jokke2391 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Hei, Hvist du tar kretskortet ut fra Strømforsyningen og forlenger ledningene som går fra 230V kontaktene i psu og ned til kretskortet og ikke forlenger jord ledningen, men bare tar og fester den til chassiet på pcen, så tar du å legger psu kretskortet på borde vedsiden av pcen... Og hvist du kobbler opp alt i pcen og tar på strømmen og pcen og ikke noe skjer...og du får støt når du tar i chassiet til pcen, kan HK eller annet HW daue av det?? Tror feilen med at eg fikk støt var at selve psu ikke var jordet og at det derme kan ha godt ca 100+-V i jord fra veggutaket og inn i chassiet og da kanskje inn i HW i pcen?? eller noe sånt, kan det oxo hende det var jordfeil på strømnettet eller?? sikkert litt dårlig forklart og sikkert noen leifer... men håper dere skjønner hva eg mener! -Joachim Endret 5. mai 2007 av jokke2391 Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hei, Hvist du tar kretskortet ut fra Strømforsyningen og forlenger ledningene som går fra 230V kontaktene i psu og ned til kretskortet og ikke forlenger jord ledningen, men bare tar og fester den til chassiet på pcen, så tar du å legger psu kretskortet på borde vedsiden av pcen... Og hvist du kobbler opp alt i pcen og tar på strømmen og pcen og ikke noe skjer...og du får støt når du tar i chassiet til pcen, kan HK eller annet HW daue av det?? sikkert litt dårlig forklart og sikkert noen leifer... men håper dere skjønner hva eg mener! -Joachim 8543180[/snapback] kanskje PSU er gåent? tenker det går først, men om det har gitt ekstra spenninger inntil HK, er det godt mulig det er dødt ja Lenke til kommentar
jokke2391 Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Oppdaterte første post no nettop litt, har skjekket alle kontakter i selve Strømforsyningen men fant ikke noe feil, men det eneste eg kan komme på som har gjordt sånn at det kom strømm til chassi er enten nr1 at kablene som går fra kontakten i psu til print kortet i psu er kobblet omvendt men at hvit er på svart og svart er på hvit, men siden dette er snakk om ac strømm så skal egentlig ikke dette bety noe..eller? nr2 er at selve print kortet i psuen ikke har hvert jordet... JediMindTriks: Det kom egentlig ikke "strømm" til selve komponentene i pcen men det kom jord eller noe såndt..litt vanskelig å forklare.. kobblet jorden til selve kabinettet i pcen og det var det eneste kabelen som var i kontakt med selve kabinettet i pcen, Eneste kontakt HK hadde med kabinettet er gjennom skruene og "spacerene" i HK platen. Kanskje litt letter å forstå nå eller?? -Joachim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå