Francesca_ Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hei, har bestilt en fjernutløser til kameraet mitt fra Ebay/Hong Kong. Kom vel på 136,- eller noe, så en god del billigere enn her. Fikk imidlertid et brev fra Posten idag om at det har ankommet en ufortollet sending, min fjernutløser. Dette er da ikke en tollbelagt vare? Skjønner ingenting når verdien er så lav... Lenke til kommentar
mrbard Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Når varen bare kostet 136 kroner, så blir det under tollgrensen, og du kan importere den tollfritt. Lenke til kommentar
andm Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Fikk imidlertid et brev fra Posten idag om at det har ankommet en ufortollet sending, min fjernutløser. Dette er da ikke en tollbelagt vare? Skjønner ingenting når verdien er så lav... 8543664[/snapback] Eh, hva er problemet? Jeg tviler forresten på at du noensinne kommer til å kjøpe en vare fra utlandet over nett som det kreves toll på. Vi snakker om merverdiavgifter og tollbehandlingsavgift. Endret 5. mai 2007 av Ostekjeks Lenke til kommentar
Francesca_ Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Er fullt klar over forskjell på toll og mva, er en langt fremskreden jusstudent :!: Det er jo toll på de merkeligste ting, så man vet jo aldri Regnet ikke akkurat med at fjernutløsere hører inn under tollbelagte varer, men syntes bare det var merkelig at Posten klarer å sende ut et sånt brev når det er snakk om en vare til en verdi av under 150,-....Gleder meg bare til å krangle litt med Posten, kverulere er nemlig det morsomste jeg vet Lenke til kommentar
goffen Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Er fullt klar over forskjell på toll og mva, er en langt fremskreden jusstudent :!: Det er jo toll på de merkeligste ting, så man vet jo aldri Regnet ikke akkurat med at fjernutløsere hører inn under tollbelagte varer, men syntes bare det var merkelig at Posten klarer å sende ut et sånt brev når det er snakk om en vare til en verdi av under 150,-....Gleder meg bare til å krangle litt med Posten, kverulere er nemlig det morsomste jeg vet 8543891[/snapback] Det handler nok om at gutta fra HK har glemt å deklarere verdien. Da stopper de sendingen, sender deg en snail mail (etter kun et par dagers forsinkelse), og etter at du har bevist kjøpesummen så venter de kun et par dager før de sender den videre til deg. Vanligvis tar det MYE kortere tid fra HK til postens tollavdeling, enn derfra og hjem.... Goffen Lenke til kommentar
Francesca_ Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Er fullt klar over forskjell på toll og mva, er en langt fremskreden jusstudent :!: Det er jo toll på de merkeligste ting, så man vet jo aldri Regnet ikke akkurat med at fjernutløsere hører inn under tollbelagte varer, men syntes bare det var merkelig at Posten klarer å sende ut et sånt brev når det er snakk om en vare til en verdi av under 150,-....Gleder meg bare til å krangle litt med Posten, kverulere er nemlig det morsomste jeg vet 8543891[/snapback] Det handler nok om at gutta fra HK har glemt å deklarere verdien. Da stopper de sendingen, sender deg en snail mail (etter kun et par dagers forsinkelse), og etter at du har bevist kjøpesummen så venter de kun et par dager før de sender den videre til deg. Vanligvis tar det MYE kortere tid fra HK til postens tollavdeling, enn derfra og hjem.... Goffen 8543933[/snapback] Aha, problemet er løst. Takk! Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Flyttet til rett kategori siden dette omhandler handel i utlandet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå