes et digitalt arkiv, altså en database, som inneholder alle vitnemål i landet og som er tilgjengelige for universiteter og høyskoler. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Tar noen skoler faktisk penger for å skrive ut et vitnemål? Jaja. Det jeg synes er litt dårlig er at det tilsynelatende ikke finnes et digitalt arkiv, altså en database, som inneholder alle vitnemål i landet og som er tilgjengelige for universiteter og høyskoler. 8556366[/snapback] Her søker en ivvertfall vgs skoler gjennom Vigo. Her inne ligger karakterene elektronisk, så det skulle da ikke være så vanskelig å tilby det til de forskjellige universiteter og høyskoler... Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Tar noen skoler faktisk penger for å skrive ut et vitnemål? Jaja. Det jeg synes er litt dårlig er at det tilsynelatende ikke finnes et digitalt arkiv, altså en database, som inneholder alle vitnemål i landet og som er tilgjengelige for universiteter og høyskoler. 8556366[/snapback] Gand VGS skal ha 200 kr for å printe ut et nytt vitnemål Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Tar noen skoler faktisk penger for å skrive ut et vitnemål? Jaja. Det jeg synes er litt dårlig er at det tilsynelatende ikke finnes et digitalt arkiv, altså en database, som inneholder alle vitnemål i landet og som er tilgjengelige for universiteter og høyskoler. 8556366[/snapback] Gand VGS skal ha 200 kr for å printe ut et nytt vitnemål 8557018[/snapback] Jeg har printet ut 5 vitnemål der, gratis... Lenke til kommentar
swanky Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Det finnes en database, nemlig Nasjonal vitnemåldatabase (NVB) som skolene kan levere karakterer til. De aller fleste velger å gjøre dette, med unntak av en del private skoler. NVB er koordinert ved Samordna opptak, og vi bruker den flittig ved opptakene til høyere utdanning. Problemet er at man enn så lenge ikke har noen måte for søkerne å godkjenne at vi bruker det elektroniske vitnemålet ved opptak. Derfor er alle lærestedene avhengig av en attestert kopi av vitnemålet for å kunne behandle søkeren. Det skjer ting på dette feltet, og forhåpentligvis vil situasjonen være en annen om noen år. Endret 8. mai 2007 av swanky Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Vil gjøre oppmerksom på at det kan være betydelig værre å få skrevet ut nytt vitnemål ved høyere utdanning. UiB skriver f eks kun ut ett vitnemål ved avlagt grad - du får ikke en ny kopi. Lenke til kommentar
AnetteS Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Tar noen skoler faktisk penger for å skrive ut et vitnemål? Jaja. Det jeg synes er litt dårlig er at det tilsynelatende ikke finnes et digitalt arkiv, altså en database, som inneholder alle vitnemål i landet og som er tilgjengelige for universiteter og høyskoler. 8556366[/snapback] Jepp, jeg måtte faktisk betale 100 kr, da fikk jeg med 1 kopi. Det syns jeg var en ganske stiv pris.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå