Gå til innhold

[løst]Boote fra minnepinne? Trenger svar KVIKT!

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvordan gjør jeg det om jeg vil installere xubuntu fra en minnepinne? Har lastet ned .iso filen.

Hva gjør jeg? (og hvordan vet jeg at pcen min støtter dette? Det er en eldre laptop vi snakker om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tusen hjertelig <3

Må jeg unzippe .isoen før jeg brenner til cd?

8543672[/snapback]

Det skal du ikke gjøre. HVis du har Nero så finner du en guide her for hvordan man brenner ut en iso fil.

8543710[/snapback]

Har ikke nero. Har derimot Sonic recordnow.

Lenke til kommentar

jammi: Du skal ikke pakke ut/åpne .iso-fila før du brenner den. I brenneprogrammet du bruker må du velge "burn image" (uten at jeg kjenner Sonic RecordNow) og så velge .iso-fila.

regga: Her ser du en liste med noen mulige måter å installere en Linux-distro på dersom du ikke har CD-ROM-leser. Det spørs litt på maskinen din (dvs. BIOSen) om den støtter f.eks. å boote fra USB-minne eller om den støtter såkalt PXE-boot etc.

Lenke til kommentar

Har startet fra CD nå, og fått det til, for så vidt. Jeg valgte "Start/install xubuntu " i xubuntumenyen, og kom inn etter noen forsøk I GÅR. Dette funker ikke lenger :( Er det cden det er feil med? Når jeg velger "sjekk cd for feil" kommer det bare opp en sort skjerm med litt skrift og tall i venstre øvre hjørne -_-

Jeg vet nå at det ER mulig å installere fra minnepinne på pcen min :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...