jammi Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hei! Hvordan gjør jeg det om jeg vil installere xubuntu fra en minnepinne? Har lastet ned .iso filen. Hva gjør jeg? (og hvordan vet jeg at pcen min støtter dette? Det er en eldre laptop vi snakker om. Lenke til kommentar
jammi Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Eller er det mye greiere å installere fra cd? Hva gjør jeg da? Laster ned fila og brennern på cd-r plata, eller må jeg først unzippe? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Mye greiere å bruke CD ja, ikke vanlig at gamle bærbare kan boote fra usb en gang. Instruksjoner for dette og mye mer finnes i Ubuntu sin wiki: https://help.ubuntu.com/community/BurningIsoHowto Eller hvis ikke gidder å bruke en CD kan du jo prøve dette: https://wiki.ubuntu.com/install.exe/Prototype Men legg merke til at det er en ny og lite utprøvd metode. Lenke til kommentar
jammi Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Tusen hjertelig <3 Må jeg unzippe .isoen før jeg brenner til cd? Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Tusen hjertelig <3 Må jeg unzippe .isoen før jeg brenner til cd? 8543672[/snapback] Det skal du ikke gjøre. HVis du har Nero så finner du en guide her for hvordan man brenner ut en iso fil. Lenke til kommentar
jammi Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Lastet nå ned programmet det henvises til i linken du sendte. (InfraRecorder). Hva gjør jeg? Brenner ISO fila rett på cd, eller må jeg gjøre noe annet først? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Jeg har en eldre laptop som cd spilleren ikke funker på. Den har usb og pcima nettverkskort. Hva vil da vært best å få linux inn på den maskinen? Lenke til kommentar
jammi Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Tusen hjertelig <3 Må jeg unzippe .isoen før jeg brenner til cd? 8543672[/snapback] Det skal du ikke gjøre. HVis du har Nero så finner du en guide her for hvordan man brenner ut en iso fil. 8543710[/snapback] Har ikke nero. Har derimot Sonic recordnow. Lenke til kommentar
jammi Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Bounce.. trenger svar kvikt.. ^^ En rask step-by-step-guide tiø hvordan jeg gjør det via CD-r plate? Lenke til kommentar
kommers Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 jammi: Du skal ikke pakke ut/åpne .iso-fila før du brenner den. I brenneprogrammet du bruker må du velge "burn image" (uten at jeg kjenner Sonic RecordNow) og så velge .iso-fila. regga: Her ser du en liste med noen mulige måter å installere en Linux-distro på dersom du ikke har CD-ROM-leser. Det spørs litt på maskinen din (dvs. BIOSen) om den støtter f.eks. å boote fra USB-minne eller om den støtter såkalt PXE-boot etc. Lenke til kommentar
jammi Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Takker Hva skal skje når jeg setter i cden? Hva skal komme opp på skjermen? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Muligen du ikke må gjøre noe, i så fall kommer det en Ubuntulogo og en meny opp på skjermen. Derimot hvis det er dit gamle OS som starter, må de restarte pc'en og velge i bios at du skal starte fra cd. Lenke til kommentar
jammi Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Har startet fra CD nå, og fått det til, for så vidt. Jeg valgte "Start/install xubuntu " i xubuntumenyen, og kom inn etter noen forsøk I GÅR. Dette funker ikke lenger Er det cden det er feil med? Når jeg velger "sjekk cd for feil" kommer det bare opp en sort skjerm med litt skrift og tall i venstre øvre hjørne -_- Jeg vet nå at det ER mulig å installere fra minnepinne på pcen min Lenke til kommentar
jammi Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Kanskje jeg heller installerer UBUNTU.. Kan noen pm'e meg med forskjeller mellom følgende: UBUNTU, XUBUNTU, KUBUNTU, EDUBUNTU. Lenke til kommentar
jammi Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Denne tråden er ikke aktuell lenger. Jeg rapporterer den selv. Ikke svar i denne, jeg oppretter en ny. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Saken er løst, og/-eller trådstarter har bedt om stenging. Ønskes saken gjenoptatt kan dette innlegget rapportères, og tråden vil bli vurdert gjenåpnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg