Gå til innhold

Korrupte filer i Windows XP

m0nark

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med Windows XP Pro. Nesten hver gang maskinen starter på nytt så starter chkdsk. Og hver gang finner den korrupte filer som den skal rive g rette opp. Problemet er bare at den retter filene opp helt feil, slik at menyvalg og instillinger rundt om kring viser helt søkte tegn og setninger.

Noen som vet hva dette skyldes ?

Kjører en AMD Athlon 900mhz på KT7A-Raid Rev 1.00 hovedkort, med 768mb PC133 RAM, 2 x 60gb IBM disker, og 2 x 45gb IBM disker. Lurer på om det kanskje kan være raid-settet som er problemet, men det er jo litt søkt det også.

Håper noen kan hjelpe!

Lars O. Overskeid

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Har nesten samme problem som deg!

CHKDSK starter hver gang jeg rebooter, men klarer ikke fikse feilene. Noen ganger henger den seg,og jeg må reboote på nytt, andre ganger raporterer den om "An unspesified error accured" og fortsetter dermed og boote normalt. Når jeg så kommer inn i Win XP, får jeg stadig vekk meldinger om korrupte filer og en liten varseltrekant i systemtrayen. Prøvd å kjøre CHKDSK i Win XP, men den påstår at den ikke kan rette feilene i fra Win XP, men må gjøre det når man rebooter, som da ikke funker!!

Har NFTS filsystem. Ser vi har nesten like system specs. Kanskje det er noe kompabilitetsproblem her?

I tillegg har jeg noen andre "artige" feil jeg ikke blir kvitt:

1. Når jeg kommer in i XP hender det ofte at musa ikke virker. Jeg må da gå inn i "system devices" og avsinnstalere musa (som viser en feilmelding), for deretter og legge den inn igjen med hardware wizard. Deretter virker den helt normalt.

2. I går kunne jeg ikke downloade noen filer fra nettet lengere! Sitter på en lokalt nettverk bak en brannvegg, men alle de andre maskinene i nettverket kan laste ned filer! Jeg kan browse helt som normalt og alt ser ut til å funke greit, men jeg får ikke lastet ned en eneste fil! Står bare der til jeg får "timeout"! Kan det være korupte filer som har fucket til IE?

Noen som har noen idere omkring min "bugie" maskin?

Lenke til kommentar

Hadde tidligere lingnende problemer, men de forsvant plutselig da jeg endelig fikk vekk IBM Deskstar diskene mine... Kjør IBM drivefitness (den grundige testen) for å utelukke at det ikke har noe med "bad sectors" på de møkkadiskene å gjøre!

Lenke til kommentar
Quote:

On 2002-04-16 23:51, ØSTEN skrev:

Hadde tidligere lingnende problemer, men de forsvant plutselig da jeg endelig fikk vekk IBM Deskstar diskene mine... Kjør IBM drivefitness (den grundige testen) for å utelukke at det ikke har noe med "bad sectors" på de møkkadiskene å gjøre!

Ibm diskene er bra d,Bare du som har hvert uheldig,Jeg har hatt reklamasjon på wd/maxtor og ibm ingen er feil frie.
Lenke til kommentar

Windows XP Pro på engelsk inneholder ganske mange filer som den finner korrupte, spesielt dersom du slår av maskinen på feil måte :razz:

For å rette opp disse feilene uten å bruke checkdisk har heldigvis Symantec tenkt litt på dette problemet. Ved å legge inn Norton Systemworks 2002 skal nok du bli kvitt disse korrupte filene og sitte igjen med en Windows som er ganske stabil.

Det har iallfall jeg.. :razz:

Lenke til kommentar

Disse problemene kan microsoft sin kundeservice hjelpe dere med. Jeg skal være litt naiv nå å tenke som så at dere sikkert har lagt den tusenlappen det står om og kjøpt original XP fra en forhandler.

Siden dere "har" gjort det så er dette noe som MS ordner opp i. Hadde noen lignende feil på min maskin (da var det nå win-98SE det gjaldt), men fikk hjelp så snart jeg tok kontakt med MS... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

lur? skrev (2002-04-17 16:10):

Disse problemene kan microsoft sin kundeservice hjelpe dere med. Jeg skal være litt naiv nå å tenke som så at dere sikkert har lagt den tusenlappen det står om og kjøpt original XP fra en forhandler.

Siden dere "har" gjort det så er dette noe som MS ordner opp i. Hadde noen lignende feil på min maskin (da var det nå win-98SE det gjaldt), men fikk hjelp så snart jeg tok kontakt med MS... :smile:

Haha...du kan vel bare si hva du/de gjorde for å fixe de isteden for å la de som plages ringe til M§ og bli plaget av tlf.regning (hvis det ikke er gratis da :grin:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...